La descarga está en progreso. Por favor, espere

La descarga está en progreso. Por favor, espere

Curs 18/19: Sessió 1 25/10/2018 Seminari de coordinació

Presentaciones similares


Presentación del tema: "Curs 18/19: Sessió 1 25/10/2018 Seminari de coordinació"— Transcripción de la presentación:

1 Curs 18/19: Sessió 1 25/10/2018 Seminari de coordinació Professionals que fan suport a la inclusió Estratègies per a la inclusió educativa en relació a la diversitat sociocultural i social a Santa Coloma de Gramenet Coordinadors: Carme Gaspart, Maria Pérez, Guillem Sardà i Joan Coromina Santa Coloma de Gramenet Curs

2 Presentació del seminari i participants Resum valoració curs 17/18
Sessió 1. Presentació del seminari i participants Resum valoració curs 17/18 Propostes curs 18/19 Objectius, continguts i calendari Revisió aspectes del decret inclusió .

3 Objectius 1.  Oferir i consolidar un espai de coordinació i col·laboració dels especialistes en l’àmbit d’educació especial i atenció a la diversitat dels centre educatius de Santa Coloma de Gramenet. 2. Fer xarxa tant dins de l’àmbit educatiu com de forma interdisciplinària amb altres professionals o entitats especialistes en el tractament de la diversitat cultural. 3. Abordar a través des de un prisma interdisciplinari les causes i conseqüències de la migració per tal de poder comprendre i atendre millor la realitat demogràfica i social que trobem dins dels centres educatius. 4. Reflexionar sobre el rol del mestre d’Educació Especial i comunitat educativa en general com a impulsors de metodologies per a la comprensió i inclusió de la diversitat cultural. 5. Incidir en la millora de la pràctica educativa en relació a les metodologies inclusives.      6. Transferir els continguts del seminari als centres educatius per tal que tinguin una repercussió en la pràctica educativa.

4 Continguts ● Metodologies per a atendre la diversitat cultural i social a l'aula ● Orientacions, materials i recursos per a la inclusió ● Criteris per afavorir la bona gestió dels recursos del centre. Ús inclusiu dels recursos ● Estratègies, criteris i instruments per a l’atenció a la diversitat cultural i social ● Metodologies i intercanvi d’experiències en relació a pràctiques educatives que afavoreixen la inclusió .

5 Calendari: Sessió 1 25/10/2018 Presentació del Seminari Sessió 2
 25/10/2018  Presentació del Seminari  Sessió 2   22/11/2018  Un canvi de mirada: el sedàs intercultural Xavier Besalú  Sessió 3   24/01/2019   Sessió 4   21/02/2019  Dol migratori i processos de suport SAPPIR  Sessió 5   21/03/2019   Sessió 6   25/04/2019   Sessió 7   30/05/2019 

6 Funcions dels mestres especialistes que fan suport a la inclusió
Funcions dels mestres especialistes que fan suport a la inclusió. ( Novetats) Àmbit centre: Aspectes AD PEC, CAD, coordinació amb equip docent per mesures i suports Àmbit aula: Acompanyament alumnes, seguiment i avaluació, planificar activitats etc.. Àmbit alumnes i família: Identificar en colaboració amb l’EAP les necessitats de suport, suport Pla de Suport Individualitzat, coordinació amb serveis externs Coordinar intervencions per atendre alumnes NESE i NEE Inclou mestres SIEIs 1

7 L’ALUMNAT AMB NESE / NEE
Quan es produeix un decalatge entre les capacitats de l’alumne i les exigències del context que afecten el desenvolupament i l’aprenentatge. L’objectiu és proporcionar-li els suports necessaris per afavorir-ne l’aprenentatge en condicions d’equitat. Aquestes dificultats poden ser molt diverses: - en un aspecte concret d’una dimensió concreta - dificultats generalitzades en totes les dimensions.

8

9 TRASTORNS D’APRENENTATGE O DE LA COMUNICACIÓ MÉS FREQÜENTS
Dislèxia Trastorn per Dèficit d’Atenció amb o sense Hiperactivitat (TDA/H) Trastorn Específic del Llenguatge (TEL) Discalcúlia Trastorn de l’Aprenentatge no Verbal (TANV) Tots ells tenen una base neurobiològica.

10 NECESSITATS EDUCATIVES ESPECIALS
Les Necessitats Educatives Especials poden tenir el seu origen en: Discapacitat Intel·lectual Discapacitat Auditiva Discapacitat Visual Discapacitat Motriu Pluridiscapacitat Trastorn de l’Espectre Autista (TEA) Trastorn greu de la conducta Trastorn mental greu Retard del desenvolupament dense etiologia clara (< 6 anys)

11 Hi ha tres tipus d’altes capacitats:
LES ALTES CAPACITATS Hi ha tres tipus d’altes capacitats: Precocitat Talent simple o múltiple Superdotació

12 Cada dificultat necessita d’unes mesures i suports específics per a poder-les atendre.
Els Suports Universals: Alta intensitat i llarga durada: Preventives i proactives: Acció tutorial i orientació, personalització aprenentatges, organització i avaluació. Els Suports Addicionals: Flexibles i temporals: MEE, SEP, AA etc... Els Suports Intensius: SIEI, AIS, CEEPSIR, CREDA, CRDV, CREDIC etc....

13

14

15

16

17

18

19

20

21

22 Protocol per avaluar les necessitats de suport complementari
Si de l’avaluació psicopedagògica es desprèn la necessitat de suports intensius específics, l’EAP pot fer dos tipus d’informes al respecte: Protocol per avaluar les necessitats de suport complementari Informe de l’equipament específic

23 Protocol per avaluar les necessitats de suport complementari

24 Informe de l’equipament específic
Equipament necessari per mobilitat, protecció, adaptació del material escolar, material informàtic, programari específic, etc

25 SIEI COGNITIUS SUPORT CSMIJ SIEI PRI Palmeres Pallaresa T. Balldovina Les Neus 10 14 Fray Luís Salvatella F. de Sagarra Serra de M 6 44 28 Total PRI 72 SIEI SEC Numància R. Berenguer Les Neus 122110 Can Peixauet Les Vinyes 12 43 26 Total SEC 70 AIS 1 HOSPITAL DE D 17 UEC 30 (7) IFE 0 CEEPSIR INF 3 (1) Ausiàs M. Beethoven S. Família (Primavera)


Descargar ppt "Curs 18/19: Sessió 1 25/10/2018 Seminari de coordinació"

Presentaciones similares


Anuncios Google