La vida escolar. Objetos en las clases Lápiz Bolígrafo.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
¡Examen el viernes! Capítulo 4 p
Advertisements

¡Examen el viernes! Capítulo 4 p
H. Stanistreet Ejercicio #20 1. Cuál es la fecha de hoy? 2. Qué dia es hoy? 3. Qué tiempo hace?
Week 2 sp 2 school sub/ob, adj, ser, tener,
Dónde vs. Adónde Dónde means WHERE. When dónde is used, it is usually in relation to where someone IS LOCATED RIGHT THEN. Ex: ¿Dónde estás tú? Yo estoy.
Miércoles, 6 de noviembre my brothers (or my brothers and sisters)
Calentamiento Write about the following images using the verb conocer from yesterday: ej. Yo conozco a Sra. Bender 1)2) 3)4)
Hoy: Para Empezar Traducen: 1) I need many things! 2) We want some paper. Translate, then make them plural (use unos or unas): 3) colored pencil 4) pen.
Qué haces en la escuela Interview, Conjugation Practice.
?SABES QUE? VIERNES EL 12 DE SEPTIEMBRE Translate the following into English (work with your buddy if you need help): 1.La estudiante dice me gusta la.
El bolígrafo Pen. La calculadora calculator La carpeta Folder.
Capítulo 4 La vida escolar
TIENEN 5 MINUTOS Objective: I can use prepositions to help describe where things are located. Vocab/Ideas: Estar Estoy Estás Está Estamos Estáis Están.
Español 1  26 y 27 de septiembre de La Campana Hoy es viernes el 27 de septiembre de 2013  Answer the questions in Spanish.  1. ¿Qué tiempo hace?
Affirmative Commands Affirmative commands, or “mandatos afirmativos,” are used to direct someone to do an action. We will be talking about commands in.
Para hacer ahora Identify as many items in the classroom as you can in Spanish. Make a list of your answers in your notebook. Escriban una lista de cosas.
First Grade – High Frequency Word Reading Competition Classroom Competition Created by: Malene Golding School Improvement Officer: Kimberly Fonteno.
Español 1 Hoy es lunes el 10 de marzo de La Campana Escribe dónde, a tu familía, le gusta ir en español. Ejemplo: A mi primo le gusta ir a la biblioteca.
La Fecha: Hoy es ________, _____de octubre Tema: The verb estar with prepositions of location Objective: SWBAT describe where something or someone is located.
İBuenos días! Antes de la clase… (Before class…) Make sure you have your flipped classroom notes out to be checked. Complete your “I can” statements for.
Hazlo Ahora ● It is Maria’s first day of school, and she needs a shopping list. Help Maria by matching the objects with the classes she needs them for.
¿Qué haces en la escuela? Question words, objects, yo-go’s.
DESCUBRE 1 LECCIÓN DOS: EN LA CLASE Señor Mascari.
Vámonos Write how many of each object appears in each picture Example: dos lápices Hoy es el dieciocho de septiembre.
La Fecha: Hoy es jueves, 4 de septiembre Tema: Review of Unit 1 concepts Obj: SWBAT use activities vocabulary and the verbs ser and gustar to create basic.
Entre y siente. Está listo por tu proyecto..  After you have recorded your Asi Soy Yo  it to your teacher 
V ÁMONOS ¿Q UÉ HACES TÚ POR LA MAÑANA ? W HAT DO YOU DO IN THE MORNING ? Use the vocabulary handout from last class to help you. Write all 15 phrases on.
DO NOW: Solve each math problem
1. Mario gusta animales. A Mario le gustan los animales. 2. Nos gustamos dibujando. Nos gusta dibujar. 3. A ellos les no gustan los clases de historia.
The following slides introduce the new verb IR.
Gramática 1.2 Verb Conjugations, the verb SER, Punctuation and Accent Marks el 22/23 de septiembre.
Cornell Notes Set up your notes page like that one  Notes will always go on the RIGHT side; if you need to use more pages, tape them in! The present tense.
Hoy es lunes, el nueve de septiembre
Hoy es lunes, el nueve de septiembre
Ahora Mismo 10Revisa los errores del vocbulario… (Correct the mistakes) Hay 10 errores. –El almuerzo = recess –Las sciencias sociales = social studies.
Objetivo: to identify phrases that express someone must do something. Ahora: List 3 adverbs and where are they placed in a sentence.
I can… Listen and respond to questions in L2 Review concepts from Spanish 1 Recognize when to use SER or ESTAR Use SER/ESTAR in context Recognize when.
LECCIÓN 2: SEGUNDA PARTE Today you will learn: To discusses subjects and classes at school Today you will review: How to tell time in Spanish.
Hoy es viernes, el seis de septiembre
Essential ?: How do I use these irregular verbs? How are they different than the verbs I already know?
CH4 BELLWORK Español de octubre  Translate the following sentences:  La muchacha es muy bonita e inteligente.  El profesor es moreno, alto y.
TENER review and Practice. Forms of tener are: Yo TENGONosotros TENEMOS Tú TIENESVosotros TENÉIS Él, ella, Ud. TIENEEllos, ellas, Uds. TIENEN.
La sala de clases. El estudiante La estudiante El profesorLa profesora.
Target: talks about chores using inf phrases Target: talks about chores using inf phrases (Ana y yo) (los gemelos) (yo) Contesten las preguntas usando.
Quiz Review: School Vocab, School Verbs and Irregular Verbs: Traer, Tener, Poner, and Hacer Español II: Señorita Kudrak and Señorita Mazur.
SPANISH I DAY 19. HAGA AHORA HAGA AHORA el 3 de octubre Write the following sentences then make the corrections: Yo tienes una apartamento en los suburbos.
ON YOUR DESK Documento Today’s notes Homework. ¡Hola! Conjugate the following verbs: 1. Yo / comer 2. Él / bailar 3. Nosotros / vivir 4. Ellos / abrir.
Preparacion Hoy es lunes el 14 de diciembre. Today is Monday, December 14. DO NOW: 1.Look at your summative. 2.Bring out your exercise 6. Look vocab pg.
Capítulo 4.1. El bolígrafo pen La calculadora calculator.
¡Hola! ✤ Study for your vocab quiz for 5 minutes! ✤ Unit 2 Apuntes 1 ONLY ✤ Make sure you can translate from English to Spanish!
28 de septiembre. Warm-Up #23 Conjugate the verbs to make them affirmative or negative commands. 1.Lavar las frutas. 2.Tener cuidado en el partido. 3.Servir.
DO NOW: Write 3 different ways to greet someone (say hello):
Hoy es martes. La fecha es el 22 de octubre
¡Examen el viernes! Capítulo 4 p Vocabulario ¿Qué clase tienes primero? 2.¿Qué clase tienes después del almuerzo? 3.¿Qué clases tienes.
ALC 14 viernes el 30 de septiembre. Bienvenida The next time one student will be selected to do the bienvenida in front of the class. Please partner up.
Quasimodo:  If you picture isn’t 100% done quickly finish it now while we wait for class to start  Get ready for your vocab quiz!
Los Útiles escolares The school supplies.. La Mochila.
Para hacer ahora 1) ¿Cuál es la fecha de hoy? 2) ¿Cuál es la fecha de mañana? 3) ¿Cuáles son las estaciones del año?
Lesson 4.1 Grammar. Indefinite Articles Indefinite articles un and una are used to say a or an before a singular noun, while unos and unas are used to.
Para Empezar ¿Cómo se dice en ingles? Quién Qué o Cuál Cuándo Dónde
Me llamo _____________ Clase 802 La fecha es el 19 de septiembre del 2014 Propósito # 7: ¿A qué hora vas a la escuela? Actividad Inicial: A. Escribe la.
Para hacer ahora Identifiquen:
Tarea: página 124 actividades 7 & 8 Español 1 lunes, el 15 de abril.
TRABAJO DE ENTRADA NP43 Semana 30. TRABAJO DE ENTRADA 25/4: NP43 TRANSLATE THE SENTENCES FROM YOUR LAST WARM UP. 1. Tú estás enfermo(a).6. Ud. ve una.
Español 2 lunes el 8 de febrero Daily Warm Up (get new sheet) Tener Phrases 4 Square Partner Picture Card practice – Take turns quizzing your seatmate.
¡BUENOS DIAS! Please fill out the student survey. Then, practice the vocabulario for the quiz!! J Noort.
Hoy es miércoles el 16 de marzo Today is Wednesday, March 16  Read the words in blue on pages 198 and 199 then go to pg 218 and find out what they mean.
Capitulo 2 Primer and Segundo Paso QUIZ REVIEW OUTLINE.
Antes de empezar contesta las preguntas sólo escribe las respuestas
Saquen la hoja de práctica
Transcripción de la presentación:

