Ayudando a su Hijo(a) a Tener Éxito en la Escuela.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
CHILD FIND Ayuda Para Niños Uvalde CISD Special Education Department Karyn Kingsbery, Director.
Advertisements

Guía hacia la educación superior
Reading and Writing at Home Frances Mackay Maria Christina Walker ELD Resource Teachers.
H IGHLIGHTING P ARENT I NVOLVEMENT IN E DUCATION L A I MPORTANCIA DE LA P ARTICIPACIÓN DE LOS P ADRES EN LA E DUCACIÓN DE SUS HIJOS ( AS ) Created By:
School Name 2013 Parent Survey Directions/Instrucciones Utilice el papel para registrar su respuesta a cada pregunta. (Use the paper copy to record your.
Title I, Part A - Parent Rights Derechos de los Padres de familia - Título I, Parte A GPISD is a Title I District and as such will abide by all federal.
March 11, Bienvenidos! Student Expectations 1.Be on time 2.Be prepared 3.Follow PBIS Rules 4.Stay on Task 5.Demonstrate self-control.
En el aeropuerto ¿Qué tiene que hacer?. Student Learning Outcome(s): At the end of this lesson, I can: YO PUEDO Select the appropriate vocabulary to tell.
Déle a su Niño el Regalo del Bilingüismo por Vida Give Your Child the Lifelong Gift of Bilingualism.
Lathrop Intermediate School Program Verification / Orientation Week School Year 2014 – 15 August 18 – August 23, 2014 Be RespectfulBe ResponsibleBe Safe.
Fountas and Pinnell Reading Assessment/ Evaluación de lectura.
Cómo Ayudarle a su Hijo Tener Exito en la Escuela > Hable con los maestros > Por lo menos una vez al año, los maestros deben invitar a los padres a una.
VOCABULARIO #2.4 ¡Aprenda! Forming Questions Señora Sequin.
Helping Your Child at Home with Math Agenda Welcome and Overview Math Tools Using Math Strategies Homework Grade Level Games Closing: Mathematics Vision.
Saber and Conocer Both verbs mean “to know” Both are regular verbs, except in the “yo” form –Saber: Yo sé, tú sabes, él sabe, nosotros sabemos, ellos.
English Language Development Program PARENT INFORMATIONAL MEETING REUNIÓN INFORMATIVA PARA PADRES.
Carmel Elementary School ESOL Program. What is ESOL? ESOL is a program for students that are not proficient in English. The program is designed to provide.
All You Need to Know for 2nd Grade Miss A. Dausner – Miss Dausner’s Info (770) Please.
Siéntate con un compañero nuevo. Circle paper This is Spanish practice at home. When you can do a circle, have a parent/guardian sign it off. We have done.
Making Connections Prompts Raising A Reader Creando un Lector.
School - Parent Compact Acuerdo Entre La Escuela y Padres.
¡ GUSTAR! Gustar With Infinitive Verbs © 2011 The Enlightened Elephant.
MORE CONVERSATION TOOLS
ELAC MEETING Salt Creek Elementary English Learners Advisory Committee Meeting
Los Verbos  Today we will be learning about Spanish verbs.  Start a new section in your notes labeled Los Verbos.  Begin by answering these questions:
Utep_aac El ‘Academic Advising Center’ asesora estudiantes bajo el Programa Interamericano Estudiantil (PIE). Los asesores ayudan a los estudiantes durante.
Los infinitivos (Infinitives) ¿Qué es un infinitivo? What is an infinitive?
¿Qué te gusta hacer? Gustar Gustar Los verbos Los verbos.
Quasimodo: Get your homework out to be checked ▫Cuaderno 29 part 3 (homework) ▫Your practice conjugations on the back of your notes from yesterday(classwork)
How to Help your Child with Homework Cómo ayudar a su niño con la tarea escolar EL Program Instructional Support Services Lake Elsinore Unified School.
Exam Review. Section I You will be given ten regular verbs to conjugate in the preterite. This will be done in the same format as the conjuguemos drill.
Welcome to Second Grade Bienvenidos a segundo grado.
Sub plans October 24th. Preguntas esenciales: ¿Por qué los países centro americanos han tenido tanta inestabilidad? ¿Qué cosas tienen en común los países.
TOPICS: SABER/CONOCER AND YO-GO VERBS Essential questions: How do I say whom and what I know? How do I use some other irregular verbs?
1) ¿A qué hora tienes la clase de español
