Descargar la presentación
La descarga está en progreso. Por favor, espere
Publicada porAdelia Conley Modificado hace 6 años
1
Business Improvement Districts: Viatge a Londres-Birmingham
1 al 5 d´Abril de 2006
2
Fases en la formació d´un BID
Pas previ a la constitució d´un BID. Fase de maduració. Fase d’implantació.
3
Pas previ a la constitució del BID
La iniciativa a l´hora de la formació d´un BID pot ser tant privada com pública, tot i que en la majoria dels casos sol ser pública amb el total recolçament del sector privat. Una vegada s´ha pres la iniciativa s´inicia un procés força llarg de reunions amb els propis empresaris de la zona i amb les autoritats locals (arribant en alguns casos a les 900 reunions).
4
Fase de Maduració Passos a seguir: Composició de l´òrgan de govern.
Redacció del Pla Estratègic d´Actuació. Redacció del Pla Financer. Votació
5
Composició de l´òrgan de govern
L´estructura del BID està composada per diferents nivells o jerarquies, membres fundadors, Direcció, representant de les empreses de la zona i entitats col·laboradores. De mitjana l´estructura d´un BID està formada per unes 8 persones.
6
Composició de l´òrgan de govern
La Direcció de cada BID té una estructura pròpia, alguns dels col·lectius membres que en formen part són: comerciants. residents de l´àrea del BID. un o més responsables de la policia local. un o més responsables de l´Ajuntament local. centres de formació (Universitats, Escoles, etc). centres religiosos (esglésies, associacions religioses, etc..).
7
Redacció del Pla Estratègic d´Actuació
La finalitat que cerca qualsevol BID és la millora del espai. El pla estratègic d´actuació és redactat i desenvolupat tant per persones internes de la mateixa organització del BID com per consultories externes. Les propostes del BID o serveis addicionals en que treballarà i oferirà una vegada estigui constituït fan referència a temes de: Seguretat (inclou acords amb la policia local així com també amb policia privada contractada especialment per la vetlla dels ciutadans i visitants). Medi ambient (tenir cura que totes les estructures que es realitzin segueixin la normativa establerta pel govern). Neteja (inclou la neteja diària dels carrers així com també el manteniment de les papereres). Zones verdes (contribuir al enriquiment de la flora mitjançant la plantació d´arbres i flors). Promoció (esforços per tal de potenciar l´àrea geogràfica que comprèn el BID amb la finalitat d´atraure nous visitants). Lluminositat de l´àrea (proporcionar a tota l´àrea els motius ornamentals necessaris). Tractament de la nit. - zones acotades per que la gent pugui beure. - serveis específics de taxis en les zones “conflictives”. - serveis específics de seguretat i neteja.
8
Redacció del Pla Financer
Es considera necessària per posar en marxa un BID una aportació econòmica inicial total (obligatòria i voluntària) mínima de €. Tots els diners recaptats, ja siguin de forma obligatòria o voluntària, han de tornar a ser reinvertits en el BID . Les fonts de finançament d´un BID són: Obligatòries Voluntàries 1) Obligatòries Aquestes taxes (levy) són abonades pels empresaris. Segons la tipologia del comerç i la zona on està ubicat oscil·la entre el 0.5% i el 1% del valor cadastral.
9
Redacció del Pla Financer
Voluntàries Els patrocinadors principals són qui aporten la quantitat principal inicial. Oficina del Primer Ministre. Agency Development of London. Government of London. Les aportacions del Ajuntament poden ser: dineràries. hores de treball dels serveis municipals (policia, neteja, etc). b) Una sèrie d´associats format per empreses diverses i grans organitzacions ubicades en la zona d´actuació del BID. Aquestes empreses associades paguen per criteris variables que poden ser : nombre de treballadors. superfície.
10
Redacció del Pla Financer
Una distribució “tipus” dels recursos disponibles es: Les partides de neteja, seguretat, medi ambient i despeses centrals són les més elevades. Totes elles comparteixen uns % molt similars denotant doncs que pels BIDs aquests són els temes o preocupacions principals.
11
Votació El govern envia una butlleta per correu ordinari als empresaris per tal que aquests es manifestin a favor o en contra de la constitució. Els empresaris amb dret són tots els que estan dins de l´àrea delimitada geogràficament del BID. Els empresaris amb dret a vot coneixen prèviament el programa i els pressupost. L´aprovació del BID requereix que el 50% dels vots emesos siguin favorables. El vot positiu ha de representar més del 50% del valor cadastral dels vots emesos. Si és aprovat té una vigència de cinc anys. Al cap de cinc anys tornen a haver-hi eleccions. D´aquesta manera poden entrar a formar part de l’organització comercial nous empresaris que en la votació prèvia no hi havien participat i es revisa el Pla Estratègic d´Actuació. Quan els empresaris voten favorablement per la constitució del BID ja estan firmant que estan d´acord al pagament d´uns serveis addicionals en forma de taxes. Si la votació dona resultat negatiu: no es posa en marxa. s´obre un procés de noves reunions. al cap de 6 mesos es torna a obrir el període de votació.
12
Problemática en els BIDs
A l´hora de constituir un BID l´staff tècnic es troba una sèrie d´impediments o reticències per part dels empresaris doncs aquests es pregunten: ¿Perquè haig de formar-hi part?. ¿És necessari que m´hi associï?. ¿Perquè haig de pagar una nova taxa?. ¿Perquè no puc ser jo mateix qui dirigeixi/organitzi totes aquestes activitats?. ¿Quins beneficis obtindré?.
13
Annexes Alguns links d´interès sobre BIDs són, entre altres:
Consultar els següents documents: UK Presidency of the European Union: the Bristol Accord. Making it happen: A tale of Eight Cities. State of the English cities report Planning policy statement 6- Planning for Town Centers.
14
“El millor negoci és el bé comú Els BIDs poden ajudar a conseguir-lo”.
Gabinet Ecos
Presentaciones similares
© 2025 SlidePlayer.es Inc.
All rights reserved.