# El examen de la familia nombre apellido y celebraciones clase período lunes el 29 de abril You may use your notes but be aware that there is a limited.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
1 Las Palabras Interrogativas ¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?
Advertisements

ALC 14 jueves el 29 de septiembre Recojan un libro para leer.
Spanish II I can do everything from level I Warm-up ;
What is the Imperfect? The imperfect is a form of the past tense that is used when an action: – Used to happen – Happened repeatedly or habitually – Happened.
saquen la tarea en la página 57, ejercicio 1 ejemplos 4 y 5
Gustar- To like (to please)
Las Palabras Interrogativas ¿Quién? ¿Qué? ¿Cuándo?
LOS OBJETOS DIRECTOS E INDIRECTOS
Las Preguntas (the questions) Tengo una pregunta … Carlos estudia en la biblioteca. s vo Forming YES and NO questions is easy. In Spanish, reverse the.
VOCABULARIO #2.4 ¡Aprenda! Forming Questions Señora Sequin.
Qué haces en la escuela Interview, Conjugation Practice.
Spanish 4/4 Honors. Háganlo ahora Form the past participle (ado, ido). Remember, there are irregular past participles too. 1. Hablar 2. Tener 3. Escribir.
Español 1 13 de marzo de La Campana  Forma parejas:  1. Quiero ir A. She likes to go  2. Le gusta ir B. They want to go to the beach  3. Vamos.
-AR Verbs Can I get a verb? Can I get an VERB? Ya know…an action word! ¡A What?!
¡Hola, buenos días! Bienvenidos a la clase de español Agenda (ALC) A la campana 69 Objetivo Bienvenida – la vaca/toro (flash cards) Repasar el vocabulario.
-AR Verbs In Spanish, there are three classes (or conjugations) of verbs: those that end in –AR, those that end in –ER, and those that end in –IR. This.
Lo que hago yo (What I do)continued from yesterday Yesterday we ran out of time to complete the Salida (exit). Make sure that you logged it in your table.
Hoy es jueves el 6 de marzo de 2014
¿Qué haces los fines de semana? Vocabulario 2 Capítulo 3.
Español 1  26 y 27 de septiembre de La Campana Hoy es viernes el 27 de septiembre de 2013  Answer the questions in Spanish.  1. ¿Qué tiempo hace?
SABES QUE – LUNES EL 13 DE OCTUBRE 2014 Escribe una pregunta (the question) y una respuesta (the answer). You will ask & answer these questions with a.
--AR verb conjugations in the Present tense.   Remember!  While watching the tutorial, take notes in your Spanish notebook.  You can pause, stop and.
World Language Survey 12 de mayo de 2014.
8 DE AGOSTO. Para Empezar (watch video & discuss)
Write three things that you plan on doing this weekend (in English).
Hoy es el 21 de febrero de   Escribe en español.  1. Pedro likes to sing and dance.  2. We like to eat a lot of pizza.  3. Pablo and Maria.
Los Verbos  Today we will be learning about Spanish verbs.  Start a new section in your notes labeled Los Verbos.  Begin by answering these questions:
UNA REVISTA DEL VOCABULARIO Y LA ESTRUCTURA DE CAPITULO 4.
Español 1 Hoy es lunes el 10 de marzo de La Campana Escribe dónde, a tu familía, le gusta ir en español. Ejemplo: A mi primo le gusta ir a la biblioteca.
ALC 45 Miércoles el 3 de noviembre Bienvenida. objetivo Yo puedo saber 80% del vocabulario de las tarjetas de memoria y entender la lectura que leo.
Los infinitivos (Infinitives) ¿Qué es un infinitivo? What is an infinitive?
ALC 75 Martes el 4 de enero. Please turn to face your partner. Be sure that one person can read the screen while the other will be able to respond.
Ahora – Copy down the following questions, then answer it in a complete sentence in Spanish. 1. ¿Qué te gusta hacer después de la escuela? 2. ¿De dónde.
Write the following: For each infinitive and pronoun, give the correct conjugation in the imperfect. Examples of infinitives: Mirar, hablar, comer Examples.
Hazlo Ahora ● It is Maria’s first day of school, and she needs a shopping list. Help Maria by matching the objects with the classes she needs them for.
