DELAC Meeting Student Testing & Assessment Language Acquisition Branch 1.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
¿Qué es Title 1? Es una fórmula federal de beca. Es la beca federal más grande que recibe Fayette County Public Schools.
Advertisements

Ayudando a su Hijo(a) a Tener Éxito en la Escuela.
CHILD FIND Ayuda Para Niños Uvalde CISD Special Education Department Karyn Kingsbery, Director.
Reading and Writing at Home Frances Mackay Maria Christina Walker ELD Resource Teachers.
Welcome to (Bienvenidos a) Guy B. Teachey Elementary School Annual Public Meeting (Reunión Anual Pública)
El comité de evaluación del dominio del idioma
Title I, Part A - Parent Rights Derechos de los Padres de familia - Título I, Parte A GPISD is a Title I District and as such will abide by all federal.
Rancho High School. Federal legislation passed to set high academic standards and establish measurable goals of achievement to improve individual outcomes.
English Learner Master Plan Plan Maestro de Aprendices del Inglés.
Two-Way Immersion Program Programa de Dos – Vías de Inmersión.
The No Child Left Behind Act of 2001 Title I, Part A, Section 1116(b)(1)(E) De la ley 2001 Que Ningún Niño Se Quede Atrás Título I, Parte A, Sección 1116(b)(1)(E)
LACOE/LAUSD School Validation and Improvement Project Federal and State School Accountability Responsabilidad Escolar del gobierno Federal y del Estado.
Reunión de Padres con hijos en el programa de ESL - Meeting with parents in the ESL program 2nd semester Wandy Andino Maestra de ESL (Inglés como Segundo.
Lathrop Intermediate School Program Verification / Orientation Week School Year 2014 – 15 August 18 – August 23, 2014 Be RespectfulBe ResponsibleBe Safe.
Fountas and Pinnell Reading Assessment/ Evaluación de lectura.
Cómo Ayudarle a su Hijo Tener Exito en la Escuela > Hable con los maestros > Por lo menos una vez al año, los maestros deben invitar a los padres a una.
Ms. Joyce Dual Language Teacher Language Arts/Spanish/Social Studies Robert Frost Junior High School
PARCC and ACCESS PARCC y ACCESS What is it? What can we do? Que es? Que podemos hacer?
REQUISITOS PARA LA GRADUATION DE LAS HIGH SCHOOLS DE ALLIANCE Alliance High School Graduation Requirements.
English Learner Advisory Committee (ELAC) ELAC Rights and Responsibilities Tahoe Truckee Unified School District
English Language Development Program PARENT INFORMATIONAL MEETING REUNIÓN INFORMATIVA PARA PADRES.
Carmel Elementary School ESOL Program. What is ESOL? ESOL is a program for students that are not proficient in English. The program is designed to provide.
Kindergarten Hirsch Hawks News Important Notes We are still working on addition in math, but we have moved on to creating more complete sentences on our.
Hoy es el 6 de junio. Es viernes. La pregunta: Lee el fondo cultural en la p.196: When and where did the Paralympic Games start? Who competes? La tarea.
School - Parent Compact Acuerdo Entre La Escuela y Padres.
El comité de evaluación del dominio del idioma (LPAC)
AIMS Information Información sobre AIMS Thursday, March 29, 2012 Jueves, Marzo 29, 2012 Parent Coffee Talk El Cafecito para los Padres Estrella Middle.
ELAC MEETING Salt Creek Elementary English Learners Advisory Committee Meeting
Welcome to Cesar Chavez Academy Back to School Orientation.
Academia de Aprendices de Inglés Criterios de la Reclasificación para los Aprendices de Inglés Distrito Escolar Unificado de Los Ángeles Oficina.
Hoy es viernes, el 26 de septiembre
Clark High School September 30, :30 am. Federal legislation passed to set high academic standards and establish measurable goals of achievement.
Local Control Funding Formula (LCFF) Fórmula Financiación para Control Local & Local Control Accountability Plan (LCAP) Plan de Responsabilidad de Control.
