Hoy es el 21 de mayo. Es miércoles.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
-go Verbs There is a small but very important group of verbs that we call the -go verbs. These verbs are: Conocer : to know (people) Hacer: to make/do.
Advertisements

Ayudando en la comunidad la bolsa bag, sack la botella bottle.
Los irregulares del presente
-go Verbs There is a small but very important group of verbs that we call the -go verbs. These verbs are: Hacer: to make/do Poner: to put Salir: to leave.
CHAPTER 8B VOCABULARY. La bolsa (bag, sack) La bolsa (bag, sack)
usado, a la calle la botella la caja el cartón.
Los verbos estar y ser “to be”
“To Be” verbs in Spanish
The preterite (past) tense in Spanish. What is the preterite tense? The preterite tense in Spanish is one of two past tenses. We will learn the other.
ESTAR Another Irregular Verb! Estar is irregular. It does NOT follow a regular AR pattern like verbs such as nadar, bailar, or cantar do. Soooo…… What.
Hoy es miércoles. La fecha es el 26 de febrero LA PREGUNTA: Read page 113 Explain the physical education system, the use of gymnasiums, and the prevalence.
¡Bueños días, estudiantes! Do Now: 1. Translate the following sentence into English: Hoy es lunes y mañana es martes. 2. Translate the following two sentences.
Hoy es miércoles. Es el 14 de mayo La pregunta: For each of the sentences below, fill in the correct form of SER OR ESTAR. Also note which letter of the.
-go Verbs There is a small but very important group of verbs that we call the “-go” verbs. These verbs are: Hacer: to make/do Poner: to put Salir: to.
VERBS IN SPANISH.
Topic: Conjugating –ar verbs Essential Question: How do I converse correctly using –ar verbs in the present tense? Gramática 2.2 Español 1.
-go Verbs There is a small but very important group of verbs that we call the “-go” verbs. These verbs are: Hacer: to make/do Poner: to put Salir: to.
Spanish –er and –ir verbs. Verbs in General English and Spanish both conjugate verbs. They can be organized as 1rst, 2 nd, and 3 rd person. If you need.
Qué haces en la escuela Interview, Conjugation Practice.
La pregunta: Lean “la exploración del lenguaje” en la p. 406  What English word ending corresponds to the Spanish word endings –tad and –dad?  What English.
Hoy es el 14 de mayo. Es miércoles. La pregunta: Escriban una lista de “la gente” que menciona en la lista del vocabulario del capítulo 8B. La tarea Libro.
Hoy es el 14 de marzo. Es viernes. La pregunta Are you more like Selena in that you belong to many different cultural groups without being defined by.
Hoy es el 28 de mayo. Es miércoles. La pregunta: Traduce.  I tell them  He bought me  They bring us  We tell you La tarea Termina las hojas de ejercicio.
El verbo DECIR To say or to tell. El verbo DECIR The verb decir, meaning to say or to tell, is irregular in the present tense.
 Copy your DLT in English & Spanish. 1. DLT: I can learn the conjugations of the verb tener. Puedo aprender las conjugaciones del verbo tener. 2. DLT:
la bolsa bag, sack la botella bottle la caja box.
Hoy es lunes. La fecha es el 31 de marzo La pregunta: Conjuguen. Compartir/ vosotros Beber/ nosotros Comer/ ella La tarea: Estudiar – el examen del capítulo.
Hoy es jueves. La fecha es el 27 de febrero La pregunta: Traduzcan. The skirts cost fifty dollars. The pants cost two hundred nineteen dollars. A dress.
The verb “ser” To be.
Hoy es miércoles. La fecha es el 15 de enero LA PREGUNTA: What are the two steps of verb conjugation? LA TAREA y OTROS ANUNCIOS:  Midterm Exam –el 22.
Hoy es miércoles. La fecha es el 12 de marzo LA PREGUNTA: Conjuguen estos verbos radicales. Él/ querer Ellos / preferir Ella / pensar LA TAREA y OTROS.
1.8B Tomando apuntes….  You should view the following PowerPoint presentation to learn the preterite forms of the verb “hacer” and “dar”.  Read through.
Hoy es viernes, el 4 de abril. La pregunta: Lean la caja de “Fondo Cultural” en la página trescientos cincuenta y seis. What is the Museo del Oro? Where.
La pregunta: ¿Qué quiere decir “salir” y “venir” en Inglés? La tarea: Wrkbk. p. 98 Hoy es martes. La fecha es el 12 de noviembre 5B TEST – miércoles el.
