Www.elkeenespanol.wikispaces.com. Preguntas esenciales: ¿Qué necesito hacer cuando leo?***¿Por qué es importante leer en español? ¿Qué es vocabulario.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
HLL -1 Weekly objectives: What is the goal of Heritage Learners Class? Alphabet, Parts of Speech, Weather Practice Academic Vocabulary La Garita del diablo.
Advertisements

Español 1 – el cuatro de diciembre  We practiced two ways of asking what you need (or don’t need), and what you have (or don’t have) in class today. READ.
Preguntas con el verbo “hacer”
Qué haces en la escuela Interview, Conjugation Practice.
Español 1 13 de marzo de La Campana  Forma parejas:  1. Quiero ir A. She likes to go  2. Le gusta ir B. They want to go to the beach  3. Vamos.
¡Hola! ¡Buenos días! ¡Bienvenidos! Please find your class number on the class paper that is taped to the board and then look for your seat.
Sub plans for Elke 10/11 A block needs Nuestro Mundo textbook, some girls will be doing something different. – All students will complete Rogelio el ratón.
MORE CONVERSATION TOOLS
LA TAREA ESTUDIEN – preterit and imperfect quiz be sure to know: verb endings (sheets in plastic protectors) all regulars PLUS imperfect irregulars ser.
Español 1  26 y 27 de septiembre de La Campana Hoy es viernes el 27 de septiembre de 2013  Answer the questions in Spanish.  1. ¿Qué tiempo hace?
SABES QUE – LUNES EL 13 DE OCTUBRE 2014 Escribe una pregunta (the question) y una respuesta (the answer). You will ask & answer these questions with a.
Para empezar Una fiesta entre familia Capitulo 5.
Español 1 7 de octubre de La Campana Hoy es lunes el 7 de octubre de Escribe en español: 1. It is 2: I have brown eyes. 3. He likes.
Hoy es lunes, el 9 de febrero. ESPONJA: ¿Qué significa? 1. Hay que estudiar para las pruebas. 2. Yo siempre preparo mi tarea, pero mis amigos solo preparan.
Español 3 Hoy es jueves el 2 de enero de La Campana 1.¿Cómo era tu vacación? 2.¿Adónde fuiste? 3. ¿Qué hiciste? Contesta las preguntas. Usa el.
Hoy es el 21 de febrero de   Escribe en español.  1. Pedro likes to sing and dance.  2. We like to eat a lot of pizza.  3. Pablo and Maria.
HAZLO AHORA DAY # 43 Pick up handout Please have your homework out- I am going to come around and collect it Copy, Translate in english and then answer.
Español 1 16 – 17 de marzo Get your city map and have it on your table as a super-amazing tablecloth for the period!
Español 1 18 – 19 DE MARZO Get your city map and have it on your table, you can study the vocab on your own creation!
First Grade – High Frequency Word Reading Competition Classroom Competition Created by: Malene Golding School Improvement Officer: Kimberly Fonteno.
Español 1 Hoy es lunes el 10 de marzo de La Campana Escribe dónde, a tu familía, le gusta ir en español. Ejemplo: A mi primo le gusta ir a la biblioteca.
Calentamiento Write the answers to each question.
Calentamiento Correct the sentences you see below in Spanish: 1)Me gusta nado en la pisina. 2) ¿Quieres voy a playa con mi? 3) Yo voy jugar futbol. 4)
English Lesson 3.
p. 64 (MP) For today, you will be completing some Actividades Para Todos. You may work with a partner or small group to complete these. Ms. T may pull.
Español 1 lunes el 27 de octubre Collect last week’s warm up Staple yo soy/no soy worksheet to it Daily Warm-Up (pick up new sheet) Ser worksheet with.
¿Qué haces en la escuela? Question words, objects, yo-go’s.
Jueves, 31 de octubre de 2013 Tarea 1.Study for quiz on MONDAY 2. You will be doing the quiz with a sub. AFTER the quiz, make corrections on your final.
Starter: in Spanish how many sentences can you say about these pictures? Jot them down in the BACK of your book.
Do Now Write out these sentences with a correctly conjugated verb in the preterite. 1)Yo ___________ mi mochila (cargar) 2)La chica __________ un video.
Antes de empezar Escribe los números 1-6. What word would you use to describe how they are feeling? Use only the words found on your vocabulary.
Sub plans October 24th. Preguntas esenciales: ¿Por qué los países centro americanos han tenido tanta inestabilidad? ¿Qué cosas tienen en común los países.
Today 13 de septiembre Study academic vocab, use link on website: Turn in diarios Tarjetas de salida Make up Sentences.
