La descarga está en progreso. Por favor, espere

La descarga está en progreso. Por favor, espere

Proceso de atención a fallas y solicitudes SICoP

Presentaciones similares


Presentación del tema: "Proceso de atención a fallas y solicitudes SICoP"— Transcripción de la presentación:

1 Proceso de atención a fallas y solicitudes SICoP
Please leave us a 5 star rating if you love this free template! Welcome to Super Easy Templates: This is an 8 x 11 PowerPoint design slide. We provide easy-to-use and customize templates for home and business use. Most of our templates are for PowerPoint 2007 and Word If you are interested in additional templates, visit our website: If you require technical support on this specific presentation, us: Also, check the Microsoft forums for specialized assistance. Although we try to respond to all support requests, please realize that this is a free service and we cannot guarantee a timely response. All questions and answers are usually posted on our FAQ pages. Subdirección de Soporte a Ingeniería y Calidad de Red Gerencia de Coord. Proyectos SVA Ingeniería Enlace AMX

2 OBJETIVO Difundir el proceso a seguir para reportar fallas o solicitar información en la herramienta SICoP (Sistema de Inventarios y Control de Proyectos) Please leave us a 5 star rating if you love this free template! Welcome to Super Easy Templates: This is an 8 x 11 PowerPoint design slide. We provide easy-to-use and customize templates for home and business use. Most of our templates are for PowerPoint 2007 and Word If you are interested in additional templates, visit our website: If you require technical support on this specific presentation, us: Also, check the Microsoft forums for specialized assistance. Although we try to respond to all support requests, please realize that this is a free service and we cannot guarantee a timely response. All questions and answers are usually posted on our FAQ pages. 2

3 Fallas El medio oficial para reportar Fallas de la herramienta es el SIAC, el cual se puede consultar en la siguiente liga: A través del SIAC se pueden hacer las siguientes solicitudes: REPORTE DE FALLAS – En esta sección se pueden reportar fallas de la herramienta tales como lentitud de los módulos, indisponibilidad de información, errores de carga de archivos, duplicidad de datos, etc ACTUALIZACIÓN DE INFORMACIÓN – En esta sección se puede solicitar la actualización o modificación de catálogos, información cargada en la herramienta. Estas solicitudes se atenderán siempre y cuando no afecten el proceso del módulo y la aprobación del área responsable. NUEVO DESARROLLO – En esta sección se debe adjuntar el “Formato de Desarrollo SICoP” F , el cual se puede descargar directamente del SIAC. Cualquier requerimiento de nuevas funcionalidades o nuevos módulos se debe registrar en este formato. OTRO – Otros requerimientos tales como alta o baja de usuarios, solicitud de acceso para proveedores externos, requerimientos adicionales, capacitaciones sobre la herramienta, etc. Para el caso de solicitudes de acceso es necesario adjuntar el formato “ Solicitud de Acceso al Sistema de Inventarios y Control de Proyectos (SICoP) ” F Please leave us a 5 star rating if you love this free template! Welcome to Super Easy Templates: This is an 8 x 11 PowerPoint design slide. We provide easy-to-use and customize templates for home and business use. Most of our templates are for PowerPoint 2007 and Word If you are interested in additional templates, visit our website: If you require technical support on this specific presentation, us: Also, check the Microsoft forums for specialized assistance. Although we try to respond to all support requests, please realize that this is a free service and we cannot guarantee a timely response. All questions and answers are usually posted on our FAQ pages. 3

4 Ingresar al SIAC Paso 1 – Seleccionar “solicitud de folio SIAC”
Paso 2 – Seleccionar la ruta del área para atención del folio: SSICR / GCPSVAMX / DGPCAMX/ SICoP Please leave us a 5 star rating if you love this free template! Welcome to Super Easy Templates: This is an 8 x 11 PowerPoint design slide. We provide easy-to-use and customize templates for home and business use. Most of our templates are for PowerPoint 2007 and Word If you are interested in additional templates, visit our website: If you require technical support on this specific presentation, us: Also, check the Microsoft forums for specialized assistance. Although we try to respond to all support requests, please realize that this is a free service and we cannot guarantee a timely response. All questions and answers are usually posted on our FAQ pages. 4

