TURN & TALK Why does public education matter to you?

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
-go Verbs There is a small but very important group of verbs that we call the -go verbs. These verbs are: Hacer: to make/do Poner: to put Decir: to say.
Advertisements

Ayudando a su Hijo(a) a Tener Éxito en la Escuela.
Preguntas Esenciales 1.What are essential questions? What are their purpose in learning? 2.Look over the essential questions and think about how they might.
Cómo Ayudarle a su Hijo Tener Exito en la Escuela > Hable con los maestros > Por lo menos una vez al año, los maestros deben invitar a los padres a una.
How to make questions en español
Hacer Ahora (Escribe la fecha)
Book Report/Reporte de un Libro Parents: Your children have checked out a library book. They will be writing a book report for this book. Please make sure.
BUENOS DÍAS LUNES. LAS PREGUNTAS WHAT IS THE PURPOSE?
Hoy es el 14 de mayo. Es miércoles. La pregunta: Escriban una lista de “la gente” que menciona en la lista del vocabulario del capítulo 8B. La tarea Libro.
¡Hola! ¡Buenos días! ¡Bienvenidos! Please find your class number on the class paper that is taped to the board and then look for your seat.
El 3 de febrero, 2015 Change the following sentence to the present progressive tense (estar + -ando/-iendo). El perro corre. El perro está corriendo.
Using Gustar Avancemos Level 1. Help me fill in the grid with Spanish pronouns.. Yo Tú Él, Ella, Usted Nosotros/as Ellos, Ellas, Ustedes X.
Verbos como gustar 1.Necesitan el complemento indirecto 2.si el complemento indirecto es un sustantivoA (noun), la frase también incluye el pronombre de.
TOMANDO PASOS MÁS ALLÁ DE SOLO LECTURA Y A LA FORMACIÓN DEL DISCIPULADO CREATIVA Creative Teaching Methods Métodos Creativos de Enseñanza iTeenChallenge.
¡ GUSTAR! Gustar With Infinitive Verbs © 2011 The Enlightened Elephant.
Para empezar Una fiesta entre familia Capitulo 5.
*TAKE OUT YOUR HOMEWORK* Objective: – I can prepare to demonstrate my knowledge of how to use the different forms of “gusta” Vocab/Ideas: – Gusta (review)
TÓPICO: LA ROPA Y LA MODA Tomen dos minutos y escriban preguntas que puedes usar en una conversación sobre la ropa y la moda. Ideas para el vocabulario:
LA PRUEBA DE SER Y ESTAR: Pueden usar sus apuntes y su libro You may use your notes and textbook to complete the quiz. You have 15 minutes to complete.
Digital Photography: Selfie Slides Liliana Martinez 10/27/14 4b.
English Lesson 3.
Digital Photography: Selfie Slides Your Name Date Class Period.
Mayo 2015 ¿Cómo es tu casa? LO: To be able to describe the type of house you live in, say where it is located and give an opinion on it.
¿Qué haces en la escuela? Question words, objects, yo-go’s.
Un evento especial Write a brief description of a special event you look forward to every year. It could be a family celebration, a school event, or something.
How to Help your Child with Homework Cómo ayudar a su niño con la tarea escolar EL Program Instructional Support Services Lake Elsinore Unified School.
Developing communication skills what you don’t know will help you.
Book Report/Reporte de un Libro Parents: Your children have checked out a library book. They will be writing a book report for this book. Please make sure.
Survival Spanish – SPA II y III
En la Ventana. This screen is now a window!!! (a Ventana) How do you feel when you look out the “window”?
UNIT GOALS Define consumerism Explain how what I own or buy says about who I am Compare spending habits of teenagers in Spanish speaking countries to those.
1. Mario gusta animales. A Mario le gustan los animales. 2. Nos gustamos dibujando. Nos gusta dibujar. 3. A ellos les no gustan los clases de historia.
EN grupos de 3: ¿Cómo pueden mejorar la respuesta de este estudiante en la prueba de la semana pasada? Reescriban la respuesta para que quede mejor. 
