La descarga está en progreso. Por favor, espere

La descarga está en progreso. Por favor, espere

Palma Mallorca, 23 de Juliol de 2016

Presentaciones similares


Presentación del tema: "Palma Mallorca, 23 de Juliol de 2016"— Transcripción de la presentación:

1 Palma Mallorca, 23 de Juliol de 2016
Estudi longitudinal dels itineraris de l’alumnat de secundària professional Resultats qüestionari 1 (primera aproximació) Palma Mallorca, 23 de Juliol de 2016 Immaculada Sureda Garcia. Antoni Cerdà Navarro. Francesca Salvà Mut.

2 Finalitat del Projecte
Aportar evidències, estratègies i instruments d'intervenció que contribueixin a la millora del coneixement sobre la Formació Professional en l’educació secundària (Formació Professional Bàsica i Cicles Formatius de Grau Mitjà) i, més encara, que ajudin a pal·liar i corregir el greu problema de l'abandonament educatiu en aquests nivells formatius

3 Estudi longitudinal dels itineraris formatius.
Identificar: Taxes d’èxit i d’abandonament Característiques i tipologies d’itineraris Raons i processos que duen a l’èxit i l’abandonament Situació després de tres anys d’iniciar els estudis de formació professional

4 Fonamentació Teòrica Model teòric de referència: model global per la comprensió de l’abandonament i l’èxit educatiu en la formació professional i que, alhora, aporti elements per a la intervenció. Conceptes: Vinculació escolar (student engagement).

5 Projecte Check & Connect (Reschly & Christenson,2012)
Context Família Iguals Escola Comunitat Indicadors Student engagement Comportament Acadèmic Emocional Cognitiu Resultats Acadèmics Socials Emocionals

6

7 Dades Generals Dades Generals de la Mostra a FPB i CFGM Edat Sexe
Lloc de Naixement Quin curs o activitat realitzava el curs passat? Quin ha estat la via d’accés? Benestar Personal i Salut (FB)

8 DADES GENERALS. Sexe

9 DADES GENERALS. Edat

10 DADES GENERALS FPB. Lloc de Naixement

11 DADES GENERALS CFGM. Lloc de Naixement

12 DADES GENERALS. FPB Quin curs o
activitat realitzava el curs passat?

13 DADES GENERALS.CFGM. Via d’accés

14 DADES GENERALS FPB. Benestar Personal i Salut
Si pateix qualque malaltia important (depressió, diabetis, càncer, anorèxia/bulímia, etc.)

15 DADES GENERALS FPB. Benestar Personal i Salut
Si té qualque addicció important (alcohol, drogues, joc, etc.)

16 Vinculació (engagement)
OBJECTIUS INICIALS Vinculació (engagement) Comportamental Emocional Cognitiva Sexe Immigració Intenció d’abandonar Edat (CFGM) FPB CFGM

17 VINCULACIÓ COMPORTAMENTAL FPB
Més adhesió , esforç escolar i disciplina per part de les al.lotes SEXE SEXE Més adhesió i activitats extraescolars per part d’alumnat immigrant Més disciplina per part de nadius IMMIGRANT/ NADIU Més adhesió i disciplina quan no hi ha intenció d’abandonament INTENCIÓ D’ABANDONAMENT INTENCIÓ D’ABANDONAR

18 VINCULACIÓ EMOCIONAL FPB
Més vinculació amb professorat , suport familiar i compromís parental per part d’alumnat immigrant IMMIGRANT/ NADIU SEXE Més vinculació amb professorat, companys, família i compromís parental quan no hi ha intenció d’abandonament INTENCIÓ D’ABANDONAMENT INTENCIÓ D’ABANDONAR

19 VINCULACIÓ COGNITIVA FPB
Més vinculació COGNITIVA amb treball escolar, expectatives i identitat professional per part d’alumnat immigrant (relació significativa moderada) IMMIGRANT/ NADIU SEXE Més vinculació amb treball escolar, expectatives i identitat professional quan no hi ha intenció d’abandonament INTENCIÓ D’ABANDONAMENT INTENCIÓ D’ABANDONAR

20 VINCULACIÓ COMPORTAMENTAL FGM
Més adhesió , esforç escolar i disciplina per part de les al.lotes SEXE SEXE Més adhesió per part d’alumnat immigrant Més disciplina per part de nadius IMMIGRANT/ NADIU INTENCIÓ D’ABANDONAMENT Més adhesió, activ extraescolar, disciplina quan no hi ha intenció d’abandonament Més adhesió, disciplina quan són >21 anys EDAT

21 VINCULACIÓ EMOCIONAL FGM
Més vinculació amb professorat, companys, família per part de nadius IMMIGRANT/ NADIU SEXE Més vinculació amb professorat, companys, família quan no hi ha intenció d’abandonament INTENCIÓ D’ABANDONAMENT Més relació amb professorat per l’alumnat >21 Més relació amb companys i suport familiar <21 EDAT

22 VINCULACIÓ COGNITIVA FGM
Més treball escolar, expectatives i identitat professional per part de les al.lotes SEXE SEXE Més treball escolar, expectatives, identitat professional quan no hi ha intenció d’abandonament (diferència significativa molt bona) INTENCIÓ D’ABANDONAMENT Més treball escolar, expectatives, identitat professional quan són >21 anys EDAT

23 VINCULACIÓ I ABANDONAMENT FPB

24 VINCULACIÓ I ABANDONAMENT FGM

25 Continuant l’anàlisi de les dades…
Aprofundir en l’anàlisi realitzada Establir diverses tipologies d’alumnat Aprofundir en les característiques de l’alumnat en risc d’abandonament

26 Referències Appleton, J.J. (2012). Systems Consultation: Developing the Assessment-to-Intervention Link with the Student Engagement Instrument. A Christentson, S.L.; Reschly, A. & Wylie, C. (ed.). Handbook of Research on Student Engagement. NY: Springer (pp ). Janosz, M.; Archambault, I.; Lacroix, M. & Lévesque, J. (2007). Trousse d’évaluation des décrocheurs potentiels (TEDP) : Manuel d’utilisation. Montréal: Groupe de recherche sur les environnements scolaires. Université de Montréal. Lannegrand, L.; Cosnefroy, O & Lecigne, A. (2012). Prediction of various degrees of vocational secondary school absenteeism: Importance of the organization of the educational system. School Psychology International, 33(94), Reschly, A.L. & Christenson, S.L. (2012). Jingle, Jangle, and Conceptual Haziness: Evolution and Future Directions of the Engagement Construct. A Christentson, S.L.; Reschly, A. & Wylie, C. (ed.). Handbook of Research on Student Engagement. NY: Springer (pp 3-20).

27 Gràcies per la vostra atenciÓ


Descargar ppt "Palma Mallorca, 23 de Juliol de 2016"

Presentaciones similares


Anuncios Google