ESEA State Performance Goal 1: All students will reach high standards, at a minimum attaining proficiency or better in reading/language arts and mathematics.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
¿Qué es Title 1? Es una fórmula federal de beca. Es la beca federal más grande que recibe Fayette County Public Schools.
Advertisements

La Serna High School Programas Escolares que apoyan nuestros alumnos alcanzar sus metas académicos.
Ayudando a su Hijo(a) a Tener Éxito en la Escuela.
La Feria High School Programa de Inscripción Dual.
Guía hacia la educación superior
Welcome to (Bienvenidos a) Guy B. Teachey Elementary School Annual Public Meeting (Reunión Anual Pública)
COLEGIO MENOR SAN FRANCISCO DE QUITO
¿Qué es Title 1? O Es una beca de formula federal. O Es la beca federal más grande que recibe Fayette County Public Schools.
Title I, Part A - Parent Rights Derechos de los Padres de familia - Título I, Parte A GPISD is a Title I District and as such will abide by all federal.
Rancho High School. Federal legislation passed to set high academic standards and establish measurable goals of achievement to improve individual outcomes.
Dual Immersion Program Edmondson Elementary School Programa de Doble Inmersion.
Dual Immersion Program Programa de Doble Inmersion Los Alisos Middle School.
Two-Way Immersion Program Programa de Dos – Vías de Inmersión.
LACOE/LAUSD School Validation and Improvement Project Federal and State School Accountability Responsabilidad Escolar del gobierno Federal y del Estado.
Reunión de Padres con hijos en el programa de ESL - Meeting with parents in the ESL program 2nd semester Wandy Andino Maestra de ESL (Inglés como Segundo.
Déle a su Niño el Regalo del Bilingüismo por Vida Give Your Child the Lifelong Gift of Bilingualism.
Lathrop Intermediate School Program Verification / Orientation Week School Year 2014 – 15 August 18 – August 23, 2014 Be RespectfulBe ResponsibleBe Safe.
Implementation of the North Carolina Read to Achieve Program Parent Guide
REQUISITOS PARA LA GRADUATION DE LAS HIGH SCHOOLS DE ALLIANCE Alliance High School Graduation Requirements.
ESTANDARES ESTATALES COMUNES. Distrito Escolar Unificado de Bonita.
Annual Title 1 Parent Meeting Junta Anual de Titulo 1 South Monterey County Joint Union High School District.
English Learner Advisory Committee (ELAC) ELAC Rights and Responsibilities Tahoe Truckee Unified School District
Palo Verde Magnet High School Reunión Anual de Título I 14 de October de 2013.
English Language Development Program PARENT INFORMATIONAL MEETING REUNIÓN INFORMATIVA PARA PADRES.
The Components of a Schoolwide Title I Program Presented by Ryan Saunders, Ed.D. August 14, 2014.
Northridge Elementary School Striving for Academic Excellence by Design September 18, 2012.
Carmel Elementary School ESOL Program. What is ESOL? ESOL is a program for students that are not proficient in English. The program is designed to provide.
MITOS CONTRA REALIDADES Corrigiendo los 10 principales mitos que rodean a los Estándares Comunes y las evaluaciones Smarter Balanced.
Educación en Ingeniería para la ciudadanía, la innovación y la competitividad en Iberoamérica: ciencia, tecnología, ingeniería, matemáticas y el rol de.
¿Qué es Title 1? Es una beca federal Es la beca federal más grande que Fayette County Public Schools recibe.
TOMANDO PASOS MÁS ALLÁ DE SOLO LECTURA Y A LA FORMACIÓN DEL DISCIPULADO CREATIVA Creative Teaching Methods Métodos Creativos de Enseñanza iTeenChallenge.
Cram Middle School September 11, :00am in the Library.
School - Parent Compact Acuerdo Entre La Escuela y Padres.
State of the School Community Meeting/ El Estado de la Escuela Valdez 3/24/15.
El comité de evaluación del dominio del idioma (LPAC)
AIMS Information Información sobre AIMS Thursday, March 29, 2012 Jueves, Marzo 29, 2012 Parent Coffee Talk El Cafecito para los Padres Estrella Middle.
