Cosita de Cultura Jarabe de Palo is a Latin rock group fromLatin rock SpainSpain led by Pau Donés (1966), singer, songwriter, and guitarist.Pau Donéssingersongwriterguitarist.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
La camisa negra De Juanes.
Advertisements

lunes, el diez de febrero del 2013 (dos mil once)
Direct object pronouns
Entertain Me! Sra. Rump español 2.
Pretérito e imperfecto de verbos de estado
I can describe how clothes/shoes fit me
Write the number in Spanish Write the numeral. 6. doce 7. nueve 8. dieciséis 9. siete 10. cero Warm Up, el jueves, el 6 de.
Bonito, Jarabe de Palo.
Subjuntivo en Adjetivales.
Dónde vs. Adónde Dónde means WHERE. When dónde is used, it is usually in relation to where someone IS LOCATED RIGHT THEN. Ex: ¿Dónde estás tú? Yo estoy.
Preterit VS Imperfect Spanish 3. El Pretérito If the action started and ended at a definite time. Yo vi una película anoche. Ella fue a Puerto Rico el.
The Present Tense of ser (to be) (El tiempo presente del verbo ser)
Question words AKA PALABRAS INTERROGATIVAS
LOS OBJETOS DIRECTOS E INDIRECTOS
Español III. 1.Descríbete 2.El siguiente escenario 3.¿Cómo eras? 4.¿Qué hacías? 5.Tu niñez 6.Vivían 7.Específica y reciente 8.El verano pasado 9.La escuela.
Question words question WORDS? Cómo Cuándo Cuánto Dónde Por qué Qué Cuál Quién A qué hora Adónde.
Hoy: Para Empezar Traducen: 1) I need many things! 2) We want some paper. Translate, then make them plural (use unos or unas): 3) colored pencil 4) pen.
Preterite vs imperfect the Spanish past tense…. preteriteimperfect  backbone of the story  moves things forward  tells when things began and ended.
Starter: stars and wishes. Learning objectives: To use a writing frame to construct new language and memory strategies to remember it Outcome: Approximately.
Los verbos-AR Los verbos-ER/IRLos verbos-ER/IR Los verbos-ARPretérito Imperfecto.
Español 1 13 de marzo de La Campana  Forma parejas:  1. Quiero ir A. She likes to go  2. Le gusta ir B. They want to go to the beach  3. Vamos.
Mi tema es la amistad By: Paulina Agenor.
19 & 22 de septiembre.  Escribe en inglés:  Sara: Buenos días  José:Hola  Sara: ¿Cómo te llamas?  José: Soy José, ¿y tú?  Sara: Me llamo Sara. 
 A relative pronoun relates back to someone or something already mentioned. That is why it is called a relative pronoun.  The thing, person.
POR y PARA.
The Imperfect Tense El Imperfecto. ¿Qué es el imperfecto? To talk about what you used to do What you were like in the past To tell how old you were What.
Capítulo uno Gramática 1.2 Subject pronouns (Los pronombres)
Roseman Spanish Verbs review, Intro to Irregular verbs, Ser vs. Estar, Question words.
Flag Day (Mexico) By: Jason Kelley.
Español 3 Hoy es jueves el 2 de enero de La Campana 1.¿Cómo era tu vacación? 2.¿Adónde fuiste? 3. ¿Qué hiciste? Contesta las preguntas. Usa el.
Hello, my name is Isabel I am 17 years, I am and I live Spanish in Madrid, My neighborhood economically good, my city is beautiful with many people and.
Warm Up, el jueves, el 6 de septiembre
Ahora – Copy down the following questions, then answer it in a complete sentence in Spanish. 1. ¿Qué te gusta hacer después de la escuela? 2. ¿De dónde.
Hagan ahora: Copy notes on “GUSTAR” means to like, or to please
CAPÍTULO 1B ESPAÑOL 2 By: Jasmine Burkart and Kristen Tupa.
WHERE DO WE COME FROM: Introduction to Tolerance Lourdes Rubio LPC Counselor-Kenmore.
4-1 What do our language, tone and gestures reveal about us? Asking for and giving opinions Giving Advice.
Topic: The preterit Essential ?: How do I talk about things that happened in Spanish?
Unit 3; Week 2 Objectives: -I can understand the time and location of an event when I hear or read about it. -I can ask and give the time, date, and location.
Basics: la fecha, los días de la semana, los meses del año y los Números Objectives: In Spanish How to count How to tell time Phone numbers How to tell.
TOPICS: SABER/CONOCER AND YO-GO VERBS Essential questions: How do I say whom and what I know? How do I use some other irregular verbs?
You don’t have to pick up your textbooks. They are under your desks. Find the errors in the following dialogue. You may use your book. -Manuela: Buenas.
Los verbos: interesar; aburrir; gustar/(encantar)
EL PRETÉRITO V EL IMPERFECTO Comparaciones. EL IMPERFECTO You already know the imperfecto is used to:  Say what was happening (not what happened)  Describe.
Copyright © 2008 Vista Higher Learning. All rights reserved  Like other compound tenses you have learned, the future perfect (el futuro perfecto)
VOCABULARIO Tercer Paso. Turning down an invitation and explaining why Ask if your friend would Your friend might say: like to do something: ¿Te gustaría.
Gramática 2.2 & 3.2 El preterito
On a Spanish question you must put a question mark before and after the phrase.  ¿ Cuál? Which?  ¿Cuándo? When?  ¿Cuánto? How much?  ¿Cómo? How? 
The Impersonal/Passive Se. The impersonal se Can mean they, one, or you Can mean they, one, or you Se come bien en este restaurante. Se come bien en este.
Cuando yo era más joven, cuando tenía ocho años, vivía en las afueras de Londres, en un pueblo pequeño que se llama Leatherhead. Estudiaba a Danes Hill,
2.1—Talking about what you want & need.. Subject Pronouns You’ve already learned the subject pronouns that can be used for I and You. Now you will learn.
Español 3 Hoy es viernes el 9 de enero de La Campana Contesta las preguntas usando el artículo Las dos caras de una frontera. 1. ¿En tu opinion.
La semana doki days of the week. lunes, quince de octubre mi horario Intención: to describe what you study on which day of the week.
The present tense of ser (to be) (El tiempo presente del verbo ser)
ESPAÑOL 2, el 2 de octubre a la clase de ESPAÑOL Toma asiento Saluda a tu compañero de mesa Espera para la maestra empezar la clase.
 Cultural Questions  Listening Skills – What did they just say?  Reading Skills – I have no idea what that means!
My Life * I can do everything from level I Talk about me * I can write the English meaning of vocabulary unit 1-Spanish II Calentamiento Relaciona las.
Essential ?: How do I say what multiple people are doing.
Expressing Agreement or Disagreement
Saber vs. Conocer “To Know”. Saber = to know Yo - sé I know Nos. – sabemos We know Tú – sabes You know Vos. – sabéis Y’all know Él, ella, Ud. – sabe He.
Find the Spanish for each English translation: 1) He’s not wearing pants!a) ¿Participas o no? 2) She doesn’t study?b) ¡Vomitan! 3) Are you in or out?c)
Topic: The preterit Essential ?: How do I say express things that happened in Spanish?
Present Progressive Tense Notes. To form the present progressive, conjugate the verb estar to agree with the subject of the sentence, and follow it with.
Capítulo 2A - Apuntes #1 LOS PRONOMBRES. *The subject of a sentence tells us who is doing the action Pablo escucha música *The subject of a sentence replaces.
Essential question: How do I say what I like and what interests/bores me?
Es el 3 de noviembre HAVE YOUR DIA DE LOS MUERTOS VIDEO WORKSHEET ON YOUR DESK FOR ME TO CHECK. TOP RIGHT HAND CORNER OF YOUR DESK PLEASE, OR EASILY FLIP.
ESPAÑOL 2, el 5 de octubre a la clase de ESPAÑOL Toma asiento Saluda a tu compañero de mesa Espera para la maestra empezar la clase.
  Jugó=he/she played  Use the preterite tense for past actions that are viewed as over and are not being connected to the present. ¿Te acuerdas?
UNIDAD 3 ETAPA 2. El Campanero –Complete each sentence by saying if you like something or not. Ejemplo: -To eat tacos  Si, a mi me gusta comer los tacos.
Transcripción de la presentación:

Cosita de Cultura Jarabe de Palo is a Latin rock group fromLatin rock SpainSpain led by Pau Donés (1966), singer, songwriter, and guitarist.Pau Donéssingersongwriterguitarist “Jarabe” is a syrup, and is usually used when talking about medicine (cough syrup is “jarabe de tos”). “Palo” is a stick. The expression means to "cure" someone by giving them a beating - e.g. saying that a child who is acting up needs some “jarabe de palo”. The song “Bonito” was a top song in 2003 in Spain. Wikipedia.org Es lunes, el __ de ____.

I can describe what is beautiful to me. BONITO

What things are “bonito” to Jarabe de Palo? How many times does Pau say “Bonito”? BONITO

Rate what you understood when listening! I [ understood / did not understand ] the main idea. I understood [ all / most / some / none ] of the details.

Bonito, todo me parece bonito Bonita mañana bonito lugar bonita la cama qué bien se ve el mar bonito es el día y acaba de empezar bonita la vida respira, respira, respira El teléfono suena, mi pana se queja la cosa va mal, la vida le pesa que vivir así ya no le interesa que seguir así no vale la pena se perdió el amor, se acabó la fiesta ya no anda el motor que empuja la tierra la vida es un chiste con triste final el futuro no existe pero yo le digo... Bonito todo me parece bonito Bonita la paz, bonita la vida bonito volver a nacer cada día bonita la verdad cuando no suena a mentira bonita la amistad, bonita la risa bonita la gente cuando hay calidad bonita la gente que no se arrepiente que gana y que pierde, que habla y no miente bonita la gente por eso yo digo... Bonito, todo me parece bonito Qué bonito que te va cuando te va bonito, qué bonito que te va Bonito, todo me parece bonito La mar la mañana, la casa, la sombra, la tierra, la paz y la vida que pasa. Bonito, todo me parece bonito. Tu calma, tu salsa, la mancha en la espalda, tu cara, tus ganas el fin de semana Bonita la gente que viene y que va bonita la gente que no se detiene bonita la gente que no tiene edad que escucha, que entiende, que tiene y que da Bonito Portet, bonito Peret bonita la rumba, bonito José bonita la brisa que no tiene prisa bonito este día, respira, respira Bonita la gente cuando es de verdad Bonita la gente que es diferente Que tiembla, que siente Que vive el presente bonita la gente que estuvo y no está. Bonito, todo me parece bonito. Qué bonito que te va cuando te va bonito, qué bonito que te va. Qué bonito que se está cuando se está bonito qué bonito que se está. Bonito, todo me parece bonito

Rate what you understood when listening! I [ understood / did not understand ] the main idea. I understood [ all / most / some / none ] of the details.

¡Todo me parece bonito! Pienso que… … me parece bonito. … es bonito.

Me llamo…

Wear it on Friday for a class picture.

Supplies: “Bonito” video by Jarabe de Palo A&ob=av2e A&ob=av2e T-shirts Letters: Stencils or Sponges Paint or bleach 12/01/19/idea-12-let-them-make-their-own- bonito-shirts-describing-themselves/