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Transcripción de la presentación:

Chapter 3: Analyzing a Company’s External Environment Outline Thinking Strategically About a Company’s Industry and Competitive Environment Identifying Strategically Relevant Industry Features Analyzing the Nature and Strength of Competitive Forces The Drivers of Change: What Impacts Will They Have? Diagnosing the Market Positions of Industry Rivals Predicting the Next Strategic Moves Rivals Are Likely to Make Pinpointing the Key Factors for Future Competitive Success Deciding Whether the Industry Presents an Attractive Opportunity Pensando estratégicamente sobre la industria y el ambiente competitivo de las empresas: Identificar las características más relevantes Analizar la naturaleza y fortaleza de las fuerzas competitivas Factores de cambio: ¿Qué impactos tendrán estos en la industria? Diagnosticar la posición en el mercado de la competencia Predecir el siguiente movimiento estratégico de la competencia Identificar los elementos claves para lograr una futura competitividad exitosa Predecir si la industria presenta una oportunidad atractiva

What Is Situation Analysis? Two considerations Company’s external or macro-environment Industry and competitive conditions Company’s internal or micro-environment Competencies, capabilities, resource strengths and weaknesses, and competitiveness Dos consideraciones: El ambiente externo o macro-ambiente Condiciones competitivas y la industria El ambiente interno o micro-ambiente Competencias, capacidades, recursos, fortalezas y debilidades, y competitividad

From Thinking Strategically to Choosing a Strategy

The Components of a Company’s Macro-Environment

Question 1: What Are the Industry’s Dominant Economic Traits? Market size and growth rate Position in life cycle Number of rivals Buyer needs and requirements Production capacity Pace of technological change Prevalence of vertical integration Tamaño y taza de crecimiento Posición en el ciclo de vida Número de rivales Necesidades y requerimientos de los compradores Capacidad de producción Dinámica en los cambios tecnológicos Prevalencia de la integración vertical Chapter 3 The External Environment

Question 1: What Are the Industry’s Dominant Economic Traits? Product innovation Degree of product differentiation Scope of competitive rivalry Economies of scale Experience and learning-curve effects Industry profitability Innovación y desarrollo de productos Grado de diferenciación de productos Alcance de la competitividad de los rivales Economías de escala Efectos de la experiencia y la curva de aprendizaje Rentabilidad de la industria

Question 2: What Is Competition Like and How Strong Are the Competitive Forces? Objectives are to identify Main sources of competitive forces Strength of these forces Key analytical tool Five Forces Model of Competition Los objetivos son identificar: Los principales recursos de las fuerzas competitivas Las fortalezas de esas fuerzas Estrategia clave de análisis Módelo de las Cinco Fuerzas de la Competencia

The Five Forces Model of Competition

Economics and Five Forces The assumptions of perfect competition is a good way to understand the five forces Rivalry = firms compete on price, quality, etc. P.C. everyone has same costs = price takers Substitutes = firms try to be different P.C. homogeneous goods New entrants = firms try to find entry barriers P.C. ease of entry and exit Buyers and sellers = create market power P.C. everyone is the same size Un buen método de entender el modelo de las cinco fuerzas es asumir competencia perfecta Rivalidad: empresas compiten en precio, calidad, etc. C.P. que todos tienen el mismo costo=tomadores de precios Sustitutos= empresas tratan de ser diferentes C.P. homogeneidad en los productos Nuevos entrando= empresas tratan de poner barreras de entrada C.P. fácil entrada y salida Compradores y vendedores= crear poder de mercado C.P. todos son del mismo tamaño

Weapons for Competing and Factors Affecting Strength of Rivalry

Factors Affecting the Threat of Entry

Factors Affecting Competition From Substitute Products

Factors Affecting the Bargaining Power of Suppliers

Factors Affecting the Bargaining Power of Buyers

Question 3: What Impact Will the Drivers of Change Have on Industry Conditions? Industries change because forces are driving industry participants to alter their actions Driving forces are the major underlying causes of changing industry and competitive conditions Las fuerzas conducen los participantes de la industria a alternar sus acciones Estas fuerzas son las principales causas de los cambios en la industria y los factores competitivos

Analyzing Driving Forces 1. Identify those forces likely to exert greatest influence over next 1 - 3 years Usually no more than 3 - 4 factors qualify as real drivers of change 2. Assess impact Are forces causing demand for product to increase or decrease? Are forces acting to make competition more or less intense? Will forces lead to higher or lower industry profitability? 1. Identificar las fuerzas que ejerce gran influencia durante el primer al tercer año Usualmente no mas de 3 o 4 factores califican como verdaderos factores de cambio 2. Evaluar el impacto: Están estas fuerzas causando que la demanda incremente o disminuya Están estas fuerzas influenciando que la competencia incremente o disminuya Están estas fuerzas liderando un incremento o reducción en la rentabilidad de la industria

Question 4: What Are the Market Positions of Industry Rivals? One technique for revealing the different competitive positions of industry rivals is strategic group mapping A strategic group consists of those rivals with similar competitive approaches in an industry Una técnica para diferenciar la posición competitiva de los rivales en la industria es el mapeo estratégico de grupos El mapeo estratégico de grupo en la industria consiste en agrupar aquellos rivales con similar enfoque competitivo

Example: Strategic Group Map of Selected Retail Chains

Question 5: What Strategic Moves Are Rivals Likely to Make? A firm’s best strategic moves are affected by Current strategies of competitors Future actions of competitors Profiling key rivals involves gathering competitive intelligence about Current strategies Most recent actions and public announcements Resource strengths and weaknesses Efforts being made to improve their situation Thinking and leadership styles of top executives El mejor movimiento estratégico de una empresa se ve afectado por: Estrategias actuales de la competencia Acciones futuras de la competencia Identificar los principies rivales envuelve reunir inteligencia competitiva acerca de: Estrategias presentes Acciones recientes y anuncios públicos Identificar fortalezas y debilidades Esfuerzos implementados para mejorar su situación Ideología y liderazgo de los principales ejecutivos

Question 6: What Are the Key Factors for Competitive Success? Competitive factors most affecting every industry member’s ability to prosper Specific strategy elements Product attributes Resources Competencies Competitive capabilities KSFs spell the difference between Profit and loss Competitive success or failure Los factores competitivos afectan la habilidad de prosperar de todos los miembros de la industria Elementos estratégicos específicos Atributos de los productos Recursos Competencia Capacidades de competir Estos factores determinan la diferencia entre Ganancia y perdida Éxito competitivo o fracaso

Question 7: Does the Industry Present an Attractive Opportunity? Develop conclusions about whether the industry and competitive environment is attractive or unattractive for earning good profits Crear conclusiones acerca de si la industria es o no atractiva para obtener ganancias a partir de bienes