Second Grade – High Frequency Word Reading Competition Classroom Competition Created by: Malene Golding School Improvement Officer: Kimberly Fonteno.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Los Verbos en AR La Forma Correcta. Set-Up and Play: This is a great activity to get students saying (or writing) complete sentences with correct verb.
Advertisements

A partir de un verbo Los Verbos Regulares en AR.
Verbos Regulares La Forma Correcta. Set-Up and Play: This is a great activity to get students saying (or writing) complete sentences with correct verb.
El Pretérito Regular La Forma Correcta. Set-Up and Play: This is a great activity to get students saying (or writing) complete sentences with correct.
El pretérito: verbos irregulares La Forma Correcta.
La lista de 100.
Add to notes #80. Ir = to go Yo voy Yo voy Tú vas Tú vas Ella va Ella va Nosotros vamos Nosotros vamos Vosotros vais Vosotros vais Ellos van Ellos van.
Español 1 Tema 7a Página 342. Cápitulo 7A Vocabulario.
Objetivos  I can demonstrate my knowledge of the Direct Object Pronouns  I can shorten sentences using Indirect Object Pronouns  I can respond to questions.
Qué haces en la escuela Interview, Conjugation Practice.
Instructions for using this template. Remember this is Jeopardy, so where I have written “Answer” this is the prompt the students will see, and where.
Tu Día Escolar Español 2 Tema 1 Página 40.
Fact Family4, 5, 20 (provided by the teacher) Problem4 X 5= 20 Perimeter = 18 cm Area4 x 5= 20 sq cm 5 cm 4 cm Example: Teachers: Assign students.
Second Grade – High Frequency Word Reading Competition
TIENEN 5 MINUTOS Hoy es el _____ de _____ del __________ Objective : I can identify and say prepositions Vocab/Ideas : Sobre Detrás de Debajo de Entre.
World Language Survey 12 de mayo de 2014.
Español 1 7 de octubre de La Campana Hoy es lunes el 7 de octubre de Escribe en español: 1. It is 2: I have brown eyes. 3. He likes.
Direct Object Pronouns. Instrucciones / Read each sentence. On a piece of paper, rewrite each sentence using a direct object pronoun. Then, advance to.
Español 3 Hoy es jueves el 2 de enero de La Campana 1.¿Cómo era tu vacación? 2.¿Adónde fuiste? 3. ¿Qué hiciste? Contesta las preguntas. Usa el.
Capítulo 7A. Cápitulo 7A Vocabulario Las Reglas  One class member will begin by standing beside the desk of a fellow class member  A picture will appear.
HAZLO AHORA DAY # 43 Pick up handout Please have your homework out- I am going to come around and collect it Copy, Translate in english and then answer.
ESPAÑOL 1 UNIDAD 4: Computer lab day
A.
First Grade – High Frequency Word Reading Competition Classroom Competition Created by: Malene Golding School Improvement Officer: Kimberly Fonteno.
español 6˚ HOY ES MARTES EL 3 DE febrero Para Empezar You are meeting Hernan Cortes for the first time. (Hernan Cortes was a very famous Spanish explorer).
ALC 65 Hoy es martes el 31 de marzo, 2015 Please sit with someone that has the same number that you were given when you walked in the door. You will see.
After copying down the day’s agenda and objectives, conjugate ALL of the following verbs in your notebook! Regular reflexive verbs Levantarse – to get.
Irregular preterit: ir and ser Specific events in the past.
Definition
Calentamiento Correct the sentences you see below in Spanish: 1)Me gusta nado en la pisina. 2) ¿Quieres voy a playa con mi? 3) Yo voy jugar futbol. 4)
First Grade – High Frequency Word Reading Competition Classroom Competition Created by: Malene Golding School Improvement Officer: Kimberly Fonteno.
DOS VERDADES Y UNA MENTIRA español III El presente del subjuntivo con expresiones de duda.
¿Qué haces en la escuela? Question words, objects, yo-go’s.
ALC 47 Hoy es jueves el 30 de enero, Unscramble the letters to make words. If necessary use your vocabulary list for help. 1.seaprd 2.usaebol 3.socamat.
*YOU HAVE 5 MINUTES* Objective: – I can prepare for the quarterly Vocab/Ideas: – Colors (review) – Time (review) – Numbers (review) – Math with numbers.
First Grade Spanish High Frequency Words.
Masculine Femenine Singularunmuchounamucha cuantopococuantapoca Pluralunosmuchosunasmuchas cuantospocoscuantaspocas Next.
1. Escribe la fecha y el objetivo. 2. Saca la tarea! 3. Translate the following sentences from Spanish to English. 1. Me gustan los deportes porque son.
In the morning I take a shower. Sometimes I shave before school.
1. Mario gusta animales. A Mario le gustan los animales. 2. Nos gustamos dibujando. Nos gusta dibujar. 3. A ellos les no gustan los clases de historia.
¡Hola clase! Take notes and answer questions on all upcoming slides. (except for the Tip of the Day slide) ¡Nos vemos el martes!
Do Now.
Gramática 1.2 Verb Conjugations, the verb SER, Punctuation and Accent Marks el 22/23 de septiembre.
Calentamiento Write the answers to the questions in SPANISH
Lunes 25 agosto Máx. : 23° Mín. : 16° Hazlo ahora 3 min ¿Que quieres ser?
La vida escolar. Objetos en las clases Lápiz Bolígrafo.
Lunes el 21 de marzo. Bienvenida  Repasar expectaciones.  Introducir preguntas nuevas.
La pregunta: ¿Cómo se dice… Please Thank you Good Evening …en Español? La tarea:  Study  Test  jueves; el 12 de septiembre (Thursday; September 12 th.
Preguntas del día Answer the following questions in complete sentences. ¿Cuándo es tu cumpleaños? ¿Cuál es tu día favorito? ¿Qué día es hoy? ¿Qué día es.
Instructions for using this template. Remember this is Jeopardy, so where I have written “Answer” this is the prompt the students will see, and where.
Bellwork Arrange the following time statements in order from morning until night. Son las cuatro menos quince de la tarde. Son las once menos diez de la.
Objective: Read the sentence in Spanish & conjugate the verb appropriately. Then translate the full sentence to English. Students play in groups of 2-5.
ON YOUR DESK Documento Today’s notes Homework. ¡Hola! Conjugate the following verbs: 1. Yo / comer 2. Él / bailar 3. Nosotros / vivir 4. Ellos / abrir.
Preparacion Hoy es viernes el 4 de diciembre. Today is Friday, December 4. DO NOW: In preparation for some exercises in class do the following with the.
ALC 11 miércoles el 21 de septiembre Bienvenida Posición 3 Face the person in back. Student facing the screen reads the question on the screen. The other.
Unidad I, Lección 4 La América Central y México. 23/9 Bellringer Take down the vocabulary notes which are located on the next 3 slides. The first two.
Escribe las tres formas para presentarte (Write down three ways to introduce yourself) 1. _______________________________ 2.________________________________.
Campana #2 Hoy es juves, 3 de septiembre Use your notas on Frases Importantes. Translate each phrase. Escribe the Spanish version only. 1. What’s your.
TAREA- 9/29/2014 Spanish 1. TAREA: Write 30 sentences to describe different people using each one of the personal pronouns and “ser”, and give a reason.
ALC 14 viernes el 30 de septiembre. Bienvenida The next time one student will be selected to do the bienvenida in front of the class. Please partner up.
Hoy es martes, 1 de septiembre Campana #1 Turn to page 3 of your cuaderno and begin working. Using your name plate. Translate the following phrases/words.
¡Hola, buenos días! Bienvenidos a la clase de español Agenda Bienvenida Examen de la ciudad Parte II Video Buscando a Nemo.
Español 1 Tema 6A Página 294. Cápitulo 6A Vocabulario.
EXPRESSING LIKES AND LOVES. To say something is pleasing to someone, use the verb gustar.
¿Qué película has visto? Español 2 Ch 6B. Cápitulo 6B Vocabulario.
Objetivo y Agenda Hoy es lunes 9 de noviembre de 2015 Objetivo: I will be able to read a short story and talk about it using past tenses. Agenda: Porcentajes.
Esponja 1.Nosotros _____ despertamos temprano. 2.Tu _____levantas tarde. 3.Yo _____ me lavo los dientes todos los dias. 4.Por lo general, Chuy no _____.
Palabras de uso frecuente 1er grado. soy mí tu / tú.
Instructions for using this template. Remember this is Jeopardy, so where I have written “Answer” this is the prompt the students will see, and where.
Spanish I Week 16. Para Empezar 7 de diciembre Por favor responde a la pregunta en español. Please respond to the question in Spanish ¿Qué llevas hoy?
Transcripción de la presentación:

Second Grade – High Frequency Word Reading Competition Classroom Competition Created by: Malene Golding School Improvement Officer: Kimberly Fonteno

Teacher Directions: The students will stand in a straight line. One by one, each student will read a word. If the student pronounces the word correctly within 10 seconds, the teacher will click the green square. Once the green square is clicked, a thumbs up and forward arrow will appear on the next slide. Students with the correct response will go to the end on the line and remain in the competition. (The teacher will then click the forward arrow to go to the next word)

Teacher Directions: (Continued) For incorrect answers, the teacher will click the red square. Once the red square is clicked, a thumbs down and back arrow will appear on the next slide. Students with incorrect responses will be seated (eliminated from competition). The teacher will then click the back arrow to present the word to the next student. The last student standing will be named the winner. If more than one student remains, go to the Round 2 PowerPoint (sentence reading).

Student Directions Do not yell out the word if its not your turn. You will have 10 seconds to read each word you are given. After 10 seconds without an answer, then your answer is INCORRECT. You will be asked to sit down. Sit quietly and cheer on your classmates.

a

e

ya

va

un

tu

te

su

no

ni

si

mi

se

me

lo

le

la

he

ha

de

es

en

al

el

año

era

así

esa

eso

con

fue

del

día

han

dos

hay

hoy

las

por

les

los

que

más

sea

ser

sin

muy

son

sus

nos

tal

tan

una

uno

ver

vez

vida

unos

tres

todo

toda

para

país

otro

otra

nada

solo

sino

sido

pues

poco

pero

dijo

dice

días

hace

gran

creo

esto

este

como

caso

casi

casa

cada

esta

bien

aquí

años

ella

algo

ella

ahora

ellos

entre

bueno

están

estas

contra

estos

cosas

gente

decir

desde

había

hacer

hacia

hasta

donde

hecho

parte

poder

luego

puede

lugar

mayor

mejor

menos

según

mismo

mucho

mujer

mundo

sobre

nunca

tanto

otras

tener

otros

tenía

tiene

todas

todos

usted

vamos

veces

tienen

tiempo

pueden

porque

hombre

parece

cuando

estado

estaba

aunque

además

ejemplo

general

después

primera

momento

siempre

también

trabajo

nosotros

mientras

personas

después

entonces

Congratulations! This is the end of Round 1. Time for Round 2: Sentence Reading