mass/self media TV globalización- flexibilidad mercado único pensamento único ecología ONG redes NUEVOS VALORES TELEtrabajo, TELEcompra, TELEmedicina...

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
T4. MOTIVACIÓ i SATISFACCIÓ LABORAL
Advertisements

ESCOLA DE PARES I MARES “El «oficio» de ser padre no se aprende en ningún sitio y es al mismo tiempo una de las tareas más delicadas que emprendemos los.
TEMA 4: EL SISTEMA DE DIRECCIÓ DE L'EMPRESA
Noves tècniques per a reduïr el fracàs escolar Pere Marquès (2010/11). UAB - grup DIM Versió catalana: Gemma Carreras.
Las TIC al servicio de la Orientación Escolar
El valor afegit de les TIC a lEducació Infantil? Pere Marquès (2011). UAB - grupo DIM Para ampliar la información :
HACIA UN MANUAL DE BUENAS PRÁCTICAS PARA “APRENDER HACIENDO “
LIDERATGE Objectius: 1.- Diferenciar DIRECCIÓ i LIDERATGE
Tema 3 CULTURA i CLIMA LABORAL. T3. CULTURA I CLIMA LABORAL Objectius : Diferenciar entre clima i cultura Conèixer causes o factors que impulsen el clima.
LES TIC EN EL PERIODISME. 1- La immediatesa que sobté la informació en temps real. 2- La gran quantitat dinformació de tot tipus que li brinda Internet.
LART A LESCOLA Trabajo realizado por el alumnado de P3 y P4.
NUEVAS COMPERTENCIAS Alfabetización digital Sociedad de la información Uso de TIC Nueva cultura que supone nuevas formas de ver y entender el mundo Formación.
Competencias Tic, sus aportaciones y posibles limitaciones
Pràctica 17 Reflexions Maria Gisbert, Llorenç Godia, Mariona Kiskeri i David González.
Clase #7 – Sistemas de Procesamiento de Datos
NOMBRE :BIERA CIFUENTES CURSO:5ºB ASIGNATURA:TALLER VIDA SANA PROFESORA:KARLA CONTRERAS.
Competencia digital La competencia digital es la combinación de conocimientos, habilidades (capacidades), en conjunción con valores y actitudes, para alcanzar.
A PORTACIONES DE LOS MASS MEDIA EN EDUCACIÓN SINDY DE LA HOZ.
Presentado Por:Lina Gissel López Michel Daniela Gonzalez Adriana Gutierrez Hurtado 10/10/2015 Presentado A: Instructora Blanca Nubia Chitiva.
INICIACIÓN BÁSICA AL USO DE LAS TIC
JOC I APRENENTATGE El joc és la disfressa de l'aprenentatge perquè motiva, emociona, fomenta la curiositat, fa que les experiències siguin significatives,
Sistema de gestió APPCC
Impress 3... Posa-hi un fons!
MILLORA DE LA REVISTA DE L’ESCOLA
L’ordinador i els Sistemes Operatius(S.O)
MANUAL NOMINAPLUS.
Un projecte telemàtic per :
INTERNET i Correu Electrònic
PREZI Primers passos Davinia Alfonsin 4rt C Info. Tecnològica
Eines digitals TIC © McGraw-Hill.
SEMINARI: L’ORIENTACIÓ I LA PREVENCIÓ DE L’ABANDONAMENT ESCOLAR ALS CENTRES D’ADULTS. CURS Grup 1 La informació dels centres d’adults.
Ens comuniquem per CEIP Salvador Espriu
TÈCNIQUES D’ESTUDI.
Introducció de TEDIs (COACs) Versió 4.0
La tecnologia té edat?.
ENFISPO.
Writer 4... mira’t bé la pàgina
PETITS REPORTERS Títol.
Library and Information Science Abstract
Creació d’un mapa personalitzat
Desplegament del currículum competencial i model didàctic
LLENGUATGE I SIMBOLISME
PERIFÈRICS ... Descobreix el que envolta l’ordinador!
Recursos informàtics i mètodes quantitatius en Història – curs
MIREMMATEMÀTIQUES Lleida 24 d’octubre de 2009.
Arxius digitals CREDAT
Recollida i ús de dades per al suport conductual en una escola
DISC DUR Dispositiu encarregat d’emmagatzemar informació de forma permanent al nostre ordinador.
Imaginem que fa un segle haguéssim hibernat a un cirurgià i a un mestre...
Formació per a responsables del programa Biblioteca escolar: PUNTEDU
Jonathan Ceballos Rodriguez ( ) Zenón Perisé Alía ( )
Perifèrics ... Memòria USB, per guardar arxius!
PROJECTE LINGÜÍSTIC És l’instrument que possibilita que els centres educatius organitzin i gestionin determinats aspectes en referència a l’estat i a l’ús.
ERRORS FREQÜENTS A L'EXAMEN DE HISTÒRIA - PAU
COM AJUDAR ELS NOSTRES FILLS EN LA TASCA EDUCATIVA
La imatge corporativa Una eina fonamental en l’actualitat
Introducció Al posicionament Web.
INTERNET XARXA: Quan un conjunt d’ordinadors estan connectats entre si per comunicar-se i compartir informació. TIPUS DE XARXES: LAN: Xarxa d’àrea local,
INFORMÀTICA BÀSICA 1r ESO curs
MÀGIA POTÀGIA.
Perifèrics ... escaneja, passa de real a digital!
Transport incorrecte de l’escala Transport correcte de l’escala
INTRODUCCIÓ INTRODUCCIÓ INTRODUCCIÓ
Les 10 PISTES per desenvolupar les activitats TIC...
més enllà del PIB: de la mesura a la política i les polítiques
Màster d’Aplicacions Multimèdia
BONES PRÀCTIQUES MODELS D’ÚS DIDÀCTIC DE LES TICS
Estils i Plantilles Ms Word.
Imaginem que fa un segle haguéssim hivernat un cirurgià i un mestre...
Què són les TIC ? ( Tecnologies de la informació i Comunicació)
Transcripción de la presentación:

