Los Colores lunes, el 22 de septiembre 9/21/14.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Week 2 sp 2 school sub/ob, adj, ser, tener,
Advertisements

Lesson objective: Students will be able to express affirmative and negative ideas.
Chapter 3A Breakfast, Lunch, Gusta vs. Gustan, Encanta vs. Encantan, and Conjugation of –er and –ir endings By Erica Bloom.
Yaz Waters - Hola, Hola Unit- Day 1 Sra. Waters NHS español II
19 & 22 de septiembre.  Escribe en inglés:  Sara: Buenos días  José:Hola  Sara: ¿Cómo te llamas?  José: Soy José, ¿y tú?  Sara: Me llamo Sara. 
Hoy es lunes, el treinta de septiembre. La pregunta: How do you greet someone… in the morning? in the afternoon? in the evening? La tarea: OJO  OJO 
POR QUÉ VS. PORQUE. ¿Por qué? = Why? *Note the accent on the letter e. * Also note that it is two separate words.
Presentaciones… Introductions….
Hacer Ahora Miercoles, el 9 de febrero Note: the verbs below are all e  ie stem changing verbs!
Quasimodo: (son las doce)
Español 1  26 y 27 de septiembre de La Campana Hoy es viernes el 27 de septiembre de 2013  Answer the questions in Spanish.  1. ¿Qué tiempo hace?
SABES QUE – LUNES EL 13 DE OCTUBRE 2014 Escribe una pregunta (the question) y una respuesta (the answer). You will ask & answer these questions with a.
World Language Survey 12 de mayo de 2014.
Español 1 7 de octubre de La Campana Hoy es lunes el 7 de octubre de Escribe en español: 1. It is 2: I have brown eyes. 3. He likes.
*TAKE OUT YOUR HOMEWORK* Objective: – I can prepare to demonstrate my knowledge of how to use the different forms of “gusta” Vocab/Ideas: – Gusta (review)
¡Hola clase! Hoy es 27 de Noviembre del Unidad 3_Family and Friends Talking about what you and others like to do.  WARM UP: Go to page 90 and.
MONDAY – INTRO PRESENTATIONS TUESDAY – INTRO PRESENTATIONS + NUMBERS + ALPHABET WEDNESDAY - NAMES?
Week 2 Spanish I Grade Week 2Do Now 1 Sunday, September 14th, 2014  Translate to Spanish (write English and Spanish)  1. The pleasure is mine.
Los infinitivos (Infinitives) ¿Qué es un infinitivo? What is an infinitive?
Ahora – Copy down the following questions, then answer it in a complete sentence in Spanish. 1. ¿Qué te gusta hacer después de la escuela? 2. ¿De dónde.
Week 7 Spanish I Grade Week 7Do Now 1 Sunday, October 27th, 2014  Define in Spanish. You must write the English + the Spanish for full credit.
1. Turn to page 58 in the Spanish textbook. 2. Take out a sheet of paper, head it appropriately, and title it “El verbo tener: the verb tener-to have”
La pregunta: Read the Fondo Cultural on page 279, as you listen to the Juanes music clip. Then, write a sentence that compares Juanes’ music with some.
El origen y los nacionalidades
V AMONOS ANSWER THE FOLLOWING IN COMPLETE SPANISH SENTENCES 1) ¿Cómo te llamas? 2) ¿De dónde eres? 3) ¿Cómo estás? 4) ¿Qué tiempo hace? 5) ¿Cuántos años.
Los Colores lunes, el 8 de diciembre.
Hagan ahora: Traduce (Translate): 1. Rosa has five pencils. ______________________________. 2. I have a clock. ______________________________. 3. We have.
Vámonos Write how many of each object appears in each picture Example: dos lápices Hoy es el dieciocho de septiembre.
{ Do Now: Match the following language chunks to the correct English version. 18 de agosto 2014 lunes 1. Yo soy… 2. Me llamo…. 3. Soy de… 4. Tengo… A.
Los Adjetivos miércoles, el 18 de febrero. ¿Qué vamos a hacer hoy? 1.Any questions about the homework for today? 2.Review adjectives 3.Talk about upcoming.
Tarea PARA EL JUEVES 10 DE OCTUBRE Finish 1 st draft of your essay, following all instructions on the Essay Bones. Use the graphic organizer to help you.
¡Hola clase! Take notes and answer questions on all upcoming slides. (except for the Tip of the Day slide) ¡Nos vemos el martes!
Spanish I 1B Day 30.
Spanish Sentence Structure How can we make better sentences?
