¡Buenos días! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA Trabajo del timbre:

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
LEARNING INTENTIONSSUCCESS CRITERIA We are learning (to)… utilize questioning strategies to discuss eating and drinking habits and to express our opinions.
Advertisements

LEARNING INTENTIONSSUCCESS CRITERIA We are learning (to)…  produce new essential vocabulary in writing & speech  conjugate –er & -ir verbs, such as comer,
İBuenos días! Antes de la clase… (Before class…) Make sure you have your flipped classroom notes out to be checked. Complete your “I can” statements for.
Antes de empezar – find these words in your vocabulario 1) más o menos - 2) por supuesto – 3) ¡Qué asco! -
LEARNING INTENTIONSSUCCESS CRITERIA We are learning (to)… use old and new vocab to discuss food, drinks, and activities communicate about our lifestyles.
LEARNING INTENTIONSSUCCESS CRITERIA We are learning (to)… utilize new and old essential vocabulary & concepts in different contexts use questioning strategies.
LEARNING INTENTIONSSUCCESS CRITERIA We are learning (to)…  use essential vocab to talk about foods and beverages we eat/drink and express how often 
LEARNING INTENTIONSSUCCESS CRITERIA We are learning (to)… utilize new and old essential vocabulary & concepts in different contexts use questioning strategies.
LEARNING INTENTIONSSUCCESS CRITERIA We are learning (to)… utilize questioning strategies to discuss our eating & drinking habits evaluate language to use.
LEARNING INTENTIONSSUCCESS CRITERIA We are learning (to)… utilize new and old essential vocabulary & concepts in different contexts use questioning strategies.
LEARNING INTENTIONSSUCCESS CRITERIA We are learning (to)… discuss our lifestyles and our healthy and not-so healthy habits using a variety of questioning.
İBuenos días! Trabajo del timbre: Saquen tus paquetes del examen final: Get out your final exam review packets.
Have a seat & be ready to go!
Hoy es lunes el 23 de enero, 2017 Today is Monday, January 23, 2017
¡Buenos días! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA Trabajo del timbre:
¡Buenos días! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA Trabajo del timbre:
¡Buenos días! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA Trabajo del timbre:
¡Buenos días! Hoy es el 9 de septiembre.
Vida Sana Objetivo; To talk about healthy lifestyles
¡Buenos días! Trabajo del timbre: Abran tus libros a p. 146.
¡Buenos días! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA Trabajo del timbre:
Los artículos son importantes…
When forming sentences, you don’t have to use the subject pronouns yo, tú, nosotros, and vosotros. You do have to use the pronouns Ud., él, ella, Uds.,
¡Buenos días! Pongan la tarea en tu pupitre, por favor.
¡Buenos días! Trabajo del timbre:
¡Buenos días! Hoy es el 26 de agosto.
Apuntes: El verbo Preferir
¡Hola, estudiantes! Trabajo del timbre:
Practiquen los adjetivos con
¡Bienvenidos! Pongan la tarea en tu pupitre.
¡Buenos días! Pongan la tarea en tu pupitre, por favor.
¡Buenos días! Trabajo del timbre:
¡Buenos días! Trabajo del timbre:
¡Bienvenidos! Pongan la tarea en tu pupitre.
Practiquen los adjetivos con
Hoy es lunes el 11 de enero Today is Monday, January 11
Los artículos son importantes…
¡Buenos días! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA Trabajo del timbre:
¡Bienvenidos, estudiantes!
¡Buenos días! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA Trabajo del timbre:
¡Buenos días! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA Trabajo del timbre:
¡Hola, estudiantes! Trabajo del timbre:
¡Hola! Pongan la tarea en tu pupitre, por favor.
¡Hola estudiantes! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA
¿Cuándo hace frío, ¿qué te gusta hacer en el invierno?
¡Buenos días! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA Trabajo del timbre:
¿Cuándo hace frío, ¿qué te gusta hacer en el invierno?
Answer in SPANISH in complete sentences!
¡Buenos días! Trabajo del timbre:
¡Buenos días! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA Trabajo del timbre:
¡Buenos días! Trabajo del timbre:
Hoy es miércoles, el 5 de octubre.
¡Buenos días! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA
Pensar, Querer, and Preferir
¿Te gusta ir a la escuela? ¿Por qué sí o no?
Hoy es miércoles el 23 de enero Today is Monday, January 23
¡Buenos días! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA Trabajo del timbre:
¡Hola, estudiantes asombrosos!
¡Buenos días! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA Trabajo del timbre:
¡Buenos días! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA Trabajo del timbre:
¡Buenos días! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA Trabajo del timbre:
¡Buenos días! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA Trabajo del timbre:
¡Buenos días! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA Trabajo del timbre:
¡Buenos días! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA Trabajo del timbre:
¡Buenos días! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA Trabajo del timbre:
Teach me how to conjugate
¡Hola estudiantes! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA
Los artículos son importantes…
¡Hola estudiantes! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA
¡Hola estudiantes! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA
Transcripción de la presentación:

¡Buenos días! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA Trabajo del timbre: 5 Trabajo del timbre: Pongan la tarea en tu pupitre. SHOW SRA.M. before the bell rings! Hagan la frente de la hoja de la conjugación. Do the front of the conjugation sheet before the bell rings! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA We are learning (to)… utilize new and old essential vocabulary & concepts in different contexts use questioning strategies to discuss our lifestyles and health habits express our thoughts on health and give advice on how to improve our choices, using ‘tener+que+infinitive,‘creer + que’ and ‘deber+infinitive’ conjugate regular & irregular verbs called “stem-changers” We’ll know we’re successful when we can… conjugate all regular verbs with ease ask/answer our partner’s a variety of questions about health & give logical & well-structured advice understand the concept of a stem-changing verb & write each form correctly of dormir, tener, preferir, querer, (as well as creer, deber, hacer, ver)

¿Cuáles cognados comprenden Uds.? ¡Adelante! 10 ¿Cuáles cognados comprenden Uds.? Vamos a compartir cognados. ¿Comprenden? ¿Qué vitaminas tienen las frutas en la página anterior? De las frutas y verduras en el artículo, ¿cuáles te gustan? ¿Cuáles no te gustan? ¿Qué otras frutas te gustan? ¿Comes estas frutas en el desayuno o en el almuerzo? ¿Qué fruta no es originalmente de las Américas?

Práctica con los consejos – Practice Giving Advice 10 La práctica con ‘deber’ You are going to work with a partner. Each student will have a different sheet (estudiante A or estudiante B). 2) Each person is going to take turns sharing one lifestyle habit from their sheet. 3) The partner who is listening must evaluate the statement and provide advice, completing the sentence starter provided ‘Tú debes…’. They should both state the advice aloud and write it on their sheet of paper. ESTUDIANTE A ESTUDIANTE B 1. A mí me gustan mucho las galletas porque son sabrosas. 1. Tú debes…

creer + que deber yo tú él, ella, Ud. nosotros ellos, ellas, Uds. 5 Infinitivos: que

“Me encantan las hamburguesas y yo como cada día para el almuerzo “Me encantan las hamburguesas y yo como cada día para el almuerzo. ¿Qué debo hacer?” ____________________________________________ I think that you should eat less burgers. You have to eat less food that is bad for your health.

“Yo bebo los refrescos todos los días y nunca bebo el agua “Yo bebo los refrescos todos los días y nunca bebo el agua. Es asqueroso…” __________________________________________________ We think that you should drink more tea because it’s healthy. You have to drink water more.

“Despúes de escuela, yo uso la computadora por horas y horas “Despúes de escuela, yo uso la computadora por horas y horas. Me encanta Facebook y Instagram. Nunca hablo con mi familia.” ____________________________________________ I think that you should spend more time with your family and talk to your friends on the phone.

“Nunca hago ejercicio. Nunca camino o corro or levanto pesas “Nunca hago ejercicio. Nunca camino o corro or levanto pesas. No me gusta el gimansio para nada.” ______________________________________________ We think that you should play basketball for exercise. You have to be more active.

I think that you should eat more fruit instead of ice cream. “Me encanta el helado de Leon’s porque es muy delicioso y mi favorito. ¿Qué debo hacer?” _________________________________________________ I think that you should eat more fruit instead of ice cream.

“El café es mi vida. Me encanta, me encanta, me encanta “El café es mi vida. Me encanta, me encanta, me encanta. Yo bebo con mi desayuno, mi almuerzo, y la cena…¿Tienes más café para compartir?

“La pizza es muy rica y me encanta comer la pizza frecuentemente “La pizza es muy rica y me encanta comer la pizza frecuentemente. ¿Qué debo hacer?”

Tengo consejos…¿Estás de acuerdo? 10 Tengo consejos…¿Estás de acuerdo? Do Act. 9 pg. 154 with your table partner. Complete the sentences on your exit slip. Create at least three more complete sentences that give healthy advice to share with your classmates. Sí, estoy de acuerdo, porque… No, no estoy de acuerdo porque…

¿Qué haces para mantener la salud? 3 Vocabulario extra: …para mantener la salud: …para ser saludable: Yo como ________________________________ Yo bebo ________________________________ Yo no como _____________________________ Yo no bebo ______________________________ Yo hago ejercicio. Yo _______________________ Yo debo ________________________________

How we get healthy depends… 2 How we get healthy depends… on what we prefer to do, eat, drink on what we have to do based on our health right now on getting good sleep on a daily basis on what we can do with the resources we have All of these verbs are examples of STEM-CHANGING VERBS! https://www.youtube.com/watch?v=qJ9VUP12FaM

Stem-changing verb: preferir* 15 Stem-changing verb: preferir* yo prefiero nosotros preferimos tú prefieres vosotros preferís Ud. él ella prefiere ellos ellas Uds. prefieren These verbs get their nickname because they look like a boot!

5