mass/self media TV globalización- flexibilidad mercado único pensamento único ecología ONG redes NUEVOS VALORES TELEtrabajo, TELEcompra, TELEmedicina... realidad virtual hipertexto multimedia FormacióncontinuaADAPTACIÓN multinacional automatització VISA familia -bienestar euro ONU $ ¿? ¿? $ Nuevos decubrimientos robot paro saludmulticultura auto ocupación 3ª edad OCIO democracia

món digital transports mass media cultural econòmica NOUS VALORS ! ORDINADOR - PROCÈS AVIÓ - MOBILITAT PENSAMENT ÚNIC MULTICULTURAL MERCAT ÚNIC OFERTA FLEXIBLE ARA A TOT ARREU CANVI RTV - DIFUSIÓ

INFORMÀTICA TELECOMUNICACIONSSO-IMATGE mass media multimèdia telemàtica TELECONTROL INTERNET REALITAT VIRTUAL VIDEOJOC DVD TV MÒBIL SATÈL.LIT VÍDEO ROBÒTICA BASES DADES HIPERTEXT EDICIÓ ELECTRÒNICA FULL CÀLCUL OCR

Aportacions de les TIC Fàcil accés a una immensa font dinformació Realització de tot tipus de processament de dades. Canals de comunicació. Capacitat d'emmagatzemament. Automatització de treballs i interacció. Digitalització de tota la informació

ciberespai món físic 3 MÓNS ON ACTUAR accés sempre mediat sense distàncies, global JO accés immediat: els sentits lespai estableix límits MÓNS SOCIALS canals de comunicació fonts dinformació tempsnecessitats imaginació experiència sabers MÓN PERSONAL aliments objectes Internet

Impacte de les TIC a leducació Noves competències (alfabetització digital) Ús de les TIC en els àmbits educatius. –Mitjà d'expressió i per a la creació. –Canal de comunicació. –Instrument pel procés de la informació. –Font d'informació. –Organització i gestió dels centres –Suport actiu per a l'aprenentatge. –Entreteniment. Mitjà de polítiques socials compensatòries Entorns virtuals per a laprenentatge continu Importància creixent de "l'escola paral.lela"

SER FER RESPECTE SOCIABILITAT COOPERACIÓ SOLIDARITAT AUTOAPRENENTATGE CURIÒS IDIOMES AUTOCONEIXEMENT AUTOESTIMA CONTROL EMOTIU RESOLDRE PROBLEMES INICIATIVA MOTIVACIÓ CREATIU T I C ÚS DE TIC RESPONSABLE LA CULTURA INTERPRETAR INFORMAR-SE EXPRESAR-SE COMUNICAR-SE SABER CONVIURE PERSISTÈNCIA ADAPTACIÓ CREAR CONEIXEMENT CRÍTIC

COMPETÈNCIES BÀSIQUES Les COMPETÈNCIES BÀSIQUES són competències essencials i imprescindibles, que han dhaver assolit TOTS els estudiants en acabar una determinada etapa educativa. Les competències suposen uns coneixements, habilitats i actituds que proporcionen una capacitat per ACTUAR amb eficàcia en contextos concrets.