BUENOS DÍAS LUNES. LAS PREGUNTAS WHAT IS THE SOLUTION?
Portafolios E E- Portfolios What is - Qué es e-portfolio? e-Portfolio: A portfolio is a collection of work developed across varied contexts over.
Yo Puedo… …negotiate and come to a conclusion …compare my spending habits to those of my classmates AND peers from Argentina …agree and disagree …talk.
 Cultural Questions  Listening Skills – What did they just say?  Reading Skills – I have no idea what that means!
PARENT INVOLVEMENT MATTERS Morgan Elementary School.
TURNASE PARA HABLAR ¿Por qué les importa la educación pública?
Día 33 Colors and noun-adjective agreement. Calentamiento Make sure you picked up the piece of paper by the door. Begin working on the “calentamiento”
2.7 Activities. Vamonos In English, write down three things you like to do. It can be watch TV, play sports, whatever!
Objetivo: Ask and tell what time it is. Talk and write about my classes at school. Agenda: 1.HacerAhora: El Tiempo 2.? Importantes 3.Brilla 4.Apuntes 5.Mi.
Preparacion Hoy es viernes el 4 de diciembre. Today is Friday, December 4. DO NOW: In preparation for some exercises in class do the following with the.
Class goals. 1.I will be ready to learn when I enter the classroom. 2.Read and understand the directions before asking, “what are we doing?” or saying.
Preparacion Hoy es miércoles el 2 de diciembre. Today is Wednesday, December 2. DO NOW: Read Gramática pg 84: List to form –ar verbs: What do you do to.
How would you spell the following word out loud in Spanish? Abuelito.
Welcome, Students! English Course Teacher: Berenice González.
Calentamiento Read the hand-out from the sub and answer the following questions: 1)¿Qué tiempo hace en Ecuador? 2)¿Cuántas clases tiene Ramón? 3)¿Qué.
ALC 65 Hoy es viernes el 16 de marzo de 2012 Conjugate to eat (comer) Today is a test on foods, verbs, likes It will begin at 11:32 as a ppt show.
Español 1 Ms. Lewis Explorar 0 ¿Cómo se llaman las personas en tu grupo? 0 Escribe los nombres. 0 ¿Cosas buenas? 0 ¿Quién conoce a todas las personas.
Hazlo Ahora Answer the questions about the following paragraph: Me llamo Ixchel. Hace tres años, soy un jugador del equipo de voleibol. Yo soy un buen.
Feliz Año Nuevo Hoy es lunes el 4 de enero. Today is Monday, January 4 DO NOW: Look at the picture of Fondo cultural pg 122. Read about it. Write name.
Spanish I Week 13. Para Empezar El nueve de noviembre Please write the translation of this sentence: Me gusta comer una comienda a las tres y media de.
English Language II (2). English Language I (2) Warm-up.
Verbs like Gustar Notes/ Examples.
UNIDAD 3 ETAPA 2. El Campanero –Complete each sentence by saying if you like something or not. Ejemplo: -To eat tacos  Si, a mi me gusta comer los tacos.
Carmel Elementary School ESOL Program. What is ESOL? ESOL is a program for students that are not proficient in English. The program is designed to provide.
Help Box - Language Translator Ashley Martin, Intern; Kathy Meehan, HDFS Faculty Advisor Human Development and Family Studies Pennsylvania State Brandywine.
Escribir *You can get creative. You can write in the first person which means you are the character, you can use the third person which means you are talking.
Welcome! Conversation Classes. Remembering Names Everyone Stand! Introduce yourself to class and give your name an action! Go around the class and try.
UNIVERSIDAD AUTÓNOMA DEL ESTADO DE HIDALGO ESCUELA SUPERIOR DE ZIMAPÁN
Español 3 24 de febrero de 2017.
Preparacion Hoy es martes el Primero de diciembre
¿Te gusta ir a la escuela? ¿Por qué sí o no?
Estar- to be.
Las profesiones.
WELCOME BIENVENIDO Ms. Colet’s Achieve Class Presentation.
WELCOME BIENVENIDO Ms. Colet’s Achieve Class Presentation.
Transcripción de la presentación:

TURN & TALK Why does public education matter to you?