ELAC MEETING Salt Creek Elementary English Learners Advisory Committee Meeting
Bonita Vista Middle School Annual Parent Meeting Junta Anual de Padres de Familia A California Distinguished School.
Welcome to Cesar Chavez Academy Back to School Orientation.
El portafolio como manera de evaluar las metas de National Standards Ann Mar El 13 de julio de 2010 AATSP – Guadalajara, Jalisco Mexico.
Clark High School September 30, :30 am. Federal legislation passed to set high academic standards and establish measurable goals of achievement.
Local Control Funding Formula (LCFF) Fórmula Financiación para Control Local & Local Control Accountability Plan (LCAP) Plan de Responsabilidad de Control.
During Pre-K through First grade, students learn Language Arts in their native language. During Pre-K through First grade, students learn Language Arts.
El comité de evaluación del dominio del idioma
¿Qué esTitle 1? O Es una beca de formula federal. O Es la beca federal más grande que recibe Fayette County Public Schools.
Brownsville Independent School District Texas Title I Priority Schools (TTIPS) Cycle 4 Grant Subsidio Para Escuelas Prioritarias del.
What is Title I? Title I is a federally funded program to help children get a quality education and meet academic standards.
Evaluación del Rendimiento y Progreso Académico de los Estudiantes de California (CAASPP) 1 Departamento de Educación de California, Septiembre del 2015.
PREPARANDO A LOS ESTUDIANTES DEL DISTRITO ESCOLAR [DISTRICT NAME] PARA LA UNIVERSIDAD Y LA CARRERA PROFESIONAL Estableciendo una nueva base para el éxito.
School/Escuela: BROWN JUNIOR HIGH SCHOOL Date/Fecha: SEPTEMBER 17, 2015 Time/Hora: 9:30 AM & 5:30 PM.
ESEA State Performance Goal 1: All students will reach high standards, at a minimum attaining proficiency or better in reading/language arts and mathematics.
Knudson Middle School 17 September :15 AM in Room 502.
Welcome to (Bienvenidos a) Lindley Park School Annual Public Meeting(Reunión Anual Pública) & Open House (Apertura Escolar)
School: Schorr ES Date: September 21, 2015 Time: 6:30 p.m.
¡Bienvenidos a la clase de 3er. grado del Profesor Piñuelas! Welcome to Mrs. Pinuelas’ 3rd grade class! Me gradue de la Universidad Pedagogica Nacional.
Información para los padres El 9 de diciembre, 2015.
Junta Annual Titulo I South Monterey County Joint Union High School District.
Confidential and for discussion purposes only. CAASPP performance data: A fresh look College-Ready Middle Academy #12 Datos de rendimiento: Una nueva mirada.
Confidential and for discussion purposes only. CAASPP performance data: A fresh look College-Ready Middle Academy #4 Datos de rendimiento: Una nueva mirada.
Confidential and for discussion purposes only. CAASPP performance data: A fresh look College-Ready Academy High School #16 Datos de rendimiento: Una nueva.
SCAFFOLDING & DIFFERENTIATION
School/Escuela: Rex Bell Elementary Date/Fecha: Time/Hora:
CLIL. Qué es CLIL?: El “aprendizaje integrado del contenido y el idioma” ha sido recientemente adoptado por distintos investigadores y agencias de Europa.
Carmel Elementary School ESOL Program. What is ESOL? ESOL is a program for students that are not proficient in English. The program is designed to provide.
Distrito Escolar Unificado de Rowland Agencia Local de Educación (LEA) del Distrito Actualización del Plan Reunión de Directores 16 de noviembre de 2015.
ELAC MEETING September 22, English Language Advisory Committee Roles and Responsibility of ELAC  Advise the Principal of the needs of English learners.
