Talking about el tiempo y el recreo del verano. LAS TARJETAS DEL ESTUDIO  Finish making flashcards. Then quiz each other! WORDS FROM YESTERDAY! la redla.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Yo Mi esposo Nosotros 1. Work with a partner. Copy the Venn Diagram on a sheet of paper. Label the oval on the left Yo. Label the oval on the right with.
Advertisements

¡ME ENCANTA EL VERANO! junio, julio y agosto ME GUSTA IR A UN BALNEARIO.
Me llamo __________ Clase 8 IM La fecha es el 27 de marzo del 2012
¿Adónde fuiste? El objetivo: To talk about what you did during the holidays.
Hoy es viernes, el 8 de noviembre La pregunta: Read the conexiones box on p. 20 en el libro de texto. When it is winter in the Northern Hemisphere, what.
Talking about weather Discussing the weather is a very human thing to do, and every language has its own way of doing it. If you think about it, the weather.
ALC 19 Jueves el 13 de octubre Bienvenida-ALC-objetivo Columbus quiz Lectura Body parts practice Monstruo.
Las Estaciones y El Tiempo Day 6 H AGA A HORA 21 de agosto Translate the following times to Spanish: Translate the following times to Spanish: It’s one.
Me llamo ________ Clase 702 La fecha es el 7 de enero del 2014
?SABES QUE? VIERNES EL 12 DE SEPTIEMBRE Translate the following into English (work with your buddy if you need help): 1.La estudiante dice me gusta la.
Please sit in your assigned seat. Silently complete the “warm up” section of your paper. Take out your homework (Selena reflection questions)
Hacer Ahora Miercoles, el 9 de febrero Note: the verbs below are all e  ie stem changing verbs!
12/1-12/9. 7 TH GRADE Chapter 7a - Repazo ◦ Ropa.
Lo que hago yo (What I do)continued from yesterday Yesterday we ran out of time to complete the Salida (exit). Make sure that you logged it in your table.
Quasimodo: (son las doce)
TIENEN 5 MINUTOS Hoy es el _____ de _____ del __________ Objective : I can identify and say prepositions Vocab/Ideas : Sobre Detrás de Debajo de Entre.
Español 1  26 y 27 de septiembre de La Campana Hoy es viernes el 27 de septiembre de 2013  Answer the questions in Spanish.  1. ¿Qué tiempo hace?
World Language Survey 12 de mayo de 2014.
Create a PowerPoint illustrating the weather in a Spanish-speaking country. Make two slides only Sign up with the teacher for your country. They cannot.
La familia.
Español 1 16 y 21 de octubre de La Campana Hoy es lunes el 21 de octubre de  1. inteligente  2. antipático  3. trabajador  4. tonto 
Lección 4 vocabulario El bosque El lago La montaña.
¿HABLAR DEL TIEMPO…? Talking about el tiempo y el recreo.
Español de octubre.
Hoy es viernes, el 26 de septiembre
9-10 de octubre. 1.____________ es muy alta. 2.____________ es feo. 3.Yo tengo los ojos _____________. 4.____________ es muy muy guapo. 5.MI papá tiene.
Para Ahora1/7/13 ¿ Qué hora es?10:15 am ¿ Cuál es la fecha de hoy? ¿ Qué tiempo hace hoy? Translate the following into Spanish the blue marker a brown.
Español 1 lunes el 27 de octubre Collect last week’s warm up Staple yo soy/no soy worksheet to it Daily Warm-Up (pick up new sheet) Ser worksheet with.
Talking about what we like and do not like to do Español 1 Hoy es ____________ el ______ de ___________ de 2013.
Talking about weather Discussing the weather is a very human thing to do, and every language has its own way of doing it. If you think about it, the weather.
9.
Hoy es el 5 de enero.. Para comenzar: ¿Qué hiciste durante las vacaciones? ¿Adónde fuiste? In your journal, write about what you did and where you went.
Hoy es el primer de marzo Great job on the test yesterday!
¡Hola clase! Take notes and answer questions on all upcoming slides. (except for the Tip of the Day slide) ¡Nos vemos el martes!
Viernes 29 de agosto Máx. : 30° Mín. : 23° Hazlo ahora 3 min Cada quien en su casa es rey.
ALC 75 Please make sure earbuds are hidden or put away where they cannot be seen.
Actividad Inicial #1 Fill in the speech bubbles with appropriate Spanish questions and answers. (complete this activity on p.18 of your notebook; use p.35.
Hoy es lunes, el nueve de septiembre
Hoy es lunes, el nueve de septiembre
T IENEN CINCO MINUTOS Objective: I can identify weather conditions and compose sentences to describe the weather. Vocab/Ideas Hace buen tiempo Hace sol.
ALC 75. ALC 75 Responde a las preguntas. Hoy es miércoles el 30 de abril de dos mil catorce. 1.¿Cómo se escribe, “Where did you go?” en español?
Hoy es jueves, el cinco de septiembre
ALC 25 You will need your vocabulary list from the last assignment.
3.2 Vocab Quiz Practice Ir, Dar, Estar Al and Del
Hoy es jueves, el diez y siete de octubre
2.6 Activities el 21 de septiembre. Vamonos In English, write down five things you like to do. It can be watch TV, play sports, whatever!
Hoy es _________ ______de febrero Tema: What I do in town El objetivo: I can describe at least three places that I like to go in Tucson and state how I.
Me gusta. objetivo Talk about activities you like and don’t like to do. Ask others what they like to do.
Hoy es viernes, el seis de septiembre
Los apuntes. Querer – to want Los pronombres españolesLa forma del verbo YoQu___r___ TúQu___r___ Él, Ella, UstedQu___r___ NosotrosQu__r____ Ellos, Ellas,
Hoy es miércoles, el diez y ocho de septiembre
Vámonos Fill in the blanks with the correct nationality in Spanish. You don’t have to write the sentence! Don’t forget about gender + number agreement.
Trabajo del timbre: 1. Pongan la tarea en el pupitre. Put your HW out on your desk. 2. Practiquen el vocabulario con tu compa ñero. Practice the vocabulary.
2.7 Activities. Vamonos In English, write down three things you like to do. It can be watch TV, play sports, whatever!
Fix the sentences (order, articles, adjectives)  estudiantes / son / simpático  Los estudiantes son simpáticos.  deportes / son / pésimo  música rock.
Invierno Primavera Verano Otoño
ALC 69 Hoy es miércoles el 28 de marzo de Escribe en español e inglés 1.With me 2.With you 3.Hey! 4.I’m sorry. 5.I have to study. 6.What a shame!
LOS VERBOS!!!. We already know these phrases in Spanish:
Para empezar- El presente Read the following sentences and fill in each appropriate verb form 1.La clase siempre ____________para los exámenes. (estudiar)
Antes de empezar – ¿Cómo se llaman estos quehaceres? (Necesito la tarea.)
Spanish I Week 10. Para Empezar El diecinueve de octubre Please answer the following in a complete sentence in Spanish: ¿Qué te gusta hacer?
Para Empezar 25 de enero Write two sentences in the past tense describing where Drake was and what he did yesterday based on the photos.
Campanada in your composition notebook ¿Qué hay en tu habitación? 28/3-29/3 Use pg. 2 of your new vocab packet from the center table to answer the question.
ALC 13 miércoles el 28 de septiembre Recoge un libro para leer.
Español 2 lunes el 8 de febrero Daily Warm Up (get new sheet) Tener Phrases 4 Square Partner Picture Card practice – Take turns quizzing your seatmate.
W.2 Las Estaciones. Vámonos } ¿Qué tiempo hace? Write a complete sentence describing the weather on 3 days of this forecast in Uruguay. } Ejemplo: “El.
Escribir *You can get creative. You can write in the first person which means you are the character, you can use the third person which means you are talking.
First Grade Dual High Frequency Words
Hoy es _________,el _______ de _____ de _____________.
 TODAYS WORK!!!  1. Based on the unit cover write a list of 20 words related to the unit of work.  2.Complete the grammatical structures workbook.55,56,57,
Transcripción de la presentación:

Talking about el tiempo y el recreo del verano

LAS TARJETAS DEL ESTUDIO  Finish making flashcards. Then quiz each other! WORDS FROM YESTERDAY! la redla pelota planchar de velajugar dobles la canchatomar el sol nadar la alberca la crema protectora el buceo el traje de baño veranear (to summer/party) hace buen tiempo hace mal tiempo llueve hay sol nieva pasar el fin de semanagolpear fue/fueron gafas de sol el mar la arena

 Referencia: Chapter 9//BUEN VIAJE ( )

KWLKWL

A. El tiempo de Argentina El tiempo de Argentina 1. Watch the video on weather in the states. 2. Write down the weather in Spanish for Buenos Aires, and 3 other Spanish-speaking countries in South America. B. El Portal del Lago (un hotel)El Portal del Lago 1. Scan the site in general. Then read about the current promotions and write out a sentence or two about them in English. (LA IDEA PRINCIPAL) 2. Also, watch the introductory video; as you come across new vocabulary don’t be afraid to look it up and write it down. C. Decir el pronóstico regional (a la pizarra negra) 1. Go up to the front of the room. Choose 3 cards from the stack. Put them on the board and put on the cheesy suit. Then talk about the weather according to the cards. I gave you a handout on weather vocabulary yesterday you could use or you can look on the back of the cards. Make sure to include… Hoy en brookfield… Hay__________ Hace ___________ La temperatura baja es ___________ y la temperatura alta es_____________. D. Escucha la música de COSTA RICA 1. (*Manda un correo electronico y positivo a la estación) 2. Use this for sending your . E. Use quia to practice!quia

 See following slides.

 Write about what you did during LAS VACACIONES DE DíA DE ACCIóN DE GRACIAS:  Fui a ________________.  Hablé con ____________.  Golpeé _____________.  (No) nadé __________.  Mi hermano/hermana practicó ___________.

FIND OR ILLUSTRATE PICTURES FOR ALL OF THE FOLLOWING AND LABEL THEM IN SPANISH WITH A SHARPEE OR OTHER PERMANENT MARKER.  Fui a la playa bonita.  Nadé en el mar.  La pelota pasó encima (above) de la red.  Fui de surfing con una tabla hawaiana. Y corrí una ola grave. (2 pics)  Me bronceé en el sol.  Jugué dobles con un chico/a bonito/a.