¡Buenos días! Hoy es el primer día de septiembre. Trabajo del timbre: 1.Pongan la tarea en tus pupitres. (Set your HW on your desk.) 2.Hagan una reflexión con los “I can… Statements” en tus carpetas de argollas. (Do a reflection on your “I can…” statements that are in Unidad 1 of your binder by re-reading each statement & circling your level as of today!) Don’t forget to set up your exit slip before class, too!
¡Buenos días! Hoy es el 2de septiembre. Trabajo del timbre: 1.Pongan la tarea en tus pupitres. (Set your HW on your desk.) 2.Hagan una reflexión con los “I can… Statements” en tus carpetas de argollas. (Do a reflection on your “I can…” statements that are in Unidad 1 of your binder by re-reading each statement & circling your level as of today!) Don’t forget to set up your exit slip before class, too! SI is the chemical name for Silicon on the Period Table…¡Jajajajaja!
Las Metas…Para tener éxito… We’re learning to… comprehend the essential vocabulary: numbers in Spanish & words & phrases associated with time effectively decode the spelling of words in Spanish use questioning strategies to hold conversations, specifically to ask for the time and respond in a logical manner We’ll know we’re successful when we can… play a game where we recognize numbers and understand how to spell a variety of words using the correct sounds of the letters in the Spanish alphabet identify the time on a variety of different clocks and create grammatically-correct sentences to communicate the time using our new vocabulary Participate in a circle conversation & ask and answer the question ¿Qué hora es?
Los números 21veintiuno 3tres31treinta y uno 4cuatro41cuarenta y uno 5cinco51cincuenta y uno 6seis61sesenta y uno 7siete71setenta y uno 8ocho81ochenta y uno 9nueve91noventa y uno 101ciento uno1000mil hTLzlMR4
El abecedario/alfabeto 26 letters in the English alphabet 27 letters in the Spanish alphabet 3 major changes have taken place: -2 of these are no longer “letters” -1 of these letters changed it’s sound in 2014
Un juego : ¡Números locos! Listen to the music, walk around the room, greet people you pass (¡Hola! ¿Qué tal?) Stop when the music stops. Srta. B. will say, “¿Quién tiene (#)?” If you’re standing on the #, say “¡Yo!” Srta. B. will hold up a whiteboard with a word written on it, and she will ask you, “¿Cómo se deletrea (a word)? Respond with, “Se deletrea “a-b-c-d…)”
La exploración Abran a p. 8 en tus libros. Hagan una discusión por 4 minutos en grupos… - What patterns do you see? - What differences do you see? - How do sentences start? Is there variety? Why do you think? - What questions do you have as a group?
La hora
Más práctica Actividad detrás de tus apuntes (back of notes) Con los relojes en parejas (back of Exit Slip) Actividad 11 de p. 8 independiente
Una conversación en un café Remember to include the following components in your conversation: Los saludos - ¡Hola! ¿Qué pasa? Los nombres - ¿Cómo te llamas? La cortesía – Mucho gusto. Igualmente. Los sentimientos - ¿Cómo estás? ¿Qué tal? La hora - ¿Qué hora es? Son las… OR Es la una… Las despedidas - ¡Nos vemos! ¡Chao! Más avanzada: ¿Cómo se deletrea tu nombre? om/watch?v=OuzS6u XR0Hkhttps:// om/watch?v=OuzS6u XR0Hk.
/gulf-region/xico /gulf-region/xico xalapa-veracruz-mexicohttp:// xalapa-veracruz-mexico