“AR” Verbs Spanish 1. What is a verb? Verbs show action in a sentence. I talk in class. He fishes. We sail. The students graduate.
Please make sure you get your shield in today.
Making Questions in Spanish
¿Qué haces en la escuela? Question words, objects, yo-go’s.
24 de febrero de 2014 Español 1.
Bienvenida Pasa con tu burro Usa las tarjetas de memoria (todos deben tener las tarjetas) Marca el tiempo con el celular/móbil. Escribe el tiempo en el.
 The English equivalent to the imperfect is  Was doing something  Used to do something  Ejemplo:  The boys were talking. Ellos hablaban.  I used.
REPASEMOS la tarea LA TAREA – HAGA – la sopa de letras.
Antes de empezar – write the following sentences with the verb correctly conjugated; use your notes. La señorita Jones (preparar) _________ lecciones interesantes.
Vámonos Identify at least three spanish- speaking countries from the map of South America.
Imperfect and preterite Ya conocía bien a esa chica cuando vino a mi clase. I already knew her Conocí a esa chica cuando vino a mi clase. I met her that.
The following slides introduce the new verb IR.
UNA REVISTA DEL VOCABULARIO Y LA ESTRUCTURA DE CAPITULO 4.
ALC 16 Bienvenida jueves el 6 de octubre. ALC 16 jueves el 6 de octubre Conjugate Yo bailar Tú escuchar Usted salir Ella abrir Nostros comer Vosotros.
Gramática 1.2 Verb Conjugations, the verb SER, Punctuation and Accent Marks el 22/23 de septiembre.
¡Hola, buenas tardes! Please write your desk number on your disclosure paper to the left of the large C. Place the paper on the correct color, on the table,
Present tense conjugations of regular –AR, -ER, - IR verbs Los Verbos Regulares.
¡Hola, buenos días! Bienvenidos a la clase de español Agenda Bienvenida Examen de la ciudad Parte II Video Buscando a Nemo.
ALC 75 Hoy es lunes el 23 de abril de Escribe 10 formas de transportación en inglés. Thank you for having your ALC out and ready to get started.
Gustar “to like” By Arianna and Sarah. Gustar- To like (to please) Me gusta (I like) Te gusta (you like) Singular Nos gusta (we like) Me gustan (I like)
ALC 57 Hoy es miércoles el 22 de febrero Identifica los edificios de la ciudad. You will have a comprehensive test next time You will have to know.
Gustar To like…. To be pleasing…. Gustar is a unique verb that we use to express what we like. In English we would say I like to dance. However in Spanish.
LOS VERBOS!!!. We already know these phrases in Spanish:
Vámonos Escribe las frases y conjuga los verbos. 1) A la chica le __________ bailar mucho. (gustar) 2) Yo __________ a la escuela con mi hermana. (caminar)
Tener + que + the infinitive In Spanish, to express the phrase “to have to”, you use:
ALC 65 Hoy es viernes el 16 de marzo de 2012 Conjugate to eat (comer) Today is a test on foods, verbs, likes It will begin at 11:32 as a ppt show.
ALC 14 viernes el 30 de septiembre. Bienvenida The next time one student will be selected to do the bienvenida in front of the class. Please partner up.
1 Las Palabras Interrogativas ¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?
Los Interrogativos ¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?¿Quién?¿Qué?¿Cuándo? 1.
6 DE AGOSTO. Para Empezar (watch video & discuss)
-ER and –IR Verbs.
Ar Verbs In Spanish The Endings are: O, As, A, Amos, An.
What will you have to know on tomorrow’s quiz?. What will you have to do on tomorrow’s quiz?
MYP Writing Practice MYP Writing Exam 5/11/2015. Conjuga el verbo ACABAR Acabar + de + infinitive To have just done something.
Repaso de Unidades 1-8 ¡Buenos días, amigos! La fecha: Vamos a repasar las unidades de 1 a 8. Tenemos un examen cumulativo. I can… greet people, talk about.
Transcripción de la presentación:

# El examen de la familia nombre apellido y celebraciones clase período lunes el 29 de abril You may use your notes but be aware that there is a limited time on each as the test has to be completed today.