TOPICS: SABER/CONOCER AND YO-GO VERBS Essential questions: How do I say whom and what I know? How do I use some other irregular verbs?
Monday & Tuesday 26/8/13 & 27/8/13 Please remember to get your folder! You will need a textbook today, so please get one. First Five Get ready to go over.
Vámonos Find your new assigned seat and put your stuff away and get ready for the quiz. You can review until the 5 min timer goes off. Pasaporte and something.
1. Mario gusta animales. A Mario le gustan los animales. 2. Nos gustamos dibujando. Nos gusta dibujar. 3. A ellos les no gustan los clases de historia.
End of Year Oral Assessment Spanish I and II. Spanish II 1. What is your name? 2. How old are you?
Calentamiento Escribe la respuesta de cada pregunta (Write the answer) 1) ¿Qué vas a hacer este fin de semana? 2) ¿Quieres ir al cine conmigo? 3) ¿Sabes.
Hagan ahora 1. Necesita una hoja de papel. 2. Escribe tu nombre en el papel. 3. Escribe la fecha en el papel 4. Escribe el titulo: “Items for Quiz and.
Calentamiento Write the answers to the questions in SPANISH
Mr. Martinez – Ninth Grade Center.  ¿Vas a ir a el partido el lunes por la noche?  Are you going to the game Monday night?  No. Tengo una reunión del.
¡Hola, buenas tardes! Bienvenidos a la clase de español. Hoy es miércoles el 4 de de noviembre. 1.Por favor, síentate en el pupitre asignado. 2.Pongan.
Vámonos (cinco minutos)  Write and solve three math problems of your own in Spanish- remember that you don’t know any numbers higher than 99 or lower.
Quiz Review: School Vocab, School Verbs and Irregular Verbs: Traer, Tener, Poner, and Hacer Español II: Señorita Kudrak and Señorita Mazur.
Objetivo: Ask and tell what time it is. Talk and write about my classes at school. Agenda: 1.HacerAhora: El Tiempo 2.? Importantes 3.Brilla 4.Apuntes 5.Mi.
Preparacion Hoy es viernes el 4 de diciembre. Today is Friday, December 4. DO NOW: In preparation for some exercises in class do the following with the.
Vamonos Sit down and take out paper to start taking your notes!
Q UASIMODO : O N THE TEST TOMORROW Vocab: Key phrases from your folder, Vocab 1: el cuerpo, los verbos, los adverbios, + be able to recognize the other.
Spanish I Week 10. Para Empezar El diecinueve de octubre Please answer the following in a complete sentence in Spanish: ¿Qué te gusta hacer?
¡Hola, buenos días! Bienvenidos a la clase de español. 1.Sit by person with whom you are not familiar. 2.Fill out the cream colored paper with your Gmail.
Español 1 10 de febrero de La Campana ▪ Contesta en español con frases completes. ▪ 1.¿Cuándo es tu cumpleaños? ▪ 2. ¿Qué te gusta hacer más para.
Week 19 Spanish II.
ESPAÑOL 1 8 de febrero de LA CAMPANA  ¿Cómo es tu mejor amigo?  Escribe 5-7 frases completas de tu amigo. La participación #1.
ESPAÑOL 1 Lesson 50 5 y 8 de febrero de LA CAMPANA  ¿Cómo es tu mejor amigo?  Escribe 5-7 frases completas de tu amigo. La participación #1.
Preparación/ Review Hoy es martes el 24 de febrero de 2015 Today is Tuesday, February 24, 2015 Write the following months in Spanish: (pay attention to.
Spanish I Week 13. Para Empezar El nueve de noviembre Please write the translation of this sentence: Me gusta comer una comienda a las tres y media de.
Unidad 1 Español 2R Leccion 1. Vamos de Viaje!!!! Objective (s): Personal A Direct and indirect object pronouns. Hacer Ahora:NA *** Preliminar test. ****
MYP Writing Practice MYP Writing Exam 5/11/2015. Conjuga el verbo ACABAR Acabar + de + infinitive To have just done something.
Español 2 lunes el 21 de septiembre Daily Warm Up (pick up a new sheet) Test Review Activities: – Pizzaras Blancas (white boards) – SINGO – Toca las estrellas.
EL Examen Final Español Speaking You will select ONE scenario BEFORE the day of the exam and practice in class and at home!!! WOO-HOO You may.
Días y meses Complete the activities on the following slides! If you are lost, try reading the directions! Then ask a neighbor! Then ask Señor Dean!
Para Empezar veintiseis de septiembre
1.12 Repaso 2 de septiembre.
Getting to know you more!
EL CALENDARIO Los días de la semana.
First Grade Dual High Frequency Words
1.12 Repaso 2 de septiembre.
Quasimodo: Prepárate para la prueba.
Transcripción de la presentación:

Preguntas esenciales: ¿Qué necesito hacer cuando leo?***¿Por qué es importante leer en español? ¿Qué es vocabulario académico y por que lo necesito? ¿Por qué esimportante saber mi nivel en español? Día 3 Agenda/Objetivo de la semana Level Check Writing, Speaking, Listening Lecturas- Reading strategies Block X,Y,A Prompt for do now Fuiste a INSERT PLACE OF CHOICE HERE en un viaje cultural con tu INSERT GROUP OR SCHOOL HERE. Escríbele un correo electrónico a tu amigo/a sobre tu viaje a ?. Describe tu viaje, que viste, que comiste, si te gustó o no te gustó, como se veía, que hiciste allí, habla un poco sobre temas políticos como la comida/los hospitales/ pobreza/propaganda, el pueblo etc. Invítalos a ir a ? el año que viene. You went to INSERT PLACE OF CHOICE HERE on a cultural trip with your college. Write an to a friend about your trip. Describe your trip, what you saw, what you ate, the weather, if you enjoyed it or not, where you went, how it looked, talk a little about the political situation and the situation regarding food//hospitals peoples situation etc. To end invite them to join you next year when you go again. This is your long essay. Write as much as possible and use preterite, imperfect, subjunctive and future or conditional.

Preguntas esenciales: ¿Qué necesito hacer cuando leo?***¿Por qué es importante leer en español? ¿Qué es vocabulario académico y por que lo necesito? ¿Por qué es importante saber mi nivel en español? Día 3 Agenda/Objetivo de la semana Level Check Writing, Speaking, Listening Lecturas- el diosero Reading strategies Bloque X Hagan ahora: Contesta el prompt en el diario En grupos de dos. Lean de 3-5 hagan los episodic notes y contesta hasta pregunta Nu. 9 Tarjeta de salida: ¿Qué pasó en el cuento El diosero hoy? Entregar: Tarjeta de salida, diario Tarea: Leer partes 3-5. Haz hasta las pregunta Nu. 9 y episodic notes.Make up sentences and cover of diario for tomorrow. Study pop quiz next week

Preguntas esenciales: ¿Qué necesito hacer cuando leo?***¿Por qué es importante leer en español? ¿Qué es vocabulario académico y por que lo necesito? ¿Por qué esimportante saber mi nivel en español? Día 3 Agenda/Objetivo de la semana Level Check Writing, Speaking, Listening Lecturas- el diosero Reading strategies Bloque Y Hagan ahora: Contesta el prompt en tu diario. En grupos de dos. Lean de 6-8 hagan los episodic notes y contesta hasta pregunta Nu. 14 Tarjeta de salida: ¿Qué pasó en el cuento El diosero hoy? Entregar: Tarjeta de salida, diario Tarea: Lee número 9 y hacer hasta pregunta Nu. 15. académico.Make up sentences and cover of diario for tomorrow. Study, pop quiz next wk

Entregar/turn in Tarjeta de salida. La garita del diablo any other missing work. Tarea: Sigue estudiando vocabulario académico.Make up sentences and cover of diario for tomorrow. Bloque A Hagan ahora Contesta el prompt en tu diario. Cuando terminen Trabajen en grupos de dos vean próximo slide, para contestar las preguntas de unidad de repaso. 3 people redoing the quiz do that first and then join your assigned group. Tarjeta de salida: Describe tu dormitorio en tu casa. Preguntas esenciales: ¿Qué necesito hacer cuando leo?***¿Por qué es importante leer en español? ¿Qué es vocabulario académico y por que lo necesito? ¿Por qué es importante saber mi nivel en español? Día 3 Agenda/Objetivo de la semana Vocab Quiz Level Check Writing Lecturas- la garita Reading strategies

A block groups Ashley and Melanie Crystal and Anais Aramis and Sheili Alaesia and Diquan Cheyenne, Christian and Leanaly

Preguntas esenciales: ¿Qué necesito hacer cuando leo?***¿Por qué es importante leer en español? ¿Qué es vocabulario académico y por que lo necesito? ¿Por qué esimportante saber mi nivel en español? Día 4 Agenda/Objetivo de la semana Level Check Writing, Speaking, Listening Lecturas- el diosero Reading strategies Bloque B Hagan ahora: En tu diario. ¿What do you think is going to happen in el diosero? Answer in Spanish ¿Why do you think Kai-Lan decides the old gods need to be destroyed and is going to create new gods? ¿How is it possible to create new gods? Cuando Terminen In your assigned groups read and do episodic notes for 7 and 8. Answer questions upto 14. Practice the reading strategy used yesterday to read 7 thru 8 with the highlighters. After lunch, or if you finish early. In your group you will be in charge of acting out while narrating a section of the story. Use the time to practice reading aloud and blocking/acting out your moves for your assigned section of the story to be acted out on Monday. If you are finished get started on Nu. 9 and get questions to 15 done. Tarjeta de salida: ¿Qué pasó en el cuento El diosero hoy? Entregar-Turn in your Tarjeta de salida y tu diario Tarea: 6’-9 done and answer up to question 15. study vocab pop quiz next week.

Reading and acting out groups for today. Thomas, Dakota, Mia Section 7 Zuleica, Michaela, EricSection 8 Daisy, Alana, AbbySection 9 Isaac, Gabby, OliviaSection 8 Janaysha, Ben, TarianaSection 6 We will act out our parts of the story on Monday Yes I know we did 6 and 9 is homework but I would still like the groups to work on them and have them ready for Monday.