Español 2 6 y 7 de noviembre de 2013.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
28 y 29 de agosto de Student fees: District working with office. You can pay online. Turn in your signature paper for the disclosure. KEEP YOUR.
Advertisements

Español 2 20 de noviembre de 2013.
Entertain Me! Sra. Rump español 2.
 1. Why should a person learn Spanish? Give at least 3 reasons in your explanation.  2. What Spanish experiences have you had? (None is not an option.
World Language Survey 24 de abril de La Campana Write the following Math problems using Spanish words = – 12 = x 3.
Español 1 13 de marzo de La Campana  Forma parejas:  1. Quiero ir A. She likes to go  2. Le gusta ir B. They want to go to the beach  3. Vamos.
8 y 9 de octubre de Llena los espacios. Fill in the blanks.
Español 1  26 y 27 de septiembre de La Campana Hoy es viernes el 27 de septiembre de 2013  Answer the questions in Spanish.  1. ¿Qué tiempo hace?
Español 1 7 de octubre de La Campana Hoy es lunes el 7 de octubre de Escribe en español: 1. It is 2: I have brown eyes. 3. He likes.
World Language Survey 28 de abril de
Español 1 Hoy es lunes el 10 de marzo de La Campana Escribe dónde, a tu familía, le gusta ir en español. Ejemplo: A mi primo le gusta ir a la biblioteca.
¿Qué haces en la escuela? Question words, objects, yo-go’s.
Essential question: How do I say what I like and what interests/bores me?
Español 2 lunes el 8 de febrero Daily Warm Up (get new sheet) Tener Phrases 4 Square Partner Picture Card practice – Take turns quizzing your seatmate.
Preparación/ Review Hoy es miércoles el 23 de septiembre de 2015 Today is day, September 23, 2015 ¿Te gusta o no te gusta? What do you like and what you.
Asking Questions in Spanish a. YES / NO QUESTIONS. Just like in English there are two types of questions: b. INFORMATION QUESTIONS. Different from English.
Objective Students will learn to tell time and be able to use the numbers from last lesson as a review.
Welcome! Conversation Classes. Remembering Names Everyone Stand! Introduce yourself to class and give your name an action! Go around the class and try.
Español 1 31 de marzo de 2017.
PALABRAS INTERROGATIVAS
*TIENES 5 MINUTOS* Objective: Vocab/Ideas: Vámonos:
Vocabulary or textbook pg 46 Escribe en español :
Español 2 8 y 9 de octubre de 2013.
Hoy es martes el primer de octubre de 2013
Español 1 18 y 21 de noviembre de 2016.
Español 3 24 de febrero de 2017.
Hoy es el _1 / 4____ de _marzo____ del __2013________
El cuerpo y la cara Goldacker 2011.
My Spanish 2 classes are 2nd and 3rd periods
EspaÑol 1 Lesson 3 30 de Agosto de 2016
Español 2 Thank you for taking my classes today. Since this is A day. My Schedule is as follows: 1st period Spanish 2 2nd period Prep 3rd period Spanish.
Español 1 6 y 7 de noviembre de 2013.
Español 2 2 de mayo de 2017.
Hoy es martes el 7 de enero de 2014.
Español 1 9 de diciembre de 2016.
Español 1 10 de marzo de 2017.
PREGUNTAS: Questions and Question Words
Español 1 11 de mayo de 2017 Good morning, thank you for taking my classes today. For the most part the kids are really great. Here is my schedule for.
Español 1 29 de marzo de 2017.
Español 2 22 de febrero de 2017 This is for periods 2 and 3.
Día número 3 Español 1—Acelerado
Español 1 7 de septiembre de 2016.
Getting to know you more!
Hoy es miércoles el veinte de septiembre
Español 1 7 de febrero de 2017.
Español 2 3 de marzo de 2017.
Español 2 24 de febrero de 2017.
Español 2 1 de marzo de 2017.
Español 1 5 de septiembre de 2013.
First Grade Dual High Frequency Words
Español 1 16 de febrero de 2017.
Apuntes: Gustar Lección 2: En la clase.
¿En que puedo servirle? ¿Qué talla usa? ¿Qué color prefiere usted?
Día número 24 Español 1—Acelerado
Las Palabras Interrogativas
Español 1 10 de febrero de 2017.
¡Entretenerme! Sra. Waters Español II.
Español 2 11 de noviembre de 2014.
Parte 2: Al fin Al fin de esta lección, vas a poder…
PREGUNTAS: Questions and Question Words
Quasimodo: Tienes que hacer parte D de la tarea..
Write in Spanish (See pag 96)
Spanish Class Mrs. Rogers. Origin 9 de noviembre de 2016
Proyecto: Mi horario Nombre Hora Fecha.
Fui…….. ¿Cómo fue? ¿Adónde fuiste? ¿Qué hiciste? ¿Cómo fuiste?
Día número 166—español 1 El 21 de mayo
Spanish Class Mrs. Rogers. Origin 24 de abril de 2017
Antes de empezar Me queda ___. = It fits me ___.
Welcome to PowerPoint gdskcgdskfcbskjc. Designer helps you get your point across PowerPoint Designer suggests professional designs for your presentation,
Español Semana 5 Hoy es jueves, el doce de septiembre del Agenda
Transcripción de la presentación:

Español 2 6 y 7 de noviembre de 2013

La campana Escribe las oraciones y llena los espacios. En mi opinión Miley Cyrus es peor que ______. El mejor cantante es __________. Creo que Real Salt Lake es mejor que _______. Pienso que ________ es la peor actríz. While the students are working on this bell activity you can take roll. For participation #1 have them draw a pelota de fútbol americano. Escribe las oraciones y llena los espacios.

A new term means it’s time for a change A new term means it’s time for a change! Each day one of you will be asking individual students in the class some questions. You will need to call on them by their Spanish names and then ask one question per person. La entrevista Introduce yourself… give your name, describe yourself, and one like/dislike Ask… who Is the best... Who is the worst… two personal questions This is new so you can have the students practice on each other at their tables first then have a volunteer give it a shot. They practiced asking about best/worst on Monday.

La actividad con la tarea 1. Comparte con tu compañero/a la tarea. Preguntale… ¿Enseñaste* tu mamá o tu papá o los dos? ¿A qué hora enseñaste? ¿Era fácil*? The students had to show their parents what they had to do to make up work when they are absent. For participation #2 have them draw a manzana. Enseñaste = you taught/showed Fácil = easy

La canción – la vida es bella por miguel bosÉ Escucha la canción y escribe todas las palabras que oyes. Bring up the song on iTunes and let them listen to it and write down the words they hear. For participation #3 have them draw an oreja.

Los apuntes – las actividades ¿Qué tipo de película/programa/literatura/música prefieres? Yo prefiero ________. Por ejemplo ____________. Ciencia ficción La música classica Acción paisana Comedia pop Drama rock Romántica punk Horror rap Fantasía Documentario The students need to write all these notes down in their Los Apuntes section. Then, either as a class or in the table groups, have the students collaborate to make up actions for these types of movies, tv shows, literature, and music. It will be interesting to see how they deal with these semi-intangible terms to make an action fit them. Then ask a few students the question (select one type of entertainment) and see how they do with answering it in a complete sentence.

Una actividad de practico Un/a estudiante dice una pregunta como: “¿Qué tipo de música prefieres?” Entonces, el/la estudiante tira la pelota a otro/a estudiante. “Yo prefiero la música rock.” El/La estudiante que recibe la pelota contesta la pregunta y después él/ella dice otra pregunta. For participation #4 have the students draw a diamante.

La prueba - escribe en español What type of music do you prefer? I prefer classical music. For example, I like Beethoven’s 5th. The students need to take this quiz in their prueba section. After they are all done go over the correct answers. For participation #5 have them draw a music note.

Busca un ejemplo de un tipo de entretenimiento. -book jacket -cd cover -concert ticket stub -team picture La tarea En el papel para la tarea escribe 4 oraciónes describiendo el entretenimento. Go over this homework assignment with them and make sure all of them write down the instructions on their homework paper and that everyone understands what to do.