La descarga está en progreso. Por favor, espere

La descarga está en progreso. Por favor, espere

Presentació projecte d'actuació

Presentaciones similares


Presentación del tema: "Presentació projecte d'actuació"— Transcripción de la presentación:

1 Presentació projecte d'actuació
Elaboració del pla de formació de l’ Ajuntament de Vilassar de Mar Presentació projecte d'actuació Vilassar de Mar, 18 de gener de 2017

2 Contextualització del projecte
Objectius del projecte Model tècnic de la DSF: eines i enfocament metodològic Definició del pla de formació i fases del projecte Pla de treball Cronograma

3 Contextualització del projecte
El projecte d’actuació per a l’elaboració del Pla de formació de l’Ajuntament de Vilassar de Mar: Dona resposta a la sol·licitud del recurs tècnic realitzada per l’ajuntament a través del Catàleg de Serveis de la Diputació de Barcelona, de l’actuació: “Consultoria en el desenvolupament de projectes formatius” consistent en l’elaboració d’un Pla de formació. IMPULSADA PER RRHH: XAVIER SANTOS SOL·LICITADA MITJANÇANT ALCALDIA

4 Objectiu del projecte Elaborar un Pla de formació plurianual que parteixi de les necessitats detectades d’acord amb el perfil i els requeriments del lloc de treball. Conjunt ordenat d’accions formatives planificades en el temps, derivat d’una anàlisi sistematitzada de necessitats, que respon a l’objectiu de desenvolupar les competències professionals de les persones amb una visió de millora de l’organització. Destinat a la totalitat de la plantilla de l’Ajuntament de Vilassar de Mar Orientació estratègica del pla de formació Ha de servir per a l’enfortiment de les organitzacions mitjançant la capacitació de les persones de forma que assoleixin el nivell d’exigència en cadascuna de les competències professionals que requereix el lloc de treball que ocupen. PLURIANUAL: COINCIDENT AMB LA TEMPORALITZACIÓ DEL PAM I PARTINT DE LES SIS LÍNIES ESTRATÈGIQUES QUE ES DEFINEIXEN. (DERECHOS SOCIALES, ACTIVACIÓN ECONÓMICA, PARTICIPACIÓN Y TRANSPARENCIA, URBANISMO SOCIAL, FOMENTO DE LA CULTURA, PROCESO CATALAN Y DERECHO A DECIDIR) - ENTENENT EL CONCEPTE DE FORMACIÓ COM A FORMACIÓ NECESSÀRIA PER AL CORRECTE DESENVOLUPAMENT DINTRE DEL LLOC DE TREBALL. TOTALITAT DE LA PLANTILLA: 279 EMPLEATS/ADES

5 Model tècnic de la DSF: Eines i enfocament metodològic

6 Eines i enfocament metodològic
MATRIU DOBLE ENTRADA: FILERES: COL.LECTIUS PROF. (AGRUPACIONS LLOCS DE W.) COLUMNES: ÀMBITS FUNCIONALS O UNITATS ORGANITZATIVES. FRUIT DEL CONEIXEMENT ASSIMILAT AL LLARG DELS ANYS CONJ. AMB ELS ENS LOCALS (SERV. SUPORT INTERN, DESENV.TERRITORIAL, PROMOC.ECON., ACCIÓ CIUTADANA, BENESTRAR SOC. I SEGURETAT CIUTADANA).

7 Eines i enfocament metodològic
Fitxes d’itineraris formatius presenten els següents camps descriptius: Identificació: Codi lloc Àmbit funcional Col·lectiu professional Contingut funcional: Missió Funcions generals Perfil formatiu: Relació classificada de competències formatives necessàries per al desenvolupament del lloc de treball Itinerari formatiu: Relació d'accions formatives contingudes en l'oferta formativa de la Diputació de Barcelona, estructurada per competències corresponents del perfil formatiu. LINK ITINERARI SECRETARI

8 Eines i enfocament metodològic
LINK 3 GRANS GRUPS DE COMPETÈNCIES: 1.- ESTRATÈGIQUES: ES DESPRENEN DE LA FUNC. PÚBLICA I AFECTEN A TOTA LA PLANTILLA. EX. OR.SERV. 2.- QUALITATIVES: HABILITATS SOBRE COM S’HAN DE FER LES COSES, COM HEM D’ACTUAR. DIRECTIVES I TRANSVERSALS. 3.- TÈCNIQUES: CONTINGUTS I DESENV. DE LA PRÒPIA PROFESSIÓ TEC. TRANSV. (GRAN VARIETAT D’ÀMBITS FUNC.) I TEC. ESPECÍFIQUES (D’UN DETERMINAT COL. O ÀMBIT). LAS IDENTIFIQUEN LES UNITATS PROMOTORES DE FORM. EN COL.LABORACIÓ DSF.

