La descarga está en progreso. Por favor, espere

La descarga está en progreso. Por favor, espere

Presentació de resultats 2012

Presentaciones similares


Presentación del tema: "Presentació de resultats 2012"— Transcripción de la presentación:

1 Presentació de resultats 2012
Març 2013

2 Què és FGC? Ferrocarril Som l’operador ferroviari català de referència
1 Què és FGC? Ferrocarril Som l’operador ferroviari català de referència Línies metropolitanes: Barcelona-Vallès Llobregat-Anoia Línia Lleida-La Pobla de Segur Mercaderies, Cargometro i Autometro Dades 75 milions de viatgers 32 trens/h durant la franja d’hora punta a B-V Freqüència de pas de 112’’ durant la franja d’hora punta a B-V Índex Satisfacció del Client: 71,18 Índex Puntualitat: 99,46 Una de les millors freqüències urbanes del món tenint en compte que és una xarxa de metro originària del segle XIX Presentació de resultats Presentació de resultats

3 Què és FGC? Turisme i Muntanya Dades La Molina Vall de Núria
2 Què és FGC? Turisme i Muntanya Som un negoci de turisme i muntanya solvents La Molina Vall de Núria Skipallars (Espot i Port-Ainé) Vallter 2000 (2013) Explotació de Montserrat Ferrocarril Turístic de l’Alt Llobregat Tren dels Llacs Dades Un dels principals operadors turístics de Catalunya visitants  Les activitats estan presents en les comarques del Bages, el Berguedà, la Cerdanya, els Pallars i el Ripollès, en algunes d’elles com a principal generador d’activitat econòmica.  Per cada euro generat per FGC en repercuteixen 5€ en el territori. Per cada lloc de treball propi es generen 7€. Presentació de resultats Presentació de resultats

4 Principals fites en la història d'FGC Tren Turisme i Muntanya
3 Principals fites en la història d'FGC Tren Comença Metro del Vallès Inici Pla d'Estacions Integració tarifària Trapàs línia Lleida-La Pobla Metro Comarcal 1a col·laboració amb l'empresa privada (Autometro) Noves línies de negoci Assoliment d’un índex de cobertura del 89,3% Pla d’estalvi Creació d'FGC Turisme i Muntanya Incorporació Montserrat i La Molina Incorporació Vall de Núria Inauguració Cremallera de Montserrat Copa del Món d'Esquí Alpí Femení a La Molina Campionats del Món d'Snowboard a La Molina. Incorporació d'Espot i Port-Ainé Copa del Món d'Snowboard a La Molina. Incorporació Vallter 2000 Presentació de resultats Presentació de resultats

5 Estructura del finançament
4 Estructura del finançament A mode de resum, els comptes anuals agreguen: Contracte-Programa ATM Línies Metropolitanes Lleida – La Pobla de Segur Infraestructura Ferroviària d’FGC Activitat de tren Contracte-Programa Generalitat La Molina, Espot, Port-Ainé, Vallter 2000 Vall de Núria: cremallera i estació d’esquí Explotació Montserrat (Cremallera i Funiculars) Ferrocarril Turístic de l’Alt Llobregat Activitat de Turisme i Muntanya Incorpora les obres que realitza GISA a compte d’FGC Presentació de resultats Presentació de resultats

6 Línies Metropolitanes
5 Línies Metropolitanes (milions d'euros) 2011 2012 Total ingressos de l'activitat 80,5 83,0 Total despeses de l'activitat -94,4 -92,9 RESULTAT DE L'ACTIVITAT (EBITDA) -13,9 -9,9 ÍNDEX DE COBERTURA 85,25% 89,32% Viatges (milers) 80.463,8 74.958,1 Plantilla 1.297,2 1.277,0 Resultat 2012 Presentació de resultats Presentació de resultats

7 Turisme i Muntanya Resultat 2012 6 (milions d'euros) 2011 (*) 2012
Total ingressos de l'activitat 16,3 17,8 Total despeses de l'activitat -15,0 -17,3 RESULTAT DE L'ACTIVITAT (EBITDA) 1,3 0,5 ÍNDEX DE COBERTURA 108,40% 102,97% Visitants (milers) 1.613,0 1.665,7 Plantilla 211,2 229,0 Resultat 2012 (*) Espot i Port-Ainé s’incorporen a FGC l’1 d’octubre de 2011, fet que no és homogeni Presentació de resultats Presentació de resultats

8 Resultat de l’activitat. Línies Metropolitanes
7 Resultat de l’activitat. Línies Metropolitanes Mesura de la capacitat de la gestió 1980 1985 1990 1995 2000 2005 2010 2012 -10 Milions -20 Milions -30 Milions -40 Milions -50 Milions Una millora contínua en el resultat de l’activitat (EBITDA). En euros constants, evolució rellevant en la millora de la gestió. En euros corrents, se situa a nivell de 1981. Presentació de resultats Presentació de resultats

9 Resum dels resultats de totes les explotacions d’FGC
8 Resum dels resultats de totes les explotacions d’FGC FGC ha optimitzat les seves necessitats per al 2012 i això ha permès: (milions d’euros) Menor dependència dels pressupostos públics 8,6 Millora del resultat de Línies Metropolitanes 2,8  Millora del Programa pressupostari de Promoció i Foment del Sector Turístic (Unitat de negoci de Turisme i Muntanya) 0,4 Millora del Programa pressupostari d’Infraestructures Ferroviàries 0,4  Total optimització de necessitats per al 2012 12,2 Presentació de resultats Presentació de resultats

