La descarga está en progreso. Por favor, espere

La descarga está en progreso. Por favor, espere

Ferran Aznar Dir. Desenvolupament Negoci 2 Desembre 2002.

Presentaciones similares


Presentación del tema: "Ferran Aznar Dir. Desenvolupament Negoci 2 Desembre 2002."— Transcripción de la presentación:

1 Ferran Aznar Dir. Desenvolupament Negoci 2 Desembre 2002

2 Introducció Factors clau d’èxit Lideratge d’InfoJobs.net Nous reptes

3 Introducció Per què reclutar per Internet? Història: Principals fites:
Cost per hire: Avantatge de costos respecte el sistema tradicional (fins a 10 vegades menys) Time to hire: Reduir temps de contractació (60 o més dies -> 20 dies o menys) Eficiència informacional i gestió integral de procesos de RRHH Història: Reclutant per a Grup Intercom  Oportunitat Neix a l’Abril 1998, iniciativa liderada per Nacho González Barros Desembre 1999: C&W compra a Grup Intercom unitats de negoci d’ISP i consultoria Gener 2000: InfoJobs, SL (10 persones) Inicialment orientada a perfils TI  però amb vocació generalista Líders desde 1999 i hem superat ‘forts’ competidors locals i internacionals Principals fites: Febrer 2001: InfoJobs arriba a “punt mort” Novembre 2001: Ampliació de K per 1,2 M Euros (CORSABE 10%) Resultats 2001: Facturació: 2,7 M Eur Beneficis: 0,2 M Eur Previsions 2002: Creixement en facturació ~50% i multipliquem la xifra de beneficis Actualment equip de 48 persones

4 Introducció Què és InfoJobs? A quí es dirigeix? Àmbit de negoci:
Posem en contacte oferta i demanda de treball de la manera més eficient possible, aprofitant el potencial de les noves tecnologies (Internet, Móvil, PDA, ...) Creem valor optimitzant els procesos de reclutament i RRHH, però el factor diferencial està en donar un servei fàcil, ràpid i eficaç. Des de l’independència i quasi 4 anys d’experiència. A quí es dirigeix? Principalment a 2 tipus de clients: Empreses: Pimes, gran empresa, multinacionals, empreses RRHH, ETTs, ... Candidats/Profesionals: buscadors actius i passius de treball Àmbit de negoci: No és una empresa de selecció ni de headhunting Visió: “Ser reconeguts com la borsa de treball més fàcil, ràpida i eficaç” Missió: “Convertir-nos en el lloc de trobada ideal per empreses i professionals”

5 Factors clau d’èxit Model de negoci Lideratge tecnològic i de producte
Inicialment model 100% gratuït ... però Escalabilitat del model vs. cicle de vida del mercat Treure partit a les “economies de xarxa”: model autoalimentable “Probar abans de pagar” amb l’objectiu de: Generar credibilitat Fer crèixer el mercat: potenciar pas offline  online Model d’ingresos basat en serveis de valor afegit de RRHH (no publicitat) Lideratge tecnològic i de producte Serveis dissenyats per ser “fàcils, ràpids i eficaços” Tecnologia propia  Lideratge en “costos per transacció” Capacitat d’anticipació i reacció als canvis de mercat Innovació i millora constant de producte Orientació al client en la gestió de l’innovació Posicionament i reconeixement de marca Borsa de treball “top of mind” per internet Cobertura nacional i internacional (Mèxic + pròximament més de 12 països d’Europa) El nostre principal actiu: creixement “per recomanació” (ex. Google)

6 Per què som líders? Per les dades: Pel creixement actual:
CVs Empreses ofertes actives ( vacants actives) pàgines vistes/mes i visites/mes (Octubre OJD) de cerques/mes + 56% cuota d’audiència (Nielsen Sep-02) Pel creixement actual: + 60 noves d’empresa/dia laboral + 650 noves ofertes/dia laboral nous CVs/dia laboral Tot i ser un “jugador local” ... és la web (no pública) líder a Europa: Les webs amb més tràfic a Europa són estatals: Arbeitsamt.de, Anpe.fr, Ams.se InfoJobs és la web (no estatal) #1 a Europa en quota d’audiència i pàgines vistes ... i la 3ra web (no estatal) en visitants únics

7 Quota d’Audiència* (Set-02)
Font: Nielsen NetRatings. Setembre 2002. * Cuota d’audiència per temps consumit en la cerca de feina desde la llar. TOP 5 ESPANYA 3,0% 3,3% 6,0% 9,7% 56,2% 0,0 10,0 20,0 30,0 40,0 50,0 60,0 #5 #4 #3 #2 TOP 5 EUROPA

8 Comparativa principals competidors
% AUDIÈNCIA (Nielsen-Sept/02) CURRICULUMS (21/11/02) OFERTES ACTIVES NOVES OFERTES/DIA 56,2 % (60 d) 650 Competidor #2 9,7 % 1.728 (60 d) 85 Competidor #3 6,0 % 6.275 (60 d) nd Competidor #4 3,3 % 959 (60 d) 25 Competidor #5 3,0 % * 460 (60 d) 17 Competidor #6 2,4 % 80.500 1.186 (45 d) 60 Competidor #7 2,1 % 1.777 (90 d) 38 Actualitzat a 21/11/02 * Valor estimat

9 Què opinen els candidats d’IJ?

10 Nous reptes Innovació de producte
Personalització de serveis per a cada segment de clients Ampliar serveis cadena de valor de RRHH Potenciar i millorar l’eficiència del servei actual Internacionalització: IJ Mèxic Llançament de prototip: finals 2001 Masa crítica: CVs, 1400 empreses, 800 ofertes actives Estratègia d’entrada gradual en 3 fases COPCA >> Recolzament en la tasca captació de clients en la fase inicial Amb mínima inversió: la 3ra borsa de treball de Mèxic

11 Alguns dels nostres clients
Datos Mayo 2002

12 Els nostres serveis Inserció ofertes Serveis de Visibilitat:
Oferta individual (100 EUR) Oferta destacada (120 EUR) Abonaments i Packs de serveis a mida Serveis de Visibilitat: Logos corporatius Home, Canals verticals (TI, Mktg Vendes, …), empresa destacada, … Multisites d’empresa (grups d’empreses) Eines i funcionalitats avançades: Prefiltratge/Qüestionaris: Preguntes tipus test amb puntució i obertes Filtres: eines de filtratge ràpid i avançat Multicomptes d’empresa Comunicació amb candidats per (Gener-03) Accés a la BBDD de CVs Model de pagament per “dades de contacte” Accés ràpid (10 criteris) vs. Accés Avançat (23 criteris) Carpeta de Preselecció de CVs Informes d’Efectivitat

13 Fàcil

14 Eficaç

15 Ràpid: Eines de gestió PREGUNTES DE FILTRATGE AMB PUNTUACIÓ
PREGUNTES OBERTES

16 Ràpid: Eines de gestió FILTRES RANKING CVs

17 Serveis: Accés a BBDD

18 Alertes d’ofertes diaries per email

19 Gràcies


Descargar ppt "Ferran Aznar Dir. Desenvolupament Negoci 2 Desembre 2002."

Presentaciones similares


Anuncios Google