La descarga está en progreso. Por favor, espere

La descarga está en progreso. Por favor, espere

Normativa i documentació

Presentaciones similares


Presentación del tema: "Normativa i documentació"— Transcripción de la presentación:

1 Normativa i documentació
Seminari de Coeducació PFZ L’H Normativa i documentació Instruccions per a l’organització i el funcionament dels centres d’infantil, primària i educació especial - Públics. Curs Guia de coeducació per als centres educatius: pautes de reflexió i recursos per a l’elaboració d’un projecte de centre. Receptes per visibilitzar les dones en l’àmbit de l’educació.

2 Seminari de Coeducació PFZ L’H 2008-2009
Instruccions per a l’organització i el funcionament dels centres d’infantil, primària i educació especial - Públics. Curs V Aspectes generals 33 Foment per a la igualtat d’oportunitats per a nens i nenes OBJECTIUS Promoure la igualtat d’oportunitats de nenes i nens incorporant la perspectiva de gènere a l’acció educativa. Prevenir i gestionar comportaments i actituds discriminatòries per raó de gènere. Potenciar el reconeixement, la cooperació i el respecte mutu. Generar nous i millors models identitaris de masculinitat i de feminitat, principis que s'han de reflectir a les programacions d’aula, a les activitats educatives i al projecte educatiu del centre.

3 Coordinació de les actuacions: Cap d’estudis.
Seminari de Coeducació PFZ L’H Instruccions per a l’organització i el funcionament dels centres d’infantil, primària i educació especial - Públics. Curs Els centres han de garantir prioritàriament, entre altres: Promoció d’un llenguatge verbal i gràfic que tracti equitativament ambdós sexes. Ús no sexista dels espais educatius del centre. Participació de professores i nenes en tasques de responsabilitat i representació per fer visibles models femenins d’autoritat i poder més democràtics. Incorporació de tasques de cura de les persones i els espais als continguts curriculars. Gestió positiva de situacions de conflicte vinculades a comportaments i actituds de caràcter sexista i d’orientació afectivo-sexual. Coordinació de les actuacions: Cap d’estudis.

4 Seminari de Coeducació PFZ L’H 2008-2009
Instruccions per a l’organització i el funcionament dels centres d’infantil, primària i educació especial - Públics. Curs Article de la Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig: els consells escolars de centre han de designar una persona per impulsar mesures educatives que fomentin la igualtat real i efectiva entre homes i dones. La constitució al centre d’una comissió de coeducació pot afavorir la implementació d’actuacions coeducatives i la implicació de la comunitat educativa.

5 Seminari de Coeducació PFZ L’H 2008-2009
Instruccions per a l’organització i el funcionament dels centres d’infantil, primària i educació especial - Públics. Curs - El Departament d’Educació durà a terme accions de formació per tal que puguin desenvolupar les seves funcions en condicions òptimes. - El Departament d'Educació impulsarà programes de coeducació. A la pàgina web es poden trobar recursos digitals, experiències i bones pràctiques coeducatives de centres, bibliografia per al personal docent i l’alumnat i enllaços d’interés d’institucions i associacions que treballen aquesta temàtica.

6 Seminari de Coeducació PFZ L’H 2008-2009
Guia de coeducació per als centres educatius: pautes de reflexió i recursos per a l’elaboració d’un projecte de centre. Montserrat Roset, Eugènia Pagès, Mirta Lojo i Esther Cortada. Editada per l'Institut Català de les Dones Adreçada a: equips directius i tot el professorat OBJECTIUS Ajudar a la implantació d’un model de centre coeducatiu. Oferir pautes i recursos als centres educatius per a l’elaboració de projectes coeducatius. Orientar la pràctica docent. Facilitar la reflexió conjunta en l’àmbit del centre.