10 Línies Metropolitanes
9 Índex de cobertura. Línies Metropolitanes Evolució de l’IC Aquest és l’indicador que descriu quina part dels ingressos (tarifes regulades) cobreix les despeses d’explotació. L’actual índex de cobertura d’FGC (89,32%) és el rècord històric de la companyia i ens situa entre les millors del món del transport. Presentació de resultats Presentació de resultats

11 Índex de cobertura. Turisme i Muntanya
10 Índex de cobertura. Turisme i Muntanya Evolució de l’IC L’actual índex de cobertura de Turisme i Muntanya se situa en el 103,98. El cremallera de Montserrat va entrar en funcionament el 12/6/2003. El Ferrocarril Turístic de l’Alt Llobregat es va incorporar a FGC l’1/7/2005 Espot i Port-Ainé s’han incorporat a FGC l’1/10/2011 Presentació de resultats Presentació de resultats

12 Increment d’ingressos Sense perdre l’excel·lència en el servei
11 Pla de gestió Reducció de despeses Increment d’ingressos Sense perdre l’excel·lència en el servei Presentació de resultats Presentació de resultats

13 Pla de gestió Reducció de despeses
12 Pla de gestió Reducció de despeses Entorn 2012: La conjuntura econòmica i una meteorologia desfavorable han tingut impacte en el nombre de viatgers i visitants. Reducció de despeses Adaptar l’oferta a la demanda, modificant els serveis menys eficients, en concret: Optimització dels serveis ferroviaris (4 M€/any). A Turisme i Muntanya s’han optimitzat els serveis i s’han adaptat els remuntadors a la demanda, també s’han optimitzat transversalment les explotacions, entre d’altres (3 M€/any). Des de 2008, FGC aplica un Pla d’estalvi que està en un procés continu de revisió de la despesa. El 2012, el Pla d’estalvi ha estat especialment significatiu atesa la situació econòmica. Aquest pla ha revertit en l’optimització de despeses de personal, així com en les despeses diferents de personal, suprimint o reduint les que no aporten valor afegit, i revisant i reduint contractes externs. Presentació de resultats Presentació d’empresa

14 Increment d’ingressos
13 Pla de gestió Increment d’ingressos Increment d’ingressos FGC ha tingut la capacitat d’incrementar els ingressos complementaris al transport ferroviari: S’han potenciat nous ingressos incrementant els contractes comercials. En el cas de Turisme i Muntanya ha treballat per oferir productes més atractius. Cal destacar l’increment dels visitants a la muntanya de Montserrat que han suposat el rècord absolut (1,35 milions de visitants). Presentació de resultats Presentació d’empresa

15 Increment d’ingressos
14 Pla de gestió Increment d’ingressos Transport de mercaderies Autometro FGC gestiona el transport ferroviari de vehicles de SEAT entre la factoria de Martorell i el Port de Barcelona. L’any 2012 es van transportar cotxes. L’any 2012 AUTOMETRO, societat d’FGC, va transportar el 58,5% dels vehicles que van arribar al port per via ferroviària. Cargometro Transport de components per a vehicles entre les fàbriques de SEAT de Martorell i la Zona Franca per vies d’ADIF. Sal i potassa Manteniment del tràfic. El transport ferroviari de mercaderies estalvia la circulació d’uns camions l’any Presentació de resultats Presentació de resultats

16 Servei d’excel·lència
15 Pla de gestió Servei d’excel·lència La reducció de les despeses no ha afectat la prestació del servei, que ha mantingut uns elevats nivells de valoració, tal i com ho reflecteixen els: Índex de Satisfacció del client Índex de Control de Qualitat Anàlisi d’indicadors ISBeRG Presentació de resultats Presentació de resultats

17 Índex de Satisfacció del Client (ISC). Línies Metropolitanes
16 Índex de Satisfacció del Client (ISC). Línies Metropolitanes % 2012 Presentació de resultats Presentació de resultats

18 Índex de Control de Qualitat (ICQ). Línies Metropolitanes
17 Índex de Control de Qualitat (ICQ). Línies Metropolitanes Presentació de resultats Presentació d’empresa

19 Servei d’excel·lència
18 Pla de gestió Servei d’excel·lència Anàlisi d’indicadors ISBeRG (International Suburban Rail Benchmarking Group) Línies Metropolitanes Grup de benchmarking creat l’any 2010, amb l’objectiu de mesurar i comparar les prestacions, la gestió i el rendiment dels diferents operadors per establir els punts forts de cadascun d’ells i els aspectes en què es possible introduir millores en la gestió. Presentació de resultats Presentació d’empresa

20 Servei d’excel·lència
19 Pla de gestió Servei d’excel·lència Anàlisi d’indicadors ISBeRG Els aspectes en els quals FGC surt millor posicionat, d’acord amb el que ens mostra l’anàlisi d’indicadors de l’ISBeRG: Primera posició en: Reducció del frau Disponibilitat del parc en hora punta Despeses de manteniment de trens per cotxe-km total Tren-hora programat per hora treballada de maquinista Segona posició en: Nombre de trens operats puntuals respecte al nombre de trens totals operats Hores totals de retard respecte als trens totals operats Retard mitjà per viatger Distància mitjana entre incidents que causin retards Incidents a infraestructures per trens-km Despeses d’operació per tren-km comercial operat Incidents externs (climatològics, incivisme, seguretat,...) per tren-km Tercera posició en: Percentatge de trens operats respecte els planificats Despeses de manteniment totals per cotxe-km comercial operat Hores treballades pel personal d’operacions per tren hora programat Presentació de resultats Presentació d’empresa

21


Descargar ppt "Presentació de resultats 2012"

Presentaciones similares


Anuncios Google