La descarga está en progreso. Por favor, espere

La descarga está en progreso. Por favor, espere

Treball i aprenentatge en xarxa

Presentaciones similares


Presentación del tema: "Treball i aprenentatge en xarxa"— Transcripción de la presentación:

1 Treball i aprenentatge en xarxa
*

2 Treball i aprenentatge en xarxa, per què?
Perquè la xarxa és l’única forma organitzativa que pot donar resposta als reptes educatius. Capacitat de donar continuïtat i coherència educativa. Suport a la innovació Adaptació al canvi Enfortiment de la cohesió social Font: Centros educativos: ¿islas o nodos?. Gené Gordó i Aubarell *

3 Què entenem per Treball i aprenentatge en xarxa
Una xarxa d’aprenentatge efectiva és un grup de persones que té sistematitzat processos que li permeten treballar unides entorn a un projecte, compartint significats i creant coneixement col·lectivament i que tenen la capacitat de promoure i mantenir l’aprenentatge de tots els agents que intervenen en la xarxa del Treball en Xarxa (metodologia) al Treball i Aprenentatge en Xarxa (nova cultura) *

4 Principis Actuació global i integral. Anar més enllà de les mesures parcelades amb un plantejament i organització capaç de donar continuïtat i coherència educativa. Coresponsabilitat. Cooperació i interacció entre els diferents nodes d’una xarxa. Complementarietat. Reforçar l’especialització i cercar en la complementarietat una acció sinèrgica i eficient. Construcció i gestió col·lectiva del coneixement. Creació de coneixement des de les competències personals i professionals dels agents educatius Confiança. Construcció de relacions de confiança entre tots els agents educatius del territori. *

5 Objectius El Treball i Aprenentatge en Xarxa (a l’àmbit educatiu) té com a missió contribuir a l’èxit educatiu i la cohesió social. Per aconseguir aquesta finalitat es proposen els següents objectius: Donar resposta comunitària als reptes educatius Aportar continuïtat i coherència educativa. Implicar a tota la comunitat educativa. Promoure la comunicació, el diàleg i la comprensió entre diferents col·lectius *

6 Estadis Coneixement dels diferents agents de la comunitat educativa
Creació d’espais de trobada, d’ intercanvis i d’aprenentatge (organització) Diagnòstic compartit Projecte educatiu compartit – coresponsabilitat en objectius / processos / actuacions/valoració Coordinació entre els diferents agents per posar en comú pràctiques i estratègies Cooperació en les activitats, pràctiques,... *

7 CANVI CULTURAL: Ruptura amb l’arquetip tradicional
Homogeneïtat: “la ceguesa davant dels canvis”, oferir la mateixa fórmula per donar resposta a diferents problemes. Descontextualització: les polítiques educatives s’han plantejat d’una manera homònima en contextos ben diferenciats, ha prevalgut el principi d’universalitat. Segmentació: El territori actua de manera autònoma sense connexió amb la resta. Acumulació: Les intervencions segmentades molt sovint donen lloc al fenomen d’acumulació de projectes, de recursos, de professionals,...sense projecte compartit. Especialització: Un grau elevat d’especialització ha convertit les actuacions educatives en actuacions aïllades i que no tenen en compte la complexitat i la globalitat del subjecte en les seves intencions. *

8 CANVI CULTURAL: del projecte de centre al Projecte d’àmbit comunitari
Polítiques educatives tradicionals Treball i Aprenentatge en Xarxa Focus d’atenció Individual - Aula Context - Comunitari Forma d’intervenció Sectorial Transversal – global Subjecte de les polítiques Monocèntric (escola) Policèntric (escola, família, comunitat, ...) *

9 CANVI CULTURAL: Què implica
Aquest procés de canvi cultural implica: Respostes contextualitzades i integrals (proposta comunitària) Responsabilitat compartida Capacitat de donar resposta a problemes complexos Representativitat dels diferents agents educatius d’un territori Organització horitzontal Treballar buscant la complementarietat de les competències personals i professionals dels agents educatius. Promoure espais de participació Compartir i optimitzar recursos *

10 El treball en xarxa... “permet entendre l’educació com a tasca comunitària, en la qual s’impliquen professionals amb diferents funcions per atendre la diversitat i garantir col·lectivament el desenvolupament òptim dels processos educatius”. (Revista d’Innovació i Recerca en Educació, num1 UB) 2008 *


Descargar ppt "Treball i aprenentatge en xarxa"

Presentaciones similares


Anuncios Google