Reader’s Workshop Taller Literario How to choose a book Cómo elegir un libro.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Español la memoria (2): cómo trabajarla bien en grupos.
Advertisements

*Unas actividades*. Which 2 sentences would you use to talk about yourself? (yo…) How do you know? Hablo por teléfono. Andas en bicicleta. Ando en bicicleta.
Tener (to have). Remember your Subject Pronouns. YoNosotros TúTú Él/Ella/Ud.Ellos/ellas Ustedes (Yo) Tengo (Nosotros) Tenemos (Tú) Tienes (Ellos/Ellas)
Cómo escoger libros Justo para Mí 1. Mira la portada. 2. Lee el título y el autor. 3. Lee la contra- portada. 4. Hojea el libro. 5. Lee la primera página.
Yes! so crazy right now Most incredibly It's your girl b It's your boy young History in the makin Part 2 I look and stare so deep in your eyes I touch.
English Lesson 5.
Question words AKA PALABRAS INTERROGATIVAS
I CAN… ASK AND ANSWER ¿HOW MANY PEOPLE ARE IN YOUR FAMILY? ¿WHO DO YOU LIVE WITH? ¿WHAT IS YOUR FAMILY LIKE? ¿DO YOU HAVE PETS? ¿WHERE DO YOU LIVE?
Classroom Expressions
Parts of the Computer Las partes de la computadora
Preguntas Para Empezar… ¿Quiénes son los personajes? ¿Cómo se llaman? ¿Cómo son? ¿Qué hacen en el dibujo? ¿Dónde están? ¿Adónde van?
Common Core & Close Reading Núcleo Común & Lectura Atenta
Leyenda Azteca LOS NOVIOS. HOW TO VOTE VIA TEXTING 1.Standard texting rates only (worst case US $0.20) 2.We have no access to your phone number 3.Capitalization.
25/6/2014 Esto probablemente debe grabarlo en el espejo del baño Donde lo pueda leer todos los días. Usted no puede darse cuenta de ello, pero es 100%
Hoy es lunes. Es el 18 de noviembre LA TAREA:  Libro de ejercicio p. 100  El paquete de repaso – miércoles  Examen de 5B - miércoles LA PREGUNTA : What.
¡Hola! ¡Buenos días! ¡Bienvenidos! Please find your class number on the class paper that is taped to the board and then look for your seat.
Objetivo: Which form of the verb should we use? Are we pronouncing the vocabulary correctly? Hagan Ahora: El papel de APT P. 69, Actividad 2.
Formal Commands! ¡Atención! In this presentation, you will learn about making commands in Spanish.
12/1-12/9. 7 TH GRADE Chapter 7a - Repazo ◦ Ropa.
What has to be done today? It can be done in any order. Make a new ALC form Do the ALC Get two popsicle sticks Get 16 feet of yarn. That is 4 arms width.
 Conjugating is changing the forms of a verb to indicate who is doing the action.  For example, the English verb to have is conjugated as I have, you.
“Perfect” Mamen Ripoll Usa el ratón a tu gusto pero sin prisas.
Hay 30 preguntas en total. Estudien todo el vocabulario del semestre. (Unidad 1, Don Quijote, Shrek, verbos) Ejemplo: Un _____________ es lo que dicen.
Calcula 2 x 2 = 4 x 5 = = = 9 x 5 = 4 (cuatro)
Español 3 Hoy es jueves el 2 de enero de La Campana 1.¿Cómo era tu vacación? 2.¿Adónde fuiste? 3. ¿Qué hiciste? Contesta las preguntas. Usa el.
Fast Five: Mexico (#9, 10/19-23/09) Mmmmm. Mangoes!
Hello, my name is Isabel I am 17 years, I am and I live Spanish in Madrid, My neighborhood economically good, my city is beautiful with many people and.
Notas Sacen una hoja de papel y un lapiz. ¿De dónde es Mrs. Lassen? Yo soy de Idaho. Yo soy de Idaho.
Hoy es viernes, el 26 de septiembre
Ask Your child Questions about What He/She Reads (FICTION) Explain why this is a good tittle. Use details from the book Who is the author? Why did the.
Definition
 Amable  Divertida  Inteligente  Interesante  Cómica  Creativa  Atlética  Antipática (a veces)
English Lesson 3.
¿Qué haces en la escuela? Question words, objects, yo-go’s.
Español usar un diccionario (1) yonosotros tútúvosotros él/ella Ud ellos/ellas /Uds hablo hablas habla hablamos habláis hablan.
Las Preguntas (the questions) Tengo una pregunta… Sí, Juan habla mucho con el profesor en clase. No, Juan no habla mucho en clase. s vo s vo Forming.
