School Supply Drive Angela Gentil August 7, 2014 University of Phoenix - Span 505 Útiles escolares para niños.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
¿Qué hora es?. Es la una. Son las tres. Son las once.
Advertisements

-go Verbs There is a small but very important group of verbs that we call the -go verbs. These verbs are: Hacer: to make/do Poner: to put Decir: to say.
La hora To find out the time you ask: ¿Qué hora es?
Ayudando a su Hijo(a) a Tener Éxito en la Escuela.
Week 2 sp 2 school sub/ob, adj, ser, tener,
SALIR and DECIR: unos amigos nuevos 
Tener que + infinitive to have to (+ do something)
Lathrop Intermediate School Program Verification / Orientation Week School Year 2014 – 15 August 18 – August 23, 2014 Be RespectfulBe ResponsibleBe Safe.
Fountas and Pinnell Reading Assessment/ Evaluación de lectura.
Cómo Ayudarle a su Hijo Tener Exito en la Escuela > Hable con los maestros > Por lo menos una vez al año, los maestros deben invitar a los padres a una.
+ CHAPTER 3 REVIEW Grudgeball. + HAGA AHORA HAGA AHORA el 19/20 de noviembre Answer the following questions about yourself following the example format:
Ms. Martinez September 3, 2014 Spanish 1 Instructions:  You need to write the notes in your Spanish journals.  Write the translation next to the Spanish.
Welcome back to School Ms. Martinez
Calentamiento Write about the following images using the verb conocer from yesterday: ej. Yo conozco a Sra. Bender 1)2) 3)4)
Español III. 1.Descríbete 2.El siguiente escenario 3.¿Cómo eras? 4.¿Qué hacías? 5.Tu niñez 6.Vivían 7.Específica y reciente 8.El verano pasado 9.La escuela.
Starter: stars and wishes. Learning objectives: To use a writing frame to construct new language and memory strategies to remember it Outcome: Approximately.
Qué haces en la escuela Interview, Conjugation Practice.
LOS VERBOS IRREGULARES ‘YO’ – 5.2 Pregunta esencial: How do I talk about planning a party using irregular ‘yo’ verbs n the present tense?
Telling Time.
Hoy es el 14 de mayo. Es miércoles. La pregunta: Escriban una lista de “la gente” que menciona en la lista del vocabulario del capítulo 8B. La tarea Libro.
de septiembre.  ¿Qué hora es? La participación #1 = dibuja una FLOR GRAN DE 3. 4.
Fact Family4, 5, 20 (provided by the teacher) Problem4 X 5= 20 Perimeter = 18 cm Area4 x 5= 20 sq cm 5 cm 4 cm Example: Teachers: Assign students.
TOPICS: SABER/CONOCER AND YO-GO VERBS Essential questions: How do I say whom and what I know? How do I use some other irregular verbs?
Español 1 Señora Lear Unidad 4 Etapa 1 Los verbos decir y salir. Content Objective: S.W.B.A.T. conjugate and utilize the verbs decir and salir. Language.
Talk about activities you do at school Conjugations of verbs tener, poner, hacer y traer.
Capítulo 3 Nuevas Clases – Nuevos Amigos
Superlatives. To talk about something or someone having “the most” or “the least” characteristic or quality, use the following formulas: El La Los Las.
ESPAÑOL 2 Hoy es miércoles el 26 de febrero de 2014.
Los verbos decir y salir.
Welcome to Cesar Chavez Academy Back to School Orientation.
LOS VERBOS IRREGULARES ‘YO’ – 5.2 Pregunta esencial: How do I talk about planning a party using irregular ‘yo’ verbs in the present tense?
LA PRUEBA DE SER Y ESTAR: Pueden usar sus apuntes y su libro You may use your notes and textbook to complete the quiz. You have 15 minutes to complete.
Los infinitivos (Infinitives) ¿Qué es un infinitivo? What is an infinitive?
GUSTAR PRÁCTICA CON GUSTAR. DIRECCIONES:  Each slide will contain a picture or a vocabulary word and a subject. In your group, you need to come up with.
¿Qué haces en la escuela? Question words, objects, yo-go’s.
Me llamo __________ Clase 602 La fecha es el 20 de noviembre del 2014 Proposito # 29: ¿Como terminamos el repaso del verbo SER? Actividad Inicial: Copia.
How to Help your Child with Homework Cómo ayudar a su niño con la tarea escolar EL Program Instructional Support Services Lake Elsinore Unified School.
Welcome to Second Grade Bienvenidos a segundo grado.
ALC 57 Lunes el 22 de noviembre. Objetivo Yo puedo identificar la ropa de la lista del vocabulario.
