En temps de Semíramis no hi havía a tota Babilonia un jove més bell que Píram ni una donzella més formosa que Tisbe. Vivíen amb els seus pares en cases.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Píramo y Tisbe.
Advertisements

Santa JOANA D’ARC JOANA CRUAÑES. És la famosa donzella d’Orleans, salvadora del regne de França contra la invasió anglesa. Santa i verge, el cicle de.
DESCOBREIX EL TRESOR DEL NADAL CELEBREM L’ANIVERSARI DE JESÚS.
QUAN ARRIBA EL TEMPS DE COLLIR CASTANYES... TAMBÉ ARRIBA... LA TARDOR... NI FRED, NI CALOR.
Els colors de l’ Advent.
Un conte de Shel Silverstein Traducció, Xesco Boix
QUAN ARRIBA EL TEMPS DE COLLIR CASTANYES... TAMBÉ ARRIBA... LA TARDOR... NI FRED, NI CALOR.
Pensem en un mite.... El mite d'Aracne. EL MITE D'ARACNE · Quins personatges hi ha? -Aracne -Atenea/ Velleta.
Al vostre gust amb el  Amb so  CONTE PER A UNA NIT D’ESTELS.
Sabeu qui és Josep de Calassanç?
Preparats per marxar?. Doncs anem a facturar!! No sabem si ho portem tot!
LA CASTANYERA.
SALUT I ESCOLA IES LLANÇÀ Josep Santos Infermer ABS Llançà.
V I N C E N T VANGOGH.
CORAL DEL PARE CLARET.
NOSALTRES, AVUI, COM CLARET
BLANCANEU I ELS SET NANS 1.
21 de l’any cB Regina Pregar escoltant el “Pie Jesu” de Marcel Olm, ens posa al costat de Jesús.
Música d’ Advent A. Pärt Déu és amb nosaltres QUARTA SETMANA D’ADVENT.
VIVIM AMB TOTS ELS SENTITS L’ESPERA DE JESÚS
31 de l’any Regina Els “Records de pluja” de Marcel Olm ens fan desitjar una vida fecunda en l’amor.
MARIA VIU AMB TOTS ELS SENTITS L’ESPERA DE JESÚS
Cercar el sentit de la vida, de les coses i de la mort és com una necessitat primària. Fins quan, Senyor, seguireu oblidant-me? Fins quan m’amagareu la.
Amb algunes lleus modificacions (v Amb algunes lleus modificacions (v. 6), aquest salm és una repetició del salm 13, i s’hi descriuen els pecats que.
23 de l’any cB Regina Escoltant “M’ha estimat” de T. LL. de Victoria, sentim-nos “tocats” per Jesús, com el sordmut de l’evangeli.
Hi havia una vegada un lloc màgic, ple de color i aromes on vivia un drac panxa contenta. Era molt simpàtic, rialler i un enamorat del seu país, El Jardí.
La característica dominant d'aquest salm és l'absoluta confiança en el Senyor, malgrat l'hostilitat i la persecució. ► El salmista se sent del tot.
LA MENTIDA DESCOBERTA.
CLAUDE MONET Obres clàssiques de pintura acompanyades
● Un home perseguit implacablement (v ● Un home perseguit implacablement (v. 9) apel·la al poder de Déu perquè el deslliuri dels seus adversaris.
10 de l’any Regina Escoltant el “Pie Jesu “ de Marcel Olm, sentim-nos mares i germans de Jesús.
És un gran error creure’s més del que un és ó menys del que un val.
SETMANA SANTA Catequesi infantil – Parròquia Catedral de Sant Llorenç 2016.
EL QUE NECESSITO PER VIURE
Aquest és un missatge especialment inspirador i bell
Quin dinosaure!.
Llegendes sobre la Lluna
AMOR.
Carta d’un infant als seus pares.
Concurs Bíblic Víctor Bernal Martínez Col·legi Sant Josep Obrer
Celebració FINAL DE CURS.
Sempre que m’invoquis, t’escoltaré, et salvaré i tothom t’estimarà;
LA TRIBÚ A les llunyanes i màgiques terres del Perú , habita la tribu dels Chamas . Igual que altres pobles primitius , els Chamas tenen antigues i meravelloses.
És una nit tenebrosa, en la qual ronden feres voraces És una nit tenebrosa, en la qual ronden feres voraces. L'orant està esperant que despunti l'alba.
Automàtic o al vostre gust amb el 8 Amb so ¯
Meditem escoltant “He menjat el Teu Cos” (7’) de la Passió de Bach
Religió Catòlica 2 Educació Primària.
Música: Pasqua, del Petit llibre d’orgue de Bach
Saber Viure és no estar sol.   .
“DÉU ET PARLA. DESCOBREIX LA SEVA PARAULA”
Cant espiritual Joan Maragall.
¿Era necessari tant de sofriment?
“Senyor, ensenya’m a ser feliç i a donar pau”
HANSEL I GRETEL Hansel i Gretel vivien amb el seu pare un pobre llenyataire i la cruel madrastra. Eren tan pobres que gairebé ja no tenien ni menjar per.
+ En aquest breu i bonic salm s’estableixen les condicions necessàries per a esdevenir “hoste” del Senyor, és a dir, per a entrar en el Santuari i.
Coral de les 10 verges que esperen el retorn de Jesús. Bach
“NO TINGUIS POR, QUE JO SÓC AMB TU!"
“NO TINGUIS POR, QUE JO SÓC AMB TU”
CONCURS BÍBLIC NOM: CÉSAR COGNOMS: GARCÍA MEDINA GRUP B DATA NAIXAMENT: 02/07/2003 COL·LEGI: SANT JOSEP OBRER CARRER: COVADONGA S/N
NO TINGUIS POR, QUE JO SÓC AMB TU
La “Música callada” de F. Mompou convida a l’adoració
El que ha passat està molt bé
Què fas a la universitat?
Què fas a la universitat?
CONTE LA FADA EMPATIA VISITA UNA ESCOLA.
Sentiments cliqueu.
Transició de diapositives manual
EL REGNE ÉS ENMIG NOSTRE EL REGNE ÉS ENMIG NOSTRE
Sobre l’esforç Anònim 2014 .
Transcripción de la presentación:

En temps de Semíramis no hi havía a tota Babilonia un jove més bell que Píram ni una donzella més formosa que Tisbe. Vivíen amb els seus pares en cases contigües i la proximitat va anar unint els joves fins que l’amistat es transformà en amor. Ells desitjaven casar-se i, encara que les seues famílies s’oposaven, ningú va poder evitar que l’amor cremara amb la mateixa intensitat en els seus cors. Ells conversaven amb mirades i senyes.

En el mur que separava les dues cases hi havia una escletxa en la qual ningú s’hi havia fixat abans, però que els amants prompte descobriren. Tan sols la veu podia travessar una via tan estreta i els tendres missatges passaven d’un costat a l’altre a través del clavill.

Al matí següent es trobaven en el lloc de costum. Un dia, després de lamentar la seua sort, acordaren que a la nit,quan tot quedara en silenci, fugirien sense ser vistos. Quedaren en un famós edifici que s’alçava als afores de la ciutat, la tomba de Ninus. Qui arribara primer esperaria l’altre sota una morera que estava a la vora d’una font.

Quan arribà la nit, Tisbe, sense que la seua família se n’adonara, va eixir de casa cautelosament; es cobrí el cap amb un vel, arribà fins al monument i s’assegué sota l’arbre. Mentre estava allà a soles, va distingir, a la tènue llum de la lluna, una leona que, traent encara fum per la boca després d’haver caçar, es dirigia a la font assedegada.

Tisbe va fugir en veure-la, buscà refugi en una cova propera i, en la seua fugida, deixà caure el vel. La lleona, després de beure en la font, tornà cap al bosc. El vel caigut en l’herba cridà la seua atenció; l’agafà i l’esgarrà amb la boca, l’embrutà de sang i l’abandonà altra vegada.

Píram, que s’havia retardat, arribà aleshores al lloc de la trobada. Quan va vore les petjades de lleó en la terrà, empal·lidí. Va pensar que la seua estimada havia mort en les garres del lleó,va recollir el vel i el cobrí amb les seues llàgrimes:"També la meua sang tacarà aquesta tela”, va dir, va traure l’espasa i se la clavà en el cor.

La sang que brollà de la ferida va tenyir de roig les blanques mores de l’arbre; va penetrar en la terra i va arribar fins a les arrels, de manera que el color roig va ascendir pel tronc fins als fruits.

En eixe moment, Tisbe, tremolant encara de por, però no volent defraudar el seu estimat, s’acostà amb precaució i buscà ansiosament el jove, desitjosa de contar-li el perill del qual havia escapat.Quan arribà al lloc, va vore que el color de les mores era diferent. Pensà que s’havia equivocat d’arbre. Encara dubtava, quan descobrí, moribund encara, un cos en terra que agonitzava..

S’esglaià i de seguida va reconéixer el seu estimat. Va pegar un crit, es colpejà el pit i abraçà el cos de Píram exànime mentre vessava llàgrimes sobre la ferida i besava els seus llavis freds. Cridà a Píram i, quan aquest la sentí, obrí els ulls per tornar-los a tancar immediatament.

Ella va vore el seu propi vel tacat de sang i la beina de l’espasa buida. Ho comprengué tot.

"Has mort per la teua mà i per la meua causa", va dir, “jo també puc ser valenta i el meu amor és tan gran com el teu. Et seguiré i la mort, l’única que ens podia separar, no evitarà que em reunisca amb tu. I vosaltres, els nostres pares desventurats, no negueu mai la nostra voluntat unànime. Ja que l’amor i la mort ens han unit, permeteu que reposem en una sola tomba. Que els teus fruits, arbre, conserven sempre la marca de la nostra sang i que això servisca per a recordar-nos".

Aleshores, s’enfonsà l’espasa en el pit.

Els seus parents i els déus també respectaren el seu desig. Els dos cossos foren sepultats junts i des d’aleshores els fruits de la morera són de color púrpura, com ho foren aquell dia.