LEARNING INTENTIONSSUCCESS CRITERIA We are learning (to)… utilize questioning strategies to hold conversations on a wide variety of topics from this unit.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Me gustan, me encantan P. 135 Realidades 1.
Advertisements

ALC 59 Hoy es miércoles el 29 de febrero 2012.
Unit 3A ¿Desayuno o almuerzo?. En el desayuno El cereal.
Capítulo 3A ¿Desayuno o almuerzo?. To talk about breakfast.
LEARNING INTENTIONSSUCCESS CRITERIA We are learning (to)… utilize questioning strategies to discuss eating and drinking habits and to express our opinions.
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1. Practiquen las formas de los adjetivos con Get out your yellow adjectives sheet. With your partner,
LEARNING INTENTIONSSUCCESS CRITERIA We are learning (to)… utilize questioning strategies to discuss eating and drinking habits and to express our opinions.
Realidades 1 Cápitulo 3A Gramática Cápitulo 3A Gramática.
Día 67 Writer’s Workshop. Calentamiento Make sure you picked up the piece of paper by the door. Begin working on the “calentamiento” section. You have.
Unidad 3 Leccion 1 Vocabulario.
LEARNING INTENTIONSSUCCESS CRITERIA We are learning (to)… talk about foods and beverages we eat/drink for breakfast and lunch and express how often conjugate.
¡Buenos días! Hoy es el primer día de septiembre. Trabajo del timbre: 1.Pongan la tarea en tus pupitres. (Set your HW on your desk.) 2.Hagan una reflexión.
Hoy es martes el 12 de enero Today is Monday, January 12 Place your homework on desk. Answer the following Write the cojugations for verbs comer and beber.
LEARNING INTENTIONSSUCCESS CRITERIA We are learning (to)…  use essential vocab to talk about foods and beverages we eat/drink and express how often 
LEARNING INTENTIONSSUCCESS CRITERIA We are learning (to)… utilize new and old essential vocabulary & concepts in different contexts use questioning strategies.
LEARNING INTENTIONSSUCCESS CRITERIA We are learning (to)… utilize questioning strategies to discuss our eating & drinking habits evaluate language to use.
Capítulo 3A -ER & -IR verbs Scavenger Hunt. Directions: 1. Visit each poster (15 total) 2. Complete each sentence with the expression that BEST fits in.
La Fecha: Hoy es martes, 30 de septiembre Objective: SWBAT use the verb tener in Spanish to talk about things that you and others have and have to do.
“GUSTAR” AND “ENCANTAR”
Hoy es lunes el 23 de enero, 2017 Today is Monday, January 23, 2017
¡Buenos días! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA Trabajo del timbre:
¡Buenos días! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA Trabajo del timbre:
¡Buenos días! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA Trabajo del timbre:
¡Buenos días! Hoy es el 9 de septiembre.
¡Buenos días! Trabajo del timbre: Abran tus libros a p. 146.
Quality assured by the ALL Connect project (2015)
¡Buenos días! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA Trabajo del timbre:
Los artículos son importantes…
When forming sentences, you don’t have to use the subject pronouns yo, tú, nosotros, and vosotros. You do have to use the pronouns Ud., él, ella, Uds.,
¡Buenos días! Pongan la tarea en tu pupitre, por favor.
¡Buenos días! Trabajo del timbre:
Practiquen los adjetivos con
FYI:Speaking Evidence Next Class!
¡Buenos días! Hoy es el 11 de septiembre.
¡Buenos días! Pongan la tarea en tu pupitre, por favor.
CapÍtulo 3a.
¡Buenos días! Trabajo del timbre:
¡Buenos días! Trabajo del timbre:
Hoy es miércoles el 18 de enero
¡Buenos días! Trabajo del timbre:
Practiquen los adjetivos con
¡Buenos días! Trabajo del timbre:
Hoy es martes el 17 de enero
Hoy es lunes el 11 de enero Today is Monday, January 11
Los artículos son importantes…
¡Buenos días! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA Trabajo del timbre:
Heads up! Partner speaking evidence in 2 class periods!
¡Bienvenidos, estudiantes!
¡Hola! Pongan la tarea en tu pupitre, por favor.
Vocabulario: la comida
¡Buenos días! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA Trabajo del timbre:
Practiquen las conversaciones juntos.
My comida favorita In the lesson you will learn to:
¡Buenos días! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA Trabajo del timbre:
¡Buenos días! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA Trabajo del timbre:
¡Buenos días! Trabajo del timbre:
Hoy es miércoles, el 5 de octubre.
¡Buenos días! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA
Hoy es miércoles el 23 de enero Today is Monday, January 23
GUSTAR –to like, to be pleasing to
¡Hola, estudiantes asombrosos!
¡Buenos días! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA Trabajo del timbre:
¿Desayuno o almuerzo?.
¡Buenos días! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA Trabajo del timbre:
¡Buenos días! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA Trabajo del timbre:
¡Buenos días! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA Trabajo del timbre:
¡Buenos días! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA Trabajo del timbre:
¡Buenos días! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA Trabajo del timbre:
¡Hola estudiantes! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA
Los artículos son importantes…
Transcripción de la presentación:

LEARNING INTENTIONSSUCCESS CRITERIA We are learning (to)… utilize questioning strategies to hold conversations on a wide variety of topics from this unit in different formats evaluate language, using the correct forms of each word in the sentences used describe foods showing your ability to “agree” We’ll know we’re successful when we can…  ask and answer target questions, in isolation (by themselves), in partner conversations, in restaurant scenes, etc.  talk about others’ preferences using the correct forms of gustar/encantar in complete sentences  use our “recycled” structures with different ‘ser’ & adjective forms considering gender & quantity (i.e. the concept of agreement) to make grammatically-correct sentences ¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1.Hagan el trabajo del timbre. Do your bell work. If you finish early, ask/answer the bingo questions out loud! 2 FYI:Speaking Evidence Next Class!

Part One: A mí me gusta gustan las papas fritas. A mi mamá le gusta gustan el café. A mis amigos no les encanta encantan la pizza. A Max y a mí no nos encanta encantan las frutas. Part Two: Las verduras es son saludables. Los huevos es son deliciosos. La leche de chocolate es son sabrosa. El yogur de fresa es son mala. Part Three: Los plátanos son bueno buena buenos buenas. Las salchichas son malo mala malos malas. El queso es horrible horribles. La limonada es saludable saludables. Part Four: Yo como comes la pizza de vez en cuando. Mi familia bebe beben la leche cada día. Mi amigo compartes comparte sus galletas... 8 Can you “agree” with the subject?

¡Un juego loco! Las reglas: 1)You will be on a team – odds or evens. You can’t switch teams. 2)You must only land on a # that is appropriate for your team. 3)Sra. M. will pull one # from each cup (1 odd/1 even). 4)The people standing on those numbers must give a grammatically correct and complete sentence to earn a point for their team. 5)Move around when the music starts until it stops & land on a new number. The process repeats! 6) The team with the most points will win candy! Ooooh! Aaaah! FYI: There will be 4 rounds: gustar/ser/adjectives/conjugated verbs 20

La primera vuelta: Focus on your use of gustar & encantar!

A mí ________________ el desayuno. A mí no ________________ el desayuno. me gusta(n) te gustaría(n) le nos encanta(n) les encantaría(n)

A mí ________________ los huevos. A mí no ________________ los huevos. me gusta(n) te gustaría(n) le nos encanta(n) les encantaría(n)

A mí ________________ el cereal. A mí no ________________ el cereal. me gusta(n) te gustaría(n) le nos encanta(n) les encantaría(n)

A ti ________________ los panes. A ti no ________________ los panes. me gusta(n) te gustaría(n) le nos encanta(n) les encantaría(n)

A Max ________________ el pan tostado. A Max no ________________ el pan tostado. me gusta(n) te gustaría(n) le nos encanta(n) les encantaría(n)

A nosotros ____________ el desayuno. A nosotros ___________ el desayuno. me gusta(n) te gustaría(n) le nos encanta(n) les encantaría(n)

La segunda vuelta: Focus on your use of ser!