Formal Commands! Telling people what to do…… You speak, or you are speaking……Hablas, estás hablando This is different from telling (commanding) someone.
Vámonos Write how many of each object appears in each picture Example: dos lápices Hoy es el dieciocho de septiembre.
TOPICS: SABER/CONOCER AND YO-GO VERBS Essential questions: How do I say whom and what I know? How do I use some other irregular verbs?
Formal Commands! Ten-Hut! In this presentation, you will learn about making commands in Spanish.
¿Cuántos años tienes tú? ¿Cuántos hermanos tienes tú?
Spanish Sentence Structure How can we make better sentences?
El español en clase. By Hayley F 8p.
ALC 16 Bienvenida jueves el 6 de octubre. ALC 16 jueves el 6 de octubre Conjugate Yo bailar Tú escuchar Usted salir Ella abrir Nostros comer Vosotros.
2.1—Talking about what you want & need.. Subject Pronouns You’ve already learned the subject pronouns that can be used for I and You. Now you will learn.
Please choose five pictures. Por favor, elija cinco fotografías. Make a list of words about each picture that you choose. Haga una lista de palabras sobre.
Objetivo: to identify phrases that express someone must do something. Ahora: List 3 adverbs and where are they placed in a sentence.
Fact and Opinion. What is a fact?  A fact is something you can prove by….. Seeing it looking it up.
Hola ¿Cómo estás? Yo estoy muy bien gracias ¿Y tú? yo estoy feliz
Hacer Ahora. Usa saber o conocer para completar las oraciones.
Para empezar… Persona 1: Uno Persona 2: Dos Persona 1: Tres 1. En vez de decir la palabra ‘dos’, da una palmada. 1. En vez de decir la palabra ‘tres’,
 Cultural Questions  Listening Skills – What did they just say?  Reading Skills – I have no idea what that means!
Find the Spanish for each English translation: 1) He’s not wearing pants!a) ¿Participas o no? 2) She doesn’t study?b) ¡Vomitan! 3) Are you in or out?c)
To be, or not to be? Let’s start out with one of the most important verbs in Spanish: ser, which means “to be.”
If you won the lottery, what would you do?
DISCUSING HOW OFTEN YOU DO THINGS 5.1. Vocabulary ¿Con qué frecuencia?: How often? ¿Siempre?: Do you always? durante: during ¿Todavía?: Still? desayunar:
Español 1 Ms. Lewis Explorar 0 ¿Cómo se llaman las personas en tu grupo? 0 Escribe los nombres. 0 ¿Cosas buenas? 0 ¿Quién conoce a todas las personas.
Preparacion Hoy es miércoles el 16 de diciembre. Today is miércoles, December 16. DO NOW: 1.Read your Capitulo 2B sheets with verb estar 2.Read book grammar.
INTRO. TO LAW – MR. STILLMAN 12/1/15 AIM: How do we construct our BILL OF RIGHTS PROJECT? DO NOW: Look at the handout – which amendment says we have the.
¡Bienvenidos a clase! lunes, el 6 de abril. ¿Que vamos a hacer hoy? 1.tener + que + infinitive 2.hace + time expressions 3.adverbios.
ESPAÑOL 1 8 de febrero de LA CAMPANA  ¿Cómo es tu mejor amigo?  Escribe 5-7 frases completas de tu amigo. La participación #1.
CONSEJOS PARA LOS PADRES. Do you want to know how to help your child be successful in school? ¿Quieres saber cómo ayudar a su hijo a tener éxito en la.
Verbs like Gustar Notes/ Examples.
Spanish 9/28 Ms. Wrigley. What’s your number? El número de telefono – The phone number ¿Cuál es tu número de telefono? – What is your phone number? Mi.
PREGUNTAS Y RESPUESTAS SIMPLIFICADO (PYRS) Vamos a analizar varios tipos de preguntas para poder mejorar en la comprensión de lectura. ¿Listos?
This powerpoint can be found in our shared area: My Computer/P Drive/Submit & Share/MFL/LWA Spanish/Y7 Spanish.
100 Book Challenge Desafío de leer 100 libros. Cada niño tendrán: Una bolsa de libros Una carpeta 2 libros para leer cada noche Un informe de lectura.
Esponja 1.Nosotros _____ despertamos temprano. 2.Tu _____levantas tarde. 3.Yo _____ me lavo los dientes todos los dias. 4.Por lo general, Chuy no _____.
Essential ?s: how do you compare things and how do you express extremes?
First Grade Dual High Frequency Words
Transcripción de la presentación:

Reader’s Workshop Taller Literario How to choose a book Cómo elegir un libro

How do I choose a book? ¿Cómo elijo un libro?

What is your level? ¿Cuál es tu nivel? 4 EASY: The book flows for you. The ideas are easy to understand. The words are easy for you to read. 4 FACIL: Puedes leer todas las palabras. Entiendes todas las ideas. Las palabras salen fácilmente.

Is this your level? ¿Es esto tu nivel? 4 JUST RIGHT: You understand most of the ideas. You might not know some words, but you can figure them out or skip them. 4 BIEN PERFECTO: Sabes casi todas las palabras. Adivinas lo que significa o salteas una o dos palabras. Entiendes casi todas las ideas.

Is your book like this? ¿Es tu libro así? 4 CHALLENGE: The book is hard for you to read. You don’t understand a lot of the ideas. Many of the words are hard for you. 4 DIFICIL: El libro es difícil leer. No entiendes muchas de las ideas. Muchas de las palabras son difíciles para ti.

Other things to think about… Otras cosas para pensar...

I should… Yo debo... 4 Look at the cover. 4 Read the inside flap. 4 Find someone who has read it. 4 Use the five finger rule. 4 Mirar al cubierto. 4 Leer adentro del cubierto. 4 Encontrar alguien quien se ha leído. 4 Usar la regla de cinco dedos.

Ask… Pregunta... 4 Do you know the characters? 4 Has the book won awards? 4 Do you know the author? 4 ¿Conoces las personajes? 4 ¿Ha ganado premios el libro? 4 ¿Conoces el autor?

How about…?¿Tal vez…? 4 What is the size of the print? 4 How thick/thin is the book? 4 Does it have illustrations? 4 ¿Que es el tamaño de la letra? 4 ¿Cuánto delgado o grueso es el libro? 4 ¿Tiene ilustraciones?

Now you know what to do! ¡Ahora sabes que hacer!

Once again…

How to Choose a Book 4 EASY:The book flows for you. The ideas are easy to understand. The words are easy for you to read. 4 JUST RIGHT: You understand most of the ideas. You might not know some words, but you can figure them out or skip them. 4 CHALLENGE: The book is hard for you to read. You don’t understand a lot of the ideas. Many of the words are hard for you.

Otra vez...

Cómo elegir un libro: 4 FACIL: Puedes leer todas las palabras. Entiendes todas las ideas. Las palabras salen fácilmente. 4 BIEN PERFECTO: Sabes casi todas las palabras. Adivinas lo que significa o salteas una o dos palabras. Entiendes casi todas las ideas. 4 DIFICIL: El libro es difícil leer. No entiendes muchas de las ideas. Muchas de las palabras son difíciles para ti.

Have fun reading! ¡Diviértate leer!