Examen de Desarrollo del Idioma Inglés de California (CELDT, por sus siglas en Inglés) Exámenes y Proceso de Reclasificación Mount Miguel ELAC Meeting.
El comité de evaluación del dominio del idioma
Estrategias Claves para la Prueba CELDT
Academia de Padres Tema: Programas para Nuestros Aprendices de Ingles
El Rincon at a Glance Mirando El Rincon Reclassified Students 5 5 th grade 3 4 th grade 7 3 rd grade Estudiantes Reclasificados 5 de quinto grado 3 de.
Prueba Para Medir el Desarrollo del Inglés en California CELDT (por sus siglas en inglés) Distrito Escolar Whittier Union Oficina de Programas Categóricos.
AUGUST 24, 2015 ENGLISH LEARNER ADVISORY COMMITTEE & DISTRICT ENGLISH LEARNER ADVISORY COMMITTEE INFORMATIONAL MEETING.
JUEVES, EL 10 DE SEPTIEMBRE LT: I WILL RECOGNIZE SOME NEW VOCABULARY WORDS. Go over tests & retake procedures Interpretive Assessment: numbers & alphabet.
Knudson Middle School 17 September :15 AM in Room 502.
English Learner Advisory Committee Reunion del Grupo de Asesoria Para Estudiantes Que Estan Aprendiendo Ingles ELAC.
School: Schorr ES Date: September 21, 2015 Time: 6:30 p.m.
Welcome to SAT Parent Night. What is the SAT? The SAT-10 is a district mandated assessment carried out to obtain District-wide data about student performance.
Junta Annual Titulo I South Monterey County Joint Union High School District.
Froylan Mendoza, M.A. in Ed Froylan Mendoza, M.A. in Ed Salón #106 (530)
Confidential and for discussion purposes only. CAASPP performance data: A fresh look College-Ready Middle Academy #12 Datos de rendimiento: Una nueva mirada.
Confidential and for discussion purposes only. CAASPP performance data: A fresh look College-Ready Middle Academy #4 Datos de rendimiento: Una nueva mirada.
Foreign Language Teaching Tips Rich Bradshaw. ¡Classroom Vocabulary Scavenger Hunt! Purpose Introduce new vocabulary words in TL Identify items using.
Confidential and for discussion purposes only. CAASPP performance data: A fresh look College-Ready Academy High School #16 Datos de rendimiento: Una nueva.
SCAFFOLDING & DIFFERENTIATION
Versión 1-11 de la Edición de Presentado por la Oficina de Adquisición del Idioma Prueba de Desarrollo del Idioma Inglés de California (CELDT,
Master Plan Programs and Initial Identification Procedures of English Learners DELAC September 23, 2010 Meeting Language Acquisition Branch.
School/Escuela: Rex Bell Elementary Date/Fecha: Time/Hora:
Carmel Elementary School ESOL Program. What is ESOL? ESOL is a program for students that are not proficient in English. The program is designed to provide.
100 Book Challenge Desafío de leer 100 libros. Cada niño tendrán: Una bolsa de libros Una carpeta 2 libros para leer cada noche Un informe de lectura.
Presented by Kristen Moorhouse Project Specialist/Instructional Coach ELAC Officer’s Responsibilities.
DELAC October 22, 2009 Language Acquisition Branch.
ELAC MEETING September 22, English Language Advisory Committee Roles and Responsibility of ELAC  Advise the Principal of the needs of English learners.
English Learner Identification and Placement/ Identificación y Asignación de Alumnos en Vías de Aprender el Inglés (EL) A presentation for the Roosevelt.
ELAC CELDT Training Entrenamiento sobre CELDT
Fremont Unified School District Reclassification & New Assessment for
What’s “CAASPP”? The California Assessment of Student Performance and Progress (CAASPP), which includes the Smarter Balanced assessments, measures students’
English Learners: Who? Home Langauge Survey
5. Legal Requirements/Reqistos Legales
Distrito Escolar Unificado de Fremont
English as a second language in middle school
EL Advisory Committee (ELAC) 09/11/18
Transcripción de la presentación:

