Lenguaje Dual Modelos de Educación Enriquecida en Dos Idiomas.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
¿Qué es Title 1? Es una fórmula federal de beca. Es la beca federal más grande que recibe Fayette County Public Schools.
Advertisements

Distrito Escolar Independiente de Northside Distrito Escolar Independiente de Northside División de Educación Bilingüe/ESL División de Educación Bilingüe/ESL2006.
I. Diálogo dirigido en parejas II. Conversación espontánea en parejas
Ayudando a su Hijo(a) a Tener Éxito en la Escuela.
Welcome to (Bienvenidos a) Guy B. Teachey Elementary School Annual Public Meeting (Reunión Anual Pública)
El comité de evaluación del dominio del idioma
H IGHLIGHTING P ARENT I NVOLVEMENT IN E DUCATION L A I MPORTANCIA DE LA P ARTICIPACIÓN DE LOS P ADRES EN LA E DUCACIÓN DE SUS HIJOS ( AS ) Created By:
Title I, Part A - Parent Rights Derechos de los Padres de familia - Título I, Parte A GPISD is a Title I District and as such will abide by all federal.
Rancho High School. Federal legislation passed to set high academic standards and establish measurable goals of achievement to improve individual outcomes.
Dual Language Training Institute
Dual Immersion Program Edmondson Elementary School Programa de Doble Inmersion.
JOHN ADAMS MIDDLE SCHOOL “What you are to be, you are now becoming.” “En lo que serás, es en lo que te estás conviertiendo ahora.”
Dual Language Immersion Informational Meeting Programa bilingüe de doble inmersión Reunión informativa.
Dual Immersion Program Programa de Doble Inmersion Los Alisos Middle School.
Two-Way Immersion Program Programa de Dos – Vías de Inmersión.
Reunión de Padres con hijos en el programa de ESL - Meeting with parents in the ESL program 2nd semester Wandy Andino Maestra de ESL (Inglés como Segundo.
Déle a su Niño el Regalo del Bilingüismo por Vida Give Your Child the Lifelong Gift of Bilingualism.
Lathrop Intermediate School Program Verification / Orientation Week School Year 2014 – 15 August 18 – August 23, 2014 Be RespectfulBe ResponsibleBe Safe.
Fountas and Pinnell Reading Assessment/ Evaluación de lectura.
Cómo Ayudarle a su Hijo Tener Exito en la Escuela > Hable con los maestros > Por lo menos una vez al año, los maestros deben invitar a los padres a una.
Lathrop Intermediate School Program Verification / Orientation Week School Year 2014 – 15 August 18 – August 23, 2014 Be RespectfulBe ResponsibleBe Safe.
REQUISITOS PARA LA GRADUATION DE LAS HIGH SCHOOLS DE ALLIANCE Alliance High School Graduation Requirements.
PRESENTACION ES  Personal del programa migrante  Directora de la Oficina de  Nuevo Director de Ingles como 2o Idioma y Migrante INTRODUCTION S  Principal.
English Learner Advisory Committee (ELAC) ELAC Rights and Responsibilities Tahoe Truckee Unified School District
English Language Development Program PARENT INFORMATIONAL MEETING REUNIÓN INFORMATIVA PARA PADRES.
Carmel Elementary School ESOL Program. What is ESOL? ESOL is a program for students that are not proficient in English. The program is designed to provide.
Programa Bilingüe Menasha Joint School District 2 de febrero de 2011 Menasha Joint School District.
Parent Meeting Junta de Padres Raising A Reader Creando un Lector.
Cram Middle School September 11, :00am in the Library.
School - Parent Compact Acuerdo Entre La Escuela y Padres.
State of the School Community Meeting/ El Estado de la Escuela Valdez 3/24/15.
El comité de evaluación del dominio del idioma (LPAC)
ELAC MEETING Salt Creek Elementary English Learners Advisory Committee Meeting
