Nafarroako Hondakinak Kudeatzeko 2015 aldiko Plan Integratua prestatzeko Prozesua Proceso de elaboración del Plan Integrado de Gestión de Residuos de Navarra.

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Transcripción de la presentación:

Nafarroako Hondakinak Kudeatzeko 2015 aldiko Plan Integratua prestatzeko Prozesua Proceso de elaboración del Plan Integrado de Gestión de Residuos de Navarra

¿Que vamos a hacer hoy? Zer egingo dugu gaur?  Objetivos de la reunión Presentar las líneas maestras del borrador del PIGRN 2025 sometido a debate. Ratificar los objetivos y escenario de futuro propuestos. Conocer y valorar la situación actual en la mancomunidad correspondiente.  Bileraren helburuak Eztabaidara aurkezten den PIGRN-aren zirriborroaren lerro nagusiak aurkeztu. Aurkezten diren helburuak eta etorkizuneko jokalekua berretsi. Dagokigun mankomunitatearen egoera ezagutu eta baloratu.

¿Que vamos a hacer hoy? Zer egingo dugu gaur? Establecer un debate respecto a los principales temas de trabajo recogiendo consensos y disensos:  Gobernanza (organización administrativa)  Alternativas técnicas (incidencia en su ámbito de actuación)  Separación de residuos y sistemas de recogida selectiva (especialmente materia orgánica y materiales reciclables)  Comunicación y sensibilización sobre residuos.  Fiscalidad/tasas. Gai nagusien inguruko eztabaida bat burutu, adostasunak eta desadostasunak jasoz.  Gobernantza (antolakuntza administratiboa)  Aukera teknikoak (eta hauen eragina).  Hondakin bereizketa eta bilketa bereiztuaren sistemak (batez ere materia organikoa eta material birziklagarriak)  Hondakinei buruzko komunikazio eta sentsibilizazioa.  Fiskalitate / tasak.

¿Que vamos a hacer hoy? Zer egingo dugu gaur?  ¿Cómo? Combinando debate en pequeño y gran grupo con reflexión individual. En dos bloques. Recogiendo las opiniones y visiones en unas fichas de trabajo  Nola? Talde txikitan eta handian eztabaidatzen eta banakako gogoeta tartekatuz. Bi bloketan. Iritzi eta ikuspegiak galdeketa batean jasoz.

Lehenengo zatia: PIGRN 2025-aren zirriborroaren aurkezpena: eztabaidarako ardatzak, helburuak eta jokalekuak Primera parte: Presentación del borrador del PIGRN 2025: ejes, objetivos y escenarios a debate

El proceso para la elaboración del Plan Integrado de Gestión de Residuos de Navarra (PIGRN) para , se articulará a partir de un borrador abierto que servirá de base para el proceso de participación. El plan definitivo se elaborará incluyendo las conclusiones que se obtengan en el proceso de participación, por lo que el borrador es un documento abierto a debate: a la sociedad, a las instituciones y a los agentes sociales. Nafarroako Hondakinak Kudeatzeko aldiko Plan Integratua (NHKPI) prestatzeko prozesua zirriborro ireki batetik abiatuko da, parte-hartze prozesurako oinarria izanen dena. Behin betiko plana prestatuko da, parte-hartze prozesutik ateratzen diren ondorioak barnebilduta; zirriborroa, beraz, eztabaidarako dago irekia, bai gizarteari, bai instituzioei, bai gizarte eragileei. Proceso de participación Parte-hartze prozesua

ABIERTO Sugerencias y/o aportaciones: - Portal Gobierno abierto -e.mail: -Grupo de trabajo IREKIA Iradokizunak eta/edo ekarpenak: - Gobernu irekiaren ataria -e-posta: -Lan taldea Proceso de participación Parte-hartze prozesua

Proceso de participación Parte-hartze prozesua

Proceso de participación Parte-hartze prozesua

Proceso de participación. Presentación Parte-hartze prozesua. Aurkezpena

 NIVEL 2 Y 4 Proceso de participación. Deliberación Parte-hartze prozesua. Eztabaida  2. eta 4. MAILAK

 NIVEL 3 Y 5 Proceso de participación. Deliberación Parte-hartze prozesua. Eztabaida  3. eta 5. MAILAK

 NIVEL 4 Proceso de participación. Retorno Parte-hartze prozesua. Itzulera  4. MAILA