El almuerzo caliente ___ bueno, en mi opinión. El almuerzo caliente no __ bueno, en mi opinión. es son

La ensalada ___ deliciosa, en mi opinión. La ensalada no __deliciosa, en mi opinión. es son

Las fresas ___ sabrosas, en mi opinión. Las fresas no __ sabrosas, en mi opinión. es son

Los perritos calientes ___ nutritivos, en mi opinión. Los perritos calientes no __ nutritivos, en mi opinión. es son

Las galletas ___ buenas, en mi opinión. Las galletas no __ buenas, en mi opinión. es son

El jamón ___ asqueroso, en mi opinión. El jamón no __ asqueroso, en mi opinión. es son

La tercera vuelta: Focus on your use of adjectives!

En mi opinión, las manzanas son ___________. sabros- delicios- o nutritiv- buen- os limos- oloros- a asqueros- fresc- as saludable/s horrible/s Interesante/s

En mi opinión, el caf é es ___________. sabros- delicios- o nutritiv- buen- os limos- oloros- a asqueros- fresc- as saludable/s horrible/s Interesante/s

En mi opinión, los jugos son ___________. sabros- delicios- o nutritiv- buen- os limos- oloros- a asqueros- fresc- as saludable/s horrible/s Interesante/s

En mi opinión, la hamburguesa es ___________. sabros- delicios- o nutritiv- buen- os limos- oloros- a asqueros- fresc- as saludable/s horrible/s Interesante/s

En mi opinión, la pizza es ___________. sabros- delicios- o nutritiv- buen- os limos- oloros- a asqueros- fresc- as saludable/s horrible/s Interesante/s

En mi opinión, el agua es ___________. sabros- delicios- o nutritiv- buen- os limos- oloros- a asqueros- fresc- as saludable/s horrible/s Interesante/s

En mi opinión, los refrescos son ___________. sabros- delicios- o nutritiv- buen- os limos- oloros- a asqueros- fresc- as saludable/s horrible/s Interesante/s

En mi opinión, la sopa de verduras es _______. sabros- delicios- o nutritiv- buen- os limos- oloros- a asqueros- fresc- as saludable/s horrible/s Interesante/s

En mi opinión, las naranjas son ___________. sabros- delicios- o nutritiv- buen- os limos- oloros- a asqueros- fresc- as saludable/s horrible/s Interesante/s

La cuarta vuelta: Focus on your use of conjugated verb forms!

Yo _________ la pizza a veces. com- o, es, e, emos, en bebe- compart- o, es, e, imos, en

Tú _________ la limonada.

Mis amigos _____ las galletas.

Sarah _________ las frutas.

Nosotros ______ el t é.

Yo ______ mi comida con mi familia.

Él _________ los huevos.

Mis compañeros ____ la leche.

Mi mamá y yo____ el caf é.

Uds. ________ el desayuno.

La quinta vuelta: Answer a random question from the LA LOTERIA board!

La Lotería La Práctica de escuchar y responder Criterio C: Communicating in response to spoken, visual, & written text 1)Use a different symbol for each round of the game we play. 2)Listen carefully for an answer that would make sense to respond to one of the questions. Mark that square. 3)Yell out “Yo tengo La Lotería! if you get 5 in a row! 4)Be prepared to say each question that would connect to the sentences you heard. 20

La Práctica de hablar 30 Criterio C: Communicating in response to spoken, visual, & written text Criterio D: Using language in spoken form Step 1: Find a partner you’d like to do your speaking evidence with next class. If you need help finding a partner, Sra. M. will help you. Práctica #1: Practice having a regular conversation about your eating and drinking habits, preferences, and opinions. Balance asking/answering questions. Práctica #2: Practice using the evidence template. Try to use the front side with the English-only. Refer to the back only if you’re really stuck. Práctica #3: Decide which level you are both most confident with for next class. Practice again. Decide when/how you will practice before next class’ evidence. B-days…you have more time to ROCK (or forget…) FYI: Speaking Evidence Next Class!

La Tarea 5 PRACTICE FOR THE Speaking EVIDENCE Next Class!