9 Eines i enfocament metodològic
Del lloc de treball REAL Al lloc de treball TIPUS Del perfil competencial formatiu TIPUS ADAPTACIÓ AL PERFIL DE L’AJUNTAMENT DE VILASSAR DE MAR

10 Fases del projecte d’elaboració del pla de formació
Pla de treball Fases del projecte d’elaboració del pla de formació Anàlisi d’informació corporativa Detecció de necessitats Formatives i Elaboració del pla de formació Comunicació del projecte QUÈ ES UN PLA DE FORMACIÓ: ACCIONS FORMATIVES: NO NOMES CURSOS, SINO SOLUCIONS FORMATIVES, TALLERS, ESPAIS D’INTERCANVI... AMB UNA TEMPORALITZACIÓ CONCRETA I ORDENADA ESTUDI SISTEMÀTIC DE NECESSITATS; FINS ARA FORMACIÓ PER RESOLDRE DÈFICITS PUNTUALS I PROCURAR QUE TOTHOM TINGUÉS UNA MÍNIMA FORMACIÓ. L’AJUNTAMENT FA UN PAS MES I ENS SOL·LICITA AQUEST ESTUDI SISTEMÀTIC. OBJECTIU: INCREMENT DE COMPETÈNCIES (AGRUPACIÓ DE CONEIXEMENTS, HABILITATS I ACTITUDS RELACIONATS AMB CADA COL·LECTIU PROF.) + INCREMENT ORGANITZACIÓ. ANIREM DE LO MACRO A LO MICRO PER AIXÒ PARTIREM DE L’ANÀLISI DE LES LÍNIES ESTRATÈGIQUES_6 LÍNIES PAM TRES GRANS FASES EN QUE PIVOTARÀ EL PLA

11 Pla de treball Anàlisi d’informació corporativa Objectiu:
Recollir i analitzar informació corporativa clau per a contextualitzar la situació de partida del projecte i disposar de dades sobre la població destinatària del projecte. Accions: Fase prèvia: Recopilació i estudi de fonts documentals com ara organigrama, documents corporatius d’interès (línies estratègiques, estructura directiva, adaptació al mapa de llocs...), etc. Sessió de treball amb els caps d´àrea per identificar projectes estratègics claus de l’ajuntament i per definir les dues competències corporatives de l’ajuntament i les necessitats formatives associades. FASE 1: DOBLE OBJECTIU: 1.- RECOPILACIÓ D’INFORMACIÓ CORPORATIVA 2.- PROFUNDIR A QUI ENS DIRIGIM COM HO FEM: 1.- FASE PRÈVIA: DES DE L’ÚLTIM TRIMESTRE ANY PASSAT: RECOPILACIÓ PLANTILLA, RLT, ORGANIGRAMA, PAM, ADAPTACIÓ MAPA LLOCS. 2.- PRIMERA DINÀMICA DE GRUP AMB ELS CAPS D’ÀREA.

12 Analitzar i prioritzar les necessitats formatives detectades. Accions:
Pla de treball Detecció de necessitats formatives Objectius: Identificar les competències i les necessitats formatives partint de les eines metodològiques que disposa la Direcció de Serveis de Formació de la Diputació de Barcelona. Analitzar i prioritzar les necessitats formatives detectades. Accions: Sessió de treball directius. Sessió de treball comandaments. Sessió de treball personal administratiu. Sessió de treball personal tècnic. Sessió de treball personal d’oficis i subaltern. Sessió de treball personal de policia. Qüestionari de detecció de necessitats formatives. 2 MODELS DE DETECCIÓ DE NEEDS: PRESCRIPTIU_LA ORGANITZACIÓ ÉS LA ÚNICA QUE DEFINEIX LES NEEDS I MODEL COLABORATIU_ADEMES DE L’ORG., SÓN ELS PROPIS DESTINATARIS DE LA FORMACIÓ ELS QUE PARTICIPEN EN EL PROCÉS. IDENTIFICACIÓ DE COMPETÈNCIES I NECESSITATS SESSIONS DE TREBALL I QÜESTIONARIS TOT EL PERSONAL

13 Elaborar l’informe final o document de pla de formació. Accions:
Pla de treball Elaboració del pla de formació Objectius: Vincular les necessitats formatives prioritzades amb els continguts i itineraris formatius corresponents. Elaborar l’informe final o document de pla de formació. Accions: Vinculació de les necessitats formatives amb continguts i itineraris corresponents. Concreció de les orientacions per a la gestió i avaluació del pla. Redacció de l’informe final. Sessions de presentació de resultats. TREBALL DE BACK OFFICE 1.- VINCULEM LES NEEDS FORM. AMB CONTINGUTS E ITINERARIS 2.- ELABOREM INFORME 3.- DOS PRESENTACIONS DE RESULTATS: DIRECT I COMITÉ.

14 Pla de treball EN DEFINITIVA AQUEST ÉS LA TOTALITAT DEL PROJECTE
PEL TREBALL DE CAMP COL.LABORA AMB NOSALTRES UNA CONSULTORA QUE SERÁ L’ÀNGELS VERDÚ QUE DINAMITZARÀ LES SESSIONS DE TREBALL. DATA ACCIÓ 3: 23 DE FEBRER. FARA FALTA UN EXERCICI PREVI QUE RRHH ELS FACILITARÀ PERQUE EL PORTIN TREBALLAT A LA SESSIÓ.

15 Cronograma INICIEM AVUI I PREVEIEM FINALITZAR A FINALS DE MAIG.

16 Moltes gràcies per la vostra atenció


Descargar ppt "Presentació projecte d'actuació"

Presentaciones similares


Anuncios Google