 NIVEL 2  NIVEL 3 Y 5 Proceso de participación. Retorno Parte-hartze prozesua. Itzulera  2. MAILA  3. eta 5. MAILAK

 VERSIÓN INICIAL PIGRN DE JUNIO  EXPOSICIÓN PÚBLICA DESDE 01 DE JULIO  VERSIÓN DEFINITIVA PIGRN 2025 OCTUBRE 2016 Proceso de participación. Retorno Parte-hartze prozesua. Itzulera  NHKPI 2025 HASIERAKO BERTSIOA EKAINAK 30  JENDAURREAN JARTZEA UZTAILAREN 01etik  BEHIN BETIKO BERTSIOA NHKPI ko URRIA

 PIGRN Anulado (16/01/2015)  PEMAR -Plan Estatal Marco de Residuos (nov.2015) PIGRN Antecedentes NHKPI Aurrekariak  NHKPI Ezabatua (2015/01/16)  PEMAR –Hondakinei buruzko Estatuko Esparru Plana (2015eko azaroa)

 Estrategia, optimización y coordinación en la gestión de residuos  Compromiso de las CCAA con el Ministerio (antes de 31/12/2016)  Fondos de cofinanciación e instrumentos de ayudas desde Europa (antes de 31/12/2016) 2016 PIGRN Es necesario? Para cuándo? NHKPI Beharrezkoa al da? Noizko?  Estrategia, optimizazioa eta koordinazioa hondakinen kudeaketan  Autonomia erkidegoen konpromisoa Ministerioarekin (2016/12/31 baino lehen)  Kofinantzaketa funtsak eta laguntza tresnak, Europakoak (2016/12/31 baino lehen) 2016

 NIVEL EUROPEO: Propuesta Nuevas Directivas horizonte 2030  NIVEL NACIONAL: PEMAR -Plan Estatal Marco de Residuos (nov.2015) PIGRN MARCO LEGAL NHKPI LEGE ESPARRUA  EUROPA MAILA: Zuzentarau berriak proposamena: 2030  ESTATU MAILA:PEMAR –Hondakinei buruzko Estatuko Esparru Plana (2015eko azaroa)

 ECONOMÍA LINEAL: Usar y tirar  Generación de residuos = Eliminación → Problema: alta generación de residuos  Problema Europa: Escasez de materias primas y de energía Residuos = recursos materiales y/o energéticos PIGRN Transición economía lineal a economía circular NHKPI Trantsizioa: ekonomia linealetik ekonomia zirkularrera  EKONOMIA LINEALA: Erabili eta bota  Hondakinak sortzea = Ezabatzea → Arazoa: hondakin asko sortzea  Europako arazoa: lehengai eta energia eskasia Hondakinak = baliabide materialak eta/edo energetikoak

 ECONOMÍA CIRCULAR: un nuevo modelo que imite a la naturaleza y reintegre el residuo a una nueva vida útil  Inicio transición: Acciones de prevención y Primeras prácticas de reciclado (hacia la economía circular) Prevención → ↓ Generación Generación = Reciclado + Eliminación ↓ Eliminación  EKONOMIA ZIRKULARRA: natura imitatuko duen eredu berria, hondakinari beste bizitza erabilgarri bat eman diezaion  Trantsizioa hastea: Prebentzio ekintzak eta Lehen birziklapen praktikak (ekonomia zirkularrerantz) Prebentzioa → ↓ Sortzea Sortzea = Birziklapena + Ezabaketa ↓ Ezabaketa PIGRN Transición economía lineal a economía circular NHKPI Trantsizioa: ekonomia linealetik ekonomia zirkularrera

SITUACIÓN 2014 EGOERA PIGRN Economía circular NHKPI Ekonomia zirkularra PIGRN 2025 NHKPI EUROPA 2030 Inversión pirámide = Economía circular Piramidea alderantzikatzea = Ekonomia zirkularra

 Plan Integrado de Gestión de Residuos de Navarra 2025  Programa de prevención de residuos  Plan de gestión de residuos PIGRN Contenido NHKPI Edukia  Nafarroako Hondakinak Kudeatzeko Plan Integratua 2025  Hondakinak prebenitzeko programa  Hondakinak kudeatzeko plana