Dual Language Immersion Program
What’s “CAASPP”? The California Assessment of Student Performance and Progress (CAASPP), which includes the Smarter Balanced assessments, measures students’
Raymond Cree Middle School
Transcripción de la presentación:

ESEA State Performance Goal 1: All students will reach high standards, at a minimum attaining proficiency or better in reading/language arts and mathematics. Performance Goal: Mapped curriculum is implemented to provide a consistent framework of instruction for all students. Implement comprehensive curriculum for each course to include syllabus, maps, and units that encompass all GPS/CCGPS standards and elements, common assessments, and benchmark assessments. Develop calendar based maps for each grade and core content area that identify a timeline to teach the standards/elements. Utilize maps to align curriculum Create consistent course syllabi for parents and students to include key concepts, desired results/enduring understandings, primary resources, and grading procedures. Teachers place maps and curriculum syllabi on the teacher website for parents and students to access. Performance Goal: Formative assessment practices drive quality instructional practices. Provide students models/samples of student work to demonstrate desired results. Administer assessments prior to each unit to assess students' prior knowledge use results to differentiate instruction. Administer and evaluate benchmark assessments three times each year in reading (1-8), ELA, math and science Administer the MAP reading and math assessments 3 times per year. Performance Goal: The instructional plan is designed using research-based best practices and is focused on identified needs of subgroups. Use well-written enduring understandings and essential questions as the framework for the instructional practices of each unit. Incorporate differentiation strategies into each unit to ensure all students are provided multiple opportunities to achieve mastery of standards. Provide challenging academic opportunities for students. Implement best practices to teach all core subjects. ESEA State Performance Goal 3: All students will be taught by highly qualified teachers. Performance Goal: Recruit, hire, and retain highly qualified teachers and paraprofessionals Continue to use and expand online application process Monitor HiQ status of all new hires Support new teachers through the mentoring and the new teacher induction programs and through coaching Create a remediation plan for any non-HQ teachers; Advise teachers on a regular basis regarding coursework and GACE/content assessments needed to become Highly qualified Implement the TAPS portion of the Georgia Teacher Keys Evaluation System with all teaching staff Advance partnerships with colleges, universities, MRESA and other agencies who will serve as field placement agencies or approved program providers for candidates Provide a competitive bonus structure to strengthen recruitment and retention of secondary math and science teachers Provide support through Instructional Coaches in ELA, math, science, social studies and literacy Provide incentive teacher grants for teachers exhibiting exceptional practices and high rates of student achievement ESEA State Performance Goal 4: All students will be educated in learning environments that are safe, drug free, and conducive to learning. Performance Goal: Implement safe and drug free intervention programs and a progressive discipline system Implement safe and drug free curriculum through health and science classes. Implement PBIS at various school sites Implement a Positive Discipline Program and Reward Room at various elementary schools Research and study system discipline data. Continue support of resource officers in schools Reconnecting Youth Program (MHS) Performance Goal: Increase effective Tier II interventions for students Teacher on special assignment will assist administrators, teachers, students, and parents in the implementation of Tier II interventions ESEA State Performance Goal 5: All students will graduate from high school. Performance Goal: Increase alternative methods for attaining course credit Continue to implement a credit recovery program at the high school and the Performance Learning Center Increase the use of distance learning/ Virtual School /Dual Enrollment courses/E2020 Offer summer school and intercessions for students who fail courses Performance Goal: Provide career awareness and pathways for all students Provide career pathway plans and brochures Implement the career pathway units according to the state schedule Provide Career Pathway website video Administer career interest inventory to middle