University of Delaware Introduction to Writing PBL Problems Introducción a la elaboración de problemas. Institute for Transforming Undergraduate Education.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
La familia U3L2 Vocabulario.
Advertisements

saquen la tarea en la página 57, ejercicio 1 ejemplos 4 y 5
Science Meeting Junta de la Ciencia March 3, de marzo 2009 Bridges Academy at Melrose March 3, de marzo 2009 Bridges Academy at Melrose.
Universidad de Delaware Introducción a la elaboración de problemas. Instituto para la Transformación de la Educación en Pregrado.
Preguntas Esenciales 1.What are essential questions? What are their purpose in learning? 2.Look over the essential questions and think about how they might.
Listening activities The basics.
Universidad de Delaware. Orientaciones para el Centro de Recursos electrónico de ABP (Clearinghouse): Una publicación electrónica co- supervisada. Instituto.
Qué haces en la escuela Interview, Conjugation Practice.
What is PBL? University of Delaware Institute for Transforming Undergraduate Education ¿Qué es el ABP?
Introducción a la elaboración de problemas.
Un restaurante hispano SPN 2 Honors. Nuestro Restaurante PROJECT OUTCOME In groups of 2 or 3, students will produce an authentic fictional restaurant.
Hoy es el dos de octubre, es miércoles. La pregunta: ¿Quiénes son los miembros de esta familia? La tarea: Start studying vocabulary for activities at parties.
TOMANDO PASOS MÁS ALLÁ DE SOLO LECTURA Y A LA FORMACIÓN DEL DISCIPULADO CREATIVA Creative Teaching Methods Métodos Creativos de Enseñanza iTeenChallenge.
University of Delaware Writing Effective Problem-Based Materials Institute for Transforming Undergraduate Education Courtesy of Barb Duch Cómo elaborar.
Objective: At the end of today’s lesson, you will be able to introduce a person in Spanish. You will demonstrate that you’ve accomplished this objective.
Hoy es martes. Es el 5 de noviembre LA PREGUNTA: ¿Cuál es la fecha de La Navidad? ¿Cuál es la fecha del Día de San Valentín? LA TAREA: -Terminen la hoja.
University of Delaware Universidad Técnica Privada de Santa Cruz, Bolivia. 20 de marzo del 2004 An Introduction to Problem-Based Learning: Improving learning.
La campana (Write Everything!!!!) Write the english translations for these words on page hacer gimnasia 2.Estar en línea 3.Saber 4.Conocer.
Leading in Learning – Spanish Collective Memory. Plenary 1 Did you know any of the words already? If so, which? Why are the colours significant do you.
Hoy vamos a .. preparar un texto (para escribir or decir)
Español 3 Hoy es jueves el 2 de enero de La Campana 1.¿Cómo era tu vacación? 2.¿Adónde fuiste? 3. ¿Qué hiciste? Contesta las preguntas. Usa el.
Hoy es el tres de octubre, es jueves. La pregunta: ¿Qué cosas ven en las fotografías de la videohistoria en las páginas 224 – 225? La tarea: Libro de trabajo.
Ask Your child Questions about What He/She Reads (FICTION) Explain why this is a good tittle. Use details from the book Who is the author? Why did the.
Rewrite the dialogue into a logical order. Encantado Adiós Soy de Bolivia Hasta luego ¿Cómo te llamas? ¿De dónde eres? Buenos días Igualmente Me llamo.
Digital Photography: Selfie Slides By: Essence L. Thomas.
¿Qué haces en la escuela? Question words, objects, yo-go’s.
ALC 34 Hoy es miércoles el 4 de diciembre. 1.Es un quehacer de la casa que usa una escoba. 2.Es un quehacer de la casa para quitar el polvo de los muebles.
Things to do before we start.
Vámonos Write how many of each object appears in each picture Example: dos lápices Hoy es el dieciocho de septiembre.
Book Report/Reporte de un Libro Parents: Your children have checked out a library book. They will be writing a book report for this book. Please make sure.
Universidad de Delaware. Orientaciones para el Centro de Recursos electrónico de ABP (Clearinghouse): Una publicación electrónica co-supervisada. Instituto.
University of Delaware Models for Problem-Based Learning Modelos para El Aprendizaje Basado en Problemas. Institute for Transforming Undergraduate Education.
Time Telling time is rather easy. You only need to know the numbers up to 59 to be able to tell the time.
Digital Photography: Selfie Slides Caidyn Tanton 10/23/14 Period: 1.
1. Mario gusta animales. A Mario le gustan los animales. 2. Nos gustamos dibujando. Nos gusta dibujar. 3. A ellos les no gustan los clases de historia.
Vámonos  Get your pasaporte out of your folder  Have your libro en su escritorio for book check!  Escriben la hora: 12:2511:401:10 Levanta su mano.
Gramática comparada I Diferencias foneticas
+ Four Square Vocabulary. + What it is. Whole class, small group or individual activity that: Presents new vocabulary Reviews vocabulary Practices sentence.
Digital Photography: Selfie Slides Reid Steele 10/24/14 1st.
Answering Questions.  If a question does not have a question word, it is a yes/no question. Answer with sí or no.  If the question asks “you,” answer.
BARTERING. What is Bartering? Bartering is negotiating a lower price between a buyer and a seller of a good or service Bartering is negotiating a lower.
T IENEN CINCO MINUTOS Objective: I can identify weather conditions and compose sentences to describe the weather. Vocab/Ideas Hace buen tiempo Hace sol.
2.1—Talking about what you want & need.. Subject Pronouns You’ve already learned the subject pronouns that can be used for I and You. Now you will learn.
21 y 24 de noviembre de Hoy es viernes el 21 de noviembre de 2014 En tu grupo… 1. ¿Quién es la persona más alta? 2. ¿Cuántos años tiene tu compañero.
Calentamiento Write the answers to the questions in SPANISH
Portafolios E E- Portfolios What is - Qué es e-portfolio? e-Portfolio: A portfolio is a collection of work developed across varied contexts over.
¡Hola, buenas tardes! Please write your desk number on your disclosure paper to the left of the large C. Place the paper on the correct color, on the table,
¿Cómo son tus asignaturas? A* Aburrido/a Divertido/a dificil fácil importante útil Bueno /a interesante.
Me gusta. objetivo Talk about activities you like and don’t like to do. Ask others what they like to do.
Daily Routine Assessment-Monday!
ALC 48 Hoy es lunes el 3 de febrero, La hija de mis padres es mi _____. 2.El hermano de mi madre es mi _________. 3.Los padres de mi padre son.
Vámonos (cinco minutos)  Write and solve three math problems of your own in Spanish- remember that you don’t know any numbers higher than 99 or lower.
ALC 27 Hoy es viernes el 8 de noviembre.
Objetivo: Ask and tell what time it is. Talk and write about my classes at school. Agenda: 1.HacerAhora: El Tiempo 2.? Importantes 3.Brilla 4.Apuntes 5.Mi.
Español 1 Ms. Lewis Explorar 0 ¿Cómo se llaman las personas en tu grupo? 0 Escribe los nombres. 0 ¿Cosas buenas? 0 ¿Quién conoce a todas las personas.
Hoy es martes el 12 de enero Today is Monday, January 12 Place your homework on desk. Answer the following Write the cojugations for verbs comer and beber.
Foreign Language Teaching Tips Rich Bradshaw. ¡Classroom Vocabulary Scavenger Hunt! Purpose Introduce new vocabulary words in TL Identify items using.
UNIVERSIDAD AUTÓNOMA DEL ESTADO DE HIDALGO ESCUELA SUPERIOR DE ZIMAPÁN Licenciatura en Derecho Conversaciones introductorias. Lengua extranjera. L.E.L.I.
LAS PREGUNTAS (Question Formation). Asking “yes/no” questions To ask spoken questions that can be answered with a simple “yes” or “no,” simply raise the.
Escribir *You can get creative. You can write in the first person which means you are the character, you can use the third person which means you are talking.
Check that your essay has your name and period
First Grade Dual High Frequency Words
Fish is Fish by Leo Lionni.
Los números.
Estar- to be.
Kindergarten Spanish High Frequency Words
University of Delaware
Transcripción de la presentación:

University of Delaware Introduction to Writing PBL Problems Introducción a la elaboración de problemas. Institute for Transforming Undergraduate Education

Good PBL Problems… relate to real world, motivate students require decision-making or judgments are multi-page, multi-stage are designed for group-solving pose open-ended initial questions that encourage discussion incorporate course content objectives, higher order thinking

Características de los buenos problemas ABP. Relacionados con el mundo real, motivan a los estudiantes. Requieren de juicio y toma de decisiones. Tienen varias etapas o fases. Diseñados para la resolución grupal. Las preguntas iniciales de final abierto, promueven la discusión. Incorporan objetivos de contenido del curso. Promueven el pensamiento de orden superior.

What Factors Influence Decisions About Problems Who is the problem writer? - discipline - control issues - level of investment What is the course? - students (number and level) - sequencing of course/problems - time/structure of class

¿Qué factores influyen al momento de decidir sobre los problemas? ¿ Quién elabora el problema? - Disciplina. - Control de todos los aspectos. - Nivel de inversión. ¿Cómo es el curso? - Estudiantes (número y nivel). - Secuencia de curso/problemas. - Tiempo/estructura de clase.

Sources and Strategies for Writing Problems Newspaper articles, news events Popular press in the discipline Make up a story – based on content objectives Adapt a case to a problem Research papers Other?

Fuentes y estrategias para elaborar problemas Artículos de periódicos, noticias. Prensa popular en la disciplina. Crear una historia – basada en los objetivos de contenido. Adaptar el caso a un problema. Investigaciones. ¿Otros?

Step One Identify the course You can think of the subject, level of students, size of class, how you would use it. List the learning objectives that would be met by this problem

Paso uno Haga una lista de los objetivos de aprendizaje que este problema puede abordar.

Step Two Think of a scenario. Sketch out the first page. Need more information? Consult our “lending library”.

Paso dos Piense en un escenario, basado en la noticia del artículo. Haga el bosquejo de la primera página. ¿Necesita mas información ? Consulte en Internet.

Step Three What comes next? Write a brief synopsis of the problem, emphasizing the possible staging of the problem. Be prepared to report out.

Paso tres ¿Qué sigue ahora? Escriba una breve sinopsis del problema, enfatizando el posible estado del problema. Prepárese a presentarlo a los demás.

Step Four How would you assess to see if students met your original learning objectives?

Retroalimentación a los presentadores ¿Qué es lo que más le ha gustado del problema? ¿Invita a los alumnos a investigar y pensar? ¿Es un problema apropiado para el curso propuesto?