5 Paso 3 – Llenado del formato
Datos generales que sólo se llenan la 1ª vez que se ingresa al sistema, los folios posteriores ya tendrán pre-llenada esta sección Agregar el correo electrónico de otra persona de la misma área que pueda validar el folio en caso de que el solicitante no esté disponible Seleccionar el módulo de SICoP del cual se reporta la falla o solicitud: Inventarios Planta Desinstalada OT’s de Tx RDD 3G etc Seleccionar el tipo de falla o requerimiento Please leave us a 5 star rating if you love this free template! Welcome to Super Easy Templates: This is an 8 x 11 PowerPoint design slide. We provide easy-to-use and customize templates for home and business use. Most of our templates are for PowerPoint 2007 and Word If you are interested in additional templates, visit our website: If you require technical support on this specific presentation, us: Also, check the Microsoft forums for specialized assistance. Although we try to respond to all support requests, please realize that this is a free service and we cannot guarantee a timely response. All questions and answers are usually posted on our FAQ pages. Adjuntar archivo (sólo en caso de ser necesario) Descripción del requerimiento 5

6 Paso 4 – Enviar la solicitud
Una vez enviada la solicitud se asignará automáticamente un número de folio para seguimiento. Paso 5 – Seguimiento y Cierre de Folio Todas las notificaciones posteriores se harán vía correo electrónico y se dará seguimiento hasta el cierre del folio, dicho cierre sólo lo puede hacer la persona solicitante una vez que confirme que su requerimiento fue atendido o por la segunda línea de revisión. Para mayor detalle sobre el funcionamiento del SIAC, consultar el archivo adjunto. Please leave us a 5 star rating if you love this free template! Welcome to Super Easy Templates: This is an 8 x 11 PowerPoint design slide. We provide easy-to-use and customize templates for home and business use. Most of our templates are for PowerPoint 2007 and Word If you are interested in additional templates, visit our website: If you require technical support on this specific presentation, us: Also, check the Microsoft forums for specialized assistance. Although we try to respond to all support requests, please realize that this is a free service and we cannot guarantee a timely response. All questions and answers are usually posted on our FAQ pages. En caso de presentar algún problema con el funcionamiento del SIAC se debe reportar con la Ing. Rosa Elena Santos Castillo (ext. 2403) y/o Ing. Angélica Hernández (ext. 5181) 6

7 Consultas Generales En caso de presentarse alguna duda o consulta general respecto al funcionamiento de la herramienta, se puede contactar a las siguientes personas: Arturo Durán Jefe de Gest. Plat. Para Análisis de Calidad y Enlace AMX Ext. 2911 Cel Luis Enrique Gallardo Analista de Gest. Plat. Para Análisis de Calidad y Enlace AMX. Ext. 2472 Cel María Dolores Díaz Gerente de Coord. de Proy. Ing. SVA y Enlace AMX Ext. 1549 Cel Please leave us a 5 star rating if you love this free template! Welcome to Super Easy Templates: This is an 8 x 11 PowerPoint design slide. We provide easy-to-use and customize templates for home and business use. Most of our templates are for PowerPoint 2007 and Word If you are interested in additional templates, visit our website: If you require technical support on this specific presentation, us: Also, check the Microsoft forums for specialized assistance. Although we try to respond to all support requests, please realize that this is a free service and we cannot guarantee a timely response. All questions and answers are usually posted on our FAQ pages. 7

8 Área Corporativa que diseñó el proceso
Responsables por Módulo Módulo Área Corporativa que diseñó el proceso Principales Usuarios Inventario de Activos Gcia. de Almacenes y Distribución Logística Ericsson Nokia Almacén Corporativo Ing. RF Control de Sitios (RDD 3G y Repetidores) Ingeniería RF Corporativa Ing, RF Corpo Ing. RF Regional Catálogo de materiales Depto. Plan. de Infraest. y Manejo de Proyectos Depto Eval. y Presupuest. Tec. Proy. Rentabilidad Ing. Regional y Corporativo Planta Desinstalada (PTD) Almacenes Corpo y Regional OYM Corpo y Regional Ing. Corpo y Regional´ OT’s TX Gcia. de Redes de Micro Ondas Ing. Tx Corpo Ing. Tx Regional Validaciones 2G y 3G Dirección de Ingeniería y Calidad de Red Please leave us a 5 star rating if you love this free template! Welcome to Super Easy Templates: This is an 8 x 11 PowerPoint design slide. We provide easy-to-use and customize templates for home and business use. Most of our templates are for PowerPoint 2007 and Word If you are interested in additional templates, visit our website: If you require technical support on this specific presentation, us: Also, check the Microsoft forums for specialized assistance. Although we try to respond to all support requests, please realize that this is a free service and we cannot guarantee a timely response. All questions and answers are usually posted on our FAQ pages. * Personal externo que accede mediante internet 8


Descargar ppt "Proceso de atención a fallas y solicitudes SICoP"

Presentaciones similares


Anuncios Google