 Economía circular ( ↑Prevencion y ↓Eliminacion )  Cambio climático ( ↓Eliminacion en vertedero y ↓Generacion de energ í as primarias)  Generación empleo (Empleo verde y social)  Gobernanza. Nuevo modelo de gesti ó n PIGRN Ejes del plan NHKPI Planaren ardatzak  Ekonomia zirkularra ( ↑ Prebentzioa eta ↓ Ezabaketa )  Klima-aldaketa ( ↓ Zabortegian ezabatzea eta ↓ Energia primarioak sortzea)  Enplegua sortzea (Enplegu berde eta soziala)  Gobernantza. Nuevo modelo de gesti ó n

 SOCIEDAD EFICIENTE en el uso de los recursos.  Referente en la PREVENCIÓN.  Motor de la creación de EMPLEO VERDE Y SOCIAL.  Ejemplo de BUENA GOBERNANZA.  En pie CONTRA EL CAMBIO CLIMÁTICO PIGRN Navarra 2025 NHKPI Nafarroa 2025  GIZARTE EFIZIENTEA baliabideen erabileran.  Erreferentea PREBENTZIOAN.  Eragilea ENPLEGU BERDE ETA SOZIALA sortzen  GOBERNANTZA ONAREN adibide.  Zutik KLIMA- ALDAKETAREN AURKA

 Prevención ( ↓10% generaci ó n )  Recogida residuos orgánicos ( 100% poblaci ó n)  Recogida materiales plásticos y metálicos  Tratamiento fracción resto (100%)  Reciclado-valorización: 2 alternativas 75% 85% (10% coincineración) PIGRN Objetivos ambiciosos NHKPI Munta handiko helburuak LEY FISCAL?  Prebentzioa ( sortzea % 10 ↓ )  Hondakin organikoak biltzea ( herritarren % 100)  Material plastikoak eta metalikoak biltzea  Gainerakoaren frakzioa tratatzea (% 100)  Birziklapena-Balorizazioa: 2 alternatiba % 75 % 85 (% 10 koerrausketa) LEGE FISKALA?

 PREVENCIÓN: t. Seña de identidad de Navarra Usuario doméstico: generar la menor cantidad de residuos posible  PREPARACIÓN PARA LA REUTILIZACIÓN (REPARACIÓN), residuos textiles, residuos de aparatos eléctricos y electrónicos, muebles y otros residuos susceptibles de ser reparados. Usuario doméstico: entregar residuos en puntos limpios y/o centros de distribución, en el mejor estado posible PIGRN Acciones ciudadanas hacia la economía circular NHKPI Herritarren ekintzak ekonomia zirkularrerantz  PREBENTZIOA: t. Nafarroako ezaugarria Etxeko erabiltzailea: ahalik eta hondakin gutxien sortzea  BERRERABILPENERAKO PRESTATZEA (KONPONKETA), oihal hondakinak, tresna elektriko eta elektronikoen hondakinak, altzariak, eta konpon daitezkeen beste hondakin batzuk. Etxeko erabiltzailea: hondakinak garbiguneetara eta/edo banaketa zentroetara ahalik eta egoerarik onenean eramatea.

 RECICLADO MATERIAL DE RESIDUOS → *RECOGIDA SEPARADA DE RESIDUOS (cantidad y calidad) Papel y cartón Vidrio Materiales (Envases, plástico y metal) t Restos de alimentos (Materia orgánica) t → COMPOST DE CALIDAD ↓ Resto t Usuario doméstico: recogida separada de restos de alimentos (cantidad y calidad) ↓ Eliminacion PIGRN Acciones ciudadanas hacia la economía circular NHKPI Herritarren ekintzak ekonomia zirkularrerantz  HONDAKIN-MATERIALAK BIRZIKLATZEA → *HONDAKINAK BEREIZITA BILTZEA (kantitatea eta kalitatea) Papera eta kartoia Beira Materialak (ontziak,plastikoa eta metala) t Janari hondarrak (gai organikoa) t → KALITATEZKO KONPOSTA Gainerakoa t Etxeko erabiltzailea: janari hondarrak bereizita biltzea (kantitatea eta kalitatea) ↓ Ezabaketa

 Participación ciudadana Campañas comunicación Concienciación ciudadana Reciclapp PIGRN Participa! NHKPI Har ezazu parte!  Herritarren parte- hartzea Komunikazio kanpainak Herritarrak kontzientziatzea Birziklapp