La vida escolar

Objetos en las clases Lápiz Bolígrafo

Objetos de clase Papel Cuaderno

Carpeta Diccionario

Una mochila Una computadora

Mochila Lapiz Papel

Computadora Cuaderno Boligrafo

Carpeta Lapiz Papel

¿Qué tengo yo? Describe the school supply you have without saying what it is! Your partner has to guess the school supply based on your description!

Partner A Lápiz Computadora Diccionario Mochila Carpeta

Partner B Bolígrafo Mochila Lápiz Carpeta Cuaderno

Phrases ¿Puedo ir a la___________________? ¡Vete a la__________! Voy a la_______________.

Places and things in the classroom La Puerta La Mesa

Places and things in the classroom La Silla La Pizarra

Places in the School El Baño*** La Enfermera

Places in the School La Oficina La Biblioteca

Reverse Where’s waldo

¡Simon Dice! ¡VETE a la/al_______! ¡SACA SU______!

Review the homework En mi clase REAL hay_______________. (In my real class there are___________) En mi clase IDEAL hay_______________. (In my ideal class there are______)

Pyramid! Similar to the activity Monday you will be put into pairs and be given a list of words and be asked to describe them to your partner. The first group to guess all the words in Spanish gets class dojo point!

Pyramid partner A La Mesa Mochila Cuaderno La Enfermera El Baño Bolígrafo

Pyramid Partner B La Oficina La Puerta Papel Carpeta La Biblioteca Lápiz

¡Verbos! Levántate Siéntate

¡Verbos! Saca su ________ Pon su __________

Go Verbs ¿Puedo ir a la___________________? ¡Vete a la__________! Voy a la_______________.

Objetos en las clases

Objetos de clase

¡Verbos!

Go Verbs

¿Tienes________? There are 4 different groups of vocab words Go around without showing anyone else your card Ask ¿Tienes_____ y _____ y _____? Find all the members with the same vocab Sit with your group and start the next activity

Rompecabezas Match the vocab picture with the vocabulary word with your group members

Comic Activity You will draw out the story of one student’s day. This student has everyone bossing him around all day and he is not prepared for school! What you need to do. - Fill 5 squares (one will be given!) with commands and school vocab. -Write out short scenes for each square ending in the square given! -Draw the scenes in the box above your text *When you finish get the crossword

Las clases Las ciencias La química La biología La computación

El arte El taller El francés El alemán La historia

Tener Yo TengoNosotros Tenemos Tú TienesVosotros Tenéis Él Ella Tiene Usted Ellos Ellas Tienen Ustedes

Idiomas de tener Tener que + infinitivo Tener ganas de + infinitivo Tener prisa

Tener hambre Tener sed Tener miedo Tener sueño