Campanada in your composition notebook ¿Qué hay en tu habitación? 28/3-29/3 Use pg. 2 of your new vocab packet from the center table to answer the question.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Vamos a repasar las direcciones
Advertisements

Realidades Spanish One
CHAPTER 6A VOCABULARY.
Repaso el 30 de agosto 1.el libro rojo 2.la chica bonita 3.la camisa roja 4.el estudiante nuevo 5.la regla amarilla 6.la lámpara verde Make everything.
En mi dormitorio OBJECTIVES: To talk about your bedroom
ALC # 16 Hoy es viernes el 4 de octubre Copy the words below in two minutes. 1.Artístico 2.Atlético 3.Inteligente 4.Tímido 5.Sociable 6.Generoso 7.Organizado.
Hazlo ahorael 26 de marzo  Objetivo: SWBAT use gustar in Spanish.  Read the following menus. Choose one dish and 3 beverages to describe IN ENGLISH!
Mi dormitorio Objective: To be able to understand descriptions about bedrooms.
Comparatives. What is it? Oddly enough, we use comparatives to compare two things. So far, we’ve learned how to compare things using the phrase “más ….
En mi dormitorio El vocabulario 6A. La alfombra El armario.
POR QUÉ VS. PORQUE. ¿Por qué? = Why? *Note the accent on the letter e. * Also note that it is two separate words.
Quasimodo: (son las doce)
Español 1  26 y 27 de septiembre de La Campana Hoy es viernes el 27 de septiembre de 2013  Answer the questions in Spanish.  1. ¿Qué tiempo hace?
Los verbos reflexivos Objective:
Hoy es miércoles, el 11 de diciembre
*TAKE OUT YOUR HOMEWORK* Objective: – I can prepare to demonstrate my knowledge of how to use the different forms of “gusta” Vocab/Ideas: – Gusta (review)
PRACTICA DE ESCRIBIR Do Now: Take out Name Tag, place on desk. Write and answer these 3 questions with complete Spanish sentences. Use your notes from.
To talk about things in a bedroom 1. La alfombra Rug 2. El armario Closet 3. La cama Bed 4. La cómoda Dresser 5. Las cortinas Curtains 6. El cuadro Painting.
Hoy es el tres de octubre, es jueves. La pregunta: ¿Qué cosas ven en las fotografías de la videohistoria en las páginas 224 – 225? La tarea: Libro de trabajo.
Calentamiento (martes, once de noviembre) Part One: Answer the following questions in Spanish in your notebook. 1.¿Qué clase tienes en la tercera hora?
Hoy es viernes, el 26 de septiembre
Español 1 Hoy es lunes el 10 de marzo de La Campana Escribe dónde, a tu familía, le gusta ir en español. Ejemplo: A mi primo le gusta ir a la biblioteca.
Capítulo 6A En mi dormitorio. To talk about things in a bedroom la alfombra the rug.
Mi dormitorio My bedroom
La pregunta: Read the Fondo Cultural on page 279, as you listen to the Juanes music clip. Then, write a sentence that compares Juanes’ music with some.
Mayo 2015 ¿Cómo es tu casa? LO: To be able to describe the type of house you live in, say where it is located and give an opinion on it.
0 1 Capítulo6 A Capítulo 6 A Tarjetas de vocabulario.
Capítulo 6A En mi dormitorio
La pregunta: Marquen los países con una flecha Saquen el paquete de los mapas.
TOPICS: SABER/CONOCER AND YO-GO VERBS Essential questions: How do I say whom and what I know? How do I use some other irregular verbs?
{ Do Now: Match the following language chunks to the correct English version. 18 de agosto 2014 lunes 1. Yo soy… 2. Me llamo…. 3. Soy de… 4. Tengo… A.
Vámonos Escribe la fecha y el objetivo Hoy es 15 de septiembre del 2014 I can describe myself and others using adjectives. WARM UP: Describe la escena.
1. Mario gusta animales. A Mario le gustan los animales. 2. Nos gustamos dibujando. Nos gusta dibujar. 3. A ellos les no gustan los clases de historia.
¡Hola clase! Take notes and answer questions on all upcoming slides. (except for the Tip of the Day slide) ¡Nos vemos el martes!
Do Now.
Spanish Sentence Structure How can we make better sentences?
El futuro What is the future tense? When would you use it?
Actividad Inicial #1 Fill in the speech bubbles with appropriate Spanish questions and answers. (complete this activity on p.18 of your notebook; use p.35.