Sub plans October 24th. Preguntas esenciales: ¿Por qué los países centro americanos han tenido tanta inestabilidad? ¿Qué cosas tienen en común los países.
Entre y siente. Está listo por tu proyecto..  After you have recorded your Asi Soy Yo  it to your teacher 
TOPICS: SABER/CONOCER AND YO-GO VERBS Essential questions: How do I say whom and what I know? How do I use some other irregular verbs?
Completa la pagina 32 en el libro de trabajo.. Objetivo: yo puedo hablar de mi día escolar. Agenda: 1. Hacer Ahora: la página Práctica de escribir.
Property of Ashley E. Wood. Present Progressive Present progressive is something we have already seen, when we were working with “estar” It’s used to.
The following slides introduce the new verb IR.
+ Four Square Vocabulary. + What it is. Whole class, small group or individual activity that: Presents new vocabulary Reviews vocabulary Practices sentence.
11 Un Viaje en Avión In this chapter you will learn to: ❖ check in for a flight ❖ talk about some services on board the plane ❖ get through the airport.
Programa Círculos de Estudio.  To build a unified group of diverse parents, teachers, and students that understand the challenges and benefits of a diverse.
What is Title I? Title I is a federally funded program to help children get a quality education and meet academic standards.
Storyboard guión gráfico Public Service Announcement Anuncio de servicio público.
State Migrant Parent Advisory Council SMPAC. Welcome Doreen Candelaria Title I/ Migrant (602)
En la clase Los Verbos Sujetos: Yo y Tú. Conjugación de los verbos - I In Spanish when we want to talk about yourselves we use the word yo. Yo means I.
Lunes 25 agosto Máx. : 23° Mín. : 16° Hazlo ahora 3 min ¿Que quieres ser?
ALC 68 Hoy es martes el 27 de marzo de 2012 Hay 12 preguntas para la bienvenida. If you have not done the bienvenida yet, you need to make a new flash.
Capítulo Preliminar El calendario. Copy and Translate the following (SR24) Days and Months general Vocab 1.¿Qué día es hoy? 2.hoy 3.mañana 4.la semana.
Vámonos (cinco minutos)  Write and solve three math problems of your own in Spanish- remember that you don’t know any numbers higher than 99 or lower.
Me llamo _______ Clase 602 La fecha es el 17 de noviembre del 2014 Propósito # 26: ¿Quién eres? Actividad Inicial: Write a short paragraph about YOURSELF.
Objetivo: Ask and tell what time it is. Talk and write about my classes at school. Agenda: 1.HacerAhora: El Tiempo 2.? Importantes 3.Brilla 4.Apuntes 5.Mi.
VERBS THAT END IN –GO WHEN YOU CONJUGATE THEM WITH YO IN THE PRESENT TENSE Go verbs.
Indirect Object Pronouns Original PowerPoint was by Ms. Martin of Tri-Center Community Schools.
Double Object Pronouns What happens when we have both direct and indirect object pronouns in the same sentence? What goes where? Information for this lesson.
¿Cómo se dice en español? (How do you say in Spanish?) 1. There are two street signs in the sidewalk. 2. The green benches are in the park. 3. There is.
Vámonos: Verbal (choose one to SAY to me out loud for credit) Tell me about a sport you like MORE THAN another sport. Tell me about a food that WORSE THAN.
SWBAT apply directional vocabulary in order to provide and obtain directions to various places in a city Hoy es miércoles el dieciséis de diciembre Hagan.
ESPAÑOL I 8 DE DICIEMBRE DE LA CAMPANA HOY ES MARTES, EL 8 DE DICIEMBRE DE 2015 Escribe en inglés: 1. Santa es un hombre generoso quien vive en.
GO VERBS (IRREGULAR VERBS) Unit 5, lesson 2 (Spanish I)
¡Buenas tardes clase! Cuando NO estamos de acuerdo Usen una expresión para decir que no estás de acuerdo con las oraciones. Después, explica.
100 Book Challenge Desafío de leer 100 libros. Cada niño tendrán: Una bolsa de libros Una carpeta 2 libros para leer cada noche Un informe de lectura.
Asking questions CategoriesInterrogatives PeopleQuién?Con quién? LocationDónde?Adónde?De dónde? Things or actionsQuéCuálCuántos?/Cuántas? ReasonPor qué?
Target: Use IR to say how people get to school
Transcripción de la presentación:

School Supply Drive Angela Gentil August 7, 2014 University of Phoenix - Span 505 Útiles escolares para niños

Obtener Apoyo  At the end of the current school year (June), talk to building Principal and Central Office Administrators to seek approval about putting together a school supply fundraiser for the following year.  At the end of July, have teachers create/submit wish lists of school supplies for their classrooms and students. Get Support  En el fin del año escolar (junio), habla con el principal y los administradores de la Oficina Central para aprobación de un recaudador de fondos de útiles escolares para el año siguiente.  En el fin de julio, tienen los maestros a crear y presentar sus listas de útiles escolares para sus salones y los estudiantes.

Haga conexiones con la comunidad  Late June/Early July, contact The Latinos Unidos student-led group at UW-Parkside and ask for support/volunteers.  In July have the school secretary create flyers promoting School Supply Drive.  Make sure the signs clearly state when event will take place and what supplies are needed.  In July, Use Latinos Unidos volunteers and teachers to hang signs in local business. Make Connections with Community  En el fin de junio o principios de julio, contacte el grupo Latinos Unidos en la Universidad de Wisconsin- Parkside y pedir para apoyo / voluntarios.  En julio tiene la secretaria de la escuela crear folletos de promoción de las listas de útiles escolares.  Asegúrese de que las señales indican claramente el evento y lo que se necesitan.  En julio, use el grupo Latinos Unidos y maestros para que cuelguen carteles en las empresas locales.

Encuentro útiles escolares  In July, have volunteers decorate large boxes to hold supplies.  In the beginning of August, distribute boxes to local businesses that have agreed to support supply drive.  At the end of August, have volunteers bring the supplies to the school hosting the event. Gathering Supplies  En julio, tienen voluntarios decoran las cajas grandes para guardar materiales.  En el principio de agosto, distribuir cajas a las empresas locales que han acordado apoyar al evento.  En el final de agosto, tienen voluntarios traen las cajas de útiles a la escuela.

Distribución de útiles escolares  At the end of August, use Latino Unidos volunteers and teachers to sort out the supplies.  After they are sorted, go through teachers list to distribute supplies fairly/equitably. Distribution of Supplies  En el final de agosto utilizar voluntarios de Latinos Unidos y maestros para resolver los útiles escolares.  Después de están ordenados, distribuir los útiles escolares bastante / equitativamente a las maestras.

¡Dice Gracias!  At the beginning of the school year have the students create thanks you letters and small posters to thank Latinos Unidos for their help/support as well as the community businesses that housed boxes.  Have teachers deliver the thank you letters to show appreciation of staff and students. Say Thank you!  Cuando empieza el año nuevo, tienen que los estudiantes crear cartas de agradecimiento para el grupo Latinos Unidos por su ayuda / apoyo y las empresas de la comunidad que albergaban las cajas.  Las maestras entregarán las cartas de agradecimiento para demostrar el aprecio de las maestras y los estudiantes.