Descargar la presentación
La descarga está en progreso. Por favor, espere
2
Estratègies per estudiar
Aprendre a aprendre Estratègies per estudiar
3
bon rendiment i major eficàcia
estudiar: depèn de esforç tècniques intel·lectual bon rendiment i major eficàcia
4
estudiar: requereix capacitats mínimes hàbits establerts
poder hàbits establerts iniciar l’estudi voler tenir motivació sostenir l’estudi saber tècnica eficaç
5
com ajudar als nostres fills en els estudis?
ús material prevenció educació de l’hàbit ambient motivació detecció de les dificultats derivació en cas de dificultats
6
pares mai fer intervenció sobre les dificultats
relacions pares-fill es veurien afectades
7
què són els hàbits? arriba a fer-se automàtic
comportament que es realitza amb certa periodicitat: rentar-se les dents ajudar a parar taula estudiar veure la televisió fumar arriba a fer-se automàtic
8
no necessita control extern
hàbits adquirits són automàtics no necessita control extern ni premi ni càstig
9
hàbits: no s’aprenen per evolució individual
s’instauren a través de l’aprenentatge
10
objectius de l’aprenentatge d’hàbits:
el nen sigui capaç d’actuar de forma habitual permanent sàpiga realitzar: diferents gestos seguint una seqüència manejar instruments de forma hàbil actuï en el moment oportú sense intervenció exterior
11
importància dels hàbits
ensenyar valors d’esforç i constància ajudar al nen a assumir responsabilitats i resoldre problemes adquirir una bona autonomia
12
com ensenyar l’hàbit de l’estudi?
Establir rutines acordar conseqüències de les conductes donar suport i recolzament segons les necessitats del nen reforçar immediatament l’esforç i conductes que s’acostin a l’objectiu Supervisar la feina feta diàriament.
13
com ensenyar l’hàbit de l’estudi?...
Oferir models adequats: ser coherents. Ajudar a identificar, analitzar i resoldre problemes. Anar traspassant responsabilitats delimitar temps i espai on s’estudiarà
14
què i qui intervé en l’aprenentatge?
1.habilitats 2.processos dels qui són educats 3.actituds dels qui eduquen
15
Habilitats recursos motors i cognitius que té el nen
nivell d’exigència d’acord amb edat i maduresa del nen si no bloquejament descens de la tolerància a la frustració dificulta posteriors aprenentatges
16
Processos facilitar la comprensió de: domini d’habilitats cognitives
les accions de la seqüenciació domini d’habilitats cognitives memòria dels passos a realitzar de forma ordenada (...)
17
Processos... amb el mínim d’esforç arribar a resultats adequats a l’edat relacionar nous aprenentatges amb altres ja adquirits
18
3. Actituds predisposicions d’una persona que la porten a actuar d’una manera determinada davant una situació (...)
19
Actituds... fills esforç - comoditat autonomia - dependència
responsabilitat - improvització ordre - desordre
20
hem d’intentar: en el nen
una ACTITUD de voler CRÉIXER i comprendre que per això haurà de renunciar a unes COMODITATS, per assolir una major AUTONOMIA que ofereix SEGURETAT per afrontar RESPONSABILITATS Se sentirà SATISFET i amb major AUTOESTIMA
21
Actituds... pares dedicació de temps ser conseqüents
creure en el sentit comú reforçar les conductes
22
pares: dedicació de temps
paciència hores dedicació activa motivar: reforçar actituds positives ensenyar seqüència de l’hàbit corregir errors no delegar tot a l’escola
23
pares: ser conseqüents
no donar la idea que els hàbits depenen de: qui els aplica estat d’ànim del dia que hagin tingut els pares predicar amb l’exemple
24
pares: creure en el sentit comú
no sobreprotegir evitar els problemes: no es educar millor no evitar les vivències
25
Intervenció de l’adult:
facilitar la comprensió del nen: a través de la observació de les accions de l’adult intentar instaurar la motivació aprofitar la imitació dels nens donar suport i ajudar si cal valorar positivament l’esforç
26
Aspectes externs de l’estudi i l’aprenentatge
familiar Ambient escolar personal horaris Planificació organització Utilització dels materials
27
Ambient ambient familiar
el nen és molt sensible a l’opinió dels pares és un nucli important de pressions i ansietats és a la família on s’aprenen els hàbits
28
ambient familiar: la família avui
Manca de temps educatiu Desconeixement del paper de pares
29
ambient familiar: manca de temps educatiu
Manca d’observació Necessitat de fills perfectes Dubte i por a errar Manca d’acceptació Sentiment de culpa Es delega massa SOBREPROTECCIÓ MANCA DE DESENVOLUPAMENT DE LA CAPACITAT DE FRUSTRACIÓ
30
ambient escolar companys: professors: comportament a classe:
relacions amb ells dinàmica de classe professors: relació amb ells comportament a classe: estar atent preguntar i participar activament prendre apunts
31
ambient personal La motivació La força de voluntat La atenció
Les dificultats personals Els trets de personalitat Estar en bona forma física: estar descansat (haver dormit) fer esport anar ben alimentat
32
ambient personal Disposar d’un lloc d’estudi: còmode
que permeti la concentració que sigui personal
33
2. planificació: horari: fer un horari d’estudi personal
en funció del propi criteri d’estudi en funció de la personalitat incloure períodes de descans: després de 45 minuts fer 10 de descans incloure dies de descans: cap de setmana complir l’horari fins fer-ne un hàbit
34
horari dilluns dimarts dimecres dijous divendres 17 Sortir escola 18
Deures Música Fútbol 19 Sortir amics 20 Descans 21 Sopar 22
35
2.planificació... Organització: tenir una bona planificació: agenda
preparar tot el necessari abans de seure taula d’estudi i material en ordre sistema d’organització propi llibres i altres materials: diccionari i demés subratllar-esquematitzar-resumir: és important saber trobar idees importants
36
3. utilització de materials
bona lectura: frases senceres i no paraules velocitat comprensió: saber distingir els punts importants rellegir si no s’ha entès fer pauses per pensar i reflexionar
37
3. utilització de materials
llibres i altres materials: habituar-se a buscar informació en diccionaris i llibres de consulta buscar informació a biblioteques utilitzar internet subratllar i esquematitzar: subratllar en els llibres punts importants esquematitzar les lliçons
38
mètodes d’estudi 2L S E R E R e u s e x e c b q s p p t r u u o a
u a e m s s r t m i a s e ll a r r a s a t r r
39
a l’aprenentatge i l’estudi influïm tots
40
síntesi: a l’estudi influeix...
pares escola hàbit aprenentatge mètode maduració nen ESTUDI tècniques reeducació mestre reforç psicòleg
41
gràcies per la seva atenció, els esperem a les properes xerrades
i fins aquí gràcies per la seva atenció, els esperem a les properes xerrades
42
properes xerrades: 20 de setembre:
Per què els costa aprendre? Trastorns de l’aprenentatge 18 d’octubre Problemes d’atenció, impulsivitat, hiperactivitat
Presentaciones similares
© 2025 SlidePlayer.es Inc.
All rights reserved.