El Room/Salón 26 Ms. Barba WELCOME TO POTRERO! !BIENVENIDOS A POTRERO! BACK-TO-SCHOOL NIGHT.
What is Title I? Title I is a federally funded program to help children get a quality education and meet academic standards.
Objetivo: to identify phrases that express someone must do something. Ahora: List 3 adverbs and where are they placed in a sentence.
JUEVES, EL 10 DE SEPTIEMBRE LT: I WILL RECOGNIZE SOME NEW VOCABULARY WORDS. Go over tests & retake procedures Interpretive Assessment: numbers & alphabet.
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1. Pongan la tarea en tu pupitre. Put your out on your desk to be checked (or Missing Work Log). 2. Repasan los miembros.
 Cultural Questions  Listening Skills – What did they just say?  Reading Skills – I have no idea what that means!
My Life * I can do everything from level I Talk about me * I can write the English meaning of vocabulary unit 1-Spanish II Calentamiento Relaciona las.
TURN & TALK Why does public education matter to you?
PARENT INVOLVEMENT MATTERS Morgan Elementary School.
Objetivo: Ask and tell what time it is. Talk and write about my classes at school. Agenda: 1.HacerAhora: El Tiempo 2.? Importantes 3.Brilla 4.Apuntes 5.Mi.
Preparacion Hoy es viernes el 4 de diciembre. Today is Friday, December 4. DO NOW: In preparation for some exercises in class do the following with the.
Preparacion Hoy es miércoles el 2 de diciembre. Today is Wednesday, December 2. DO NOW: Read Gramática pg 84: List to form –ar verbs: What do you do to.
School: Schorr ES Date: September 21, 2015 Time: 6:30 p.m.
Welcome, Students! English Course Teacher: Berenice González.
¡Hola! ✤ Study for your vocab quiz for 5 minutes! ✤ Unit 2 Apuntes 1 ONLY ✤ Make sure you can translate from English to Spanish!
LOS VERBOS!!!. We already know these phrases in Spanish:
Spanish I Week 10. Para Empezar El diecinueve de octubre Please answer the following in a complete sentence in Spanish: ¿Qué te gusta hacer?
Notes #2 Simple future tense U2E3 Standard and objective Notes #2 Ir+a+infinitive Standard 1.2- Students understand and interpret written and spoken.
Hazlo Ahora Answer the questions about the following paragraph: Me llamo Ixchel. Hace tres años, soy un jugador del equipo de voleibol. Yo soy un buen.
Forming Questions ¡Aprenda! Forming Questions By Patricia Carl October 2013.
CONSEJOS PARA LOS PADRES. Do you want to know how to help your child be successful in school? ¿Quieres saber cómo ayudar a su hijo a tener éxito en la.
SABER and CONOCER Page 56 Realidades 2 SABER & CONOCER Both saber and conocer mean “to know.” They both have irregular “yo” forms.
English Language II (2). English Language I (2) Warm-up.
Agenda: 26/04/2016 *Boot verbs and jugar *La Familia *Tener: Quack Video *Descripciones Students will be learning new vocabulary with the family and tener.
Hoy es miércoles el dieciseis de septiembre. HAGAN AHORA: Contesta las preguntas 1.¿Cómo te llamas? 2.¿Cuántos años tienes? 3.¿Cuándo es tu cumpleaños?
UNIDAD 3 ETAPA 2. El Campanero –Complete each sentence by saying if you like something or not. Ejemplo: -To eat tacos  Si, a mi me gusta comer los tacos.
Saber Vs. Conocer Sra. Altamirano Español II. First, we need to learn the conjugation of the verb SABER Yo sé Tú Sabes él, ella,ud. Sabe Nosotros Sabemos.
Welcome to the PEP program! Welcome to the PEP program! Bienvenidos al programa de PEP! Bienvenidos al programa de PEP!
Carmel Elementary School ESOL Program. What is ESOL? ESOL is a program for students that are not proficient in English. The program is designed to provide.
100 Book Challenge Desafío de leer 100 libros. Cada niño tendrán: Una bolsa de libros Una carpeta 2 libros para leer cada noche Un informe de lectura.
Help Box - Language Translator Ashley Martin, Intern; Kathy Meehan, HDFS Faculty Advisor Human Development and Family Studies Pennsylvania State Brandywine.
WELCOME! OPHS Parents 1 st Quarter Informational Meeting.
Obligation & What you feel like doing Tener que + inf. Necesitar + inf
Preparacion Hoy es martes el Primero de diciembre
Transcripción de la presentación:

Ayudando a su Hijo(a) a Tener Éxito en la Escuela

Helping your Child Be Successful in the School

Como padre, usted es el primer y el maestro(a) más importante de su hijo(a). Hay muchas maneras como los padres pueden ayudar a sus hijos a aprender en la casa y a través del año escolar.

As a parent, you are the first and the most important teacher of your child. There are a lot of ways parents can help their children to learn at home and through the whole school year.

Desarrolle una sociedad con el maestro(a) de su hijo(a) y el personal de la escuela Conozca al maestro(a) de su hijo(a). La escuela le proveerá con los servicios de un intérprete (Sr. Banderas) Conozca a los maestros, administradores, y consejeros en la escuela de su hijo(a).

Create a society with your childs teacher and the school personnel Meet your childs teacher. The school wil provide you with the services of an interpreter. (Contact Mr. Banderas) Meet all your childs teachers, administrators and counselors of the school.

Desarrolle una sociedad con el maestro(a) de su hijo(a) y el personal de la escuela Asista a las conferencias de padres y maestros. Usted le puede avisar al maestro que usted necesita un intérprete. Si usted tiene una inquietud y no se puede reunir en persona, envíele una pequeña nota al maestro(a) o envíele un correo electrónico.

Create a society with your childs teacher and the school personnel Attend all the parent-teacher conferences. You can let the teacher know in advance that you will need an interpreter. If you have a concern and you cannot attend a meeting, send your childs teacher a note or send him (her) an .

Dele apoyo a su hijo(a) académicamente Averigüe como le está yendo a su hijo(a). Revise la libreta de calificaciones de su hijo(a). Busque ayuda con las tareas para su hijo(a) si es necesario. Comuníquese con la escuela, grupos de tutoría o programas después de la escuela.

Support your Child academically Find out how your child is doing in his (her) classes. Check your childs progress report. Look for help to support your child with his (her) homework if needed. Contact the school and get information about tutorial classes or programs after school.

Dele apoyo a su hijo(a) académicamente Asegúrese que su hijo(a) complete la tarea. Usted puede ayudar a su hijo(a) con la tarea creando un lugar especial para estudiar, estableciendo una hora regular para las tareas, y quitando la televisión y el teléfono durante las horas de tareas.

Support your Child academically Make sure your child completes his (her) homework. You can help your child with his (her) homework looking for a special place to study at home, setting regular times for homework and restricting the use of the TV and the use of the cell phones during homework time.

Participe en la Escuela de su Hijo(a) Aprenda lo que la escuela le ofrece. Pida recibir información en su idioma de origen si es necesario. Hable con otros padres para averiguar que programas ofrece la escuela. Hágase voluntario en la escuela de su hijo(a) y/o hágase miembro del grupo de padres y maestros de su escuela.

Participate in your Childs School Learn what the school offers. Ask to get information in your native language if necessary. Talk to other parents to find out what programs and/or sports the school offers. Volunteer yourself in your childs school and/or become a member of the Parent Teacher Association.

Esté informado y sea el defensor de su hijo(a) Haga preguntas. Si tiene alguna inquietud con respecto al aprendizaje o el comportamiento de su hijo(a), pregúntele al maestro(a). Sus preguntas pueden ser así ¿Qué problemas está teniendo mi hijo(a)? ¿Qué puedo hacer para ayudar a mi hijo(a) con este problema?

Be informed and support your Child Ask questions. If you have a concern about your childs learning or behavior, contact and ask your childs teacher about it. Your questions can be like these ones: What problems does my child have? What can I do to help my child with this problem?

Esté informado y sea el defensor de su hijo(a) Conozca sus derechos. Es importante saber cuáles son sus derechos como padre con respecto a los servicios especiales, enseñanza del inglés, y más. Déjele saber a la escuela sus inquietudes.

Be informed and support your Child Know your rights. It is important to know what your rights as a parent are concerning special services, the teaching of the English language (ESOL services), and more. Let the school know about your concerns.

Apoye el aprendizaje de su hijo(a) en la casa Demuestre una actitud positiva con respecto a la educación de sus hijos. Vigile los programas de televisión, video juegos, el computador y el uso de la internet de su hijo(a).

Support your childs Learning at Home Show a positive attitude concerning your childs education. Control and watch what TV programs your child watches, what video games he plays the use of the computer and the internet.

Apoye el aprendizaje de su hijo(a) en la casa Anime a su hijo(a) a leer. Ayude a su hijo(a) a convertirse en un lector, es lo más importante que usted puede hacer para ayudar a su hijo(a) a tener éxito en la escuela y en la vida.

Support your childs Learning at Home Encourage your child to read. Help your child to become an avid reader. This is the most important factor to help your child be successful in the school and in his future life.

Apoye el aprendizaje de su hijo(a) en la casa Hable con su hijo(a). El hablar y escuchar juegan un papel muy importante en el éxito escolar de los estudiantes. Anime a su hijo(a) a utilizar la biblioteca.

Support your childs Learning at Home Talk to you child. To speak and to listen to him (her) play important roles in your childs school success. Encourage your child to use the schools library.

Cuando los padres y las familias están participando en las escuelas de sus hijos, a los alumnos les va mejor y se sienten mejor al ir a la escuela.

When the parents and the families are participating in their childrens school, the students have a better performance and feel better at school.

Preguntas

Questions