Descargar la presentación
La descarga está en progreso. Por favor, espere
Publicada porDomingo Quintero Caballero Modificado hace 8 años
1
Preparación/ Review Hoy es viernes el 6 de noviembre de 2015 Today is Friday, November 6, 2015 Due Now: You may open your book and see phrases in ch2A vocab. Write on your notebook: 3 complete phrases describing of your own school subjects:
2
Homework for Nov 14. 1. practice writing Textbook Pg 80 #9 2. Describe 3 classes you take. Make a chart and fill it out with que information from textbook pg 93: information of 3 of your classes. Divide your chart in four columns and label them: hora, clase, comentarios, profesor. (schedule, class, description and teacher.) 3.Use the above information to write 3 short paragraphs describing each class with complete sentences. On same page make 3 drawings of the descriptions of your classes. See rubric I posted on google classroom and homework page. 4. Practice at home. If you fill ready present.
3
Agenda 8:3o Do now. 8:40 Go over objectives 8:45 Review vocabulary in contexto 8:50 Practice formulating questions and answers with verb tener. Do examples 8:55 Practice formulating questions and answers with verb necesitar 9:00 Review class descriptive words: aburrido/a, dificil, facil, divertido/a, interesante, favorito/a. 9:10 students give examples of class descriptions to elbow partner 9:15 class practice with 2 other classmates 9:20 Class corrects quiz mistakes about schedules, subjects and uses verb tener and necesitar.
4
Objectives/Objetivos Students will be able to know: what are objectives? (whole class answer) Describe school Vocabulary Useful Words and how to formulate questions with the phrases: I have and I need found on Worksheet pg 34 ¿Qué necesitas? by practicing with 80% of accuracy the words Tengo Estudio Necesito and by comparing previous quiz page using the above verbs and correcting mistakes Write descriptions of class subjects by reviewing 6 descriptions of school subjects with 100% accuracy by practicing with graphic organizer from board and asking classmates what is their schedule like.
5
tengo (I have) Question: ¿Tienes la tarea? Do you have homework? tarea (homework) estudio (I study) necesito (I need) Question: ¿Necesitas una calculadora? Do you need a calculator? enseña (he teaches, or she teaches) carpeta de argollas (three-ring binder) Vocabulario en contexto
6
Class descriptions: aburrido/a difícil, fácil, divertido/a, favorito/a, interesante
7
¿Qué te gusta mas? Te gusta más la clase de inglés o la clase de español? la clase de español La clase de_________ es ____ (write verb) más divertida que más (adjective) que la clase de inglés.La clase de__________
8
?Que te gusta más? Te gusta más la clase de…… Name subject: La clase de tecnologia Name verb ____ Add :más Say adjective of class: _______________ Compare with other class: que la clase de musica
9
¿Qué te gusta más? ¿Te gusta más la clase de ______ o la clase de___________? La clase de_______es más ________ que la clase de Class descriptions: aburrido/a, difícil, fácil,divertido/a, favorito/a, interesante
10
La clase de….. es más (adjective) que la clase de_____ Subject La clase de matemáticas es más difícil que Description La clase de arte
11
Mi horario( Worksheet Pg 32) En la primera hora tengo la clase de… Tengo la clase de ingles en la primera hora Hora Clase Profesor La primera hora La clase de inglés La Sra. Moses La clase de tecnologia El Almuerzo La clase de ciencias sociales La clase de arte La clase de educacion fisica
12
¿Cómo es la clase de……? Class descriptions: aburrido/a, difícil, fácil,divertido/a, favorito/a, interesante, Hora La Clase de_______ es mas description que la clase de_____________ La clase de historia interesante La clase de arte La clase de musica
13
TecnologíaArte
14
Ciencias sociales Antropología, la Arqueología, laSociología, las Ciencias políticas, la Economía, la Geografía, la Historia e Historiografía, el Derecho, la Psicología, la Criminología y la Psicología Social.AntropologíaArqueologíaSociologíaCiencias políticasEconomíaGeografíaHistoriaHistoriografíaDerechoPsicologíaCriminologíaPsicología Social
15
Ciencias Naturales Química, Astronomía, Geología,Física y BiologíaQuímicaAstronomíaGeologíaFísicaBiologí
16
Matemáticas
17
Educación Física
18
El Almuerzo
19
Subject Pronouns https://www.youtube.com/watch?v=vrLS5gaBaus Español Inglés Español Inglés yo I nosotros nosotras we (masculine, masc and fem) we (femenine) tú (informal) usted (formal) you (familiar) you (formal) vosotros * (Spain) vosotras * (Spain) Ustedes (Uds) you (masculine, masc and fem) you (femenine) You (formal) él ella he She ellos ellas they( masculine and femenine) they (femenine) SingularPlural
20
Conjugacion de pronombres singulares. Single subject pronouns conjugation. Website for song https://www.youtube.com/watch?v=0bW81DfuJDY SpanishEnglish (Yo) soy.I am. Tú eres.You are. El es. Ella es. He is. She is
21
Exit ticket write on slate board and show teacher: 1. suject pronouns 2. schedule of school. 3. Class descriptions
22
Subject Pronouns SingularPlural I1st personWe You2 nd personYou all He She It 3 rd personThey
Presentaciones similares
© 2024 SlidePlayer.es Inc.
All rights reserved.