Making Connections Prompts Raising A Reader Creando un Lector.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Las obligaciones.
Advertisements

WALT By the end of the lesson you will be able to describe your school.
-go Verbs There is a small but very important group of verbs that we call the -go verbs. These verbs are: Hacer: to make/do Poner: to put Decir: to say.
Ayudando a su Hijo(a) a Tener Éxito en la Escuela.
Dónde vs. Adónde Dónde means WHERE. When dónde is used, it is usually in relation to where someone IS LOCATED RIGHT THEN. Ex: ¿Dónde estás tú? Yo estoy.
SEMANA DEL DE NOVIEMBRE
Preguntas Esenciales 1.What are essential questions? What are their purpose in learning? 2.Look over the essential questions and think about how they might.
Lathrop Intermediate School Program Verification / Orientation Week School Year 2014 – 15 August 18 – August 23, 2014 Be RespectfulBe ResponsibleBe Safe.
English Lesson 5.
Fountas and Pinnell Reading Assessment/ Evaluación de lectura.
Las Palabras Interrogativas ¿Quién? ¿Qué? ¿Cuándo?
abrir / escribir / asistir / ver / comer
How to make questions en español
VOCABULARIO #2.4 ¡Aprenda! Forming Questions Señora Sequin.
Listening activities The basics.
Book Report/Reporte de un Libro Parents: Your children have checked out a library book. They will be writing a book report for this book. Please make sure.
Starter: stars and wishes. Learning objectives: To use a writing frame to construct new language and memory strategies to remember it Outcome: Approximately.
Español 1 13 de marzo de La Campana  Forma parejas:  1. Quiero ir A. She likes to go  2. Le gusta ir B. They want to go to the beach  3. Vamos.
Calentamiento Answer the questions based on the Actividades tray reading. 1)How many chores does Teresa have to do? 2)How many people will there be at.
Common Core & Close Reading Núcleo Común & Lectura Atenta
SP1 19/9/11. Hoy: We will learn how to ask about the weather A variety of ways to respond to that question Look at pictures and forecasts and describe.
25/6/2014 Esto probablemente debe grabarlo en el espejo del baño Donde lo pueda leer todos los días. Usted no puede darse cuenta de ello, pero es 100%
Parent Meeting Junta de Padres Raising A Reader Creando un Lector.
El 3 de febrero, 2015 Change the following sentence to the present progressive tense (estar + -ando/-iendo). El perro corre. El perro está corriendo.
E L VERBO GUSTAR, ¿ POR QUÉ ? Y PORQUE Unit II. E L VERBO GUSTAR Use the verb gustar to say what people like. Use the form gusta if the thing they like.
FUNDAMENTACION Los proyectos en el área de ingles están basados para que el niño pueda aprender a evaluar, analizar, hipotetizar, a visualizar conclusiones;
El pretérito vs. el imperfecto
LA TAREA ESTUDIEN – preterit and imperfect quiz be sure to know: verb endings (sheets in plastic protectors) all regulars PLUS imperfect irregulars ser.
Hoy es lunes, el 9 de febrero. ESPONJA: ¿Qué significa? 1. Hay que estudiar para las pruebas. 2. Yo siempre preparo mi tarea, pero mis amigos solo preparan.
Español 3 Hoy es jueves el 2 de enero de La Campana 1.¿Cómo era tu vacación? 2.¿Adónde fuiste? 3. ¿Qué hiciste? Contesta las preguntas. Usa el.
Hoy es viernes, el 26 de septiembre
Español 1 Hoy es lunes el 10 de marzo de La Campana Escribe dónde, a tu familía, le gusta ir en español. Ejemplo: A mi primo le gusta ir a la biblioteca.
Ask Your child Questions about What He/She Reads (FICTION) Explain why this is a good tittle. Use details from the book Who is the author? Why did the.
Mi dormitorio My bedroom
LAS ESTRATEGIAS COGNITIVAS: UNAS HERRAMIENTAS ÚTILES PARA LEER Español 4 AP/IB Señorita Aldemir.
La comida Food!. Para comer (to eat) - Frutas (fruits) -El desayuno (breakfast) -El almuerzo (lunch) -La cena (dinner) -Postres (desserts)
Mayo 2015 ¿Cómo es tu casa? LO: To be able to describe the type of house you live in, say where it is located and give an opinion on it.
Los días de la semana Days of the week Notes #13.
¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?¿Quién?¿Qué?¿Cuándo? 1 ¿Cómo estás?How are you? ¿De dónde eres?Where are you from? ¿Quién es ella?Who is she? 2 We are already familiar.
Book Report/Reporte de un Libro Parents: Your children have checked out a library book. They will be writing a book report for this book. Please make sure.
Do Now – Write six sentences (not just words!) about this image. Be careful using adjectives!
¿Cuántos Años Tienes? How old are you?
El Room/Salón 26 Ms. Barba WELCOME TO POTRERO! !BIENVENIDOS A POTRERO! BACK-TO-SCHOOL NIGHT.
Gramática comparada I Diferencias foneticas
Spanish Sentence Structure How can we make better sentences?
Answering Questions.  If a question does not have a question word, it is a yes/no question. Answer with sí or no.  If the question asks “you,” answer.
El futuro What is the future tense? When would you use it?
On a Spanish question you must put a question mark before and after the phrase.  ¿ Cuál? Which?  ¿Cuándo? When?  ¿Cuánto? How much?  ¿Cómo? How? 
Essential ?: How do I conjugate this irregular verb and how is it used?
Objectives To learn some different techniques to help you memorise your ‘Healthy Living’ Written Controlled Assessment. To practise these techniques and.
El pretérito You may remember reading about the use of the preterit- that it is used for “completed actions”. The acronym SOFIA will help you remember.
¡Hola, buenas tardes! Bienvenidos a la clase de español. Hoy es miércoles el 4 de de noviembre. 1.Por favor, síentate en el pupitre asignado. 2.Pongan.
I can… Listen and respond to questions in L2 Review concepts from Spanish 1 Recognize when to use SER or ESTAR Use SER/ESTAR in context Recognize when.
PARENT INVOLVEMENT MATTERS Morgan Elementary School.
T HE VERB GUSTAR, ¿ POR QUÉ ? AND PORQUE. T HE VERB GUSTAR Use the verb gustar to say what people like. Use the form gusta if the thing they like is singular.
Quiz Review: School Vocab, School Verbs and Irregular Verbs: Traer, Tener, Poner, and Hacer Español II: Señorita Kudrak and Señorita Mazur.
Kindergarten Newsletter Mrs. Gianfrancesco’s Class Week of Sep. 30- Oct. 4 Next Week Monday Return Friday Folders Tuesday Read stories about fire safety.
¿Te acuerdas? What verb means “to go”? IR yo voy tú tú vas él va ella va Ud. va nosotros vamos ellos van ellas van Uds. van.
Español 3Español 3 2 de noviembre de de noviembre de 2015.
Forming Questions ¡Aprenda! Forming Questions By Patricia Carl October 2013.
Adjetivos y pronombres demostrativos miércoles, el 18 de noviembre.
English Language II (2). English Language I (2) Warm-up.
Learning Objective (skill-concept-context) Today we will recognize the INFINITIVES* of verbs in Spanish. * in grammar, the basic form of a verb, used with.
100 Book Challenge Desafío de leer 100 libros. Cada niño tendrán: Una bolsa de libros Una carpeta 2 libros para leer cada noche Un informe de lectura.
Escribir *You can get creative. You can write in the first person which means you are the character, you can use the third person which means you are talking.
Preparación/ Review Hoy es miércoles el 23 de septiembre de 2015 Today is day, September 23, 2015 ¿Te gusta o no te gusta? What do you like and what you.
TIPS FOR READING ALOUD TO YOUR CHILDREN CONSEJOS PARA LEER A SU HIJO EN VOZ ALTA Fact: Research states that the single most important activity for building.
Forming questions.
Transcripción de la presentación:

Making Connections Prompts Raising A Reader Creando un Lector

Objectives:  Parents will learn techniques to connect a book’s story to their child’s life. Objetivos:  Padres aprenderán técnicas para conectar la historia del libro con la vida de su hijo/a.

Ice Breaker Una manera de romper el hielo

What does it mean to connect the story to the child’s life?  It means to ask questions or provide prompts that encourage the child to think of his/her world (at home, at school, in the neighborhood) and to “connect those memories to the book.”  Significa hacer preguntas o dar oportunidades de animar al niño/a para que piense acerca de su mundo (en la casa, en la escuela, en el vecindario) y “conectar esas memorias con el libro.”

Making connections is important because:  Children are experts in their own lives and feel good about answering this kind of question.  It will help children develop higher-level thinking skills. Hacer conexiones es importante porque:  Los niños son expertos en sus propias vidas y se sienten bien contestando este tipo de preguntas.  Le ayudara a los niños a desarrollar habilidades de pensamiento de alto nivel.

Higher -level thinking skills look like  One is “text-to-self”, when children get used to making connections between the stories and their life  Another is “text-to-text”, when children make connections between the story and other stories. This is a critical skill for reading comprehension development. Habilidades de Pensamiento de Alto Nivel son  Uno es “texto-a-uno-mismo”, cuando los niños se acostumbran a hacer conexiones entre las historias y su vida  Otro es “texto-a-texto” que es cuando los niños hacen conexiones entre una historia y otras. Esta es una habilidad critica para el desarrollo de comprensión de la lectura.

 Can you/do you… (eat that much food like the caterpillar?)  If you were… ( ex. a little mouse) what would you do?  This is like the time when…(we went to the farm, to the pool, to the zoo)  We read… (this yesterday in another story)  We saw… (these fruits in the supermarket)  You know…(how to make pancakes)  Certain phrases can help start connection questions  Puedes/debes… (comer tanta comida como la oruga?)  Si tu fueras… ( ej. un pequeño ratón) que harías?  Esto es como aquella vez cuando…(fuimos a la alberca, a la granja, al zoológico)  Leímos… (lo mismo en otro libro ayer)  Vimos… (estas frutas en el supermercado)  Tu sabes…(como hacer pancakes)  Ciertas frases ayudan a crear preguntas de conexión

Model Shared Reading & Debrief Demostración de Lectura Interactiva & Conversación

Scaffolding Activity & Independent Practice Actividad de Scaffolding & Practica Independiente

Remember to implement all practices you learned today: Focus on using questions and prompts to encourage children to become active participants in the shared reading experience. Remember you can read the text of the story to ask questions or simply use the illustrations to ask questions, provide prompts and encourage children to participate in the story. When you read your Raising A Reader books at home this week, try using the questions and prompts that we practiced today.” Recuerde implementar todo lo que aprendimos hoy: Use preguntas y anime a los niños a que sean participantes activos en la experiencia de la lectura compartida. Recuerde que puede leer el texto de la historia para hacer preguntas o simplemente usar las ilustraciones para hacer preguntas, proveer oportunidades y animar a los niños a participar en la historia. Cuando lean sus libros de Raising A Reader esta semana, trate de usar las preguntas y oportunidades que practicamos hoy.