CONSEJOS PARA LOS PADRES. Do you want to know how to help your child be successful in school? ¿Quieres saber cómo ayudar a su hijo a tener éxito en la.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Ayudando a su Hijo(a) a Tener Éxito en la Escuela.
Advertisements

School Name 2013 Parent Survey Directions/Instrucciones Utilice el papel para registrar su respuesta a cada pregunta. (Use the paper copy to record your.
Hoy es lunes. La fecha es el 24 de febrero LA PREGUNTA: Traduzcan. (Use the verb estar) We are He is They are LA TAREA y OTROS ANUNCIOS: Examen del capítulo,
Fountas and Pinnell Reading Assessment/ Evaluación de lectura.
Cómo Ayudarle a su Hijo Tener Exito en la Escuela > Hable con los maestros > Por lo menos una vez al año, los maestros deben invitar a los padres a una.
Hacer Ahora (Escribe la fecha)
ACTION VERBS In order to speak a language, you need to say what is happening, what people are doing, etc … You must learn your action verbs!
English Language Development Program PARENT INFORMATIONAL MEETING REUNIÓN INFORMATIVA PARA PADRES.
Hoy es lunes. La fecha es el 3 de marzo LA PREGUNTA: Contestar: ¿Cuántos estudiantes hay en la clase? ¿Dónde están las computadoras? ¿Quién está delante.
Telling Time.
Spanish 2 Week 6 Sra. Knutsen. Entrada – Hoy es lunes, el 7 de octubre Traduce: 1. LHS is far from Portland. 2. It’s 5:25am. 3. We are going to study.
Mi tema es la amistad By: Paulina Agenor.
All You Need to Know for 2nd Grade Miss A. Dausner – Miss Dausner’s Info (770) Please.
25/6/2014 Esto probablemente debe grabarlo en el espejo del baño Donde lo pueda leer todos los días. Usted no puede darse cuenta de ello, pero es 100%
?SABES QUE? VIERNES EL 12 DE SEPTIEMBRE Translate the following into English (work with your buddy if you need help): 1.La estudiante dice me gusta la.
¡Hola! ¡Buenos días! ¡Bienvenidos! Please find your class number on the class paper that is taped to the board and then look for your seat.
HACER AHORA: Completan la página 63 en el libro de trabajo.
Español 1  26 y 27 de septiembre de La Campana Hoy es viernes el 27 de septiembre de 2013  Answer the questions in Spanish.  1. ¿Qué tiempo hace?
Español 1 7 de octubre de La Campana Hoy es lunes el 7 de octubre de Escribe en español: 1. It is 2: I have brown eyes. 3. He likes.
*TAKE OUT YOUR HOMEWORK* Objective: – I can prepare to demonstrate my knowledge of how to use the different forms of “gusta” Vocab/Ideas: – Gusta (review)
Hoy es el 21 de febrero de   Escribe en español.  1. Pedro likes to sing and dance.  2. We like to eat a lot of pizza.  3. Pablo and Maria.
ESPAÑOL 1 UNIDAD 4: Computer lab day
 Both saber and conocer mean “to know” but they have different uses. (like ser and estar)  Both verbs are irregular in the yo form but are regular in.
Definition
1. Turn to page 58 in the Spanish textbook. 2. Take out a sheet of paper, head it appropriately, and title it “El verbo tener: the verb tener-to have”
OBJECTIVO: SWBAT distinguish between greetings for people using tu and Ud. El 25 de Septiembre 2012.
La pregunta: Marquen los países con una flecha Saquen el paquete de los mapas.
Quasimodo: Get your homework out to be checked ▫Cuaderno 29 part 3 (homework) ▫Your practice conjugations on the back of your notes from yesterday(classwork)
How to Help your Child with Homework Cómo ayudar a su niño con la tarea escolar EL Program Instructional Support Services Lake Elsinore Unified School.
Antes de empezar Escribe los números 1-6. What word would you use to describe how they are feeling? Use only the words found on your vocabulary.
Vámonos  Get your pasaporte out of your folder  Have your libro en su escritorio for book check!  Escriben la hora: 12:2511:401:10 Levanta su mano.
El Room/Salón 26 Ms. Barba WELCOME TO POTRERO! !BIENVENIDOS A POTRERO! BACK-TO-SCHOOL NIGHT.
Describing what one has to / must / must not do Hay Que + Inifinitive Se Prohibe And Tener + Que + Infinitive.