Seccíon 1 Expectaciones y objetivos A B C

A Escribe 3 expectacions del Sr. Slade.

B Escribe 3 cambios a la bienvenida

C Escribe 3 objetivos del capítulo.

Sección 2 El vocabulario 1-41 Hay que hacer 36.

A

Hola hola

B Name the movie or book where the animals come from. If you can write their name it is extra credit

Sección 3 los modales

Sección 3 las modales 1.Explica el saludo cuando dos hombres se saludan en América Latina. 2.Explica el saludo cuando dos conocidos o dos mujeres se saludan en América Latina. 3.Escribe tres saludos que uno puede decir. (Spanish) 4.Escribe tres ejemplos de buenos modales. 5.Escribe dos ejemplos de malos modales.

Sección 4 Dictación

Compañero A lee las palabras al compañero B. Compañero B escribe lo que escucha. Indica la puntuación, letras mayusculas y todo. El papel del compañero debe ser igual a la pantalla.

Sección 4 Dictación Sientense cara a cara, uno mirando la pantalla y la otra persona hacia a su compañero.

A Yo siento hundirme y me extremesco si veo caer tus lágrimas. Yo me arrepiento del mal que halla hecho si veo caer tus lágrimas.

Cambiar lugares.

B Yo te consuelo te abrazo y te beso si veo caer tus lágrimas. Y no quisiera ya nunca volver a enjugar tus lágrimas.

Sección 5 el preterito y el imperfecto Please write the subject and conjugate the verb according to what is indicated.

1.Yo hablar (preterite)__________ 2.los chicos necesitar (imperfect)________ 3.ellos estudiar (preterite) _____________ 4.La Srta. Juarez cantar (preterite) _________ 5.tú trabajar (imperfect)_____________ 6.ustedes comprar (imperfect) _________ 7.usted necesitar (preterite)_________ 8.tú estudiar (imperfect) ___________ 9.ella bailar (preterite)____________ 10.nosotros bailar (imperfect) _____________

Write the correct verb conjuagation that goes in the blank. 1.The children were talking. Los niños ____________. 2.The girls spoke to the professor. Las chicas ____________con el profesor. 3.I needed more books. Yo ______________más libros. 4.We washed the dishes. ________________los platos. 5.We were washing the dishes. ________________los platos. 6.You (informal) used to study with Juan. _______________con Juan. 7.I studied with Juan for three hours. _________________con Juan por tres horas. 8.María worked in a restaurant. (for a period of time) María _________________ en un restaurante. 9.Juan worked in the hospital for six months. Juan ________________en el hospital seis meses. 10.She used to call me every night. Ella me _____________cada noche.

Sección 7 Escribir

Sección 7 Escribe frases explicando las palabras abajo. 1.Sevilla 2.Semana Santa 3.Flamenco 4.Procesión 5.Paso 6.Saeta

Place the following in chronological order writing in complete sentences. Be sure to include your age. 1.ir al cine sin tus padres 2.asistir a la escuela por primera vez 3.salir de Utah. 4.montar una bicicleta 5.aprender a caminar 6.asistir a un casamiento

Please don’t forget to Turn in your bingo review Turn in your test Put your chairs up Move them five squares from the wall.

In a paragraph,write about a favorite relative of yours at the age of 5 or 6. 1.¿Quién (ser) tu pariente favorito? 2.¿Cómo (llamarse)? 3. ¿Cómo (ser)? 4. ¿Dónde (vivir)? 5. ¿Qué le (gustar) hacer? 6. ¿Qué (hacer) tu pariente contigo?

Please place the papers in the back in order.