and high schools students Integrate career awareness activities in regular instruction Increase use of career awareness and development resources at middle and high schools Increase middle and high school counselors awareness of and involvement in career development (Youth Apprenticeship Program, Cooperative Training Initiative, GA 411, “Career Cruising”) Business tours and Cobb Chamber presentation Spring Provide access to Georgia 411 and “Career Cruising” to educate students regarding career choices. Performance Goal: Provide additional support for students at risk of dropping out Utilize graduation coach to identify and serve at-risk groups of students Offer during and after school and intersession tutoring for students who failed the state assessments Performance Goal: Provide challenging academic opportunities for students Utilize a variety of scheduling models and instructional strategies so that more students will benefit from advanced coursework. Increase numbers of identified gifted students Increase AP enrollment Continue to offer enhanced and advanced content courses at grades 6-8 Continue full implementation of IB-MYP (6-10) Offer extracurricular opportunities ESEA State Performance Goal 2: All limited English proficient students will become proficient in English and reach high academic standards, at a minimum attaining proficiency or better in reading/language arts and mathematics. Performance Goal: Reading, vocabulary, and writing is integrated across the curriculum, using research-based best practices. Implement the teaching of critical reading and writing skills in all subject areas. Performance Goal: Extended learning opportunities are provided for students who need extra time to master the Reading/ELA/Math standards. Provide remedial programs before, after, and during school, and in the summer including Spring Break Math Camp, Inter- sessions, and Summer school Performance Goal: Differentiate instruction to meet the needs of EL students Use Measures of Academic Progress (MAP) software to measure individual progress and Compass Learning software to provide individualized pathways for learning Reading and Math Utilize Imagine Learning software for ESOL intensive students to facilitate learning English Performance Goal: Advanced student learners are provided opportunities to extend knowledge and skills in core content areas Utilize a variety of scheduling models and instructional strategies so that more students will benefit from advanced coursework. Increase numbers of identified gifted students Continue implementation of IB - DP 11-12th grades. Math, science, and technology magnet offered in 3rd - 8th grade Performance Goal: EL students are provided opportunities to master the grade level curriculum. Provide in-service on strategies to work with EL students. Provide EL support through push-in model during content instructional time (paraprofessionals and certified teachers). Utilize technology to support learning for EL students Performance Goal: Parents of EL students are provided additional support and opportunities for involvement Make interpreters available to parents and students as needed. Provide home-school correspondence in the students' native language. Support and involve limited English speaking parents as a partner in their child's education. Provide a bilingual school social worker to assist families of EL students Use of EduLink phone message system to communicate important messages about events and activities LEA Implementation Plan for Marietta City Schools (CLIP)

ESEA Objetivo de Rendimiento #1: Todos los estudiantes alcanzaran altos estándares, por lo menos alcanzaran un nivel mínimo o mejor de habilidades en las áreas lectura/lenguaje y matemáticas. Objetivo de Rendimiento: Plan de estudios planeado será implementado para proporcionar un marco de enseñanza consistente para todos los estudiantes. Implementar un plan de estudios integrado para cada curso que delinee el contenido, mapas y unidades que incluyan todos los estándares y elementos GPS/CCGPS, exámenes generales y exámenes de línea base. Desarrollar un calendario basado en mapas por cada grado y áreas de contenido básico que identifique la línea de tiempo en que se enseñara los estándares/elementos. Utilizando mapas para alinearlos con el plan de estudios. Crear unidades consistentes de estudio para padres y estudiantes que incluyan conceptos importantes, resultados deseados/ entendimiento duradero, recursos primarios y procedimientos de calificación. Los maestros incluirán en su página de Internet los mapas y el plan de estudios para que padres y estudiantes puedan tener acceso a ellos. Objetivo de Rendimiento: El uso de evaluaciones