¡Hola, buenas tardes! Please write your desk number on your disclosure paper to the left of the large C. Place the paper on the correct color, on the table,
Objetivo: to identify phrases that express someone must do something. Ahora: List 3 adverbs and where are they placed in a sentence.
ALC 125 miércoles el 30 de marzo. Bienvenida Dictación/objetivo Ponte de pie enfrente del pupitre.
La pregunta: ¿Cómo se dice… Please Thank you Good Evening …en Español? La tarea:  Study  Test  jueves; el 12 de septiembre (Thursday; September 12 th.
11 de diciembre. Para Empezar ¿Qué cosas tienes en tu dormitorio?
Adjective/Noun Agreement It all has to match! SPANISH I – TAKE NOTES.
SPANISH I DAY 19. HAGA AHORA HAGA AHORA el 3 de octubre Write the following sentences then make the corrections: Yo tienes una apartamento en los suburbos.
ON YOUR DESK Documento Today’s notes Homework. ¡Hola! Conjugate the following verbs: 1. Yo / comer 2. Él / bailar 3. Nosotros / vivir 4. Ellos / abrir.
Preparacion Hoy es viernes el 4 de diciembre. Today is Friday, December 4. DO NOW: In preparation for some exercises in class do the following with the.
El armario. La comoda Las cortinas La cama La pared.
Para empezar- El presente Read the following sentences and fill in each appropriate verb form 1.La clase siempre ____________para los exámenes. (estudiar)
Capitulo 6A Realidades I “En mi dormitorio”
ALC 65 Hoy es viernes el 16 de marzo de 2012 Conjugate to eat (comer) Today is a test on foods, verbs, likes It will begin at 11:32 as a ppt show.
Antes de empezar – ¿Cómo se llaman estos quehaceres? (Necesito la tarea.)
Comparatives Page 53 Realidades 2 Comparatives You have learned más and menos in certain expressions.
Vámonos: Verbal (choose one to SAY to me out loud for credit) Tell me about a sport you like MORE THAN another sport. Tell me about a food that WORSE THAN.
Preparacion Hoy es miércoles el 16 de diciembre. Today is miércoles, December 16. DO NOW: 1.Read your Capitulo 2B sheets with verb estar 2.Read book grammar.
Essential question: How do I say what I like and what interests/bores me?
Agenda: 26/04/2016 *Boot verbs and jugar *La Familia *Tener: Quack Video *Descripciones Students will be learning new vocabulary with the family and tener.
Español 1 Tema 6A Página 294. Cápitulo 6A Vocabulario.
¡BIENVENIDOS! ALPHABET, COGNATES.. DO NOW Take five minutes to Silently and Independently fill out the calendar on your desk. Every Calendar should have:
Verbs like Gustar Notes/ Examples.
WALT: to write about the furniture in your bedroom WILF: to write a full sentence, listing at least 3 items of furniture in your bedroom (level 2) WILF:
En mi dormitorio (in my bedroom) Unidad 4: Mi casa, mi hogar.
Español 2 lunes el 8 de febrero Daily Warm Up (get new sheet) Tener Phrases 4 Square Partner Picture Card practice – Take turns quizzing your seatmate.
Español 2 lunes el 21 de septiembre Daily Warm Up (pick up a new sheet) Test Review Activities: – Pizzaras Blancas (white boards) – SINGO – Toca las estrellas.
Esponja 1.Nosotros _____ despertamos temprano. 2.Tu _____levantas tarde. 3.Yo _____ me lavo los dientes todos los dias. 4.Por lo general, Chuy no _____.
Campanada guidelines in your composition notebook ¿Cómo es tu familia? (10 points) Ex. Hoy es Miercoles el 27 de enero First line will start with the date.
Escribir *You can get creative. You can write in the first person which means you are the character, you can use the third person which means you are talking.
Preparación/ Review Hoy es miércoles el 23 de septiembre de 2015 Today is day, September 23, 2015 ¿Te gusta o no te gusta? What do you like and what you.
Preparación/ Review Hoy es viernes el 9 de octubre de 2015 Today is Friday, October 9, 2015 Write in English: Bring your homework out textbook pg4 exercise.
Quasimodo: Tienes que hacer parte D de la tarea..
Transcripción de la presentación:

Campanada in your composition notebook ¿Qué hay en tu habitación? 28/3-29/3 Use pg. 2 of your new vocab packet from the center table to answer the question above. Remember hay means there is or there are. Add complexity by telling what color (or using any adjective) they are or where they are in the room. Ej. En mi habitación hay una mesita a lado de mi cama. También tengo un armario muy grande y blanco. Pick up a new vocabulary list from the center table Bedroom I will check for 5 sentence next class so be sure you are done. Take a picture or write the prompt if need be.

Flashcards 20 minutes Make approx. 12 flashcards for these vocabulary topics from your vocab sheet. Use 2 pages of flashcard template from center table 2 options Spanish word on one side and a picture on the other Spanish word on one side and English word on the back Use el/la/los/las with nouns! Choose from these vocabulary objectives 1.To talk about things in a bedroom 2.To talk about electronic equipment 3.To indicate location 4.Other useful words I will be checking that you have these done next class. Bring them finished to class.

Me gustas cuando te callas 5 minutos de silencio 5 minutes of silence to memorize these 13 vocabulary words NO TALKING NO CELLPHONES NO WORKING ON OTHER THINGS

Choose 5 of your flashcards and study them silently at your desk 5 minutes Keep separate

Choose 5 different flashcards and study them silently at your desk 5 minutes Keep separate

Put both piles together and mix them up Review which flashcards Make a “know” pile and once you know the vocabulary word without looking at it. Add it to that pile Keep this pile separate

Flashcards 20 minutes Make approx. 12 flashcards for these vocabulary topics from your vocab sheet. Use 2 pages of flashcard template from center table 2 options Spanish word on one side and a picture on the other Spanish word on one side and English word on the back Use el/la/los/las with nouns! Choose from these vocabulary objectives 1.To talk about things in a bedroom 2.To talk about electronic equipment 3.To indicate location 4.Other useful words I will be checking that you have these done next class. Bring them finished to class.

Choose 5 more different flashcards and study them silently at your desk 5 minutes Keep separate

Choose 5 different flashcards and study them silently at your desk 5 minutes Keep separate

Put 2 10 word piles together and mix them up Review which flashcards Make a “know” pile and once you know the vocabulary word without looking at it. Add it to that pile.

El disco compacto

El equipo de sonido

El lector dvd

El televisor

El video

La videocasetera

A la izquierda What do “a” mean? What are we learning today?

A la derecha Right

Para mí In my opinion For me

Para ti In your opinion For you

La cosa The thing

La possession

Los colores 20 minutos Primero: haces el workbook page “muchos colores” Segundo: haces la página de colorear con el zebra.

Campanada in your composition notebook ¿Cuáles son tus cosas favoritas de tu dormitorio? 1/4-4/4 Mis cosas favoritas de mi dormitorio son mi ___________, ____________, ____________ y _____________. Me gusta ________________ porque es______________. Mi ___________está ____+ preposition___ de mi ____________. Etc… YOU DO NOT HAVE TO USE THIS TEMPLATE IF YOU PERFER TO WRITE YOURSELF! Tenemos el examen de este capítulo el 7 de Abril. Verbs “poder” and “dormir” will not be on it.

Flashcards for comparison Bonito Bonitos Bonita Bonitas Sing Plural M F For your “to describe something” flash cards you will have 4 words written on the Spanish side pretty El lado en ingles solo 1 palabra Front side backside

Flashcards for comparison Importante importantes S P Look at those seven words. 2 are irregular and do not have a gender, ¿Cuáles son? Important El lado en ingles solo 1 palabra Importante Grande

Flashcards for comparison Bonito Bonitos Bonita Bonitas S P M F For your “to describe something” flash cards you will have 4 words written on the Spanish side pretty El lado en ingles solo 1 palabra To compare and contrast flashcards will be done just as they appear on sheet Keep ypur two extra flashcards safe!

Bonito(a) pretty

Feo(a) ugly

Grande Big Large

Importante Cognate

Mismo(a) same

pequeño small

Propio(a) Own

Una hormiga Pregunta tu pareja: “¿Cómo es?”

La medusa

Highlight/star the 2 irregulars you see… Are two other irregulars?

¿Quién es más importante?

¿Cuál es menos grande? La hormigaLa medusa

¿Quién es mas bonita?

mas talentoso

Mejor cantante (superlative)

Más pequenos

Peor equipo

Campanada Hacer en tu “Libro de Campanadas” Write the following in a complete sentence, filling in the blank with a comparison that is true for your life. 1.Mi dormitorio es__________ el dormitorio de mis padres. 2.Mi dormitorio es _________ el dormitorio de mi hermano. Es el _________ de la casa. 3.Yo soy ___________ señorita Oakes. 4.Para mí, las cortinas _______ son más bonitas que las cortinas _______. Las cortinas___________ son ________________. 5.Para mí, _________ es un mes muy bueno, es ________ mes del año. Los azules son para “comparisons” Los rojos son para “superlative” color