¡Buenos días! Learning IntentionsSuccess Criteria We’re learning to… We’ll know we’re successful when we can… identify, pronounce, and correctly use adjectives.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Subject Pronouns & Ser Spanish II.
Advertisements

¿Cómo eres? What are you like?.
Ser vs. Estar. Grammar Terms to Know Infinitive: The basic form of the verb. In English the infinitive is to + action (ex. To run). In Spanish the infinitive.
“To Be” verbs in Spanish
ESTAR Another Irregular Verb! Estar is irregular. It does NOT follow a regular AR pattern like verbs such as nadar, bailar, or cantar do. Soooo…… What.
Gustar- To like (to please)
Repaso de los pronombres de sujeto y los verbos AR Subject Pronouns and AR Verbs Review.
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1. Practiquen las formas de los adjetivos con Get out your yellow adjectives sheet. With your partner,
LEARNING INTENTIONSSUCCESS CRITERIA We are learning (to)…  produce new essential vocabulary in writing & speech  conjugate –er & -ir verbs, such as comer,
Present Tense.  El Verbo – The action word in a sentence  El Infinitivo – The infinitive (to + a verb)  To walk = caminar  To run = correr  To hear.
D ESCRIPCIONES ¿Cómo es….?. E L VERBO “S ER ” Yo soy Tú eres Él es Ella es Usted es Nosotros somos Nosotras somos Ellos son Ellas son Ustedes son When.
Ahora – Copy down the following questions, then answer it in a complete sentence in Spanish. 1. ¿Qué te gusta hacer después de la escuela? 2. ¿De dónde.
¡Buenos días! Learning IntentionsSuccess Criteria We’re learning to… We’ll know we’re successful when we can…  correctly use essential vocabulary,  use.
İBuenos días! Antes de la clase… (Before class…) Make sure you have your flipped classroom notes out to be checked. Complete your “I can” statements for.
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1. No ponen la tarea vieja en la cesta. DON’T p ut your homework in the basket. 2. Sacan la hoja del c írculo de conversación.
Objetivo: How do we describe ourselves? Hagan Ahora: In your notebooks, conjugate ser into all six forms. When you receive your workbook, write your first.
T HE V ERB S ER Chapter 1- Part II Grammar. P RIOR K NOWLEDGE - S UBJECT P RONOUNS English Subject Pronouns I- You (informal) You (formal) He She We We.
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1. Pongan la tarea nueva en la cesta. P ut your new homework in the basket. 2. Hagan la actividad con los dados con sus.
La Fecha: Hoy es jueves, 4 de septiembre Tema: Review of Unit 1 concepts Obj: SWBAT use activities vocabulary and the verbs ser and gustar to create basic.
LEARNING INTENTIONSSUCCESS CRITERIA We are learning (to)… use infinitive verbs correctly talk and write about activities we like and dislike using forms.
 The verb “to be” is the most widely used verb in English or Spanish!  It can be used to express the day, date, and origin. Es miércoles. Es el el trece.
LEARNING INTENTIONSSUCCESS CRITERIA We are learning (to)… use infinitive verbs correctly talk and write about activities we like and dislike using forms.
Capítulo 2 En mi colegio pg Los objetivos pg Identify people and classroom objects 0 Ask for and give names 0 Ask or tell where someone.
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1.Guarden todas las cosas debajo de tus pupitres. Put all of your things below your desks. You will only need a pencil.
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1. Hagan la actividad con los dados con sus compañeros. Do the dice activity with your classmates. Make sure to correct.
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1. Pongan la tarea en tu pupitre. Put your out on your desk to be checked (or Missing Work Log). 2. Repasan los miembros.
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1.Hagan las actividades que están en tu tarjeta de salida, por favor. Do the activities on the back of your exit slip,
Apuntes de gramática Capítulo 3 Día 6. Remember the verb ser? Yo soy Tú eres Él/ella es ¡Soy guapo!
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1.Practiquen los adjetivos con Practice reviewing the adjectives with your classmates using your adjective.
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1.Repasen el vocabulario nuevo con Review the vocabulary with a partner. Quiz each other w/ the adjectives.
Verbs ar verbs er verbs ir verbs
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1. Pongan la tarea en tus pupitres. Set your HW out on your desk (i.e. Flip Class Notes). 2. Repasen los adjetivos con.
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1.Aprendan adjetivos nuevos con Learn new adjectives with a partner. Use the 4 survival questions to learn.
Ser means “to be” For each person (I, you, he, she, we, you all, they), there is a specific conjugation (verb form)
Grammar from Chapter 1.1 (What you covered last year)
 This means that I know all of the personal pronoun s in Spanish, such as yo (I), tú (you), nosotros (we), etc.  I know that the verb ser means to be,
Verbos que terminan en -AR In order to talk about activities, we need to use verbs (action words). In English & Spanish, the infinitive (infinitivo) is.
Copy the white notes.  There are three types of verbs in the Spanish language. Verbs that end in –ar, -er, and –ir  Example: hablar, comer, escribir.
How to conjugate an AR verb. We already know that in Spanish infinitives can end in: AR (bailar, cantar) ER (correr, ver) IR (escribir) In Spanish the.
Preparacion Hoy es miércoles el 2 de diciembre. Today is Wednesday, December 2. DO NOW: Read Gramática pg 84: List to form –ar verbs: What do you do to.
“Verbs” in Spanish come in two forms: 1.Infinitive 2.Conjugation.
LOS VERBOS!!!. We already know these phrases in Spanish:
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1.Saquen la hoja de ‘Trabajo del timbre: Los adjetivos’. Get out your Warm-up: Adjectives sheet from last class. 2. Practiquen.
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1. Pongan la tarea vieja en la cesta. P ut your old LATE homework in the basket & keep your Flipped Classroom notes for.
ESPAÑOL 2: RESPASO DEL AÑO PASADO. LET’S BEGIN WITH PRONOUNS! SUBJECT PRONOUNS take the place of the subject (noun) of the sentence. Yo Tú Él / Ella /
Los Verbos What is a verb?. What is an infinitive? Bailar = To Dance Cantar = To Sing Nadar = To Swim Correr = To Run Escribir = To Write Esquiar = To.
SER VS. ESTAR: INTRO. Ser Estar LET’S LOOK BACK TO HIGH SCHOOL… Describing what someone is like Telling someone’s name Stating someone’s ethnicity Describing.
Hoy es martes el 5 de abril Today is Tuesday, April 5 Write the following phrases in Spanish and use correctly the verb estar: She is sick= Ella está enferma.
What will you have to know on tomorrow’s quiz?. What will you have to do on tomorrow’s quiz?
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1.NO pongan la tarea en tu pupitre. DO NOT put your on your desk. I’m not checking this one in today. 2. Pongan todas.
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1. Pongan la tarea en la cesta.
¡Buenos días! Trabajo del timbre:
Saquen sus apuntes de la sala volteada.
Practiquen los adjetivos con
¡Bienvenidos! Pongan la tarea en tu pupitre.
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1. Pongan la tarea en el pupitre.
¡Buenos días! Trabajo del timbre:
¡Buenos días! Trabajo del timbre:
¡Bienvenidos! Pongan la tarea en tu pupitre.
Practiquen los adjetivos con
¡Bienvenidos! Pongan la tarea en el pupitre.
¡Tenemos el examen de unidad 2 este jueves!
¡Buenos días! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA
¿Cuándo hace frío, ¿qué te gusta hacer en el invierno?
¡Buenos días! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA Trabajo del timbre:
¡Buenos días! Trabajo del timbre:
¡Buenos días! Trabajo del timbre:
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1. Ponen la tarea nueva en la cesta.
Hoy es miércoles, el 5 de octubre.
¡Buenos días! Trabajo del timbre:
Transcripción de la presentación:

¡Buenos días! Learning IntentionsSuccess Criteria We’re learning to… We’ll know we’re successful when we can… identify, pronounce, and correctly use adjectives in Spanish, as well as “calendar” vocabulary, describe our personalities, utilizing multiple traits, ask and answer the questions, “What day is it?”, “What’s the date today?”, “What are you like?”, and “Are you…?” in complete sentences. use subject pronouns and different verb forms to talk about different people understand how gender affects which adjective we use to describe people – masculine or feminine, use the correct forms of adjectives to describe ourselves consistently. participate in tiered activities & survey activity using pure Spanish & complete sentences say “I, you, he/she, they, we” & all of the forms of the verb ‘ser’ appropriately. Trabajo del timbre: 1. Practican los adjetivos con sus compañeros. Practice the adjectives with your classmates.

D ía de los Muertos 1/11-2/11 El calendario ¿Qué día es hoy? Hoy es. ¿Cuál es la fecha? Es el de. octubre lunesmartesmiércolesjuevesviernessábadodomingo 1 *el primer d ía de… ‘La noche de Brujas’

Preguntas importantes ¿Cómo eres (tú)? – (Yo) soy … – (Yo) no soy … ¿Eres …? – Sí, (yo) soy … – No, (yo) no soy …

¿Es el septiembre?Es el septiembre. Is it September?It is September. Question vs. Statement ¿Eres gracioso?Eres gracioso. Are you funny?You are funny. ¿Son las cuatro y media?Son las cuatro y media. Is it 4:30?It is 4:30. ¿Estás cansado?Estás cansado. Are you tired?You are tired.

PRONOMBRES (PRONOUNS) A word that can function by itself as a noun phrase and that refers either to the participants (e.g., I, you ) or to someone or something mentioned elsewhere (e.g., she, it, this ). She writes and I like to read.

Los pronombres yo I nosotros/nosotras we tú you (informal) vosotros/vosotras* you all (informal) Usted (Ud.) you (formal) Ustedes (Uds.)* you all (formal) él, ella he, she ellos, ellas they, they

INFINITIVO (INFINITIVE) The basic form of a verb (action word) undefined by a subject or tense (in Spanish, these end in -ar, -er, and -ir) Escribir = to write Levantar = to lift Abrir = to open Sacar = to take out Necesitar = to need Ser = to be (permanent; names, characteristics, etc.) Estar = to be (temporary; feelings, location, etc.) She writes and I like to read.

CONJUCACIÓN (CONJUGATION) The variation of a verb, identified by a tense, number, and person. To write – I write – You write – He/she writes – They write – You all write To be – I am – You are – He/she is – They are – You all are She writes and I like to read.

PRONOUN CONJUGATION OF ‘SER’ ENGLISH TRANSLATION Yosoy I am... Túeres You (informal) are … Él/Ella Usted es He/she is … You (formal) are … Nosotros/nosotrassomos We are … Ellos/Ellas Ustedes son They are … You all are … Ser = To be (permanent)

When have you seen ‘ser’? ¿Cómo te llamas?Yo soy Julia. ¿Qué hora es?Es la una. Son las dos. ¿Qué día es hoy?Es el lunes. ¿Cómo eres?Yo soy simpática. ¿Cómo es el chico?Él es deportista. Note: These all describe permanent situations. They do not change in an instant.