formativas produce la práctica de enseñanza de calidad. Proporcionar a los alumnos modelos/muestras de trabajos de estudiantes que demuestren los resultados que se espera obtener. Administrar evaluaciones a los estudiantes antes de cada unidad para establecer el conocimiento previo y utilizar los resultados para crear un plan de enseñanza personal. Administrar y evaluar los exámenes de línea base tres veces al año en lectura (1-8), Artes Lingüísticas, matemáticas y ciencias naturales. Administrar la evaluación MAP tres veces por año. Objetivo de Rendimiento: El plan de enseñanza será designado utilizando las mejores prácticas de enseñanza basadas en la investigación y que se enfoquen en la identificación de las necesidades de los subgrupos. Usar conocimientos duraderos y preguntas esenciales como el marco de las prácticas de enseñanza de cada unidad. Incorporar estrategias de enseñanza individual en cada unidad para asegurar que todos los estudiantes reciban múltiples oportunidades para lograr el dominio de los estándares. Proporcionar oportunidades académicas estimulantes para todos los estudiantes. Implementar las mejores prácticas para la enseñanza de todas las materias. ESEA State Performance Goal 1: All students will reach high standards, at a minimum attaining proficiency or better in reading/language arts and mathematics. ESEA Objetivo de Rendimiento #3: Todos los estudiantes serán enseñados por maestros altamente capacitados. Objetivo de Rendimiento: Reclutar, contratar y retener para profesionales y maestros altamente capacitados Continuar y extender el uso del proceso de contratación a través del internet Monitorear el estado HiQ de todos los nuevos empleados. Apoyar a los nuevos maestros a través de programas de tutorías y entrenamiento Crear un plan correctivo para aquellos maestros que no están HQ ; notificar de forma regular sobre los planes de estudio y evaluaciones de contenido de GACE/ que son necesarios para ser altamente capacitado Implementar la porción TAPS del sistema de Evaluación Clave de Profesores de Georgia con el personal académico Crear asociaciones con colegios, universidades, MRESA y otras agencias que servirán como agencias de reclutamiento o colocación de candidatos capacitados Proporcionar una estructura competitiva de bonos para fortalecer el reclutamiento y la retención de maestros de secundarias en las áreas de matemáticas y ciencias Proporcionar apoyo en áreas críticas de matemáticas y literatura a través de la utilización de instructores de enseñanza Proporcionar incentivos monetarios a maestros con procedimientos de enseñanza excepcionales y altas tasas de rendimiento estudiantil ESEA Objetivo de Rendimiento #4: Todos los estudiantes aprenderán en un ambiente de aprendizaje que es seguro, libre de drogas y que conduce al aprendizaje. Objetivo de Rendimiento: Implementar programas de intervención para mantenerse libre de drogas y un sistema progresivo de disciplina Implementar un plan de estudio en las clases de salud y ciencia para mantenerse seguro y libre de drogas. Implementar PBIS en los diferentes lugares de las escuelas Implementar un Programa de Disciplina Positiva y un Salón de Premios en varias escuelas primarias Investigar y estudiar la recolección de datos sobre el sistema de disciplina. Continuar con las clases de G.R.E.A.T para todos los estudiantes de 5to grado Continuar con el apoyo de oficiales de la policía en las escuelas Programas Juveniles (MHS) Objetivo de Rendimiento: Incrementar intervenciones efectivas a nivel II para los estudiantes Maestro en asignación especial asistirá a los directivos, maestros, estudiantes y padres en la implementación de las intervenciones a Nivel II ESEA Objetivo de Rendimiento #5: Todos los estudiantes se graduaran de la escuela preparatoria. Objetivo de Rendimiento: Incrementar los métodos alternativos para obtener crédito por materias.Continuar con la implementación del programa de recuperación de créditos en la preparatoria y en el Centro de Rendimiento y Aprendizaje.. Incrementar el uso de cursos de Aprendizaje a Distancia/ Matricula Doble/E2020.Ofrecer clases de verano para estudiantes que fallan materias. Objetivo de Rendimiento: Proporcionar información sobre diferentes opciones de carreras o profesiones para todos los estudiantes..Proporcionar folletos y planes a seguir para diferentes profesiones y carreras..Implementar Unidades de Planes de Carreras de acuerdo al calendario estatal.Proveer un Video en la Página Web de Planes de Carreras.. Administrar inventarios de personalidad a estudiantes en secundaria y preparatoria. Incorporar en las clases actividades que proporcionen información sobre diferentes profesiones.Incrementar