DELAC Meeting Student Testing & Assessment Language Acquisition Branch 1

Junta de DELAC Oficina de Pruebas y Oficina del Acquisición del Idioma 2

 What is the California English Language Development Test?  What is the purpose of the CELDT?  Who is an English Learner?  Who must take the CELDT?  What does the CELDT assess?  Who gives the CELDT?  How long does it take for students to complete the test?  How and when do parents get their test results?  How are results of the CELDT used?  How can parents find out more about the CELDT or their student’s results? 3

 ¿En qué consiste la Prueba CELDT?  ¿Cuál es la finalidad de la Prueba CELDT?  ¿A quién se le considera como un estudiante que está aprendiendo inglés?  ¿Quiénes deben presentar la prueba CELDT?  ¿Qué evalua la prueba CELDT?  ¿Quiénes supervisan la realización de la prueba?  ¿Cuánto tiempo tardan los estudiantes en presentar la prueba?  ¿Cómo y cuándo conocen los padres los resultados?  ¿Cómo se comunican los resultados a los padres?  ¿Cómo pueden los padres informarse más a fondo sobre la prueba o los resultados? 4

 State law requires the development of a state test that schools districts must give to students whose home language is not English  This test is called the California English Language Development Test (CELDT) 5

 La legislación estatal exige la creación de una prueba estatal para ser puesta en práctica en todos los distritos escolares de enseñanza pública que tienen estudiantes cuya lengua materna sea aparte del inglés.  Dicha prueba se conoce como la Prueba de evaluación del desarrollo del inglés del estado de California, a la que se alude por sus siglas en inglés, como la prueba (CELDT). 6

 To identify students who are limited English proficient (LEP) in kindergarten through grade 12  To determine the level of English language proficiency of LEP students  To assess the progress of LEP students in acquiring the skills of listening, speaking, reading and writing in English 7

 Detectar a los estudiantes del kindergarten al 12° grado que estén aprendiendo inglés.  Determinar el nivel del desarrollo del inglés.  Revisar anualmente el progreso del desarrollo del inglés. 8

 An English Learner is a student, with a home language other than English, who is not yet proficient in English 9

 Se considera que un estudiante está aprendiendo inglés cuando su lengua materna no es inglés y todavía no ha adquirido un dominio pleno de esta lengua. 10

 All students whose home language is not English, based on the Home Language Survey (HLS), must take the test within 30 calendar days after they are enrolled in a California school for the first time  The CELDT also must be given once each year to English Learners until they are reclassified as fluent English proficient (RFEP) 11

 Deben presentar todos los estudiantes cuya lengua materna no sea inglés y se hayan matriculado en una escuela pública en California por primera vez.  Deben examinarse en el plazo de treinta días siguientes a su matriculación.  Los estudiantes aprendiendo inglés deben continuar presentando la prueba cada año, hasta adquirir un dominio pleno de inglés. 12

 The test for students in grades K through 12 covers listening, speaking, reading and writing skills  The CELDT at all grade levels is based on English Language Development (ELD) standards 13

 Al nivel de K a 12° grado, evalúa destrezas de comprensión verbal, expresión oral, lectura y escritura.  La prueba CELDT se corresponde con los estándares académicos estatales para el desarrollo del inglés. 14

ListeningSpeakingReadingWriting 1.Following Oral Directions 2.Extended Listening Comprehension 3.Rhyming 4.Listening Comprehension 1. Oral Vocabulary 2.Speech Functions 3.Choosing and Giving Reasons 4.Four-Picture Narrative 1. Alphabet Recognition 2. Word Analysis 3.Fluency and Systematic Vocabulary Development 4.Reading Comprehension 5.Literary Analysis 1.Writing Words 2.Grammar and Structure 3.Writing Sentences 4.Writing a Short Composition