Actividad Inicial #1 Fill in the speech bubbles with appropriate Spanish questions and answers. (complete this activity on p.18 of your notebook; use p.35.
Hoy es lunes, el nueve de septiembre
Essential ?: How do I conjugate this irregular verb and how is it used?
Please sit in your assigned seat. Silently complete the “warm up” section of your paper. Take out your homework (flashcards.)
Hoy es jueves, el cinco de septiembre
Objetivo: How do we describe the color of clothes?
¡Hola, buenas tardes! Please write your desk number on your disclosure paper to the left of the large C. Place the paper on the correct color, on the table,
Objetivo: to identify phrases that express someone must do something. Ahora: List 3 adverbs and where are they placed in a sentence.
Vamonos! This is a speaking warm up. When I come to you, be prepared to tell me (in Spanish!). ¿Qué le gusta hacer Shakira?
2.6 Activities el 21 de septiembre. Vamonos In English, write down five things you like to do. It can be watch TV, play sports, whatever!
Me gusta. objetivo Talk about activities you like and don’t like to do. Ask others what they like to do.
Vamonos This is a Verbal Vamonos. Tell me something you like to do using only Spanish!
Calentamiento Write if: ¿Te gusta o no te gusta? 1)2) 3)4)
Hoy es viernes, el seis de septiembre
Vámonos Fill in the blanks with the correct nationality in Spanish. You don’t have to write the sentence! Don’t forget about gender + number agreement.
Día 33 Colors and noun-adjective agreement. Calentamiento Make sure you picked up the piece of paper by the door. Begin working on the “calentamiento”
2.7 Activities. Vamonos In English, write down three things you like to do. It can be watch TV, play sports, whatever!
ESPAÑOL 1 3 de noviembre de LA CAMPANA HOY ES LUNES EL 2 DE NOVIEMBRE DE Hay errores, califícalos: 1. Mi llamo es Bruno. 2. Yo soy 13 anos.
Adjectives/Gender and Number agreement Notes #17.
¿CÓMO ERES? Palabras y frases para describir a las personas
Vamonos Sit down and take out paper to start taking your notes!
2.8 Gustar. Vamonos This is a Verbal Vamonos. Tell me something you like to do using only Spanish! Me gusta….
LOS VERBOS!!!. We already know these phrases in Spanish:
Excuses, excuses… Spanish I – reasons to accept and decline an invitation.
Escribe las tres formas para presentarte (Write down three ways to introduce yourself) 1. _______________________________ 2.________________________________.
Antes de empezar – ¿Cómo se llaman estos quehaceres? (Necesito la tarea.)
Campana #2 Hoy es juves, 3 de septiembre Use your notas on Frases Importantes. Translate each phrase. Escribe the Spanish version only. 1. What’s your.
Vamos a empezar…. El origen y los nacionalidades lunes, el 21 de septiembre.
ALC 14 viernes el 30 de septiembre. Bienvenida The next time one student will be selected to do the bienvenida in front of the class. Please partner up.
Spanish I Week 10. Para Empezar El diecinueve de octubre Please answer the following in a complete sentence in Spanish: ¿Qué te gusta hacer?
Vamonos Translate the following sentences into Spanish using AR/ER/IR verbs. I am going to cook chicken for dinner. We run after school. She eats a hamburger.
1.Open your books to page 67. – Do Activity 2-19 #1 and #2 (on the next page) on your own. 2.When you are finished, find a partner and compare answers.
Hoy es miércoles el dieciseis de septiembre. HAGAN AHORA: Contesta las preguntas 1.¿Cómo te llamas? 2.¿Cuántos años tienes? 3.¿Cuándo es tu cumpleaños?
Hoy es jueves el diecisiete de septiembre SWBAT: communicate various degrees of like/dislike when discussing activities HAGAN AHORA: CONTESTA LAS PREGUNTAS.
FechaTipo de ExamenSujeto 17 / 3 /15PruebaGUSTAR 18 / 3 /15PruebaQUERER 19 / 3 /15PruebaVocabulario 3.1, ropa 20 / 3 /15ExamenExamen / 3 /15Prueba-AR.
El presente del verbo: TENER BUEN VIAJE 1 – CAPITULO 6 TAKE NOTES!!!
Transcripción de la presentación:

Los Colores lunes, el 22 de septiembre 9/21/14

¿Qué vamos a hacer hoy? Something strange has come over your professor! The English part in her brain is broken! She only understands Spanish! You must speak only Spanish in class!  Learn colors Talk about origin and descriptions Learn about national flags and nationality Talk about the homework

rojo/roja anaranjado/anaranjada amarillo/ amarilla verde azul morado/morada rosa marrón negro/negra gris blanco/blanca Colors are adjectives! Remember, adjectives… go after the noun Agree in number Agree in gender

anaranjado/anaranjada ¿Qué color es… el gato? rojo/roja verde amarillo/ amarilla azul blanco/blanca gris negro/negra marrón morado/morada anaranjado/anaranjada rosa

anaranjado/anaranjada ¿Qué color es… el perro? rojo/roja verde amarillo/ amarilla azul blanco/blanca gris negro/negra marrón morado/morada anaranjado/anaranjada rosa

anaranjado/anaranjada ¿Qué color es… el gato de naranja? rojo/roja verde amarillo/ amarilla azul blanco/blanca gris negro/negra marrón morado/morada anaranjado/anaranjada rosa

anaranjado/anaranjada ¿Qué color es… la hoja? rojo/roja verde amarillo/ amarilla azul blanco/blanca gris negro/negra marrón morado/morada anaranjado/anaranjada rosa

anaranjado/anaranjada ¿Qué color es… la mochila? rojo/roja verde amarillo/ amarilla azul blanco/blanca gris negro/negra marrón morado/morada anaranjado/anaranjada rosa

anaranjado/anaranjada ¿Qué color son… los borradores? rojo/roja verde amarillo/ amarilla azul blanco/blanca gris negro/negra marrón morado/morada anaranjado/anaranjada rosa

anaranjado/anaranjada ¿Qué color son… los lapices? rojo/roja verde amarillo/ amarilla azul blanco/blanca gris negro/negra marrón morado/morada anaranjado/anaranjada rosa

¿Qué color son las letras? ¡ojo! amarillo ? rojo/roja verde amarillo/ amarilla azul blanco/blanca gris negro/negra marrón morado/morada anaranjado/anaranjada rosa

¿Qué color son las letras? ¡ojo! ? verde rojo/roja verde amarillo/ amarilla azul blanco/blanca gris negro/negra marrón morado/morada anaranjado/anaranjada rosa

¿Qué color son las letras? ¡ojo! rojo rojo/roja verde amarillo/ amarilla azul blanco/blanca gris negro/negra marrón morado/morada anaranjado/anaranjada rosa

¿Qué color son las letras? ¡ojo! anaranjado rojo/roja verde amarillo/ amarilla azul blanco/blanca gris negro/negra marrón morado/morada anaranjado/anaranjada rosa

¿Qué color son las letras? ¡ojo! gris rojo/roja verde amarillo/ amarilla azul blanco/blanca gris negro/negra marrón morado/morada anaranjado/anaranjada rosa

rojo/roja anaranjado/anaranjada amarillo/ amarilla verde azul morado/morada rosa marrón negro/negra gris blanco/blanca 1. Find a partner. Tell each other what your favorite color is. Write down what your favorite colors are (for you and your partner).

rojo/roja anaranjado/anaranjada amarillo/ amarilla verde azul morado/morada rosa marrón negro/negra gris blanco/blanca 2. Find another pair to make a group of four. Take turns asking what each other’s favorite colors are. Keep a tally for everyone’s colors.

rojo/roja anaranjado/anaranjada amarillo/ amarilla verde azul morado/morada rosa marrón negro/negra gris blanco/blanca ¿Cuál es el color favorito de la clase?

Take out your books. Open to page 57. Find a partner. Do Activity 2-5 with a partner. When you’re finished, stand up. Find another partner that is standing. Sit down with your new partner and complete Activity 2-6 together. When you’re finished, return to your seat and do Activity 2-7 on your own. Don’t worry if you don’t finish before we come back as a class! (You will have time to finish this later…)

El origen y los nacionalidades

A volunteer will read the speech bubble to the class. While the volunteer is reading, take notes about where the person is from. Then, write down two adjectives that describe the person. Open your textbook to page 81 and page 21 for a list of adjectives to describe people (from Chapter 2 and the Preliminary Chapter, respectively)

¿Cómo es él? Buenas tardes, todos. Me llamo Barack Obama. Soy de Honolulu, Hawái en los Estados Unidos. Soy el presidente de los Estados Unidos. En mi tiempo libre, me gusta jugar baloncesto. Barack Obama es… trabajador y activo.