 “Adiós a la cultura de usar y tirar” Campaña Reciclarte para fines sociales: Colaboración de la ciudadanía en la recogida de tapones (retorno 30/05/2016) Elaboración de un mural en el hall del Departamento con voluntarios de ANFAS- Tasubinsa PIGRN Participa! NHKPI Har ezazu parte!  “Agur erabili eta botatzeko kulturari” Birziklartea kanpaina gizarte xedeetarako: Herritarren lankidetza tapoi bilketan (bilerak). Departamentuko atondoan horma-irudi bat egitea, ANFAS-Tasubinsako boluntarioen eskutik

Gobernantza: hiri-hondakin solidoak eta asimilagarriak. Oinarrizko ildoak Gobernanza residuos sólidos urbanos y asimilables. Líneas básicas

Situación actual de gestión RSU HHS: egungo kudeaketa egoera  Bi kudeaketa esparru: tratamendua eta bilketa Zerbitzu bakoitzak bere tarifak ditu Tratamendu tarifa berdina Partzuergoaren esparru osorako  Hondakinak tratatzeko 2 entitate: Partzuergoa (Nafarroako Gobernua eta 15 mankomunitate). Iruñerriko Mankomunitatea  Hondakinak biltzeko 16 entitate Sakana Mendialdea Araxes Garaia…  Dos ámbitos de gestión: tratamiento y recogida Con tarifas diferenciadas para ambos servicios Tarifa de tratamiento igual para todo el ámbito del Consorcio  2 entidades de tratamiento de residuos: Consorcio (Gobierno de Navarra y 15 mancomunidades). Mancomunidad de la Comarca de Pamplona  16 entidades recogida de residuos Sakana Mendialdea Alto Araxes…

Situación futura de gestión Etorkizuneko kudeaketaren egoera  Izen berria: garraioa eta tratamendua Zaborrak biltzeko zerbitzua = garraio zerbitzua Zaborrak tratatzeko zerbitzua = gardentasuna, tratamendua eta zabortegira eramatea  Ildo estrategikoak Zerbitzu maila homogeneoa Nafarroa osoan Etxeko eta merkataritzako hondakin zerbitzuaren kostu bateratua Sortzen denaren araberako ordainketa (kantitatearen eta kalitatearen arabera)  Nueva denominación: transporte y tratamiento Servicio de recogida de basuras = servicio de transporte Servicio de tratamiento de basuras = transferencia, tratamiento y vertido  Líneas estratégicas Nivel del servicio homogéneo en todo el territorio de Navarra Coste uniforme del servicio de residuos domésticos y comerciales Pago por generación (según cantidad y calidad)

 Hondakinei buruzko Legea Saneamenduari buruzko Legearen antzeko eredua; helburua: Nafarroako Gobernuaren eta toki entitateen artean hondakin-urak garraiatu, tratatu eta lehengoratu daitezela koordinaziopean bermatzea Foru Komunitatearen lurralde osoan. Ezar ditzala eskumenak eta zehaztu ditzala beharrezkoak diren baliabide ekonomikoak.  Ley de Residuos Modelo similar a la ley de saneamiento cuyo objeto es garantizar, de forma coordinada entre el Gobierno de Navarra y las entidades locales, el transporte, el tratamiento y recuperación de las aguas residuales vertidas en el ámbito territorial de la Comunidad Foral. Que establezca las competencias y defina los recursos económicos necesarios. Situación futura de gestión Etorkizuneko kudeaketaren egoera

Sociedades públicas de gestión Kudeaketarako sozietate publikoak  Kudeaketa Publikoaren adibidea Toki Entitateak  Bilketa eta garraio zerbitzua finantzatzera bideratutako tasen kudeaketa. (Tratamendu-sistemak eraikitzea eta haietan jardutea, Gobernuarekin lankidetzan) Gobernua  Plangintza eta kontrola (bere kudeaketaren tresna sistemen bidez)  Hondakinak tratatzeko inbertsioa eta kudeaketa TTEEekin lankidetzan.  Tarifen eta/edo zergen kudeaketa  Ejemplo de Gestión Pública Entidades Locales  Gestión de las tasas destinadas a la financiación de recogida y del servicio de transporte. (Construcción y operación de los sistemas de tratamiento en cooperación Gobierno) Gobierno  Planificación y control (A través de sus instrumentos de gestión)  Inversión y gestión de los sistemas de tratamiento en cooperación con las EELL  Gestión de las tarifas y/o impuestos