Comprensión auditiva Expresión oralLecturaEscritura 1.Siguiendo instrucciones orales 2.Comprensión auditiva extendida 3.Produciendo rima 4.Comprensión auditiva 1.Vocabulario oral 2.Funciones de la expresión oral 3.Eligiendo y dando razones 4.Narrativa de cuatro ilustraciones 1.Reconocimiento del alfabeto 2.Análisis de palabra 3.Fluidez y desarrollo sistemático del vocabulario 4.Comprensión de lectura 5.Análisis de textos literarios 1.Escribiendo palabras 2.Gramática y estructura 3.Escribiendo oraciones 4.Escribiendo composiciones breves

17

18

19

20

21

22

23

24

25

26

27

28

29

30

31

32

33

34

35

36

 Only trained examiners give the test  The listening and speaking parts of the CELDT are given individually  The reading and writing parts are given to groups of students 37

 Sólo están a cargo los que han recibido entrenamiento.  Las partes de la prueba CELDT de comprensión verbal y expresión oral se llevan a cabo con cada estudiante, por separado.  Los de lectura y escritura se realizan en grupo. 38

 The Listening and speaking parts of the test take about 20 minutes for each student to complete  The reading and writing parts take about 90 minutes to complete 39

 Los estudiantes pueden tardar 20 minutos, aproximadamente, en realizar las partes de comprensión oral,  Los estudiantes pueden tardar 90 minutos, aproximadamente, en realizar las partes de lectura y escritura. 40

 As soon as the test are scored by the testing contractor, the results are returned to the school district  The school receives a report of the results for each student and shares it with the parents/guardians 41

 Los editores de las pruebas, remitirán los resultados a los distritos tan pronto como finalicen la evaluación de las pruebas.  La escuela al recibir el informe de la evaluación para cada estudiante evaluado, lo comparte con los padres. 42

 There are five levels of proficiency a student can achieve  They are beginning, early intermediate, intermediate, early advanced, and advanced  The report for each student provides a proficiency level for each part of the test and the overall proficiency level for all parts of the test combined 43

 El estudiante puede encontrarse en uno de los cinco niveles de dominio del inglés: novicio, preintermedio, intermedio, preavanzado, o avanzado.  Los informes indican el nivel de dominio en cada una de las partes de la prueba.  Los informes indican el nivel general, dado por la combinación de los resultados obtenidos en las distintas partes de la prueba. 44

45

46

 Test results for newly-enrolled students are used to help identify English Learners who need to develop their speaking, listening, reading, and writing skills in English  Results from the CELDT given annually are used to see how well students are learning English 49

 Los resultados de los alumnos recién matriculados en la escuela, sirven para detectar a los estudiantes que se encuentran aprendiendo inglés.  Por otra parte, los resultados de la evaluación annual sirven para medir el progreso en el desarrollo del inglés en cada alumno. 50

 If parents wish information about the CELDT or their student’s results, they should contact their child’s teacher and/or school office  Parents are invited to request a conference to review the CELDT results or to attend one of the information meetings at the school 51

 Los padres deberían ponerse en contacto con el maestro de su hijo/a o con el administrador/coordinador de la escuela.  Se recomienda una reunion para discutir los resultados de la prueba o asistir a las reuniones orientativas sobre la prueba CELDT. 52

 Provides supplemental Federal funding for ELs  Requires states to hold districts accountable for meeting three annual measurable achievement objectives (AMAOs), or performance targets, for ELs: ◦ AMAO 1: Annual progress toward English proficiency ◦ AMAO 2: Achieve and maintain English proficiency ◦ AMAO 3: Demonstrate adequate yearly progress in English Language Arts (ELA) and Math

