¿Cómo son tus asignaturas? A* Aburrido/a Divertido/a dificil fácil importante útil Bueno /a interesante.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Objectives: Say what day of the week you have certain classes.
Advertisements

Singular & Plural Forms in Sentences
Pilla al intruso La biología La física La química La música
Mis asignaturas y mis opiniones
Learning Objective Be able to give extended opinions on sports.
¿A què hora? Lesson objectives to learn how to say the timetable in Spanish to practise using hours, days of the week and subjects to produce sentences.
Gustar- To like (to please)
Lesson objective: Students will be able to express affirmative and negative ideas.
Verbos con complementos indirectos Verbs that use indirect object pronouns.
Comparatives. What is it? Oddly enough, we use comparatives to compare two things. So far, we’ve learned how to compare things using the phrase “más ….
Ch. 3 – Paso III (pg. 87) Talking about things you like and explaining why.
{ Preparativo 2 de marzo del 2015 learning target: Students will be able to talk about their families and describe them by presenting the family tree they.
The odd one out Me gusta/ me encanta/ odio/ me gusta mucho
Capítulo 2: La escuela ¿Qué clases tienes? Chapter Two: School What classes do you have?
Starter: une la hora con los relójes como corresponda
Hoy es el 14 de marzo. Es viernes. La pregunta Are you more like Selena in that you belong to many different cultural groups without being defined by.
Hazlo Ahora 1.En Espanol, escribe TRES frases de «Soy» 2.Como se dice en español? 1.Friend 2.Short 3.American 4.pretty.
Mis asignaturas Goles: To revise school subjects Using some more interesting opinions Introducing negative forms.
En el colegio Lesson Objectives To learn the words for school subjects To understand opinions of school subjects To be able to give my opinion of subjects.
Español I – Los colores Project directions. Diez oraciones Cinco nombres (de la escuela) cinco en oraciones singulares cinco en oraciones plurals Verbo.
Hoy es lunes. La fecha es el 11 de noviembre
Page 114 En español 2 Reflexive Verbs Do you remember your Indirect Object Pronouns?
Calcula 2 x 2 = 4 x 5 = = = 9 x 5 = 4 (cuatro)
Hoy vamos a .. preparar un texto (para escribir or decir)
Español 1 16 y 21 de octubre de La Campana Hoy es lunes el 21 de octubre de  1. inteligente  2. antipático  3. trabajador  4. tonto 
¿Por qué te gusta? Me gusta el español Me encantan las matemáticas
Las asignaturas - mis opiniones. To say what subjects you like and don’t like use ‘me gusta’ and ‘no me gusta’ Me gusta el inglés I like English No me.
Class Study Guide for Vocab I quiz and Subject pronoun I.Vocab production: You must be able to write the school subjects in Spanish Ex. Art, gym, social.
Calentamiento (martes, once de noviembre) Part One: Answer the following questions in Spanish in your notebook. 1.¿Qué clase tienes en la tercera hora?
Unit 2A: Lesson 2 How to Talk About Your Schedule Gramática- Present tense of –ar verbs.
Mis asignaturas y mis opiniones
La pregunta: Read the Fondo Cultural on page 279, as you listen to the Juanes music clip. Then, write a sentence that compares Juanes’ music with some.
Gustar con las clases Te gustaMe gusta Te gustanMe gustan No te gustaNo me gusta No te gustanNo me gustan.
Horarios. After writing down the agenda in your notebook, look at the sample schedule below and answer the questions about it. 1. What does Juan have.
Hoy es el martes 2 de septiembre de Trabajo de entrada
Please conjugate the verb “ser” for all 6 subjects: Yo: Tú: Él/Ella/Ud.: Nosotros: Vosotros: Ellos/Ellas/Uds.: 9/10/13.
WALT: RECOGNISE KEY VOCABULARY FOR SCHOOL SUBJECTS AND LINKING WORDS WILF: TO BE ABLE TO RECOGNISE AND SPELL ACCURATELY AT LEAST 12 KEY WORDS FOR GRADE.
Antes de empezar – write the following sentences with the verb correctly conjugated; use your notes. La señorita Jones (preparar) _________ lecciones interesantes.
Bienvenida ALC 135 Miércoles el 13 de abril. objetivo Yo puedo presentar el ppt de la Semana Santa.
Para hacer ahora Make a list of school related vocabulary that you already know in Spanish. Be as detailed and thorough as possible.
Vamonos! This is a speaking warm up. When I come to you, be prepared to tell me (in Spanish!). ¿Qué le gusta hacer Shakira?
LECCIÓN 2: SEGUNDA PARTE Today you will learn: To discusses subjects and classes at school Today you will review: How to tell time in Spanish.
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1.Practiquen los adjetivos con Practice reviewing the adjectives with your classmates using your adjective.
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1.Repasen el vocabulario nuevo con Review the vocabulary with a partner. Quiz each other w/ the adjectives.
Gustar “to like” By Arianna and Sarah. Gustar- To like (to please) Me gusta (I like) Te gusta (you like) Singular Nos gusta (we like) Me gustan (I like)
Page 80 Realidades 2 Reflexive Verbs Do you remember your Indirect Object Pronouns?
El Instituto OBJETIVO: Aprender las asignaturas. What do these words mean? las ciencias la tecnología la educación física el francés la geografía la historia.
Preparacion Hoy es viernes el 4 de diciembre. Today is Friday, December 4. DO NOW: In preparation for some exercises in class do the following with the.
Preparación/ Review Hoy es miércoles el 4 de noviembre de 2015 Today is Wednesday, November 4, 2015 Due Now: Write on your notebook the following phrases.
Preparación/ Review Hoy es viernes el 6 de noviembre de 2015 Today is Friday, November 6, 2015 Due Now: You may open your book and see phrases in ch2A.
To be, or not to be? Let’s start out with one of the most important verbs in Spanish: ser, which means “to be.”
ESPAÑOL 1 8 de febrero de LA CAMPANA  ¿Cómo es tu mejor amigo?  Escribe 5-7 frases completas de tu amigo. La participación #1.
Adjective Agreement. Adjective Agreement (Sing.) To describe one person or thing, use ES + a singular adjective. Ejemplo: 1. El libro es divertido. (The.
*TIENES 5 MINUTOS* Objective: Vocab/Ideas: Vámonos:
¿Que Vas a Estudiar? Learning Objectives To be able to talk about school options GrammarComparatives Present and Future Tense Adjectives martes, el catorce.
What will you have to know on tomorrow’s quiz?. What will you have to do on tomorrow’s quiz?
Tarea: página 124 actividades 7 & 8 Español 1 lunes, el 15 de abril.
Learning Objectives: To be able to discuss your timetable and say what lessons you have on which days and at what time To say what your favourite and.
This powerpoint can be found in our shared area: My Computer/P Drive/Submit & Share/MFL/LWA Spanish/Y7 Spanish.
¡Buenas tardes clase! Cuando NO estamos de acuerdo Usen una expresión para decir que no estás de acuerdo con las oraciones. Después, explica.
Learning Objectives: To be able to name 18 school subjectsTo be able to name 18 school subjects jueves, el diecinueve de enero ¡Vamos Al Instituto! Me.
Escribir *You can get creative. You can write in the first person which means you are the character, you can use the third person which means you are talking.
Spanish III Honors Week 31. Para Empezar 20 de abril In English, what is happening in this comic?
Practiquen los adjetivos con
OBJETIVO: Aprender las asignaturas
Emparaja el español con el inglés:
Haga Ahora 6 En español, answer the following questions
Como se dice en español: See pg 96 vocab.
Write in Spanish (See pag 96)
Transcripción de la presentación:

¿Cómo son tus asignaturas? A* Aburrido/a Divertido/a dificil fácil importante útil Bueno /a interesante

¿Cómo son tus asignaturas? A*

¡El español es divertido! Intended learning: to give more in depth opinions on school subjects by using suitable adjectives to extend your ideas. BLP: to make links between different ideas miércoles veintinueve de febrero

Learning outcomes all students must be able to give opinions of “singular” subjects using adjectives that are cognates of English most students should be able to give opinions of “singular” subjects using a good variety of adjectives, focussing on adjective agreements some students could challenge themselves by giving opinions on singular and plural subjects with correct adjective agreement.

Which of the sentences do you think are correct? Why/Why not? Discuss it with the person next to you. El español es bueno La historia es interesante Las matemáticas son aburridos Las ciencias son interesante El inglés es divertida

La historia es aburrida Las ciencias son buenas El español es bueno

La historia es aburrida + +

Rewrite these sentences in your books, correcting the mistakes El inglés es buena La música es interesantes Las matemáticas es aburridas El francés son útil La educación fisica es divertido Las ciencias son buenos

Para terminar, completa las frases 1.El español______útil 2.Las matemáticas _____importantes 3.La informática es ____________ 4.____________ es fácil 5.____________ son interesantes Las ciencias es son divertida La tecnologia Fill the gaps with either the school subject, the verb (is - sing or plural) or the adjective

Escribe……. Escribe 4 frases sobre tus asignaturas Write 4 sentences about your school subjects, using two adjectives for each. Use the adjectives that we have learnt today Ejemplo El español es bueno y divertido