Kudeaketa Publikoa alternatibak : 1. aukera: Gobernuari atxikitako Sozietate Publikoa 2. aukera: Hondakin Partzuergoa (ez Toki Entitatea): mankomunitateak eta Nafarroako Gobernua ordezkatzeko erakundea. Jarraibideak ezarri eta ordezkariak hautatzen ditu, enpresa publikoko zuzendaritza kontseilurako. Partzuergoaren enkarguz kudeaketan diharduen Sozietate Publikoa Alternativas de Gestión Pública Opción 1: Sociedad Pública adscrita a Gobierno. Opción 2: Consorcio de Residuos (no Entidad Local): órgano de representación de las mancomunidades y del Gobierno de Navarra. Marca las directrices y elige los representantes para el consejo de dirección de la empresa pública. Sociedad pública que ejerce la gestión por encargo del Consorcio Sociedades públicas de gestión Kudeaketarako sozietate publikoak

 Tasak edo tarifak: Garraiokoak (bilketa): Garraio zerbitzuari eragiten dio (bilketa) Tratamendukoak: Tratamendu zerbitzuari eragiten dio. Gaikako bilketa sistema bakoitzak eskuraturiko frakzio bakoitzaren kalitatearen eta kantitatearen araberakoa izanen da Fiscalidad futura Etorkizuneko fiskalitatea  Tasas o tarifas: De transporte (recogida): Afecta al servicio de transporte (recogida) De tratamiento: Afecta al servicio de tratamiento. Será función de la calidad y cantidad de cada una de las fracciones obtenidas por los sistemas de recogida selectiva

 Kanonak : Zabortegian hondakinak ezabatzea zergapetuko duen zerga: behar diren neurriak ezartzera bideratuko da, NHKPIn ezarritako helburuak lortzeko. Zenbatekoa eta zertarakoa aldian behin berrikusiko da, NHKPIren betekizuna neurtzeko adierazleen emaitzen arabera. Beste batzuk ere ezartzen ahalko dira, NHKPIn bildutako beste alderdi guztien betekizuna finantzatze aldera.  Cánones : Impuesto que grave la eliminación en vertedero: Se destinará a la implantación de las medidas necesarias para alcanzar los objetivos recogidos en el PIGRN. Su importe y destino se revisará periódicamente en base al resultados de los indicadores de cumplimiento del PIGRN Podrán establecerse otros que permitan financiar el cumplimiento de todos aquellos aspectos recogidos en el PIGRN Fiscalidad futura Etorkizuneko fiskalitatea

Propuesta de gestión/financiación Kudeaketarako/finantzaketarako proposamena Toki Entitate eskudunek eta Nafarroako Gobernuak parte hartzeko erakundea hondakinen arloan (Partzuergoa, Kontseilua sektoriala…) Órgano de participación del conjunto de EELL competentes y Gobierno de Navarra en materia de residuos (Consorcio, Consejo sectorial…)

 Errioxako Hondakin Partzuergoa.  Kantabriako Ingurumena (MARE).  Gipuzkoako Hondakinen Kontsortzioa (GHK).  Kataluniako Hondakin Agentzia (ARC).  Consorcio de Residuos de la Rioja.  Medio Ambiente de Cantabría (MARE).  Consorcio de Residuos de Gipuzkoa (GHK).  Agencia de Residuos de Cataluña (ARC). Modelos actuales otras comunidades Beste erkidego batzuetako egungo ereduak

 Residuos orgánicos Compostaje público Gestores privados Gestión de escala  Plantas de selección- clasificación envases Optimización número de plantas?  Reciclado-valorización / Eliminación 75% / 25% 85% / 15% (10% coincineración?) PIGRN Escenarios a debate NHKPI Agertokiak eztabaidagai  Hondakin organikoak Konpostaje publikoa Kudeatzaile pribatuak Eskalako kudeaketa  Ontzietarako aukeraketa- sailkapen lantegiak Lantegi kopurua optimizatzea?  Birziklapena-balorizazioa / Ezabaketa % 75 / % 25 % 85 / % 15 (% 10 koerrausketa?)

 Residuos de construcción y demolición Gestión pública? Nueva normativa? Medidas fiscales? Aplicación de criterios de compra pública verde? Refuerzo medidas seguimiento y control?  Instalaciones de eliminación Optimización de vertederos Nuevo vertedero  Instalaciones de tratamiento fracción resto Nueva planta MCP: toda Navarra? Nueva planta FR para Navarra, excepto Pamplona? PIGRN Escenarios a debate NHKPI Agertokiak eztabaidagai  Eraikuntza eta eraispeneko hondakinak Kudeaketa publikoa? Araudi berria? Neurri fiskalak? Erosketa publiko berderako irizpideak aplikatzea? Jarraipen eta kontrol neurriak sendotzea?  Ezabaketarako instalazioak Zabortegiak optimizatzea Zabortegi berria  Gainerakoaren frakzioa tratatzeko instalazioak MCP lantegi berria: Nafarroa guztia? Gainerakoaren Frakzioa: lantegi berria Nafarroarako, Iruñerako izan ezik?

