“EL MAR A L’AULA” 3r de Primària Curs 2013-2014 Escola Eduard Marquina.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
SEGON CURS DE PRIMÀRIA ELS ANIMALS ESTER CONDE VILLAR.
Advertisements

LECTURA DE FRASES 4.
Al vostre gust amb el  Amb so  Si me preguntan: -En qué creo? Si em preguntes: -En què creus?
Ria Slides Automàtic o al vostre gust amb el  Amb so  Us proposem no tocar el ratolí i gaudir-ne.
QUAN ARRIBA EL TEMPS DE COLLIR CASTANYES... TAMBÉ ARRIBA... LA TARDOR... NI FRED, NI CALOR.
Els colors de l’ Advent.
Un conte de Shel Silverstein Traducció, Xesco Boix
QUAN ARRIBA EL TEMPS DE COLLIR CASTANYES... TAMBÉ ARRIBA... LA TARDOR... NI FRED, NI CALOR.
ANIMACIÓ D'OBJETES EN UNA PRESENTACIÓ DE DIAPOSITIVES.
Definició: és un sistema material format per diversos components.
Sabeu qui és Josep de Calassanç?
LA CASTANYERA.
Un milió d’arbres?. En aquesta activitat intentarem fer una estimació aproximada dels quilometres que poden recórrer els ciclistes del Saunier Duval.
Index -XBOX 360 -PlayStation3 -¿Qué problemes te Xbox 360? -Qué problemes te PlayStation3? -Jocs de Xbox360 y Play3.
ELS DINOSAURES Projecte realitzat pels alumnes de P.4. Els esquirols i els conills el curs
SALUT I ESCOLA IES LLANÇÀ Josep Santos Infermer ABS Llançà.
Una experiència amb PÈBILI PROJECTE FILOSOFIA 3/18
Practica….
Cambios en el espacio: transformaciones geométricas
ENERGIA Energia és allò capaç de transformar la matèria.
Escola Orlandai 4t CURS.
VIVIM AMB TOTS ELS SENTITS L’ESPERA DE JESÚS
Alimenta el teu cos.
La Terra.
QUINS MATERIALS SÓN MILLORS CONDUCTORS ELÈCTRICS?
Cambios en el espacio: transformaciones geométricas
El Pare Claret és un regal per a tots
3a PART Els nens i nenes de P- 4
6è de Primària Escola El Cim
Per què hi ha objectes que suren i objectes que no suren?
El mercat ELS NENS I NENES DE P-4.
Les fraccions Sisè B curs
ELS NOMBRES ENTERS.
SIGUEM SOSTENIBLES.
ENDEVINA ENDEVINALLA 2n de Primària.
Taller de flotació 1.
COM VIATJA EL SO? Nenes i nens de 4t de primària IEA Oriol Martorell
LA MESURA Mesurar és determinar quantes vegades cap una unitat en allò que es mesura.
OMBRES I LLUMS Escola Antoni Gaudí Sta Coloma de Gramenet
TEMA 5 : FUNCIÓ DE NUTRICIÓ
QUÈ FA QUE UNA PILOTA BOTI MÉS QUE UNA ALTRA?
DUFINS.
FORA POLLS ! Estudi dels polls..
QUÈ FA EL NOSTRE COS AMB L’AIRE QUE AGAFA QUAN INSPIREM?
Som nois i noies de 5è de l’escola Seat
RECOLLIM ELS DIBUIXOS Tothom ens va ajudar molt, i tots els alumnes de 1r a 4t van fer el seu dibuix. Amb aquests dibuixos vam decidir enquadernar-los.
PER QUÈ NO PODEM CAMINAR DAMUNT L’AIGUA?
EL COLOR BLAU.
L’AIGUA A LA NATURA.
Objectiu Educatiu Trienni
LES MATEMÀTIQUES AL MÓN
CONCURS.
“ Jo, amb les obres, et mostraré la meva fe” Jm2, 18
Aigua Projecte 2n primària.
Problemes que es poden resoldre amb equacions
QUAN FAS EQUIP, ETS FAN ÀSTIC!
Al vostre gust amb el 8 Amb so ¯
Coneixement del Medi 4t. de Primària L'aparell digestiu.
Projecte de P-3: Som fotògrafs!!
US PRESENTEM EL CONTE DE LES SET CABRETES I EL LLOP.
Aixequem-nos alt que l’energia ve de més amunt !!!
PRIMAVERA GRUP IV 01a.
Projecte científic 5è de Primària
ESCOLA CERVANTES 5è APARELL CIRCULATORI.
Granota VERTEBRAT amfibi carnívor.
US PRESENTEM EL CONTE DE LES SET CABRETES I EL LLOP.
Preferències.
L’AIGUA ÉS VIDA.
El SOL 1.Què és el Sol ? Una estrella.
EXPERIMENTEM AMB L'AIGUA
Transcripción de la presentación:

“EL MAR A L’AULA” “MUNTEM UN AQUARI” Institució de referència INSTITUT DE CIÈNCIES DEL MAR ICM Escoles EDUARD MARQUINA CONCEPCIÓN ARENAL

“EL MAR A L’AULA” 3r de Primària Curs 2013-2014 Escola Eduard Marquina

EL SUBMARÍ      

Dibuixos després de la visita del submarí

ELS CIENTÍFICS

PROJECTE “MUNTEM UN AQUARI” 2n de Primària Curs 2013-2014 Escola Concepción Arenal

PROJECTE INTERDISCIPLINAR MATEMÀTIQUES LLENGÜES CONEIXEMENT DEL MEDI PLÀSTICA

MATEMÀTIQUES Resolució de problemes Unitats de mesura: Longitud Capacitat Temperatura

Quant pot mesurar com a màxim l’aquari? Quant mesura realment l’aquari?

Quanta aigua hi ha a l’aquari? Quantes garrafes? Quants litres?

Quants bacteris cal posar? Quatre gotes per litre.

LLENGUA Comprensió lectora. Elaboració de diferents tipologies de text. Presentació oral

Text instructiu

Nota

Text expositiu

Notícia

CONEIXEMENT DEL MEDI Com deu ser el fons marí?

EL FONS MARÍ Podem baixar al fons marí si ens vestim de submarinistes! O podem agafar un submarí!

Què li entra i què li surt al peix?

DISSECCIÓ D’UN VERAT Tenen cor? Com són les brànquies? Què volem saber? Tenen cor? Com són les brànquies? Tenen ous o peixos a la panxa? Tenen sang vermella?

Comprovem les nostres hipòtesis

PLÀSTICA Un cop hem disseccionat el verat fem maquetes per explicar què passa quan un peix menja. Representació d’idees i elaboració de nous coneixements.

Abans de la dissecció Després de la dissecció

Com ser peix i no enfonsar-se? Experiment flotabilitat Variable pes Variable forma Variable aire

Diàleg: Què vol dir surar? L: Que no va cap a baix, que va cap amunt. M: Si jo pujo cap a informàtica vol dir que estic surant? L: No, No! Dins de l’aigua! H: És estar a dalt de l’aigua. L: Si jo em moro, m’enfonso i si estic viva floto. I també si peses t’enfonses i si no peses sures. M:Les coses que pesen s’enfonsen? A: Sí. M: I un vaixell pesa? A: Ala sí! Per què no s’enfonsa? Per què té un motor? U: No! Les barques de remar no tenen motor i no s’enfonsen. C: Jo crec que depèn de com el posis, com nosaltres a la piscina. Si et tires dret t’enfonses i si et poses “planxat” sures. L: Jo crec que flotem perquè tenim aire, com un globus! A: Jo crec que el vaixell flota perquè el mar és més gran i l’aguanta, té molta força! M: Doncs, si posem el vaixell en un riu petitó s’enfonsarà?

Experiència flotabilitat

Recollim la informació i traiem conclusions... - La bola de metall s’enfonsa. - El paper si el poses pla sura i si fem una bola s’enfonsa. - Les coses de plàstic no s’enfonsen. - La plastilina si la poses com un cistell sura i si fas una bola s’enfonsa. - El globus ple d’aigua “sura per sota de l’aigua”. Si està ple d’aire queda quasi tot fora de l’aigua. - Les boles de porex suren totes, les grans i les petites. - Les ampolles que tenien més aire suraven més. Com s’ho fa el peix per surar o enfonsar-se? Si no canvia la seva forma, el pes ni tampoc d’allò que està fet, deu ser… C: Per l’aire!! Agafa oxigen de l’aigua quan respira. M: Tenen un òrgan que es diu bufeta natatòria, s’assembla a un globus...

GRÀCIES! Si vols construir un vaixell, no reuneixis la teva gent i els demanis que preparin les eines, la fusta i els assignis feines. Simplement convoca’ls i encomana’ls l’anhel pel mar infinit. Antoine de Saint-Exupéry