el uso de información sobre las diferentes profesiones y recursos de desarrollo para estudiantes de secundaria y preparatoria..Incrementar la concientización de los consejeros en escuelas secundarias y preparatorias sobre el desarrollo y participación en el desarrollo de carreras (Youth Apprenticeship Program, Cooperative Training Initiative, GA 411, Carear Cruasán). Visitas a negocios y presentaciones informativas sobre los diferentes tipos de negocios por parte de la Cámara de Comercio en la primavera Proporcionar acceso a Georgia 411 and Carear Cruasán para educar a los estudiantes sobre las diferentes opciones de carreras. Objetivo de Rendimiento: Proporcionar apoyo adicional a aquellos estudiantes en riesgo de dejar la escuela.Utilizar maestros especializados en graduación para identificar y trabajar con grupos de estudiantes de alto riesgo.Ofrecer sesiones de tutoría durante y después de clases así como durante los periodos de vacaciones a aquellos estudiantes que hayan reprobado los exámenes del estado Objetivo de Rendimiento: Proporcionar oportunidades académicas estimulantes para todos los estudiantes.Utilizar una variedad de diferentes modelos programados y estrategias de enseñanza para que más estudiantes se beneficien de materias más avanzadas..Incrementar el número de estudiantes identificados como sobresalientes.Incrementar las inscripciones en cursos avanzados (AP ).Continuar la oferta de cursos con contenido avanzado y mejorado en grados 6-8.Continuar con la implementación del Bachillerato Internacional IB-MYP (6-10).Ofrecer la oportunidad de actividades extracurriculares ESEA Objetivo de Rendimiento #2: Todos los estudiantes con uso limitado del ingles lograran dominar el idioma además de alcanzar estándares altos, con un nivel mínimo o mejor de habilidades en las áreas de lectura/lenguaje y matemáticas. Objetivo de Rendimiento: Lectura, vocabulario y escritura son incluidas dentro del plan de estudios utilizando las mejores prácticas en la enseñanza. Implementar la enseñanza de habilidades esenciales de lectura y escritura en todas las materias Objetivo de Rendimiento: Proporcionar amplias oportunidades de aprendizaje a estudiantes que necesitan tiempo extra para lograr el dominio de los estándares en Lectura/ Artes Lingüísticas y Matemáticas. Proporcionar programas educativos de ayuda antes, después y durante el día de clases, y durante el verano incluyendo campamento de matemáticas en la primavera, sesiones intermedias y escuela de verano. Objetivo de Rendimiento: Educación diferenciada para llenar las necesidades de los estudiantes EL Utilizar el programa de computadoras de Evaluación de Progreso Académico (MAP) para medir el progreso individual y el programa de computadoras Compass Learning para proveer instrucción diferenciada en Lectura y Matemáticas Utilizar el programa de computadoras Image Learning para facilitar el aprendizaje del ingles a los estudiantes de ESOL intensivo Objetivo de Rendimiento: Se ofrecerá a los estudiantes avanzados la oportunidad de incrementar su conocimiento y habilidades en las materias de estudio. Utilizar una variedad de modelos de programación y estrategias de enseñanza para lograr que más estudiantes se beneficien de material educativo más avanzado. Incrementar el número de estudiantes identificados como sobresalientes Continuar la implementación de IB - DP en grados Ofrecer programas avanzados en las áreas de Matemáticas, Ciencias Naturales y Tecnologías en grados de 3ro – 8vo grado Objetivo de Rendimiento: A los estudiantes de EL se les ofrecerá la oportunidad de dominar el plan de estudio para el grado correspondiente..Proporcionar estrategias de enseñanza para trabajar con estudiantes de dominio limitado del idioma ingles..Proporcionar apoyo a estudiantes con uso limitado del idioma durante la clase (para profesionales y maestros certificados)..Utilizar la tecnología como herramienta de apoyo para estudiantes con ingles limitado Objetivo de Rendimiento: Se ofrecerá a los padres de estudiantes con ingles limitado apoyo adicional y oportunidades para que se involucren..Tener traductores disponibles para padres y estudiantes que lo necesiten..Proporcionar correspondencia entre casa y escuela en el lenguaje nativo de los estudiantes..Apoyar e involucrar a padres con uso limitado del idioma ingles para que sean socios en la educación de sus hijos..Proporcionar una Trabajadora Social bilingüe que ayude a las familias de estudiantes con uso limitado del idioma ingles. Hacer uso del sistema telefónico de mensajes EduLink para comunicar mensajes importantes acerca de eventos y actividades. Plan de Implementación del LEA para las Escuelas de la Ciudad de Marietta (CLIP)