¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1.Saquen la hoja de ‘Trabajo del timbre: Los adjetivos’. Get out your Warm-up: Adjectives sheet from last class. 2. Practiquen.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Adjectives SER Articles
Advertisements

¡Hola! Hoy es el 9 de septiembre. Trabajo del timbre: 1. Pongan la tarea en la cesta. 2. Practiquen los sonidos del alfabeto con sus compañeros. (Practice.
YoNosotros/as Tú (you)Vosotros/as (Spain) (you plural) Usted (Ud.) (you formal)Ustedes (Uds.) (you plural) El/Ella (he/she)Ellos/Ellas (they)
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1. Practiquen las formas de los adjetivos con Get out your yellow adjectives sheet. With your partner,
LEARNING INTENTIONSSUCCESS CRITERIA We are learning (to)…  produce new essential vocabulary in writing & speech  conjugate –er & -ir verbs, such as comer,
¡Buenos días! Hoy es el 12 de septiembre. Trabajo del timbre: 1.Guardan la tarea (keep HW). 2. Hagan la actividad de la hora. Do the military time activity.
Calentamiento (warm-up)
Vocabulario Subject Pronouns TimeSer Questions.
Ahora – Copy down the following questions, then answer it in a complete sentence in Spanish. 1. ¿Qué te gusta hacer después de la escuela? 2. ¿De dónde.
¡Buenos días! Learning IntentionsSuccess Criteria We’re learning to… We’ll know we’re successful when we can…  correctly use essential vocabulary,  use.
İBuenos días! Antes de la clase… (Before class…) Make sure you have your flipped classroom notes out to be checked. Complete your “I can” statements for.
LEARNING INTENTIONSSUCCESS CRITERIA We are learning (to)… talk about leisure activities and places express how often we got to different places express.
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1. No ponen la tarea vieja en la cesta. DON’T p ut your homework in the basket. 2. Sacan la hoja del c írculo de conversación.
Y tú, ¿cómo eres?. Subject Pronouns Yo Tú Él/Ella/Ud. Nosotros Vosotros Ellos/Ellas/Uds. I You (singular, informal) He/she/you (s, formal) We You (plural,
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1. Pongan la tarea nueva en la cesta. P ut your new homework in the basket. 2. Hagan la actividad con los dados con sus.
La Fecha: Hoy es jueves, 4 de septiembre Tema: Review of Unit 1 concepts Obj: SWBAT use activities vocabulary and the verbs ser and gustar to create basic.
Capítulo 1B – Español I. Artístico(a) – Artistic.
LEARNING INTENTIONSSUCCESS CRITERIA We are learning (to)… use infinitive verbs correctly talk and write about activities we like and dislike using forms.
 The verb “to be” is the most widely used verb in English or Spanish!  It can be used to express the day, date, and origin. Es miércoles. Es el el trece.
¡Buenos días! Learning IntentionsSuccess Criteria We’re learning to… We’ll know we’re successful when we can… identify, pronounce, and correctly use adjectives.
LEARNING INTENTIONSSUCCESS CRITERIA We are learning (to)… use infinitive verbs correctly talk and write about activities we like and dislike using forms.
SER y ESTAR ‘TO BE’ VERBS. SER – To Be Subject Pronoun Ending Yo El Ella Usted Tu Nosotros Ellos Ellas Ustedes SoySomos Eres SonEs.
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1.Guarden todas las cosas debajo de tus pupitres. Put all of your things below your desks. You will only need a pencil.
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1. Hagan la actividad con los dados con sus compañeros. Do the dice activity with your classmates. Make sure to correct.
¡Buenos días! Hoy es el primer día de septiembre. Trabajo del timbre: 1.Pongan la tarea en tus pupitres. (Set your HW on your desk.) 2.Hagan una reflexión.
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1.Hagan las actividades que están en tu tarjeta de salida, por favor. Do the activities on the back of your exit slip,
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1.Practiquen los adjetivos con Practice reviewing the adjectives with your classmates using your adjective.
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1.Repasen el vocabulario nuevo con Review the vocabulary with a partner. Quiz each other w/ the adjectives.
Mis amigos y yo Español 1 Tema 1 Página 70. Atrevido(a)
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1. Pongan la tarea en tus pupitres. Set your HW out on your desk (i.e. Flip Class Notes). 2. Repasen los adjetivos con.
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1.Aprendan adjetivos nuevos con Learn new adjectives with a partner. Use the 4 survival questions to learn.
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1. Saquen tu hoja azul del poema y una hoja de papel. Get out your blue poem sheet and a lined sheet of paper. 2. Guarden.
Trabajo del timbre: 1. Saquen la hoja del c írculo de conversación. Get out the Circle Conversation sheet. 3. Practiquen las preguntas con sus compañeros.
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1. Pongan la tarea en la cesta. Put your homework in the basket. 2. Repasen los adjetivos para la evidencia. Review the.
Trabajo del timbre: 1. Pongan la tarea en el pupitre. Put your HW out on your desk. 2. Practiquen el vocabulario con tu compa ñero. Practice the vocabulary.
“Verbs” in Spanish come in two forms: 1.Infinitive 2.Conjugation.
LEARNING INTENTIONSSUCCESS CRITERIA We are learning (to)… utilize new and old essential vocabulary & concepts in different contexts use questioning strategies.
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1. Pongan la tarea vieja en la cesta. P ut your old LATE homework in the basket & keep your Flipped Classroom notes for.
LEARNING INTENTIONSSUCCESS CRITERIA We are earning (to)…  recognize new essential vocabulary, i.e. foods and beverages for breakfast and lunch  use different.
What will you have to know on tomorrow’s quiz?. What will you have to do on tomorrow’s quiz?
LEARNING INTENTIONSSUCCESS CRITERIA We are learning (to)… utilize new and old essential vocabulary & concepts in different contexts use questioning strategies.
LEARNING INTENTIONSSUCCESS CRITERIA We are learning (to)… utilize questioning strategies to discuss our eating & drinking habits evaluate language to use.
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1.NO pongan la tarea en tu pupitre. DO NOT put your on your desk. I’m not checking this one in today. 2. Pongan todas.
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1. Pongan la tarea en la cesta.
¡Buenos días! Hoy es el 9 de septiembre.
Para Empezar: Adjectives ¿Y tú, cómo eres? What are you like?
¡Buenos días! Trabajo del timbre:
¡Buenos días! Trabajo del timbre:
Practiquen los adjetivos con
¡Bienvenidos! Pongan la tarea en tu pupitre.
Obj: Talk about what you and other people are like.
¡Buenos días! Trabajo del timbre:
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1. Pongan la tarea en tu pupitre.
¡Buenos días! Hoy es el 25 de agosto.
¡Buenos días! Trabajo del timbre:
¡Buenos días! Trabajo del timbre:
¡Bienvenidos! Pongan la tarea en tu pupitre.
Practiquen los adjetivos con
¡Bienvenidos! Pongan la tarea en el pupitre.
¡Tenemos el examen de unidad 2 este jueves!
¿Cuándo hace frío, ¿qué te gusta hacer en el invierno?
¡Buenos días! Trabajo del timbre:
¡Buenos días! Trabajo del timbre:
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1. Ponen la tarea nueva en la cesta.
Hoy es miércoles, el 5 de octubre.
¿Te gusta ir a la escuela? ¿Por qué sí o no?
Can you do the third level now? If not, start with level 2!
¡Buenos días! Trabajo del timbre:
¡Buenos días! Trabajo del timbre:
*Usa p.70 del vocabulario para ayudarte (to help you) con adjetivos
Transcripción de la presentación:

¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1.Saquen la hoja de ‘Trabajo del timbre: Los adjetivos’. Get out your Warm-up: Adjectives sheet from last class. 2. Practiquen el vocabulario de los adjectivos con sus compañeros. Practice the adjective vocabulary (quiz each other) with your partners. Learning IntentionsSuccess Criteria We’re learning to… We’ll know we’re successful when we can… identify, decode, understand and USE the new essential vocabulary: calendar, months, days, personality traits, subject pronouns & ser forms describe our personalities, utilizing multiple traits evaluate which subject pronouns and forms of ser to use when describing different people use questioning strategies to ask and answer the questions, “What day is it?”, “What’s the date today?” and “What are you like?” in complete sentences. hold a short conversation with a tablemate using the October calendar understand & can evaluate how gender affects which adjective we use to describe people – masculine or feminine, and singular or plural match English subjects with Spanish subjects use all five forms of the verb ‘ser’ participate in the introductory activities and the ‘Firma aquí’ using pure Spanish to complete the questions & answers.

D ía de los Muertos 1/11-2/11 El calendario ¿Qué día es hoy? Hoy es. ¿Cuál es la fecha? Es el de. octubre lunesmartesmiércolesjuevesviernessábadodomingo 1 *el primer d ía de… ‘La noche de Brujas’ 31

Pregunta importante ¿Cómo eres (tú)? – Yo soy … – Yo no soy … - pero = Se dice ‘but’ en español.

Un círculo de conversación A: ¿Cómo eres (tú)? B: (Yo) soy…pero (yo) no soy… ¿y tú? A: (Yo) soy…pero (yo) no soy… Otras cosas para discutir: los saludos los nombres los sentimientos la hora la fecha el día el tiempo los gustos las despedidas Adjetivos: desordenado/a deportista* ordenado/a trabajador/a* flojo/a inteligente perezoso/a paciente estudioso/a impaciente gracioso/a serio/a simpático/a antipático/a artístico/a talentoso/a bueno/a atrevido/a reservado/a Sociable

Los Pronombres de sujeto Hey you!

EspañolInglés (am, is, are) Yo soy…I am… Tú eresYou (informal) are… Él/ella/Ud. esHe/she/you (formal) is… Nosotros somosWe are… Ellos/ellas/Uds. sonThey/you all are… Ser = to be Pregunta importante: ¿Cómo …?

Preguntas importantes GeneralSpecific ¿Cómo eres tú? – Yo soy … – Yo no soy… ¿Eres …? – Sí, yo soy … – No, yo no soy …

¿Es el septiembre?Es el septiembre. Is it summer?It is summer. Question vs. Statement ¿Eres gracioso?Eres gracioso. Are you funny?You are funny. ¿Son las cuatro y media? Son las cuatro y media. Is it 4:30?It is 4:30.