8B vocabulary. Bag: la bolsa Bottle: la botella.
Ahora – Copy down the following questions, then answer it in a complete sentence in Spanish. 1. ¿Qué te gusta hacer después de la escuela? 2. ¿De dónde.
La pregunta: Read the Fondo Cultural on page 279, as you listen to the Juanes music clip. Then, write a sentence that compares Juanes’ music with some.
VERBOSVERBOS -ar verbs en español. Definición A VERB expresses an action or state of being Ejemplos: to jump to run to feel to be.
Hoy es el 15 de mayo. Es jueves. La pregunta: Contesta con una oración completa: ¿Qué reciclaste ayer? ¿Cómo ayudaste a los demás la semana pasada? La.
0 Capítulo 8B. Repaso: ¿Qué hiciste este fin de semana? –¿Trabajaste? -¿Dormiste mucho? -¿Comiste con su familia? - ¿Fuiste al parque de diversiones?
0 1 Capítulo 8B Tarjetas de vocabulario 2 TEMA 8 Experiencias Ayudando en la comunidad.
¿Qué haces en la escuela? Question words, objects, yo-go’s.
 The verb “to be” is the most widely used verb in English or Spanish!  It can be used to express the day, date, and origin. Es miércoles. Es el el trece.
Vocab: el día escolar Grammar: Subject Pronouns & Present Tense of –ar Verbs.
To be or not to be…. Inglés IWe YouY´all He/She/ItThem.
Essential ?: How do I conjugate this irregular verb and how is it used?
Hoy es martes. La fecha es el 11 de marzo LA PREGUNTA: Lean la caja de pronunciación en la página trescientos veintinueve. Explain what the letter z sounds.
Hoy es jueves. La fecha es el 3 de abril LA PREGUNTA: Do you remember how to say that you like to do something? If not, reference p. 26 – 27 in the text.
Objetivo: to identify phrases that express someone must do something. Ahora: List 3 adverbs and where are they placed in a sentence.
-go Verbs There is a small but very important group of verbs that we call the “-go” verbs. These verbs are: Conocer : to know (people) Hacer: to make/do.
Subject pronoun chart Grammar essentials #9. Subject pronoun chart This is so important for the foundation of conjugating all the verbs in Spanish. There.
Las clases de Sra. Schwarz Realidades 1 The Verb IR.
Conjugate decir in the present tense Grammar essential #30.
-ar, -er and –ir verbs in the present tense. Review Verb Infinitive Conjugate Subject Conjugations Subject pronouns a part of speech indicating action.
Español 2 Chapter 1 Grammar Lesson 1 Mr. Valdes – 218 Spencer High School
-go Verbs There is a small but very important group of verbs that we call the “-go” verbs. These verbs are: Hacer: to make/do Poner: to put Traer: to.
Preparacion Hoy es viernes el 4 de diciembre. Today is Friday, December 4. DO NOW: In preparation for some exercises in class do the following with the.
Los verbos Verbs: Conjugation and Infinitives What are infinitives? Pregunta:
Preparacion Hoy es miércoles el 2 de diciembre. Today is Wednesday, December 2. DO NOW: Read Gramática pg 84: List to form –ar verbs: What do you do to.
“Verbs” in Spanish come in two forms: 1.Infinitive 2.Conjugation.
LOS VERBOS!!!. We already know these phrases in Spanish:
Preparacion Hoy es miércoles el 16 de diciembre. Today is miércoles, December 16. DO NOW: 1.Read your Capitulo 2B sheets with verb estar 2.Read book grammar.
-ER and –IR Verbs. Review Verb Infinitive Conjugate Subject Conjugations Subject pronouns a part of speech indicating action an unchanged verb. In English.
Lesson 4.1 Grammar. Indefinite Articles Indefinite articles un and una are used to say a or an before a singular noun, while unos and unas are used to.
Gustar + noun & -ER, -IR verbs Gramática 3.1. Gustar = to like, to be pleasing (singular) If what is liked is singular use ___ + gusta – Me gusta – Te.
What will you have to know on tomorrow’s quiz?. What will you have to do on tomorrow’s quiz?
It is an irregular verb in all forms except “nosotros”. ITS BEST TO JUST MEMORIZE IT!
8B – Guía de estudiar. Parte I. A.You will look at pictures & state what people are collecting and taking to their local recycling centers. Know the following.
Present Tense of AR Verbs Las clases de Sra. Schwarz Realidades 1.
Tener. Regular Verb A regular verb will follow a pattern for conjugation. Pattern: Stem + endings.
Transcripción de la presentación:

Hoy es el 21 de mayo. Es miércoles. La pregunta: Lean el fondo cultural en la p.406 What is “el arte de vidrio” What recycled materials are many of these pieces of art made from? How do artisans make trays and decorative windows? La tarea Libro de ejercicio p. 152 y la traducción ESTUDIAR –Examen de 8B (el 3 de junio)

Repasamos la tarea de anoche La gramática - El verbo decir La meta: Students will be focus on vocabulary associated with helping in the community. El plan de hoy Repasamos la tarea de anoche La gramática - El verbo decir La GramActiva La hoja de apuntes Los dados La tarea Libro de ejercicio p. 152 y la traducción ESTUDIAR –Examen de 8B (el 3 de junio)

La tarea de anoche: libro de ejercicio p.150

La Gramática: el presente del verbo “decir” ¡Lean la información en la caja azul en la p. 408 Students should open their textbook to p. 385 and read the information in the blue grammar box. Discuss this information as a class. La discutimos

La Gramática: el presente del verbo “decir” ¡Miramos la GramActiva! Show the short grammar video Video program, disc 4 chapter 8A. GramActiva: The preterite of ir

La Gramática: el presente del verbo “decir” Completen la hoja de práctica del verbo “decir” Show the short grammar video Video program, disc 4 chapter 8A. GramActiva: The preterite of ir La discutimos

La Gramática: el presente del verbo “decir” La conjugación: Conjugate the verb DECIR in the verb chart below using the present tense yo nosotros nosotras tú vosotros vosotras Ud. él ella Uds. ellos ellas digo decimos ¡OJO! Notice this verb has an irregular “yo” form and a stem change. dices decís dice dicen

La Gramática: el presente del verbo “decir” En inglés: Next to the Spanish conjugations, write the ENGLISH meanings. I say We say YO digo :________________ NOSOTROS/AS decimos:________________ TÚ dices :________________ VOSOTROS/AS decís :________________ UD. dice :________________ UDS. dicen :________________ ÉL dice :________________ ELLOS dicen :________________ ELLA dice :________________ ELLAS dicen :________________ You say You say You say You say He says They say She says They say

La Gramática: el presente del verbo “decir” Información importante: Answer the questions below according to information from the textbook and the video. Decir has two translations. What does the verb decir mean?   List two questions that we have learned in the past that use the verb decir (¿Recuerdas?) What is the stem-change in the present tense conjugation of decir? What two forms of decir do not have a stem change in the present tense? “To say” or “to tell” 1.) ¿Cómo se dice? 2.) Y tú, ¿qué dices? E  I The nosotros and vosotros forms

La Gramática: el presente del verbo “decir” ¡PRUEBA!: Fill in the blank with the correct form of decir and translate the sentence. dice 1.) Miguel ___________ que los amigos son muy importantes.   2.) Yo ___________ que eres impaciente 3.) Nosotros ___________ que eres muy perezoso. Miguel says that friends are very important. digo I say that you are impacient. decimos We say that you are very lazy.

La Gramática: el presente del verbo “decir” Read the NOTA box in the middle of textbook page 408. What form of the verb decir do you use with “la gente”? Él / ella / Ud. – (La gente dice…) What word do you use after the verb decir to tell what people say? que

La Gramática: el presente del verbo “decir” Traducciones con vocabulario asociado con “Ayudando en la comunidad”: Translate the following sentences to Spanish. Use the appropriate forms of the verb DECIR. 1.) I say that (que) to be a volunteer is an unforgettable experience.   2.) He says that it is necessary to recycle at the recycling center. 3.) We say that she should collect garbage near the river. 4.)They say that it is necessary to separate the bottles, glass, cans and the newspaper. Digo que ser un voluntario es una experiencia inolvidable. Él dice que es necesario reciclar al centro de reciclaje. Decimos que ella debe recoger la basura cerca del río. Ellos dicen que es necesario separar las botellas, el vidrio, las latas y el periódico.

La Gramática: el presente del verbo “decir” 5.) I say that the neighborhood is better than the community.   6.) The volunteers say that the older people separated the used clothing. 7.) You (informal, singular) say that to carry the boxes is a problem. 8.) You (plural, informal, Spain) say that to collect toys for poor children is volunteer work. Digo que el barrio es mejor que la comunidad. Los voluntarios dicen que los ancianos separaron la ropa usada. Dices que llevar las cajas es un problema. Decís que recoger juguetes para los niños pobres es trabajo voluntario.

La gente conjugates like él/ella/Ud. Los dados Tiren el primer dado para identificar el sujeto y el segundo para identificar el verbo. Después, ¡CONJUGUEN AL PRESENTE Y TRADUCE! ¡CUIDADO! – Hay verbos (-ar) (-er) y (-ir) y unos verbos irregulares. La gente conjugates like él/ella/Ud. 1 – Yo 2 – Los voluntarios 3 – La gente 4 – Sr. Sol y yo 5 – Vosotros 6 - Tú 1 – llevar 2 – **decir** 3 – recoger *yo recojo 4 – traer *yo traigo 5 – separar 6 – decidir Students will be practicing their preterit conjugations. Write the subject pronouns and numbers from the first box on the board and the verbs and numbers from the second box as well. Split students into pairs. They will each need a piece of paper. Give each pair two dice. They should roll the first die to determine the subject. They should roll the second die to determine the verb. Now, they write the conjugation and compare. Roll the dice again and repeat. Continue for about 15 minutes or so. *Remind students that there are –ar verbs, -er verbs, -ir verbs and irregular verbs so they should be careful to use the correct endings/spellings.

La tarea Libro de ejercicio p. 152 Y la traducción de cada frase ESTUDIAR –Examen de 8B (el 3 de junio)