¡Buenos días! Hoy es el primer día de septiembre. Trabajo del timbre: 1.Pongan la tarea en tus pupitres. (Set your HW on your desk.) 2.Hagan una reflexión.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
El 7 de septiembre miercoles Calentamiento
Advertisements

Hoy es miércoles. La fecha es el 26 de febrero LA PREGUNTA: Read page 113 Explain the physical education system, the use of gymnasiums, and the prevalence.
Español 1 13 de marzo de La Campana  Forma parejas:  1. Quiero ir A. She likes to go  2. Le gusta ir B. They want to go to the beach  3. Vamos.
¡Hola! Hoy es el 9 de septiembre. Trabajo del timbre: 1. Pongan la tarea en la cesta. 2. Practiquen los sonidos del alfabeto con sus compañeros. (Practice.
Yaz Waters - Hola, Hola Unit- Day 1 Sra. Waters NHS español II
¡A Empezar! Hola Clase. Buenos días. Hoy es martes, el 26 de agosto. ¿Cómo están ustedes? In 2009, there were 387 million people speaking Spanish as a.
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1. Practiquen las formas de los adjetivos con Get out your yellow adjectives sheet. With your partner,
Hoy es lunes, el treinta de septiembre. La pregunta: How do you greet someone… in the morning? in the afternoon? in the evening? La tarea: OJO  OJO 
POR QUÉ VS. PORQUE. ¿Por qué? = Why? *Note the accent on the letter e. * Also note that it is two separate words.
LEARNING INTENTIONSSUCCESS CRITERIA We are learning (to)…  produce new essential vocabulary in writing & speech  conjugate –er & -ir verbs, such as comer,
¡Buenos días! Hoy es el 12 de septiembre. Trabajo del timbre: 1.Guardan la tarea (keep HW). 2. Hagan la actividad de la hora. Do the military time activity.
MONDAY – INTRO PRESENTATIONS TUESDAY – INTRO PRESENTATIONS + NUMBERS + ALPHABET WEDNESDAY - NAMES?
español 6˚ HOY ES MARTES EL 3 DE febrero Para Empezar You are meeting Hernan Cortes for the first time. (Hernan Cortes was a very famous Spanish explorer).
Español 1 Hoy es lunes el 10 de marzo de La Campana Escribe dónde, a tu familía, le gusta ir en español. Ejemplo: A mi primo le gusta ir a la biblioteca.
¡Buenos días! Learning IntentionsSuccess Criteria We’re learning to… We’ll know we’re successful when we can…  correctly use essential vocabulary,  use.
İBuenos días! Antes de la clase… (Before class…) Make sure you have your flipped classroom notes out to be checked. Complete your “I can” statements for.
LEARNING INTENTIONSSUCCESS CRITERIA We are learning (to)… talk about leisure activities and places express how often we got to different places express.
¿Qué haces en la escuela? Question words, objects, yo-go’s.
V AMONOS ANSWER THE FOLLOWING IN COMPLETE SPANISH SENTENCES 1) ¿Cómo te llamas? 2) ¿De dónde eres? 3) ¿Cómo estás? 4) ¿Qué tiempo hace? 5) ¿Cuántos años.
Descubre Lesson 2 Vocabulary pg 56
OBJECTIVO: SWBAT distinguish between greetings for people using tu and Ud. El 25 de Septiembre 2012.
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1. Pongan la tarea nueva en la cesta. P ut your new homework in the basket. 2. Hagan la actividad con los dados con sus.
LEARNING INTENTIONSSUCCESS CRITERIA We are learning (to)… talk about leisure activities and places express how often we got to different places express.
¿Cuántos Años Tienes? How old are you?
¡Buenos días! Learning IntentionsSuccess Criteria We’re learning to… We’ll know we’re successful when we can… identify, pronounce, and correctly use adjectives.
Hoy es viernes, el veinte y siete de septiembre.
LEARNING INTENTIONSSUCCESS CRITERIA We are learning (to)… use infinitive verbs correctly talk and write about activities we like and dislike using forms.
¡Hola! Hoy es el 14 de agosto. Trabajo del timbre: 1.Abran sus carpetas de argollas (la tarea). Open your binders – the organization was HW! And set out.
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1.Guarden todas las cosas debajo de tus pupitres. Put all of your things below your desks. You will only need a pencil.
