Departamento de Ingeniería de Sistemas y Computación Proyecto Mujeres en Computación.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Las obligaciones.
Advertisements

2B me queda bien. ME~TE~NOS 1.ME quedA bien. 2.No ME quedA bien. 1.It fits me. 2.It doesnt fit me. 3.They fit me. 3. ME quedaN bien.
-go Verbs There is a small but very important group of verbs that we call the -go verbs. These verbs are: Conocer : to know (people) Hacer: to make/do.
-go Verbs There is a small but very important group of verbs that we call the -go verbs. These verbs are: Hacer: to make/do Poner: to put Salir: to leave.
______________________ ¿Qué hay en tu insti? L/O: To use the imperfect tense to compare primary school with secondary school. Para empezar: cambia una.
Talking about likes and dislikes
Capítulo 1A Realidades 2 Affirmative and Negative Words
(Stem changing verbs) SPANISH Boot verbs have specific changes.
ACTION VERBS In order to speak a language, you need to say what is happening, what people are doing, etc … You must learn your action verbs!
Comparatives. What is it? Oddly enough, we use comparatives to compare two things. So far, we’ve learned how to compare things using the phrase “más ….
Subjunctive with an adjective clause
Chapter 3A Breakfast, Lunch, Gusta vs. Gustan, Encanta vs. Encantan, and Conjugation of –er and –ir endings By Erica Bloom.
Adjective Agreement Well, the same is true of adjectives. You can’t use the exact same word to describe “mujer” that you use to describe “hombre.” Remember.
de septiembre.  ¿Qué hora es? La participación #1 = dibuja una FLOR GRAN DE 3. 4.
Lección 3 La Familia Texto p. 78; 114. Objective Al final de esta lección voy a poder… At the end of this lesson I will be able to… Learn and practice.
Formal Commands! ¡Atención! In this presentation, you will learn about making commands in Spanish.
Do as I say – Part One Must + Have to with the Angry Family.
The verb “ser” To be.
Español 1  26 y 27 de septiembre de La Campana Hoy es viernes el 27 de septiembre de 2013  Answer the questions in Spanish.  1. ¿Qué tiempo hace?
Capítulo 1: el tercer día. ¡Vámanos! Practican introducciones, saludos, despedidas u otras frases. Vamos a tener una prueba.
Study this picture for 1 minute. Try to remember as much as possible about it. Now tell your partner about the picture. Take it in turns to say something.
Empareja:  1. b  2. e  3. a  4. c  5. g  6. f  7. d.
Unit 2A: Lesson 2 How to Talk About Your Schedule Gramática- Present tense of –ar verbs.
El reglamento de la casa
El verbo ser y adjetivos en español INTRODUCCIÓN Y CONTINUACIÓN DEL GÉNERO… Ojalá que estuviera en la playa…. I wish I were at the beach…. :)
H OLA C LASE ! 1. P LEASE SIT DOWN QUICKLY AND TAKE OUT YOUR CARPETA. 2. M AKE SURE THAT YOU PICKED UP THE HANDOUT FOR TODAY AND PUT IT IN YOUR CARPETA.
The Future Tense You can express the future tense in Spanish in three ways. One way is using the present tense with a time expression. El tren sale a.
Un evento especial Write a brief description of a special event you look forward to every year. It could be a family celebration, a school event, or something.
Capítulo 5 Primer Paso. Bueno, puede ser, pero...
The Future Tense You can express the future tense in Spanish in three ways. One way is using the present tense with a time expression. El tren sale a.
Tener que…  Since we already know that the Spanish word “to have” is………..
Los Colores lunes, el 8 de diciembre.
Quasimodo:  Read the description below and guess where the person is:  Hoy es el 25 de julio. Yo estoy de vacaciones. Hace mucho sol y mucho calor. Estoy.
Formal Commands! Telling people what to do…… You speak, or you are speaking……Hablas, estás hablando This is different from telling (commanding) someone.
Survival Spanish – SPA II y III
Gustar, Aburrir, y Interesar
Me llamo __________ Clase 8IM La fecha es el 11de abril del 2013 Propósito # 45: ¿Conoces un país extranjero? Actividad Inicial: In the following sentences,
TOPICS: SABER/CONOCER AND YO-GO VERBS Essential questions: How do I say whom and what I know? How do I use some other irregular verbs?
El Futuro. You have already learned to talk about the future. The forms of the present can be used to describe the immediate future, and the ir + a +
Formal Commands! Ten-Hut! In this presentation, you will learn about making commands in Spanish.
¿Cuántos años tienes tú? ¿Cuántos hermanos tienes tú?
Spanish Sentence Structure How can we make better sentences?
The future tense How do we use it? How do we write it? When do we use it?
The Future Tense -original PowerPoint created by Mrs. Shirley of North Intermediate High School in Broken Arrow, OK.
BARTERING. What is Bartering? Bartering is negotiating a lower price between a buyer and a seller of a good or service Bartering is negotiating a lower.
Dialogue practice. IR DE COMPRAS Shopping. Empleado: Buenos días. ¿En qué puedo servirle? Cliente: Buenos días. Quiero comprar una sudadera.
Essential ?: How do I conjugate this irregular verb and how is it used?
¿ Cómo es tu animal? To be able to understand which adjective to use to describe an animal viernes siete de diciembre.
Me llamo __________ Clase 8IM La fecha es el 6 de diciembre del 2011 Propósito # 19: ¿Conoces una persona famosa? Actividad Inicial: In the following sentences,
Es lunes, el 23 de abril del Unos verbos que a veces se confunden PARA HACER AHORA – Traduce las oraciones que siguen al inglés: 1.Acabaron el trabajo.
Objetivo: to identify phrases that express someone must do something. Ahora: List 3 adverbs and where are they placed in a sentence.
The Present Tense of tener (to have) (El tiempo presente del verbo tener)
 “La persistencia de la memoria” (1931), Salvador Dalí.
Essential ?: How do I use these irregular verbs? How are they different than the verbs I already know?
SPANISH I DAY 32. HAGA AHORA 14/15 DE NOVIEMBRE Complete with the correct form of the verb. Write the entire sentence: 1.¿ Dónde _________ tú? (vivir)
Objective: To learn colours & use them to describe a painting Objetivo: Aprender los colores y usarlos para describir una pintura STARTER: Lee el texto.
English Lesson 4.
Essential question: How do I say what I like and what interests/bores me?
The Future Tense You can express the future tense in Spanish in three ways. One way is using the present tense with a time expression. El tren sale a.
-go Verbs There is a small but very important group of verbs that we call the “-go” verbs. These verbs are: Hacer: Poner: Salir: Tener : Traer: Venir:
LOS VERBOS REFLEXIVOS. WRITE: What is a reflexive verb? A reflexive verb describes when a person doing an action is also receiving the action.
When someone asks us in spanish ¿Cómo estás? we can say Bien Así así Mal.
English Language II (2). English Language I (2) Warm-up.
GUSTAR To like. GUSTAR The Spanish verb GUSTAR is usually translated into English as ‘To like’, however, it literally means ‘To be pleasing’.
Bienvenidos a la clase de Español 1 12 DE ABRIL DE 2016 ¿Cómo est á n ustedes? ¿Adónde fuiste ayer después de las clases? ¿Qué vas a hacer por la tarde.
Hagan Ahora: Miren el siguiente vídeo otra vez sobre saludar con besos. (Watch the following video again about greeting with kisses.) Tarea: Finish Pre-Test.
Me llamo ____________ Clase 801 La fecha es el 13 de junio del 2016 Propósito # 87 ¿Cómo practicamos los verbos Saber y Conocer? L.O: to practice the verbs.
El futuro You can express the future tense in Spanish in three ways. One way is using the present tense with a time expression. El tren sale a las dos.
Aprendemos Hoy: (We are learning today…)
Los Adjetivos.
Transcripción de la presentación:

Departamento de Ingeniería de Sistemas y Computación Proyecto Mujeres en Computación

- Mitchel Resnick, profesor MIT “At one point, there was a growing realization that people needed to learn how to write as well as read. They needed to be able to express themselves as well as understand how other people expressed themselves. Now it’s the same with new media. It is not enough to be able to interact with new technologies ; you have to be able to CREATE with new technologies.” “We sometimes say, it’s not so much about learning to code, but coding to learn. As you code, it’s helping you learn other things” ¿Por qué aprender a programar?

Problemas Cliente Tengo un problema Xochi Birch, programadora

Cliente Cada vez hay más documentos en la web, ¿donde encuentro un buen documento sobre programación? Problemas Xochi Birch, programadora

Cliente Voy a viajar a Europa en vacaciones, ¿dónde me quedo que sea barato? Problemas Xochi Birch, programadora

Cliente Quiero aprender inglés pero no tengo tiempo para ir a un curso Problemas Xochi Birch, programadora

Cliente Estoy cansado de llamar a pedir taxi, se demora mucho! Problemas Xochi Birch, programadora

Proceso de solución Análisi s Diseñ o Construcción

El Problema

Análisis: ¿Qué es una imagen? Tabla de pixeles (nxm) En este caso 10x13 1 pixel = 1 cuadro con un color

Análisis: ¿Qué es una imagen? 1 color = Rojo, Verde, Azul

Análisis: ¿Qué es una imagen? 1 color = Rojo, Verde, Azul

Análisis: ¿Qué es una imagen? 1 color = Rojo, Verde, Azul

Análisis: ¿Qué es una imagen? 1 color = Rojo, Verde, Azul

Análisis: ¿Qué es un filtro?

Cambiar cada componente de color de cada pixel por un mismo valor

Diseño: Filtro gris Los grises tienen los tres componentes con el mismo valor. Tomaremos como nuevo valor el promedio de los tres componentes. (o sólo el verde, o sólo el rojo, o un promedio ponderado)

Construcción Ingresar a :

Diseño: Filtro gris 1. Obtener los valores de cada componente de color 2. Cambiar el valor de cada componente de color por el promedio de los tres

Construcción ¿Cuántas veces tengo que cambiar los componentes de color?

Construcción d = primer pixel segundo pixel tercer pixel ?

Diseño: Filtro hojas

Otros ejemplos Color Sepia Transparencias Aumentar/Disminuir el brillo

Más información sobre JS

26 María Fernanda Ortega pirante