 Proveer fondos federales suplementarios para estudiantes aprendiendo inglés  Requiere que estados supervisen a distritos sobre los esfuerzos para lograr los tres objetivos medibles de logro académico anual ( AMAO, siglas en inglés) para estudiantes aprendiendo inglés: ◦ AMAO 1: Progreso anual hacia el dominio del inglés ◦ AMAO 2: Lograr y mantener dominio del inglés ◦ AMAO 3: Demostrar progreso adecuado anual en lengua y literatura en inglés, y matemáticas

Year State Target LAUSD Met Target %55.7% %52.8% %49.6% ELs progress toward English proficiency on the annual CELDT Yes No

Año Meta estatal LAUSD Lograr meta %55.7% %52.8% %49.6% Progreso hacia el dominio del inglés basado en la prueba CELDT anual Si No

 Measures the percentage of ELs who have attained English proficiency on the CELDT  Two cohorts are used to determine AMAO 2 calculations: ◦ ELs who have been in a language instruction program for less than 5 years ◦ ELs who have been in a language instruction program for 5 years or more

 Mide el porcentaje de estudiantes aprendiendo inglés que han adquirido dominio del inglés basado en el CELDT  Dos grupos de estudiantes se usan para determinar los resultados de AMAO 2: ◦ Estudiantes que han estado en un programa de instrucción para desarrollar el idioma por menos de cinco años ◦ Estudiantes que han estado en un programa de instrucción para desarrollar el idioma por cinco años o más

Year State Target LAUSD Met Target %39.3% %35.9% <517.4%22.3% %31.5% <518.7%22% ELs will achieve and maintain English proficiency on the CELDT Yes No Yes

Año Meta estatal LAUSD Lograr meta %39.3% %35.9% <517.4%22.3% %31.5% <518.7%22% Lograr y mantener dominio del inglés Si No Si

 Measures the percentage of ELs scoring proficient or advanced in English Language Arts (ELA) and Math ◦ California Standards Test (CST) ◦ California Alternate Performance Assessment (CAPA) ◦ California High School Exit Exam (CAHSEE)

 Mide el porcentaje de estudiantes aprendiendo inglés que anotaron resultados de proficiente or avanzado en lengua y literatura en inglés (ELA) y matemáticas ◦ Prueba de estándares académicos de california (CST) ◦ Prueba alternativa de rendimiento de california (CAPA) ◦ Examen de egreso de la preparatoria de california (CAHSEE)

YearState TargetLAUSD ELs will meet the Adequate Yearly Progress (AYP) performance target of Proficient or Advanced 56.0% 67.0% 28.4% 45.0% 27.0% X X X 32.1%

AñoMeta estatalLAUSD Demostrar progreso adecuado anual (AYP, siglas en inglés) en lengua y literatura en inglés con resultados de proficiente o avanzado 56.0% 67.0% 28.4% 45.0% 27.0% X X X 32.1%

YearState TargetLAUSD ELs will meet the Adequate Yearly Progress (AYP) performance target of Proficient or Advanced 56.4% 67.3% 38.3% 45.5% 36.3% X X X 43.0%

AñoMeta estatalLAUSD Demostrar progreso adecuado anual (AYP, siglas en inglés) en matemáticas con resultados de proficiente o avanzado 56.4% 67.3% 38.3% 45.5% 36.3% X X X 43.0%

79

80

WONDERFUL ES Proficiency for All English Learner Progress Reclass Rates AMAO Data 81

WONDERFUL ES Proficiency for All English Learner Progress Reclass Rates AMAO Data 82

1. > Schools 2. “Find A School” 83

1. > Schools 2. “Find A School” 84

3. > Performance Indicators 4. > “Data Summary Sheet” WONDERFUL ES 85

3. > “Performance Indicators” 4. > “Data Summary Sheet” WONDERFUL ES 86

WONDERFUL ES Proficiency for All English Learner Progress Reclass Rates AMAO Data 87

WONDERFUL ES Proficiency for All English Learner Progress Reclass Rates AMAO Data 88

89

90 Avanzado Preavansado Intermedio Preintermedio Inicial

Avanzado Preavansado Intermedio Preintermedio Inicial