COMPETÈNCIES BÀSIQUES EN TIC DIMENSIONS Els sistemes informàtics (hardware, xarxes, software)Els sistemes informàtics El sistema operatiuEl sistema operatiu Cerca i selecció dinformació a través dInternetCerca i selecció dinformació a través dInternet Comunicació interpersonal i treball col.laboratiu en xarxesComunicació interpersonal i treball col.laboratiu en xarxes Processament de textosProcessament de textos Tractament de la imatgeTractament de la imatge Realització de càlculsRealització de càlculs Bases de dadesBases de dades Altres usos de les TIC i actituds necessàriesAltres usos de les TIC i actituds necessàries

COMPETÈNCIES BÀSIQUES EN TIC METODOLOGÍA I FASES Realització conjunta en 8 territoris Mètodes qualitatius (revisió documental, entrevistes, grups de discussió) i quantitatius (consulta social a través dun qüestionari valoratiu). Fases: –Revisió documental. –Elaboració duna pauta per a les entrevistes a persones significatives dels diversos sectors socials. –Entrevistes i identificació de 60 competències en TIC –Selecció de 47 competències TIC i elaboració del qüestionari per a la consulta social amplia –Aplicació del qüestionari, anàlisi dels resultats i determinació de 39 competències bàsiques en TIC –Gradació de les competències entre Primària i ESO –Identificació dindicadors per a les competències.

Els sistemes informàtics (hardware, xarxes, software) Conèixer els elements bàsics de l'ordinador i les seves funcions. Conèixer el procés correcte per iniciar i apagar un ordinador. Connectar els perifèrics bàsics de l'ordinador (impressora, ratolí) i realitzar el seu manteniment (paper i tinta de la impressora) Instal·lar programes (seguint les instruccions de la pantalla o el manual).

El sistema operatiu Conèixer la terminologia bàsica del sistema operatiu (arxiu, carpeta, programa...) Guardar i recuperar la informació en l'ordinador i en diferents suports (disquet, disc dur, etc.) Organitzar adequadament la informació mitjançant arxius i carpetes. Conèixer diferents programes d'utilitats (compressió d'arxius, visualitzadors de documents…) i realitzar activitats bàsiques de manteniment del sistema (antivirus, còpies de seguretat, eliminació dinformació innecessària...) Utilitzar recursos compartits en una xarxa (impressora, disc...)

Cerca i selecció dinformació a través dInternet Disposar de criteris per avaluar la fiabilitat de la informació que es troba. Ús bàsic dels navegadors: navegar per Internet i saber emmagatzemar, recuperar, classificar i imprimir informació. Utilitzar els "cercadors" per localitzar informació específica a Internet; tenir clar lobjectiu de cerca i navegar pels hiperenllaços en itineraris rellevants per al treball que es desitja realitzar (no navegar sense rumb)

Comunicació interpersonal i treball col.laboratiu en xarxes Usar responsablement les TIC com a mitjà de comunicació interpersonal en grups (xats, fòrums) i conèixer les normes de cortesia i correcció en la comunicació per la xarxa. Enviar i rebre missatges de correu electrònic, organitzar la llibreta dadreces i saber adjuntar arxius.

Processament de textos Conèixer la terminologia bàsica sobre editors de text (format de lletra, paràgraf, marges..) i utilitzar- los per a redactar documents, emmagatzemar-los i imprimir-los. Estructurar internament els documents: copiar, tallar i enganxar Donar format a un text (tipus de lletra, marges…) Inserir imatges i altres elements gràfics Utilitzar els correctors ortogràfics per assegurar la correcció ortogràfica. Conèixer l'ús del teclat.

Tractament de la imatge Utilitzar les funcions bàsiques d'un editor gràfic per a fer dibuixos i gràfics senzills, emmagatzemar i imprimir el treball

Realització de càlculs Conèixer la terminologia bàsica sobre fulls de càlcul (files, columnes, cel·les, dades i fórmules...) i utilitzar-les (fer càlculs senzills, ajustar el format, emmagatzemar i imprimir…)

Bases de dades Saber què és i per a què serveix una base de dades i realitzar consultes. Introduir noves dades a una base de dades a través d'un formulari

Altres usos de les TIC i actituds necessàries Controlar el temps que es dedica a lentreteniment amb les TIC, i el seu poder d'addicció. Conèixer les múltiples fonts de formació i informació que proporciona Internet (biblioteques, cursos, materials formatius, premsa…) i estar predisposat a l'aprenentatge continu i a l'actualització permanent. Utilitzar la informació d'ajuda dels manuals i programes. Conèixer les precaucions que s'han de seguir en fer telegestions monetàries i donar o rebre informació, i conèixer l'existència de sistemes de protecció per a les telegestions (signatura electrònica, privacitat, encriptació, llocs segurs…) Desenvolupar una actitud oberta i crítica davant les noves tecnologies (continguts, entreteniment…) Evitar laccés a informació conflictiva i/o il·legal, i actuar amb prudència en les noves tecnologies (procedència de missatges, arxius crítics…)