Repaso del vocabulario, saber/conocer, y los objetos indirectos

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Verbos que toman un complemento indirecto frecuentemente
Advertisements

Indirect Object Pronouns, p. 147 What is an Indirect Object? A noun or phrase that answers the question to who(m) after the verb. Nayeli wrote a letter.
Los pronombres de complemento indirecto
¿Qué significa en inglés? HABLA CON UN COMPAÑERO.
Indirect Object Pronouns
Write the English on the other side of the flap!
Voy ……va…… VamoS … The verb “ir” (to go) can be used to communicate where you go or other people go Example: Yo voy a la escuela todos los días Voy a.
English Lesson 5.
Español II 3-2 Chores and complaining Practice your listening and speaking. Listen to the recording and respond. Click to the next slide to check your.
LOS OBJETOS DIRECTOS E INDIRECTOS
Tarjetas postales 4a projecto.
RID Español 4H.. Double Pronouns.  ¿Me comprará mi madre la cadena de oro? ¿Me la comprará?  ¿Regalarán mis padres el Ipad a mi hermano?  ¿Se lo comprarán?
Unidad 4.1.  In this lesson you will learn to: talk about what clothes you want to buy say what you wear in different season use tener expressions learn.
Saber v Conocer To know.
Hacer Ahora Write these dates in Spanish. 1. January 5 2. April 1 3. October June August 31.
Direct Objects and Direct Object Pronouns. Parts of Speech Grammatically speaking, the verb (V) is the action in the sentence. The subject (S) is the.
Vocabulario. Ayudar: To help Contar (o-ue) (sus problemas a alguien) To tell.
Spanish Día 54 Review of Vocabulary Pronouns Review for test.
Los complementos directos e indirectos: un repaso.
El objetivo We are learning to conjugate the verb “ir”
Tener You already know that TENER is used for: TO HAVE And when you want to express HUNGERAndTHIRST.
¿Sabes qué? Lunes el 2 de junio
Hoy es jueves el 6 de marzo de 2014
4.7 invitations, ir+a+inf.. Vámonos Conjugate the following three verbs. Draw a boot! Pedir (e → i) Querer (e → ie) Jugar (u → ue)
Español 3 Hoy es jueves el 2 de enero de La Campana 1.¿Cómo era tu vacación? 2.¿Adónde fuiste? 3. ¿Qué hiciste? Contesta las preguntas. Usa el.
¿Estás listo/a para la Navidad? ¿Qué tienes que hacer para estar listo/a para la Navidad?
Los objetos directos e indirectos.
¿Saber o Conocer?, esta es la cuestión…
 I can introduce myself and others using basic, appropriate greetings and even gestures when needed  I can ask someone to describe himself/herself 
Indirect Objects He gives the book to María. DO=Book Where is the book going? To María. IO=María He buys me flowers. For whom does he buy the flowers?
Hagan ahora: Copy notes on “GUSTAR” means to like, or to please
English Lesson 3.
Direct Objects WHAT IS A DIRECT OBJECT? The direct object answers the question WHO or WHAT after the verb. Most of the time it is a noun. WHAT IS THE.
p. 64 (MP) For today, you will be completing some Actividades Para Todos. You may work with a partner or small group to complete these. Ms. T may pull.
¿Qué vamos a hacer? - Tomar la prueba (last 1 about Español 1!) 
Los complimentos Pronombres del objeto directo Pronombres del objeto indirecto Pronombres reflexivos.
Tener que and Ir a To tell what you have to do And What you are going to do.
Antes de empezar – write the following sentences with the verb correctly conjugated; use your notes. La señorita Jones (preparar) _________ lecciones interesantes.
Quasimodo: Get a markerboard! On the test tomorrow:  Saber vs. Conocer  Verbs with irregular yo forms (conducir, traducir, etc.)  Demonstratives (pronouns.
Imperfect and preterite Ya conocía bien a esa chica cuando vino a mi clase. I already knew her Conocí a esa chica cuando vino a mi clase. I met her that.
IOPs. Direct Object Pronouns Take the place of a direct object Direct Object receives the action of the verb In Spanish: –me, te, lo/la, nos, os, los/las.
La mujer cartera le da el paquete al vecino. Mi abuela me da un regalo de cumpleaños. “Ay, padre, no nos gusta el suéter!” El mecánico le ayuda al vecino.
 What are some questions you could ask someone in Spanish about pastimes using the vocab and grammar we’ve learned so far this year?  Write down as many.
Repaso Con gustar/encantar/interesar etc. MeNos Te LeLes.
Possession: A new concept POSESIÓN: UN CONCEPTO NUEVO.
The following slides introduce the new verb IR.
Repaso – capítulo 3. el vocabulario la clase de arte.
GIVE IT TO ME! TELL ME IT! LEND IT TO HER! BUY THEM FOR US!
Gramática 3.1 QUERER with infinitives el 4 de diciembre.
SER vs. ESTAR- Translate
El complemento directo y el complemento indirecto del verbo en español SPAN 101- SPAN102 (W2010)
I buy the red dress. Gramática: En inglés TWO steps to direct objects.
Buenos Días Repaso 1._______ 2._______ 3._______.
Prueba EL Subjuntivo.
Indirect Objects An indirect object is almost always the person (to whom, for whom). My dad bought flowers for my mom. (for whom??) ‘my mom’ is the indirect.
ESPAÑOL 1 1B PREGUNTAS. Describe how YOUR friends are TUS AMIGOS NO SON SOCIABLES, ¿CÓMO SON?
UNIDAD 3 – LECCIÓN 2 Lunes, diesciseis de noviembre del dos mil quince Objetivos de lección 2: 1.SWBAT talk about family 2.Ask and tell ages 3.Express.
Indirect Object Pronouns. An indirect object tells you to who or for whom an action is performed.
Español 3Español 3 2 de noviembre de de noviembre de 2015.
Notes #2 Simple future tense U2E3 Standard and objective Notes #2 Ir+a+infinitive Standard 1.2- Students understand and interpret written and spoken.
17 de septiembre SER y Indirect Object Pronouns. QUIZ: TRANSLATE to Spanish He is Nicaraguan. They are American. We are Guatemalan. She’s Peruvian. Are.
Vocabulario Indirect Object Pronouns Direcci ó n Cinco de Mayo Cultura Los verbos
WHO IS DOING WHAT TO WHOM INDIRECT OBJECT PRONOUNS.
Saber vs. Conocer To Know Saber vs. Conocer In Spanish, there are two verbs that express the idea "to know." These two verbs are "saber" and "conocer."
Indirect Objects Pronouns. What are Indirect Objects? I bought that skirt for her. Subj.VerbDirect ObjectIndirect Object.
Ar Verbs In Spanish The Endings are: O, As, A, Amos, An.
PRONOMBRES DE COMPLEMENTO DIRECTO DIRECT OBJECT PRONOUNS.
¿Qué recuerdan Uds.? Un repaso para el examen. DOP’sDe compras Las fechas La familia Los adjetivos possesivos
El presente del verbo: TENER BUEN VIAJE 1 – CAPITULO 6 TAKE NOTES!!!
Given the sentences, rewrite them in Spanish to replace the direct object noun with a direct object pronoun. 1. Ella limpia el baño. 2. Nosotros traemos.
Transcripción de la presentación:

Repaso del vocabulario, saber/conocer, y los objetos indirectos Antes de la prueba

Calentamiento – Unscramble! acisam ________________ nastealonp ________________ zaapsto ________________ scealctnie ________________ ragor ________________ quteahca ________________ tmaseica ________________ odveist ________________ uslab ________________ alfda ___________________ ddsuaera ___________________ acartbo ___________________ mosbrroe ___________________ crótnnui ___________________ rbgoai ___________________ ruséte ___________________ siadnlsaa ___________________ rteaj ___________________ nfbauda _________________

¿Saber o conocer? Yo _____________ programar computadoras. Mi amiga ___________ bien el pueblo de Berlin. Somos bilingües y _____________ hablar español e inglés. ¿Ustedes ___________ a mi abuela Nena? Pregunta a Juan. Él ____________ la respuesta. Yo no ______________dónde está el supermercado.  Carmen  ____________ tocar el piano y ___________ a muchos músicos. El médico _____________  qué hacer en estos casos. Nosotros ________________  bien al doctor Vélez. Él ________________ las matemáticas. conoce sabemos conocen sabe sé sabe conoce sabe conocemos sabe

Indirect Object Pronouns ¿me, te, le, nos, or les? Mis amigos Loles, Antonio y Karen (1)__________ preguntan a mí si quiero ir a Italia con ellos este verano. Yo (2)__________ digo: “¡Sí, síííí!” Ellos (3)________ quieren pedir a la profesora de historia del arte un libro o dos. Yo (4)___________ quiero dar a ellos un álbum de fotos muy interesante. El novio de mi hermana es italiano. Él tiene una colección con dos mil cuatrocientos sesenta y tres fotos de muchas ciudades y museos del país. (5)_________ voy a preguntar a mi hermana dónde lo tiene y a mis padres (6)__________ voy a decir: “¡Mamá, papá, en agosto voy a Italia con mis amigos! La señorita Casanova (7)__________ va a dar un par de libros y el novio de Ángeles (8)_________ va a prestar su maravilloso álbum de fotos.” Loles tiene suerte. Su tía (9)___________ va a pagar el pasaje. Antonio y Karen van a trabajar en el centro comercial los meses de junio y julio. ¿Y qué hago yo? ¿Quién (10)___________ va a pagar el pasaje a mí? ¿A quién (11)______ pido dinero yo? ¿A papá? Pero, él (12)________ dice: “Sarita, hija, lo siento, pero yo no (13)__________ puedo pagar tu pasaje. Tu prima (14)____________ puede dar trabajo de dependienta en su tienda de ropa.” ¡¿Trabajo?! les le les le les nos nos le me le me te te

A traducer – What is the paragraph saying? My friends Loles, Antonio y Karen ask me if I want to go to Italy with them this summer. I say to them, “YESSSS!” They want to ask the art history teacher for a book or two. I want to give them an interesting scrapbook. My sister’s boyfriend is Italian. He has a collection of 2,463 pictures of many Italian cities and museums. I am going to ask my sister where it is and I’m going to tell my parents, “In August, I’m going to Italy with my friends! Ms. Casanova is going to give us some books and Angeles’ boyfriends is going to loan us his awesome photo album. Lola is lucky. Her aunt is going to pay for her trip. Antonio and Karen are going to work in the mall during June and July to pay for theirs. And me? What am I going to do? Who is going to pay for me? Dad? But, he tells me, “Sarita, I’m sorry, I can’t pay for your trip. Your cousin, can give you a job as a worker in her clothing store.” Me, work?!?!?! Work alone or with people near you – Quickly go through and decide what is going on. Write down as much as you can!

Paint chips! ¿Qué recuerdas del vocabulario?

El Craneo Draw a tarjeta roja! Dice roll. Necesitas… Sculpt it Draw it Describe in Spanish Act it out and 6  choose 1-4

Free – write: 10 minutos Escribe que llevan las personas en la clase. Usa nombres de las personas y oraciones completas. Escribe usando colores, adjetivos, tiendas de ropa… incluye mucho vocabulario! Piensa en cuánto cuesta y cómo las personas pagan la ropa también… ¡Trata (try) a escribir por todos los minutos!