Hoy es lunes, el 2 de febrero. ESPONJA: ¿Cómo se dice? 1. I need a calculator. 2. We always use computers. 3. They dance. 4. She never wears her backpack.
Welcome to Cesar Chavez Academy Back to School Orientation.
Hazlo Ahora ● It is Maria’s first day of school, and she needs a shopping list. Help Maria by matching the objects with the classes she needs them for.
During Pre-K through First grade, students learn Language Arts in their native language. During Pre-K through First grade, students learn Language Arts.
¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?¿Quién?¿Qué?¿Cuándo? 1 ¿Cómo estás?How are you? ¿De dónde eres?Where are you from? ¿Quién es ella?Who is she? 2 We are already familiar.
Behavior Please sign daily Purple – I went above and beyond classroom expectations today. Green - I met classroom expectations today. Blue - I needed a.
El comité de evaluación del dominio del idioma
How to work in groups. 1.Whisper 2.Question person – (middle) is the only member of the group who may ask me questions. 3.Gopher – (youngest) is the only.
Welcome to Mrs. Yuan’s 2 nd Grade Class Open House
El Room/Salón 26 Ms. Barba WELCOME TO POTRERO! !BIENVENIDOS A POTRERO! BACK-TO-SCHOOL NIGHT.
El Rincon at a Glance Mirando El Rincon Reclassified Students 5 5 th grade 3 4 th grade 7 3 rd grade Estudiantes Reclasificados 5 de quinto grado 3 de.
What is Title I? Title I is a federally funded program to help children get a quality education and meet academic standards.
School/Escuela: BROWN JUNIOR HIGH SCHOOL Date/Fecha: SEPTEMBER 17, 2015 Time/Hora: 9:30 AM & 5:30 PM.
Vámonos (cinco minutos)  Write and solve three math problems of your own in Spanish- remember that you don’t know any numbers higher than 99 or lower.
Preguntas y respuestas
HISD Becoming #GreatAllOver Memorial Elementary Programa de Lenguaje Dual.
Knudson Middle School 17 September :15 AM in Room 502.
School: Schorr ES Date: September 21, 2015 Time: 6:30 p.m.
Welcome, Students! English Course Teacher: Berenice González.
¡Bienvenidos a la clase de 3er. grado del Profesor Piñuelas! Welcome to Mrs. Pinuelas’ 3rd grade class! Me gradue de la Universidad Pedagogica Nacional.
Welcome to SAT Parent Night. What is the SAT? The SAT-10 is a district mandated assessment carried out to obtain District-wide data about student performance.
Escuelas primarias Castle View, Jefferson, Mt. View, y Washington.
Castle View, Jefferson, Mt. View and Washington Elementary Schools.
School/Escuela: Martin Luther King, Jr. ES Date/Fecha: September 23, 2015 Time/Hora: 2:00-3:00 p.m.
Master Plan Programs and Initial Identification Procedures of English Learners DELAC September 23, 2010 Meeting Language Acquisition Branch.
School/Escuela: Rex Bell Elementary Date/Fecha: Time/Hora:
Carmel Elementary School ESOL Program. What is ESOL? ESOL is a program for students that are not proficient in English. The program is designed to provide.
Presented by Kristen Moorhouse Project Specialist/Instructional Coach ELAC Officer’s Responsibilities.
Campanada guidelines in your composition notebook ¿Cómo es tu familia? (10 points) Ex. Hoy es Miercoles el 27 de enero First line will start with the date.
Help Box - Language Translator Ashley Martin, Intern; Kathy Meehan, HDFS Faculty Advisor Human Development and Family Studies Pennsylvania State Brandywine.
ELAC MEETING September 22, English Language Advisory Committee Roles and Responsibility of ELAC  Advise the Principal of the needs of English learners.
Dual Language Immersion Program
Siler City Elementary 1.
Title I Annual Meeting Junta Anual de Titulo I
Señora Daniele, Profesora de Español
Raymond Cree Middle School
Transcripción de la presentación:

Lenguaje Dual Modelos de Educación Enriquecida en Dos Idiomas

¿Qué es TWI?  El programa Doble Inmersión (TWI, por sus siglas en inglés) es un programa único de doble idioma, el cual ofrece a los estudiantes que su idioma materno es el español o el inglés la emocionante oportunidad de convertirse en bilingües.  El programa está diseñado para enseñar a los estudiantes un segundo idioma de una manera natural a través de la instrucción en las materias básicas, conversación en el salón de clases y la interacción diaria.

¿Cuáles son las metas del Programa TWI? Proporcionar y promover un ambiente positivo y de enriquecimiento en el cual los estudiantes serán -  bilingües,  aprenderán leer y escribir en dos idiomas; y  adquirirán compresión y aprecio por las diferencias multiculturales.

¿Qué tipo de modelo se usa en el programa? El programa TWI, en la Primaria Woodland Acres (WAE, por siglas en inglés), se basa en un modelo de

¿Cuáles son los beneficios de saber dos idiomas?

Thomas & Collier, 2000 Thomas and Collier 2000

¿Cómo trabaja esto? En Galena Park ISD:  La participación comienza en kinder y continúa hasta la secundaria  La instrucción académica se lleva a cabo en ambos idiomas: inglés y español  Los estudiantes desempeñan las asignaciones académicas en un ambiente altamente interactivo que fomenta el desarrollo del idioma  Los estudiantes tienen maestros que trabajan en equipo

¿Cómo trabaja esto? Continuación  Los grupos mixtos recibirán la enseñanza un día en inglés y el siguiente día en español.  La lección será una continuación de la instrucción recibida el día anterior.  Esto permitirá a los estudiantes recibir instrucción formal en inglés y español.  Los estudiantes reciben apoyo en el lenguaje y traducciones mínimas de sus compañeros.

¿Cómo trabaja esto? Continuación  Los alumnos tienen dos maestros, uno de ellos proveerá la instrucción en inglés y el otro en español.  Los maestros deben mantener el idioma de enseñanza en la presencia de los allumnos.  Los alumnos reciben instrucción diaria en artes de lenguaje (lectura, escritura, gramática) en su idioma natal.  Los alumnos son colocados en grupos mixtos para matemáticas, estudios sociales y ciencias. La instrucción en estas areas se alterna según el idioma del día.

Ejemplo del Horario Your Subtopics Go Here TiempoActividad Sra. García (Maestra de inglés) Sra. Guillen (Maestro de español) 7:45 – 8:00Actividades de la mañana Grupo de inglésGrupo de español 8:00 – 8:30Inglés como segundo idioma (ESL) Español como segundo idioma (SSL) Grupo de españolGrupo de inglés 8:30 – 10:15Artes de Lenguaje (lectura, escritura, ortografía) Grupo de inglésGrupo de español 10:15 – 11:15MatemáticasGrupo de inglésGrupo de español 11:15 – 11:45AlmuerzoGrupo Mixto AGrupo Mixto B 12:15 – 12:40Taller de EscrituraGrupo de inglésGrupo de español 12:40 – 1:10Estudios SocialesGrupo Mixto AGrupo Mixto B 1:10 – 2:05Clases Co-curriculares (arte, música, educación física) Grupo Mixto AGrupo Mixto B 2:05 – 2:35CienciasGrupo Mixto AGrupo Mixto B 2:35 – 3:00Centros de DescubrimientoGrupo Mixto AGrupo Mixto B 3:00 – 3:05SalidaGrupo Mixto AGrupo Mixto B

Compromiso del Padre  El alumno permanecerá en el programa de TWI desde kinder a quinto grado.  Los Padres apoyarán y participarán en las juntas.  El progreso académico del alumno será observado continuamente. Si el alumno no está sobresaliendo académicamente en TWI, el personal docente y administrativo del programa recomendará si es necesario su colocación en otro programa educativo para asegurar su éxito académico.  El empeño, la participación y el buen comportamiento del alumno son las claves esenciales para su éxito académico en este programa. Si se presentan serios problemas repetidamente, el personal docente y administrativo recomendará su colocación en otro programa.

¿Quién es elegible para participar?

Preguntas Comunes # 1

Preguntas Comunes # 2

Preguntas Comunes # 3

3 ero Grado- TAKS 4 to Grado - STAAR 5 to Grado– STAAR TWIGPISDTWIGPISDTWIGPISD Lectura89%83%70%64%70%65% Matemáticas88%83%70%65%76%77%

Preguntas Comunes # 4

Preguntas Comunes # 5

Pasos para solicitar el ingreso 1)Asistir a la orientación para padres de familia 2)Llenar el paquete de solicitud TWI 3)Llevar a su hijo/a al examen (OLPT) en la fecha programada 4)Firmar el formulario TWI de Consentimiento del Padre 5)Los alumnos deben cumplir los requisitos del idioma 6)Los padres proporcionarán el transporte a la escuela WAE 7)A los alumnos que les corresponde asistir a la escuela WAE tendrán prioridad 8)Una vez que el alumno es colocado en el programa TWI en kinder, no tendrá que volver a inscribirlo cada año.