¿Cómo es ella? ¡Hola! Mi nombre es Frida Kahlo. Soy de México. Soy artista. Me gusta pintar. Frida Kahlo es…

¿Cómo es él? ¿Qué tal? Soy Tito el Bambino. Soy rapero (rapper). Soy de Puerto Rico. Me gusta cantar. En mi tiempo libre, me gusta conversar con muchachas. Ustedes pueden escuchar mi musica en la radio. Tito el Bambino es…

¿Cómo es él? Buenas tardes. Me llamo José Martí. Soy de Cuba. Soy escritor. Escribo novelas, poemas y más. Me gustan las políticas y la filosofía. Yo deseo la independencia Cubana (Cuban independence) de España en los años 1800s. José Martí es…

¿Cómo es ella? ¡Hola! Mi nombre es Eva Perón. Soy de Argentina y soy actriz. Soy la esposa (wife) de Juan Perón, el presidente de Argentina de 1948 hasta 1952. Deseo los derechos (rights) para las mujeres Eva Perón es…

¿Cómo es él? Soy Mario Vargas Llosa, escritor de Perú. Escribo novelas. Yo soy profesor también. Me gustan las políticas. Mario Vargas Llosa es…

¿Cómo es él? Hola. Soy Ricardo Arjona. Soy de Guatemala. Soy cantante de música pop. Me gusta cantar y jugar baloncesto en mi tiempo libre. Ricardo Arjona es…

¿Cómo es ella? ¡Hola! Me llamo Sofía Vergara. Soy de Colombia. Soy actriz. En mi tiempo libre, me gusta mucho comprar la ropa (clothes). Sofía Vergara es…

¿Cómo es ella? Salma Hayek es… ¡Hola! Mi nombre es Salma Hayek. Soy de México. Soy actriz (actress) de televisión, cine (movies), y teatro. Deseo los derechos (rights) para las mujeres Salma Hayek es…

¿Cómo es él? ¿Qué tal? Soy Daddy Yankee. Soy rapero (rapper). Soy de Puerto Rico. Me gusta cantar. En mi tiempo libre, me gusta conversar con mi esposa y mis hijos (children) Ustedes pueden escuchar mi música en la radio. Daddy Yankee es…

¿Cómo es él? ¡Hola! Mi nombre es Lionel Messi. Soy futbolista (soccer player). Soy de Argentina. Mi familia es muy importante para mi. Me gusta conversar con mi familia. Lionel Messi es…

¿Cómo es ella? Nathalie Kelley es… Soy Nathalie Kelley. Ahora vivo en Australia pero soy de Peru. Soy actriz. Yo soy “Neela” en las peliculas “Fast & the Furious”. En mi tiempo libre, me gusta bailar salsa. Nathalie Kelley es…

¿Cómo es ella? Hola. Soy Penélope Cruz. Soy actriz de España. Me gusta bailar en mi tiempo libre. Tengo un esposo y dos hijos (children). Penélope Cruz es…

¿Cómo es ella? ¡Hola! Mi nombre es Isabel Allende. Soy de Chile, pero ahora vivo en California. Soy escritora. Escribo novelas, y me gusta leer también. Isabel Allende es…

¿Cómo es ella? ¡Hola! Me llamo Shakira. Soy de Colombia. Soy cantante. En mi tiempo libre, me gusta mucho bailar. Shakira es…

¿Cómo es ella? ¡Hola! Soy Satcha Pretto. Soy presentador (news anchor) para Univision. Soy de Honduras. Me gusta el periodismo. Me gusta correr triatlones (triathlons) tambien Satcha Pretto es…

La tarea (Suddenly, my knowledge of English has returned! Now you may ask questions in English ) due Friday (9/26) 23 items. It’s about possessive adjectives, and differences in meaning when you use ser vs. estar with adjectives due Saturday (9/27) It’s 1 item. It’s a voice recording about ser vs. estar and adjectives. Make sure you come to class Friday!!! I will be passing out the blue sheets for you to assess your participation in class. Bring it back on Monday!

Before you may leave… Raise your hand and describe yourself to me in complete sentences! Tell me… What you look like What your personality is like One color that you like. For example… Yo soy es… pelirroja y trabajadora. Me gusta anaranjado.