Actividad Inicial #1 Fill in the speech bubbles with appropriate Spanish questions and answers. (complete this activity on p.18 of your notebook; use p.35.
Objetivo: to identify phrases that express someone must do something. Ahora: List 3 adverbs and where are they placed in a sentence.
-go Verbs There is a small but very important group of verbs that we call the “-go” verbs. These verbs are: Conocer : to know (people) Hacer: to make/do.
Hacer Ahora. Usa saber o conocer para completar las oraciones.
La pregunta: ¿Cómo se dice… Please Thank you Good Evening …en Español? La tarea:  Study  Test  jueves; el 12 de septiembre (Thursday; September 12 th.
 Gramática A few notes about grammar Make sure you are studying at least 20 minutes a night!
ALC 48 Hoy es lunes el 3 de febrero, La hija de mis padres es mi _____. 2.El hermano de mi madre es mi _________. 3.Los padres de mi padre son.
PARENT INVOLVEMENT MATTERS Morgan Elementary School.
Quiz Review: School Vocab, School Verbs and Irregular Verbs: Traer, Tener, Poner, and Hacer Español II: Señorita Kudrak and Señorita Mazur.
Kindergarten Hirsch Hawks News Important Notes We are starting our Columbus and the Pilgrims unit this week! I will be sending a letter home this week.
Objetivo: Ask and tell what time it is. Talk and write about my classes at school. Agenda: 1.HacerAhora: El Tiempo 2.? Importantes 3.Brilla 4.Apuntes 5.Mi.
ON YOUR DESK Documento Today’s notes Homework. ¡Hola! Conjugate the following verbs: 1. Yo / comer 2. Él / bailar 3. Nosotros / vivir 4. Ellos / abrir.
How would you spell the following word out loud in Spanish? Abuelito.
¡Hola! ✤ Study for your vocab quiz for 5 minutes! ✤ Unit 2 Apuntes 1 ONLY ✤ Make sure you can translate from English to Spanish!
LOS VERBOS!!!. We already know these phrases in Spanish:
ALC 65 Hoy es viernes el 16 de marzo de 2012 Conjugate to eat (comer) Today is a test on foods, verbs, likes It will begin at 11:32 as a ppt show.
Antes de empezar – ¿Cómo se llaman estos quehaceres? (Necesito la tarea.)
Spanish I Week 10. Para Empezar El diecinueve de octubre Please answer the following in a complete sentence in Spanish: ¿Qué te gusta hacer?
Essential question: How do I say what I like and what interests/bores me?
Lesson 4.1 Grammar. Indefinite Articles Indefinite articles un and una are used to say a or an before a singular noun, while unos and unas are used to.
*TIENES 5 MINUTOS* Objective: Vocab/Ideas: Vámonos:
Vamonos Translate the following sentences into Spanish using AR/ER/IR verbs. I am going to cook chicken for dinner. We run after school. She eats a hamburger.
SABER and CONOCER Page 56 Realidades 2 SABER & CONOCER Both saber and conocer mean “to know.” They both have irregular “yo” forms.
Verbs like Gustar Notes/ Examples.
Saber Vs. Conocer Sra. Altamirano Español II. First, we need to learn the conjugation of the verb SABER Yo sé Tú Sabes él, ella,ud. Sabe Nosotros Sabemos.
100 Book Challenge Desafío de leer 100 libros. Cada niño tendrán: Una bolsa de libros Una carpeta 2 libros para leer cada noche Un informe de lectura.
Español 2 lunes el 8 de febrero Daily Warm Up (get new sheet) Tener Phrases 4 Square Partner Picture Card practice – Take turns quizzing your seatmate.
Reader’s Workshop Taller Literario How to choose a book Cómo elegir un libro.
Vámonos Translate the following: 1. At school, the students have to study 2. We have to vacuum. 3. The kids have to be careful at the park.
Preparación/ Review Hoy es miércoles el 23 de septiembre de 2015 Today is day, September 23, 2015 ¿Te gusta o no te gusta? What do you like and what you.
Español 3 24 de febrero de 2017.
To be, or not to be? Let’s start out with one of the most important verbs in Spanish: ser, which means “to be.”
Español 2 22 de febrero de 2017 This is for periods 2 and 3.
Español 2 24 de febrero de 2017.
Español 2 1 de marzo de 2017.
Quasimodo: Traducir Our mother is hardworking.
Transcripción de la presentación:

CONSEJOS PARA LOS PADRES

Do you want to know how to help your child be successful in school? ¿Quieres saber cómo ayudar a su hijo a tener éxito en la escuela? Helping with Homework/ Ayudando con la tarea

Helping with Homework Como Ayudar a Su Hijo En La Tarea Homework is a critical long-term- role in the development of children’s achievement and motivation La tarea es una parte critica de largo plazo en el desarrollo de la motivación y logro del estudiante

Have a regular place for homework. Tenga un lugar regular donde su hijo/a pueda hacer su tarea. Use a desk or table Have a quiet room Be sure there is plenty of light Use un escritorio o una mesa en un cuarto donde no haya ruido asegúrese que aya suficiente luz

Find a regular time for homework. Asigne una hora fija para la tarea.  Choose a time that works best for you (the adult) and the child  Be sure it is not too late  Escoja un tiempo cuando sea mejor para usted (el adulto) y el niño asegúrese que no sea muy tarde

Minimize Distractions. Disminuya las Distracciones. You may want to make a rule, No TV until homework is finished. Eating a snack might be helpful Quizás quiera hacer unas reglas, no televisión hasta que termine la tarea. Comiendo algo puede ayudar

Minimize Distractions. Disminuya las Distracciones. If other children are present teach them to respect this time Si hay otros niños allí, enséñelos a respetar ese tiempo

Talk about the assignments before your child begins. Hable con su hijo acerca de la tarea antes de comenzar.  Asegúrese que su hijo entienda lo que tiene que hacer  Be sure your child understands the assignment

Read the directions with your child. Lea las instrucciones con su hijo. Check to see they are following the correct directions If you don’t understand the English directions, ask the teacher to help Asegúrese que sigan las instrucciones correctamente Vea los ejemplos que le ha puesto la maestra

Provide Encouragement and Give Praise. Anímelos y Felicítelos.  Give encouragement when your child completes a task  You’re the best! Great Job! You are good at this!  Felicite a su hijo cuando termine su tarea palabras como Muy bien echo excelente trabajo sigue estas trabajando muy bien son buenos palabras de animo

Offer to quiz your child. Hágale pruebas a su hijo/a. On spelling words, use of flash cards are great to review for quizzes En las palabras de de-letrear (spelling words) Use tarjetas que tengan letras, palabras, o numeros para ayudar a su hijo a estudiar

Read to your child. Léale a su hijo.  Niños mayores también benefician de que alguien les lea, libros o periódico  Lea en so idioma, ellos benefician de que les lean no importa el idioma  Older children also benefit from having someone read to them  Read to your child in your language, they benefit from all reading

Set a good example. Ponga un buen ejemplo. Help your child assemble needed homework materials Talk about what they have accomplished when they are finished Ayude a su hijo a juntar los materiales que necesite para la tarea cuando este asiendo la tarea y cuando termine la tarea hablen acerca de lo que han terminado y logrado

Encourage your child to study. Anime a su hijo a que estudie.  Each night instead of just the night before the test  With a sibling, or you can call out items for a test  Todas las noches no solamente la noche antes del examen  Estudie con un hermano o hermana o usted ayúdele a estudiar

Contact the Teacher. Comuníquese con la maestra. If you feel like your child does not understand the assignments or cannot do the homework, be sure to let the teacher know Si usted piensa que su hijo no entiende lo que tiene que hacer de tarea, hable con la maestra

Mrs. Pellegrino’s contact information/ Información de contacto de la Sra. Pellegrino WHS SCMS