JRLeon Geometry Chapter 9.1 HGHS Lesson 9.1 In a right triangle, the side opposite the right angle is called the hypotenuse. The other two sides are called.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Tener Lets look at the verb tener (to have). It features two verb changes that we will see very soon.
Advertisements

TRIÁNGULOS.
EL TEOREMA DE PITÁGORAS
Teorema de Pitágoras Pre-Algebra ALCOS 7.
Construyendo Phi Tomamos un cuadrado de cualquier longitud de lado: D
Triángulos. Teorema de Pitágoras
Yessenia Chávez Castro Katia Velázquez Campero Yeny Castro González
TEMA 6 – SEMEJANZA 6.1 – Figuras semejantes
Triangles. How many triangles can you count in this picture? Are they the same? NOTA: Para cambiar las imágenes de esta diapositiva, seleccione una imagen.
El calendario 20 puntos. For each calendar date (box) you will write out in Spanish the answer the the question “¿Cuál es la fecha de hoy?” –Ejemplo:
TEOREMA DE PITÁGORAS.
TEOREMA DE PITÁGORAS TEOREMA DE EUCLIDES.
TRIÁNGULOS.
Vocabulary of Instruction: Geometry
1 Solving Systems of Equations and Inequalities that Involve Conics PROBLEM 4 PROBLEM 1 Standard 4, 9, 16, 17 PROBLEM 3 PROBLEM 2 PROBLEM 5 END SHOW PROBLEM.
Objectives Prove theorems about isosceles and equilateral triangles.
Triángulos Rectángulos
Apuntes de Matemáticas 3º ESO
Matemática 2 (EPE) Área de Ciencias MA de abril de 2017
Departamento de Matemática
Semejanza. Teorema de Tales
TEOREMA DE PITAGORAS.
Triángulos II Prof. Isaías Correa M..
TRIÁNGULOS CIRCUNFERENCIA CÍRCULO
HYPERBOLAS Standard 4, 9, 16, 17 DEFINITION OF A HYPERBOLA
Write the letter of the correct definition or sentence next to the word below. 1.________ Algebraic Expression 2.________ Equation 3.________ Exponent.
15 Sesión Contenidos: Triángulo Rectángulo
DEFINITION OF A ELLIPSE STANDARD FORMULAS FOR ELLIPSES
CLASE 208. A B C D E G F 1.En la figura, E y F son puntos de la hipotenusa AB del triángulo rectán - gulo ABC. CDEF es un cuadrado, AC  DE = {G} AF =
Cálculo de valores 300, 450 y 600 Hipotenusa = sen 450 = cos 450 =
Demostración del teorema de Pitágoras.
CLASE 123 SISTEMAS CUADRÁTICOS.
First Grade – High Frequency Word Reading Competition Classroom Competition Created by: Malene Golding School Improvement Officer: Kimberly Fonteno.
Catetos y hipotenusa Sr. José Antonio Junio 2010.
Teorema de Pitágoras Un triángulo rectángulo es un triángulo que tiene un ángulo recto, es decir de 90º. En un triángulo rectángulo, el lado más grande.
ALC 47 Hoy es jueves el 30 de enero, Unscramble the letters to make words. If necessary use your vocabulary list for help. 1.seaprd 2.usaebol 3.socamat.
The Verb Tener Spanish Tener Let’s look at the verb tener (“to have”). It features two verb changes that we will see very soon.
Sesión 5 Tema: Profesor: Víctor Manuel Reyes Asignatura: Matemática II Sede: Osorno Objetivo: Resolver situaciones donde se aplique conceptos básicos de.
CLASE 203. A A B B C C D El  ABC es rectángulo en C. a a b b c c h h AC = b BC = a AB = c AB  CD = h Demuestra que:  ABC   ADC   CDB h 2 = p 
TEMA 5 – SEMEJANZA 5.1 – Figuras semejantes
Apuntes Matemáticas 2º ESO
Time Telling time is rather easy. You only need to know the numbers up to 59 to be able to tell the time.
Para entrar en materia, debemos recordar algunas ideas:
13 Sesión Contenidos: Triángulo Rectángulo
Autor: Prof. David Armando Alfaro.
Ejercicios sobre resolución de triángulo rectángulo
Spanish Sentence Structure How can we make better sentences?
The Future Tense -original PowerPoint created by Mrs. Shirley of North Intermediate High School in Broken Arrow, OK.
ÁREA ACADÉMICA: Matemáticas TEMA: Teorema De Pitágoras PROFESOR: Ing
Tema: TEOREMA DE PITÁGORAS
Matemáticas 4º ESO Opción B
Teorema de Pitágoras Matemáticas 3 Bloque 4
Essential ?: How do I conjugate this irregular verb and how is it used?
Teorema de Pitágoras Uno de los teoremas más importantes que se cumple con los triángulos, en especifico de los triángulos rectángulos. Este teorema tiene.
Two-dimensional Shapes Las formas bidimensionales
PERFECT SQUARE SQUARE ROOT NATURAL & WHOLE NUMBERS INTEGERS square root – A square root of a number is a number that, when multiplied by itself, equals.
Essential question: How do I say what I like and what interests/bores me?
UNIDAD 5.
EDILBRANDO SANTANA MURCIA IED COLEGIO ESTANISLAO ZULETA MATEMATICAS LAS RAZONES TRIGONOMETRICAS.
Escribir *You can get creative. You can write in the first person which means you are the character, you can use the third person which means you are talking.
EQUILIBRIUM OF A PARTICLE IN 2-D Today’s Objectives: Students will be able to : a) Draw a free body diagram (FBD), and, b) Apply equations of equilibrium.
Adyacente / Hypotenusa
Clasificar triángulos.
TEOREMA DE PITÁGORAS I Objetivos:
Clasificar triángulos.
TEOREMA DE PITÁGORAS I Objetivos:
GRAPHIC MATERIALS 1. GRAPHIC MATERIALS. GRAPHIC MATERIALS 1. GRAPHIC MATERIALS.
Clasificar triángulos.
Recetas 6 Objetivo: Hablar sobre la comida y las recetas
TEOREMA DE LA ALTURA El cuadrado de la altura sobre la hipotenusa de un triángulo rectángulo es igual al producto de las proyecciones de los catetos sobre.
Transcripción de la presentación:

JRLeon Geometry Chapter 9.1 HGHS Lesson 9.1 In a right triangle, the side opposite the right angle is called the hypotenuse. The other two sides are called legs. In the figure below, a and b represent the lengths of the legs, and c represents the length of the hypotenuse. There is a special relationship between the lengths of the legs and the length of the hypotenuse. This relationship is known today as the Pythagorean Theorem. En un triángulo rectángulo, el lado opuesto al ángulo recto se llama la hipotenusa. Los otros dos lados se llaman catetos. En la figura de abajo, a y b representan la longitudes de los catetos, y c representa la longitud de la hipotenusa. catetos hipotenusa Existe una relación especial entre las longitudes de los catetos y la longitud de la hipotenusa. Esta relación se conoce hoy como el Teorema de Pitágoras

JRLeon Geometry Chapter 9.1 HGHS Lesson 9.1 a b c a b c a b c a b c

JRLeon Geometry Chapter 9.1 HGHS Lesson 9.1 a b c a b c a b c a b c Area of Large Square is: (c)(c)=c 2 Area del cuadrado grande Length of Small Square = (b – a) Area del cuadrado pequeño This means that the Area of Small Square Esto significa que el área de la = (b – a) 2 So the base (base) = (b – a) and the height (altura) = (b – a) Area of the large square = Area of the small square PLUS the Area of the 4 Triangles Área del cuadrado grande = área del cuadrado pequeño MÁS el área de los 4 triángulos c 2 = a 2 + b 2 Teorema de Pitágoras En todo triángulo rectángulo el cuadrado de la hipotenusa es igual a la suma de los cuadrados de los catetos.triángulo rectángulo hipotenusacatetos

JRLeon Geometry Chapter 9.1 HGHS Lesson 9.1 The Pythagorean Theorem works for right triangles, but does it work for all triangles? A quick check demonstrates that it doesn’t hold for other triangles.

JRLeon Geometry Chapter 9.1 HGHS Lesson 9.1

JRLeon Geometry Chapter 9.2 HGHS Lesson 9.2 Three positive integers that work in the Pythagorean equation are called Pythagorean triples. El inverso del Teorema de Pitágoras Si las longitudes de los tres lados de un triángulo satisfacen la ecuación de Pitágoras, entonces el triángulo es un triángulo rectángulo.

JRLeon Geometry Chapter 9.3 HGHS Lesson 9.3

JRLeon Geometry Chapter 9.3 HGHS Lesson 9.3 Investigation 1 In this investigation you will simplify radicals to discover a relationship between the length of the legs and the length of the hypotenuse in a 45°-45°-90° triangle. To simplify a square root means to write it as a multiple of a smaller radical without using decimal approximations. Length of each leg l Length of hypotenuse

JRLeon Geometry Chapter 9.3 HGHS Lesson ° 30° A B C D Given: Equilateral  ABC AC  CB  AB, Equilateral Triangle Definition Construct Perpendicular Angle Bisector CD. AD  BD, Perpendicular Angle Bisector  DCB = 30°, Perpendicular Angle Bisector Let DB = a a 2a Then CB = 2a

JRLeon Geometry Chapter 9.3 HQHS Lesson 9.3 Investigation 2 Another special right triangle is a 30°-60°-90° triangle, also called a 30°-60° right triangle, that is formed by bisecting any angle of an equilateral triangle. The 30°-60°-90° triangle also shows up often in mathematics and engineering because it is half of an equilateral triangle. In this investigation you will simplify radicals to discover a relationship between the lengths of the shorter and longer legs in a 30°-60°-90° triangle. Length of shorter leg a Length of hypotenuse a Length of longer leg

JRLeon Geometry Chapter HGHS Lesson 9.1 / 9.2 Class Work / Home Work: 9.1 Pages 481: problems 1 thru 18 EVEN 9.2 Pages : problems 1 thru 18 EVEN 9.3 Pages 493: problems 1 thru 8 ALL