Alaide J. Zavala Campus Instructional Coach (832) 386 – 2231 Maria J. Garza Bilingual District Specialist (832)

Dual Language Models of Enriched Education in Two Languages

What is the Two-Way Immersion Program?  The Two-Way Immersion (TWI) program is a unique dual language program that offers native Spanish and native English speaking students the exciting opportunity to become bilingual.  The program is designed to teach students a second language in a natural way through subject content instruction, classroom conversation and daily interaction.

What are the Program Goals? Provide and promote a positive and enriching academic environment in which students will become -  bilingual  biliterate  acquire an understanding and appreciation of cross-cultural differences.

What type of Program Model is Used? Woodland Acres Elementary (WAE) uses a Two-Way Immersion program based on a model

What are the Benefits of Knowing Two Languages?

Thomas & Collier, 2000 Thomas and Collier 2000

How Does it Work? In Galena Park ISD:  Participation begins in kindergarten and continues through middle school  Academic instruction takes place in both languages: English and Spanish  Students perform academic tasks in a highly interactive environment that fosters language development  Students have teachers who work closely together as a team.

How Does it Work? continued  The mixed group will be taught one day in English and the next day in Spanish.  The lessons taught will be a continuation of instruction from the previous day.  This will allow students to receive formal English and Spanish oral language instruction.  Students receive language support and minimal translations from peers.

How Does it Work? continued  The students have two teachers, one who will provide the English instruction and one who will provide the Spanish instruction.  Teachers must maintain language of instruction while in the presence of students.  Students receive Language Arts, (Reading, Writing, Grammar) in their native language on a daily basis.  Students are placed in a mixed group for Math, Social Studies and language of instruction alternates by day.

TimeActivity Mrs. Garcia (English teacher) Mrs. Guillen (Spanish teacher) 7:45 – 8:00Morning Activities English GroupSpanish Group 8:00 – 8:30English as a second language (ESL) Spanish as a second language (SSL) Spanish GroupEnglish Group 8:30 – 10:15Language Arts (reading, writing, spelling) English GroupSpanish Group 10:15 – 11:15MathEnglish GroupSpanish Group 11:15 – 11:45LunchMixed Group AMixed Group B 12:15 – 12:40Journal WritingEnglish GroupSpanish Group 12:40 – 1:10Social Studies Mixed Group AMixed Group B 1:10 – 2:05Specials (art, music, p. e.)Mixed Group AMixed Group B 2:05 – 2:35ScienceMixed Group AMixed Group B 2:35 – 3:00Discovery CentersMixed Group AMixed Group B 3:00 – 3:05DismissalMixed Group AMixed Group B Daily Schedule Sample

Parent Commitment  Students will remain in the TWI program from kinder through fifth grade.  Parents will support and participate in required parent meetings.  Student’s progress will be monitored continuously. If student is not succeeding academically in TWI, teachers and school administrators may recommend placement in a program that will ensure their academic success.  Student’s effort, participation and behavior are essential keys to academic success in this program. If serious discipline problems occur repeatedly teachers and school administrators may recommend placement in a different program.

Who is Eligible to Participate?

Frequently Asked Question # 1

Frequently Asked Question # 2

Frequently Asked Question # 3

3 rd Grade - TAKS 4 th Grade - STAAR 5 th Grade – STAAR TWIGPISDTWIGPISDTWIGPISD Reading89%83%70%64%70%65% Math88%83%70%65%76%77%

Frequently Asked Questions # 4

Frequently Asked Questions # 5

Steps for Applying 1)Attend parent orientation 2)Complete TWI application packet 3)Bring child for (OLPT) testing on scheduled date 4)Sign TWI parent commitment form 5)Students must meet language requirements 6)Parents will provide transportation to WAE school 7)Students zoned to WAE school will have priority 8)Once a student is placed in the TWI program in kindergarten, the student will not need to reenroll

Alaide J. Zavala Campus Instructional Coach (832) 386 – 2231 Maria J. Garza Bilingual District Specialist (832)