7 Seminari de Coeducació PFZ L’H 2008-2009
Guia de coeducació per als centres educatius: pautes de reflexió i recursos per a l’elaboració d’un projecte de centre. CONTINGUT 7 capítols. - Capítol 1. Estat de la qüestió. Argumentari de la necessitat de treballar la coeducació als centres. - Capítols 2 al 7. S’estructuren en tres apartats Fonaments teòrics de la pràctica coeducativa. Orientacions i pautes per fer intervencions als centres. Selecció de recursos, breument comentats.

8 Seminari de Coeducació PFZ L’H 2008-2009
Guia de coeducació per als centres educatius: pautes de reflexió i recursos per a l’elaboració d’un projecte de centre. - Capítol 2 Planteja com dissenyar un PEC en clau coeducativa anàlisi de la situació del centre. procés de reflexió col·lectiu. incorporació de la coeducació en la resta de documents de centre.

9 Seminari de Coeducació PFZ L’H 2008-2009
Guia de coeducació per als centres educatius: pautes de reflexió i recursos per a l’elaboració d’un projecte de centre. - Capítol 3 Tracta del llenguatge com a eina de comunicació i la seva influència en la transmissió de valors. importància del llenguatge dels mitjans de comunicació. persistència d’usos lingüístics que reprodueixen estereotipis sexistes a la societat i a l’escola. necessitat de modificar hàbits lingüístics quotidians.

10 Seminari de Coeducació PFZ L’H 2008-2009
Guia de coeducació per als centres educatius: pautes de reflexió i recursos per a l’elaboració d’un projecte de centre. - Capítol 4. Convivència. Aspectes organitzatius anàlisi de la representació dels sexes en el centre i en la repartició de tasques i responsabilitats. noves instruccions. representació equitativa en càrrecs i òrgans directius, equilibri en l’ocupació d’espais, creació de la comissió de coeducació.

11 Seminari de Coeducació PFZ L’H 2008-2009
Guia de coeducació per als centres educatius: pautes de reflexió i recursos per a l’elaboració d’un projecte de centre. - Capítol 5. Convivència. Relacions interpersonals Qüestions relacionades amb l’acció tutorial i l’orientació educativa. convivència i corresponsabilitat de noies i nois. fenòmens de violència de gènere. expectatives del professorat vers l’avaluació de nois i noies. importància de l’educació emocional i afectivosexual. desenvolupament de noves formes de masculinitat i autonomia personal en els nois.

12 Seminari de Coeducació PFZ L’H 2008-2009
Guia de coeducació per als centres educatius: pautes de reflexió i recursos per a l’elaboració d’un projecte de centre. Capítol 6. Planteja com fer visibles els trets sexistes dels continguts curriculars i els llibres de text. pautes per analitzar materials didàctics. propostes per elaborar materials didàctics alternatius que donin valor a les aportacions culturals i als sabers de les dones.

13 Seminari de Coeducació PFZ L’H 2008-2009
Guia de coeducació per als centres educatius: pautes de reflexió i recursos per a l’elaboració d’un projecte de centre. Capítol 7. Metodologies. processos d’ensenyament-aprenentatge. processos de treball professional entre col·legues. eixos per al disseny metodològic: la pròpia experiència, la participació, la responsabilitat, la inclusió.

14 Seminari de Coeducació PFZ L’H 2008-2009
Guia de coeducació per als centres educatius: pautes de reflexió i recursos per a l’elaboració d’un projecte de centre. Glossari Selecció bibliogràfica i de recursos pedagògics. Selecció d’enllaços d’internet. Guia de coeducació per als centres educatius: pautes de reflexió i recursos per a l'elaboració d'un projecte de centre (PDF) [PDF KB]  

15 Receptes per visibilitzar les dones en l’àmbit de l’educació
Seminari de Coeducació PFZ L’H Receptes per visibilitzar les dones en l’àmbit de l’educació Eulàlia Lledó Conjuntament amb la guia es distribueix una fitxa lingüística amb “receptes” per visibilitzar les dones en l’àmbit de l’educació.


Descargar ppt "Normativa i documentació"

Presentaciones similares


Anuncios Google