¡Buenos días! Hoy es el 28 de agosto oso = bear Trabajo del timbre: 1)Pongan la tarea en tus pupitres (i.e. Online HW white sheet OR Missing Work Log).
¡Hola, buenas tardes! Bienvenidos a la clase de español. Hoy es miércoles el 4 de de noviembre. 1.Por favor, síentate en el pupitre asignado. 2.Pongan.
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1. Hagan la actividad con los dados con sus compañeros. Do the dice activity with your classmates. Make sure to correct.
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1.Hagan las actividades que están en tu tarjeta de salida, por favor. Do the activities on the back of your exit slip,
La pregunta: ¿Cómo se dice… Please Thank you Good Evening …en Español? La tarea:  Study  Test  jueves; el 12 de septiembre (Thursday; September 12 th.
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1.Practiquen los adjetivos con Practice reviewing the adjectives with your classmates using your adjective.
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1.Repasen el vocabulario nuevo con Review the vocabulary with a partner. Quiz each other w/ the adjectives.
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1. Pongan la tarea en tus pupitres. Set your HW out on your desk (i.e. Flip Class Notes). 2. Repasen los adjetivos con.
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1.Aprendan adjetivos nuevos con Learn new adjectives with a partner. Use the 4 survival questions to learn.
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1. Saquen tu hoja azul del poema y una hoja de papel. Get out your blue poem sheet and a lined sheet of paper. 2. Guarden.
Spanish I Greetings and Introductions Las Salutaciones y Las Presentaciones How to greet, introduce, and say good-bye!
Trabajo del timbre: 1. Pongan la tarea en el pupitre. Put your HW out on your desk. 2. Practiquen el vocabulario con tu compa ñero. Practice the vocabulary.
I can….  Have a simple conversation that includes a greeting, asking names and asking how someone is, and say goodbye  Identify cognates.
SEÑORA BAJER ESPAÑOL I miércoles Al final de esta lección…. I can…. Have a simple conversation that includes a greeting, asking names and asking.
LOS VERBOS!!!. We already know these phrases in Spanish:
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1.Saquen la hoja de ‘Trabajo del timbre: Los adjetivos’. Get out your Warm-up: Adjectives sheet from last class. 2. Practiquen.
Essential question: How do I say what I like and what interests/bores me?
LEARNING INTENTIONSSUCCESS CRITERIA We are earning (to)…  recognize new essential vocabulary, i.e. foods and beverages for breakfast and lunch  use different.
Forming Questions ¡Aprenda! Forming Questions By Patricia Carl October 2013.
LEARNING INTENTIONSSUCCESS CRITERIA We are learning (to)… utilize new and old essential vocabulary & concepts in different contexts use questioning strategies.
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1.NO pongan la tarea en tu pupitre. DO NOT put your on your desk. I’m not checking this one in today. 2. Pongan todas.
Don’t forget to set up your exit slip before class, too!
Vocabulary or textbook pg 46 Escribe en español :
¡Buenos días! Hoy es el 9 de septiembre.
¡Buenos días! Trabajo del timbre:
¡Buenos días! Trabajo del timbre:
¡Buenos días! Hoy es el 19 de septiembre.
¡Buenos días! Hoy es el 26 de agosto.
¡Buenos días! Hoy es el 20 de agosto.
¡Buenos días! Hoy es el 11 de septiembre.
¡Hola! Hoy es el 7 de septiembre
If you didn’t do your HW, write it in your Missing Work Log!
¡Buenos días! Trabajo del timbre:
¡Buenos días! Hoy es el 25 de agosto.
¡Hola! Hoy es el 19 de agosto.
¡Buenos días! Trabajo del timbre:
¡Buenos días! Hoy es el 28 de agosto.
Hoy es miércoles, el 5 de octubre.
¿Te gusta ir a la escuela? ¿Por qué sí o no?
¡Buenos días! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA Trabajo del timbre:
¡Buenos días! Hoy es el 29 de agosto.
Transcripción de la presentación:

¡Buenos días! Hoy es el primer día de septiembre. Trabajo del timbre: 1.Pongan la tarea en tus pupitres. (Set your HW on your desk.) 2.Hagan una reflexión con los “I can… Statements” en tus carpetas de argollas. (Do a reflection on your “I can…” statements that are in Unidad 1 of your binder by re-reading each statement & circling your level as of today!) Don’t forget to set up your exit slip before class, too!

¡Buenos días! Hoy es el 2de septiembre. Trabajo del timbre: 1.Pongan la tarea en tus pupitres. (Set your HW on your desk.) 2.Hagan una reflexión con los “I can… Statements” en tus carpetas de argollas. (Do a reflection on your “I can…” statements that are in Unidad 1 of your binder by re-reading each statement & circling your level as of today!) Don’t forget to set up your exit slip before class, too! SI is the chemical name for Silicon on the Period Table…¡Jajajajaja!

Las Metas…Para tener éxito… We’re learning to…  comprehend the essential vocabulary: numbers in Spanish & words & phrases associated with time  effectively decode the spelling of words in Spanish  use questioning strategies to hold conversations, specifically to ask for the time and respond in a logical manner We’ll know we’re successful when we can… play a game where we recognize numbers and understand how to spell a variety of words using the correct sounds of the letters in the Spanish alphabet identify the time on a variety of different clocks and create grammatically-correct sentences to communicate the time using our new vocabulary Participate in a circle conversation & ask and answer the question ¿Qué hora es?

Los números 21veintiuno 3tres31treinta y uno 4cuatro41cuarenta y uno 5cinco51cincuenta y uno 6seis61sesenta y uno 7siete71setenta y uno 8ocho81ochenta y uno 9nueve91noventa y uno 101ciento uno1000mil hTLzlMR4

El abecedario/alfabeto 26 letters in the English alphabet 27 letters in the Spanish alphabet 3 major changes have taken place: -2 of these are no longer “letters” -1 of these letters changed it’s sound in 2014

Un juego : ¡Números locos! Listen to the music, walk around the room, greet people you pass (¡Hola! ¿Qué tal?) Stop when the music stops. Srta. B. will say, “¿Quién tiene (#)?” If you’re standing on the #, say “¡Yo!” Srta. B. will hold up a whiteboard with a word written on it, and she will ask you, “¿Cómo se deletrea (a word)? Respond with, “Se deletrea “a-b-c-d…)”

La exploración Abran a p. 8 en tus libros. Hagan una discusión por 4 minutos en grupos… - What patterns do you see? - What differences do you see? - How do sentences start? Is there variety? Why do you think? - What questions do you have as a group?

La hora

Más práctica  Actividad detrás de tus apuntes (back of notes)  Con los relojes en parejas (back of Exit Slip)  Actividad 11 de p. 8 independiente

Una conversación en un café Remember to include the following components in your conversation: Los saludos - ¡Hola! ¿Qué pasa? Los nombres - ¿Cómo te llamas? La cortesía – Mucho gusto. Igualmente. Los sentimientos - ¿Cómo estás? ¿Qué tal? La hora - ¿Qué hora es? Son las… OR Es la una… Las despedidas - ¡Nos vemos! ¡Chao! Más avanzada: ¿Cómo se deletrea tu nombre? om/watch?v=OuzS6u XR0Hkhttps:// om/watch?v=OuzS6u XR0Hk.

/gulf-region/xico /gulf-region/xico xalapa-veracruz-mexicohttp:// xalapa-veracruz-mexico