¡Buenos días! Hoy es el 12 de septiembre. Trabajo del timbre: 1.Guardan la tarea (keep HW). 2. Hagan la actividad de la hora. Do the military time activity.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Objective: Students will be able to formulate & identify basic phrases in Spanish. Entreguen la tarea. (turn in your info packet) Bell work: What are 3.
Advertisements

Gender and Number of Nouns It all has to match!. 25 mayo: Are these nouns masculine or feminine? pizarra mochila bolígrafo cuaderno tarea la pizarra feminine.
saquen la tarea en la página 57, ejercicio 1 ejemplos 4 y 5
Hoy es miércoles. La fecha es el 26 de febrero LA PREGUNTA: Read page 113 Explain the physical education system, the use of gymnasiums, and the prevalence.
Definite and Indefinite Articles “We’re going to learn how to say ‘the’ and ‘a’”
Classroom Expressions
How to make questions en español
Nouns & Articles P. 10 Realidades 1 Nouns Nouns- refer to people, places and things and ideas. In Spanish nouns have gender – Masculine or Feminine Most.
Adjective/Noun Agreement
¡Hola! Hoy es el 9 de septiembre. Trabajo del timbre: 1. Pongan la tarea en la cesta. 2. Practiquen los sonidos del alfabeto con sus compañeros. (Practice.
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1. Practiquen las formas de los adjetivos con Get out your yellow adjectives sheet. With your partner,
LEARNING INTENTIONSSUCCESS CRITERIA We are learning (to)… utilize questioning strategies to discuss eating and drinking habits and to express our opinions.
CORNELL STYLE. What are the definite articles in Spanish? “el” “la” “los” “las” What do they mean? “The” Where do they go?In front of the noun How do.
GENDER AND ADJECTIVE AGREEMENT. Gender and Adjective Agreement  Nouns and pronouns in Spanish are divided into genders.  Nouns for men and boys are.
Saying “the” in Spanish (Definite articles!). Spanish nouns have gender: masculine or feminine! el / la before the noun example: el chico, la chica.
uno dos tres cuatro cinco seis siete ocho.
¡Buenos días! Learning IntentionsSuccess Criteria We’re learning to… We’ll know we’re successful when we can…  correctly use essential vocabulary,  use.
LEARNING INTENTIONSSUCCESS CRITERIA We are learning (to)… talk about leisure activities and places express how often we got to different places express.
El género y número de los sustantivos (Gender and number agreement of nouns)
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1. No ponen la tarea vieja en la cesta. DON’T p ut your homework in the basket. 2. Sacan la hoja del c írculo de conversación.
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1. Pongan la tarea nueva en la cesta. P ut your new homework in the basket. 2. Hagan la actividad con los dados con sus.
LEARNING INTENTIONSSUCCESS CRITERIA We are learning (to)… talk about leisure activities and places express how often we got to different places express.
LEARNING INTENTIONSSUCCESS CRITERIA We are learning (to)… use infinitive verbs correctly talk and write about activities we like and dislike using forms.
¡Buenos días! Learning IntentionsSuccess Criteria We’re learning to… We’ll know we’re successful when we can… identify, pronounce, and correctly use adjectives.
El español en clase. By Hayley F 8p.
LEARNING INTENTIONSSUCCESS CRITERIA We are learning (to)… use infinitive verbs correctly talk and write about activities we like and dislike using forms.
Hoy es lunes, el nueve de septiembre
Repasemos la tarea REPASE (review) all articles. HAGA (do) – 1.p. 15, ejercicio 1 1, 4, 5, 6, 8, 10, 12, 14, 15, 16.
2.1—Talking about what you want & need.. Subject Pronouns You’ve already learned the subject pronouns that can be used for I and You. Now you will learn.
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1.Guarden todas las cosas debajo de tus pupitres. Put all of your things below your desks. You will only need a pencil.
¡Buenos días! Hoy es el 28 de agosto oso = bear Trabajo del timbre: 1)Pongan la tarea en tus pupitres (i.e. Online HW white sheet OR Missing Work Log).
LEARNING INTENTIONSSUCCESS CRITERIA We are learning (to)… talk about foods and beverages we eat/drink for breakfast and lunch and express how often conjugate.
Articles in Spanish Reflect gender and number in nouns.
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1. Hagan la actividad con los dados con sus compañeros. Do the dice activity with your classmates. Make sure to correct.
¡Buenos días! Hoy es el primer día de septiembre. Trabajo del timbre: 1.Pongan la tarea en tus pupitres. (Set your HW on your desk.) 2.Hagan una reflexión.
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1.Hagan las actividades que están en tu tarjeta de salida, por favor. Do the activities on the back of your exit slip,
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1.Repasen el vocabulario nuevo con Review the vocabulary with a partner. Quiz each other w/ the adjectives.
CAPITULO 2 GRAMATICA 1.
Page 110 Realidades 1 Nouns NOUNS Nouns refer to people, animals, places, and things.
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1.Aprendan adjetivos nuevos con Learn new adjectives with a partner. Use the 4 survival questions to learn.
Trabajo del timbre: 1. Saquen la hoja del c írculo de conversación. Get out the Circle Conversation sheet. 3. Practiquen las preguntas con sus compañeros.
La sala de clases. El estudiante La estudiante El profesorLa profesora.
Trabajo del timbre: 1. Pongan la tarea en el pupitre. Put your HW out on your desk. 2. Practiquen el vocabulario con tu compa ñero. Practice the vocabulary.
Hoy es lunes el dieciséis de noviembre
Bellwork Copy your DLT I can recall vocabulary to say what I have, what I need, and to talk about my classes. I can use indefinite articles and adjectives.
LEARNING INTENTIONSSUCCESS CRITERIA We are learning (to)… utilize new and old essential vocabulary & concepts in different contexts use questioning strategies.
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1.Saquen la hoja de ‘Trabajo del timbre: Los adjetivos’. Get out your Warm-up: Adjectives sheet from last class. 2. Practiquen.
Essential question: How do I say what I like and what interests/bores me?
LEARNING INTENTIONSSUCCESS CRITERIA We are earning (to)…  recognize new essential vocabulary, i.e. foods and beverages for breakfast and lunch  use different.
Don’t forget to set up your exit slip before class, too!
Making Nouns Plural in Spanish
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1. Pongan la tarea en la cesta.
¡Buenos días! Hoy es el 9 de septiembre.
¡Buenos días! Trabajo del timbre:
¡Buenos días! Hoy es el 19 de septiembre.
¡Buenos días! Hoy es el 26 de agosto.
¡Buenos días! Hoy es el 11 de septiembre.
¡Hola! Hoy es el 7 de septiembre
If you didn’t do your HW, write it in your Missing Work Log!
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1. Pongan la tarea en el pupitre.
¡Buenos días! Hoy es el 25 de agosto.
¡Buenos días! Trabajo del timbre:
¡Buenos días! Trabajo del timbre:
Indefinite Articles ¿cuánto? mucho poco
¡Tenemos el examen de unidad 2 este jueves!
¿Cuándo hace frío, ¿qué te gusta hacer en el invierno?
¡Buenos días! Trabajo del timbre:
Hoy es miércoles, el 5 de octubre.
¡Buenos días! Trabajo del timbre:
¡Buenos días! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA Trabajo del timbre:
Transcripción de la presentación:

¡Buenos días! Hoy es el 12 de septiembre. Trabajo del timbre: 1.Guardan la tarea (keep HW). 2. Hagan la actividad de la hora. Do the military time activity. Learning IntentionsSuccess Criteria We’re learning to… discuss time identify a variety of body parts use nouns correctly in Spanish ask and answer the questions, “How do you say…?” and “How do you spell…?” in Spanish. We’ll know we’re successful when we can… easily complete the ‘Try it out!’ section of bell work hold coherent conversations in Spanish play “Simón dice” & understand the commands understand the concept of “gender” and “quantity”, and know when to use ‘el/la/los/las’ ask and answer 4 “survival questions” in pure Spanish Don’t forget to set up your exit slip before class, too!

Género: GENDER: Word Endings ex. el brazo/los codos -Words that end in ‘o’ are usually masculine ex. el brazo/los codos - Words that end in ‘a’ are usually feminine ex. la pierna/las barbas -Words ending in ‘e’ or a consonant, you need to memorize ex. la nariz/el pie

Cantidad: QUANTITY: Singular to Plural -To make a word ending in an ‘o’, ‘a’, or ‘e’ plural, add an ‘s’ Ex. el brazo = los brazos -To make a word ending in a consonant (other than ‘z’) plural, add an ‘es’ -Ex. el reloj = los relojes -To make a word ending in a ‘z’ plural, replace the ‘z’ with ‘ces’ - Ex. la nariz = las narices

HOW DO YOU SAY … IN SPANISH? - ¿Cómo se dice ______________ en español? - Se dice ________________. Modelo: - ¿Cómo se dice ‘body’ en español? - Se dice ‘el cuerpo’. Preguntas importantes… HOW DO YOU SPELL … IN SPANISH? - ¿Cómo se deletrea ___________ en español? - Se deletrea ________________. Modelo: - ¿Cómo se deletrea ‘body’ en español? - Se deletrea e-l –(espacio) c-u-e-r-p-o. WHAT DOES … MEAN? - ¿Qué quiere decir _____________? - Quiere decir ____________. Modelo: - ¿Qué quiere decir ‘el cuerpo’ en español? - Quiere decir ‘body’. HOW DO YOU WRITE … IN SPANISH? - ¿Cómo se escribe ___________ en español? - Se escribe ________________. Modelo: - ¿Cómo se escribe ‘body’ en español? - Se escribe e-l –(espacio) c-u-e-r-p-o.