Cuestiones para el debate Eztabaidarako galderak  Sobre los ejes y objetivos ¿Qué opinan sobre las grandes líneas del Plan? ¿Encaja con su visión?  Sobre los escenarios: Escenario actual versus escenario ¿Cómo lo veis? Dudas o cuestionamientos a las alternativa propuestas.  Acuerdos y disensos  Ardatz eta helburuei buruz Zer iruditzen zaizkizu Planaren lerro nagusiak? Zure ikuspegiarekin bat datoz  Jokalekuei buruz: Gaurko jokalekua versus 2025-ekoa: nola ikusten duzue? Proposatutako aukera ezberdinen inguruko zalantzak.  Adostasun eta desadostasunak

Bigarren zatia: Plana gauzatzea. Zer suposatzen du herritargoarentzat? Segunda parte: Puesta en práctica del Plan. ¿Qué supone para la ciudadanía?

PIGRN Particularidades zona NHKPI Berezitasunak eremuz eremu

PIGRN Particularidades zona NHKPI Berezitasunak eremuz eremu

PIGRN Particularidades zona NHKPI Berezitasunak eremuz eremu

PIGRN Particularidades zona NHKPI Berezitasunak eremuz eremu SAKANA: +298 FORS PODA COMPOSTAJE DOMÉSTICO Y COMUNITARIO MATERIA ORGÁNICA (2014): SAKANA 665 t/año MENDIALDEA 71 t/año ALTO-ARAXES 9 t/año

PIGRN Particularidades zona NHKPI Berezitasunak eremuz eremu SAKANA t/año MENDIALDEA 780 t/año ALTO-ARAXES 101 t/año COMPOSTAJE y/o RECOGIDA SELECTIVA MATERIA ORGÁNICA + PODA (2025):

RESIDUOS DE CONSTRUCCIÓN Y DEMOLICIÓN Escombreras OBRAS MENORES Soluciones Entidad Local OTRAS OBRAS Gestores alejados ¿Solución local? GESTORES AUTORIZADOS KUDEATZAILE BAIMENDUAK PIGRN Particularidades zona NHKPI Berezitasunak eremuz eremu ERAIKUNTZA ETA ERAISPENEKO HONDAKINAK Obra- hondakindegiak OBRA TXIKIAK Irtenbideak: Toki Entitatea OBRA HANDIAK Urruneko kudeatzaileak Tokian tokiko irtenbide rik?

Cuestiones para el debate Eztabaidarako galderak  La recogida y gestión de los residuos ¿Cómo funciona la gestión de los residuos en la mancomunidad? ¿De qué recogidas disponemos? ¿Qué posibilidades de gestión faltan?  Actuaciones de comunicación y educación ambiental. ¿Qué se ha hecho hasta ahora? ¿Qué más habría que hacer?  Hondakinen bilketa eta kudeaketa Nola funtzionatzen du hondakin-kudeaketa mankomunitatean? Zeintzuk dira dauzkagun bilketa ezberdinak? Zeintzuk dira falta zaizkigun kudeaketa aukerak?  Komunikazio eta ingurugiro-hezkuntza. Zer egin da orain arte? Zer gehiago egin beharko litzateke?

Cuestiones para el debate Eztabaidarako galderak  El coste de la gestión de los residuos. ¿Es adecuado el coste del recibo de la basura? ¿Se podrían aplicar medidas fiscales?  ¿Cómo podemos contribuir a la mejora de la gestión de los residuos?  Acuerdos y disensos  Hondakin-kudeaketaren gastua. Egokia al da hondakin ordainagiriaren gastua? Neurri fiskalak aplikatu daitezke?  Nola eragin dezakegu hondakin-kudeaketaren hobekuntzan?  Adostasun eta desadostasunak.

Amaitzeko: Bilera honetan lortutako adostasun eta desadostasunak Para acabar: Consensos y disensos alcanzados en la reunión

ESKERRIK ASKO ZURE ARRETAGATIK MUCHAS GRACIAS POR SU ATENCIÓN