ART GREC -II- ESCULTURA.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
LA ESCULTURA GRIEGA.
Advertisements

ESCULTURA GRIEGA.
ARTE GRIEGO Escultura y pintura (cerámica)
LA ESCULTURA GRIEGA.
Orden Dórico.
LA ESCULTURA GRIEGA.
Siglo IV.
ARTE CLÁSICO.
LOS ORÍGENES DEL ARTE GRIEGO 1. Arte cicládico: III milenio a.C., en las islas Cícladas del mar Egeo. 2. Arte minoico o cretense: a. C
Creativitat i llibertat de l’artista Proporció i normes
LA MATÈRIA.
Equipo Específico de Discapacidad Auditiva. Madrid
Proporción: El arte Clásico. Grecia
Història de l'Art Partenó Clàssic Modern Segle XIX Segle XX CLASSIC
Arte Griego Acrópolis de Atenas.
Els surfistes van utilitzar la cooperació per fer públic el seu desacord amb el projecte d’espigons. En primer lloc van utilitzar les seves planxes per.
Del llenguatge visual al missatge visual Su Richardson Burnt Breakfast Adaptació d’una presentació de M. Acaso.
Déus, herois i animals mitològics
Al vostre gust amb el  Amb so  CONTE PER A UNA NIT D’ESTELS.
Activitat CALCULA: ESPORT MASCULÍ I ESPORT FEMENÍ Observatori Crític de l’Esport Autora: Susanna Soler i Prat INEFC Barcelona.
Arte griego (3) Escultura
GRECIA Escultura Historia del Arte ESTER C.M. 2º Bachillerato.
GRECIA: ARQUITECTURA ESCULTURA.
ARTE CLÁSICO 3º ESO – Cultura clásica.
1. PERÍODO ARCAICO (finales del s. VIII a.c.-VI a.c.)
La llegenda m’ajuda a llegir el mapa.... a interpretar el que diu
L’ARQUITECTURA -GRÈCIA-. Aspectes generals Edificis a escala humana Edificis a escala humana Edifici com a part d’un conjunt Edifici com a part d’un conjunt.
A ARTE GREGA Historia da Arte Colegio Estudio 1COLEGIO ESTUDIO. A ARTE GREGA.
ARTE GRIEGO. EJE CRONOLÓGICO ARTE MINOICO a.C.
KNOSOS. Cámara Real EL PALACIO DE KNOSSOS LA PINTURA MINOICA.
La Escultura Griega.
ARTE GRIEGO 3. ESCULTURA Y CERÁMICA.
ESCULTURA CLÁSICA Expresión de una vida interior consciente.
Arquitectura griega Orden Dórico.
Palau de Cnossos (1700 – 1400 a.C.) Heraklion (Creta) Grècia.
Sara Ramírez Karola Salat
TESEU Y EL MINOTAURE Pablo José Blasco Mendoza 4ºB.
Tot és relativament relatiu
LAOCOONT I ELS SEUS FILLS
Cleobis y Bitón.
L’art a la Grècia clàssica
L’ART A L’EDAT MODERNA.
ART GREC.
TEO A 2 C.R. P quest curs utilitza paper, vídeo i i ordi- nador.
Les mòmies DAVID I FERRAN.
ESCULTURA ROMANA.
2.- CARACTERÍSTIQUES GENERALS
IMÁGENES SELECCIONADAS PARA EL EXAMEN DE HISTORIA DEL ARTE EN LAS PRUEBAS DE ACCESO A LA UNIVERSIDAD II.
La seu vella La seu vella és una catedral romànica d’estil gòtic situada dalt d’un turó de Lleida que porta el mateix nom que la catedral. Es va començar.
EL RENAIXEMENT s. XV
ETAPA CLÀSSICA ES DESENVOLUPA DEL S.V a.C AL IV a.C
ÉPOCA CLÁSICA V a.C..
ESCULTURA GREGA.
Imágenes del Arte Griego
Ares el déu de la guerra.
La vida és un do de Déu i un servei als altres
IL·LUMINACIÓ I EFECTE DE LLUM Contrasts de llums i ombres
DONA I ET DONARAN Si tu reses i dones a la gent que pateix; Déu et donarà a tu. Resa i fes obres. Georgina Prat Marrasé.
Nèlia Boza Ainhoa Garcia
Els primers en ser invadits i els últims en ser conquistats
La història de Sísif Mitologia Grega.
LES MATEMÀTIQUES AL MÓN
Imágenes del Arte Griego
DOL 2015 .
2. El problema de la realitat: teoria de les Idees
MITOLOGIA GREGA AL PARC DEL LABERINT
LA CULTURA GREGA BUSCA L’EQUILIBRI ENTRE TOTES LES DIMENSIONS I POSSIBILITATS D’ALLÒ QUE ÉS HUMÀ.
L'art grec.
ELS PLANETES.
Transcripción de la presentación:

ART GREC -II- ESCULTURA

KOUROI

KORH

Característiques de l’escultura grega L’escultor grec realitza les seves obres per plaer estètic, cercant la bellesa ideal. La figura humana és considerada la expressió d’aquesta bellesa ideal, física i espiritual, (kallokagaqia), especialment en el cos masculí nu. Naturalisme idealitzat en les escultures, ja que es tracta de representar l’home sense defectes, com autèntics arquetips. Hi ha una clara recerca de la perfecció formal a través de la mesura i de la proporció.

KANWN El canon (kanwn) és el terme que s’aplica a partir de l’art clàssic al conjunt de proporcions ideals per a la representació perfecta de l’èsser humà. Consisteix en cercar la harmonia de les parts en el tot, seguint relacions matemàtiques. Policlet estableix el kanwn en representar la figura humana amb una alçada de set vegades el cap. Lisip, per la seva part, el fixa en vuit caps.

També es busca l’harmonia, la serenitat i l’equilibri entre l’autodomini i la manifestació dels sentiments, especialment en els rostres. Estudi de l’anatomia en tensió i del moviment, però equilibrat. Els temes preferits són els mitològics (déus i herois), però també els atletes. Materials: tots (fusta, pedra, or, vori, etc), però prefereixen el marbre i el bronze. Les Escultures són policromades, tot i que s’han perdut les restes de color pel pas del temps.

Diadoúmenos de Policlet

Dorífor de Policlet

Auriga de Delfos

Discòbol de Miró

Hermes i Dionís nen de Praxítel.les

Afrodita de Cnido, de Praxítel.les

Afrodita Mèdicis, de Praxítel.les

Afrodita ajupida de Praxítel.les

Dèmeter

Apoxiòmenos de Lisip

Posidó

Narcís

Atena

Hermes

Apol.lo sauròcton

NIKH de la sandàlia

Relleus de Fídies (Partenó)

Naixement d’Afrodita

Níobe

Els guerrers de Riace

Època hel.lenística

Pèrgam, l’altar de Zeus Santuari d’època hel.lenística, consagrat a Zeus, i edificat entre el 180 i el 160 aC. per iniciativa d’Eumenes II. Estava format per tres porxos de columnes jòniques, que enmarcaven una escala monumental i l’altar, a cel obert. Un inmens zòcol estava decorat amb un fris de 112 m de llarg per 2,30 m d’alçada, que representava la gigantomàquia segons Hesíode. (Actualment es troba a Berlin)

L’artista es va proposar aconseguir efectes de gran força dramàtica: la batalla es desencadena amb una violència terrible, en la qual els titans són aniquilats pels déus triunfants, i es debaten entre el dolor i l’agonia.

Un moviment salvatge i l’agitació dels vestits ho omplen tot. Per aconseguir efectes més cridaners, el relleu ja no és plà, sinó que està composat amb figures que gairebé surten totalment de la paret (alt-relleu) i que, en la lluita, semblen desbordar-se per l’escala que porta al altar.

El tema dominant de Zeus i Atena, un déu i una deesa poderosos, que es mouen en direccions oposades i es giren per mirar-se mútuament, és el mateix tema de la composició del frontó occidental del Partenó. Es vol subratllar, d’aquesta manera, la pretensió dels reis de Pèrgam d’erigir-se en hereus culturals dels atenesos del segle V aC.

Pèrgam

Laocoont

Atlas

Gàlata moribund

Dona vella al mercat

Sàtir

L’espinari

Eros adormit

Àrtemis caçadora

Àrtemis de Larnaca

Afrodita de Milo

Alexandre el Gran

NIKH de Samotràcia