TURNASE PARA HABLAR ¿Por qué les importa la educación pública?

PATHWAY PORTRAITS

RETRATOS DEL CAMINO

PATHWAY PORTRAITS Think about: What do they love to do? What makes them want to slam doors? What are they really good at? What is hard for them?

RETRATOS DEL CAMINO Piensen en lo siguiente: ¿Qué les gusta hacer? ¿Qué les disgusta? ¿En qué se destacan realmente? ¿Qué les resulta difícil?

PATHWAY PORTRAITS Write under Goals: What might their job or career be? What do they love to do? What do they care about?

RETRATOS DEL CAMINO Debajo de Objetivos, escriban lo siguiente: ¿Cuál sería su trabajo o carrera? ¿Qué les gusta hacer? ¿Qué les importa?

PATHWAY PORTRAITS Write in Obstacle Boxes: What obstacles might get in their way? What challenges will make it hard for them to reach their goal?

RETRATOS DEL CAMINO En los recuadros de obstáculos, escriban lo siguiente: ¿Qué obstáculos podrían interponerse en su camino? ¿Qué desafíos dificultarían que lograran alcanzar su objetivo?

PATHWAY PORTRAITS Write under HEAD: What will they need to know in order to surmount those obstacles? Write under HANDS: What skills will they need in order to reach their goals? Write under HEART: What will motivate them to reach their goals?

RETRATOS DEL CAMINO Debajo del icono de la CABEZA, escriban lo siguiente: ¿Qué deberán saber para superar estos obstáculos? Debajo del icono de las MANOS, escriban lo siguiente: ¿Qué habilidades necesitarán para conseguir sus objetivos? Debajo del icono del CORAZÓN, escriban lo siguiente: ¿Qué los motivará para alcanzar sus objetivos?

DRAWING PRIORITIES

DIAGRAMAS DE PRIORIDADES

DRAWING PRIORITIES How should RI schools in the year 2030 look and feel in order to help our students be successful?

DIAGRAMAS DE PRIORIDADES ¿Cómo deberían ser las escuelas de Rhode Island en el año 2030 para ayudar a los estudiantes a tener éxito?

DRAWING PRIORITIES What will TEACHING + LEARNING look like? What will LEARNING ENVIRONMENTS look like? What will SCHOOL CULTURE feel like? How will SCHOOLS + COMMUNITIES intersect?

DIAGRAMAS DE PRIORIDADES ¿Cómo serán la enseñanza + el aprendizaje? ¿Cómo serán los entornos de aprendizaje? ¿Cómo será la cultura escolar? ¿Cómo se relacionarán las escuelas + las comunidades en Rhode Island?

FOCUS GROUPS

GRUPOS DE ENFOQUE

FOCUS GROUPS TOPIC AREAS: Teaching + Learning Partnerships + Special Initiatives Learning Environments Evaluation + Assessment Innovation + Technology Resources

GRUPOS DE ENFOQUE TEMAS: Enseñanza + aprendizaje Asociaciones comunitarias + proyectos especiales Entornos de aprendizaje Evaluación + valoración Innovación + tecnología Recursos

QUESTION 1: What is going well with education in RI? What successes should we expand upon? FOCUS GROUPS

PREGUNTA 1: ¿Qué da buenos resultados en la educación de Rhode Island? ¿Qué éxitos deberíamos ampliar? GRUPOS DE ENFOQUE

QUESTION 2: What challenges do we face in achieving our goals for RI students and schools? FOCUS GROUPS

PREGUNTA 2: ¿Qué desafíos debemos enfrentar a fin de lograr los objetivos que identificamos para los estudiantes y las escuelas de Rhode Island? GRUPOS DE ENFOQUE

QUESTION 3: What priorities do we need to focus on to arrive at our goals for RI students and schools? FOCUS GROUPS

PREGUNTA 3: ¿En qué prioridades debemos centrarnos con el fin de alcanzar los objetivos que identificamos para los estudiantes y las escuelas? GRUPOS DE ENFOQUE

Thank you for participating in this

Gracias por participar