La descarga está en progreso. Por favor, espere

La descarga está en progreso. Por favor, espere

Español 1 16 – 17 de marzo Get your city map and have it on your table as a super-amazing tablecloth for the period!

Presentaciones similares


Presentación del tema: "Español 1 16 – 17 de marzo Get your city map and have it on your table as a super-amazing tablecloth for the period!"— Transcripción de la presentación:

1 Español 1 16 – 17 de marzo Get your city map and have it on your table as a super-amazing tablecloth for the period!

2 La campana Hoy es lunes el 16 de marzo de 2015  Contesta las preguntas con frases completas:  1. ¿Cuántas casas hay en tu vecindario?  Hay….  2. ¿Cómo es tu iglesia?  Mi iglesia es…  3. ¿Dónde te gustaría ir? ¿Por qué?  Me gustaría ir al/a la….porque… Answer about your group-created city!

3 Los Apuntes Read the sentences – then as a group decide what they mean in English.  1. ¿Te gustaría ir al cine?  2. Sí, me gustaría ir al cine. ¿Cuándo?  3. Vamos a las cuatro.  4. Necesito hacer los quehaceres.  5. ¿Qué tal las siete?  6. ¡Perfecto, vamos a las siete!

4 Check your answers!  1. Would you like to go to the movies?  2. Yes, I would like to go to the movies. When?  3. Let’s go at four.  4. I need to do chores.  5. How about seven o’clock?  6. Perfect, let’s go at seven! 1. ¿Te gustaría ir al cine? 2. Sí, me gustaría ir al cine. ¿Cuándo? 3. Vamos a las cuatro. 4. Necesito hacer los quehaceres. 5. ¿Qué tal las siete? 6. ¡Perfecto, vamos a las siete! 1. ¿Te gustaría ir al cine? 2. Sí, me gustaría ir al cine. ¿Cuándo? 3. Vamos a las cuatro. 4. Necesito hacer los quehaceres. 5. ¿Qué tal las siete? 6. ¡Perfecto, vamos a las siete!

5 La tarea  Practice writing an invitation conversation.  Use your notes to find the vocab you need such as:  Would you like…?  At what time?  I should…  Let’s go…  Write two conversations between characters of your choice! La participación #2

6 Exchange homework by everyone passing it one to the left. Answer their questions about your city. Return their paper. ¿Qué tal la tarea? -nuestra ciudad (our city)  Compose 4 questions that could be asked about your created city.  ¿Cómo se llama…?  ¿Cómo es…?  ¿Dónde está…?  ¿Hay…?  Compose 4 questions that could be asked about your created city.  ¿Cómo se llama…?  ¿Cómo es…?  ¿Dónde está…?  ¿Hay…?

7 ¡Caminamos!  1. Los muchachos van a la biblioteca.  2. Las muchachas van a la iglesia.  3. Los que tienen 14 años van al parque.  4. Los rubios van al café.  5. Los que tienen 12 años van a la playa.  6. Los pelirrojos van a la casa de su amigo.  7. Los bajos van al restaurante.  8. Los que llevan lentes van al centro comercial.  9. Los con el pelo largo van a la heladería.  10. Los con el pelo rizado van al estadio. Stand up and get your fingers ready to “walk” from your own casa to the locations given! Remember where you personally go… you’ll need to know it afterwards! La participación #4

8 Un repaso de los eventos  Think about where you went on your “camino” with your fingers.  Now, in your diario section, write about the walk you took.  Here are some examples:  Primero, yo fui a la iglesia.  Luego, yo fui al parque.  Después, yo fui al restaurante.  Al fin, yo fui al estadio. First, I went to the church. Then, I went to the park. Afterwards, I went to the restaurant. At last, I went to the stadium. First, I went to the church. Then, I went to the park. Afterwards, I went to the restaurant. At last, I went to the stadium. La participación #5

9 La Revista, ¿Qué Tal? -El superclásico: River Plate vs. Boca Juniors pp. 6-7  Do all this writing work in your “diario” :  1. Find “Preparamos” and answer the questions in Spanish.  2. Translate the sentences in blue at the top of p. 6.  3. In groups of two or three, read the article by having one person read a paragraph, stop, translate the paragraph as a group, have a different person read the next paragraph, etc.  Do this in your magazine:  4. Complete the “Comprendemos” activity  For groups with extra time…some extra credit!  5. do the “Practicamos”, Google the Spanish numbers Torneo = tournament Liga = league Equipo = team La misma = the same Camiseta = t-shirt Jugador = player Juega = plays Apodo = nickname Aficionados = fans Torneo = tournament Liga = league Equipo = team La misma = the same Camiseta = t-shirt Jugador = player Juega = plays Apodo = nickname Aficionados = fans


Descargar ppt "Español 1 16 – 17 de marzo Get your city map and have it on your table as a super-amazing tablecloth for the period!"

Presentaciones similares


Anuncios Google