Every Child Ready to your library® Public Library Association Association for Library Service to Children.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Ayudando a su Hijo(a) a Tener Éxito en la Escuela.
Advertisements

English Lesson 5.
¿A què hora? Lesson objectives to learn how to say the timetable in Spanish to practise using hours, days of the week and subjects to produce sentences.
Fountas and Pinnell Reading Assessment/ Evaluación de lectura.
Las Preguntas (the questions) Tengo una pregunta … Carlos estudia en la biblioteca. s vo Forming YES and NO questions is easy. In Spanish, reverse the.
How to make questions en español
UNIVERSIDAD AUTÓNOMA DEL ESTADO DE HIDALGO ESCUELA SUPERIOR DE ZIMAPÁN Licenciatura en Contaduría Tema: Subject questions L.E.L.I. Paulina Trujillo Castillo.
VOCABULARIO #2.4 ¡Aprenda! Forming Questions Señora Sequin.
Book Report/Reporte de un Libro Parents: Your children have checked out a library book. They will be writing a book report for this book. Please make sure.
Cada niño listo para leer en tu biblioteca
Every Child Ready to your library® Public Library Association Association for Library Service to Children.
Starter: stars and wishes. Learning objectives: To use a writing frame to construct new language and memory strategies to remember it Outcome: Approximately.
Cada Niño Listo Para Dallas.
Every Child Ready to your library® Public Library Association Association for Library Service to Children.
Preguntas Para Empezar… ¿Quiénes son los personajes? ¿Cómo se llaman? ¿Cómo son? ¿Qué hacen en el dibujo? ¿Dónde están? ¿Adónde van?
Español 1 13 de marzo de La Campana  Forma parejas:  1. Quiero ir A. She likes to go  2. Le gusta ir B. They want to go to the beach  3. Vamos.
Telling Time.
Hoy es el catorce de agosto Es jueves Buenos días.
Do Now – 22 de septiembre  Translate the following five sentences to Spanish and practice reading them aloud to yourself, 2 times each (en Español!).
Put Reading First The Partnership for Reading La Lectura es lo Primero El Consorcio para la Lectura Information compiled and selected by María M. Fernández.
2 Labor Day Holiday 23 Find words in a book that have the letter c. 9 Discuss body parts and ask your child to show how that part moves. 16 Discuss senses.
Parent Meeting Junta de Padres Raising A Reader Creando un Lector.
Hoy es lunes, el treinta de septiembre. La pregunta: How do you greet someone… in the morning? in the afternoon? in the evening? La tarea: OJO  OJO 
Cada Niño Listo Para Dallas
Every Child Ready to your library® Public Library Association Association for Library Service to Children.
Using Gustar Avancemos Level 1. Help me fill in the grid with Spanish pronouns.. Yo Tú Él, Ella, Usted Nosotros/as Ellos, Ellas, Ustedes X.
Making Connections Prompts Raising A Reader Creando un Lector.
Every Child Ready to your library® Public Library Association Association for Library Service to Children.
Every Child Ready to your library® Public Library Association Association for Library Service to Children.
Every Child Ready to your library® Public Library Association Association for Library Service to Children.
Español 1 7 de octubre de La Campana Hoy es lunes el 7 de octubre de Escribe en español: 1. It is 2: I have brown eyes. 3. He likes.
Study this picture for 1 minute. Try to remember as much as possible about it. Now tell your partner about the picture. Take it in turns to say something.
Hoy es el 1º de noviembre Please turn in your homework to the sub. Please complete this hand out entirely and turn in to the sub. Calentamiento: Complete.
Every Child Ready to your library®
Hoy es viernes, el 26 de septiembre
Ask Your child Questions about What He/She Reads (FICTION) Explain why this is a good tittle. Use details from the book Who is the author? Why did the.
Definition
Mi dormitorio My bedroom
India Fast Five Mrs. Diane Brooks Union Jr/Sr High School.
 Amable  Divertida  Inteligente  Interesante  Cómica  Creativa  Atlética  Antipática (a veces)
English Lesson 3.
¿Qué haces en la escuela? Question words, objects, yo-go’s.
Book Report/Reporte de un Libro Parents: Your children have checked out a library book. They will be writing a book report for this book. Please make sure.
 ¿Cómo se dice….? (Escriben en Español)  1. Who?  2. What?  3. When?  4. ONE QUESTION that you know how to ask (A complete sentence)
TOPICS: SABER/CONOCER AND YO-GO VERBS Essential questions: How do I say whom and what I know? How do I use some other irregular verbs?
Monday & Tuesday 26/8/13 & 27/8/13 Please remember to get your folder! You will need a textbook today, so please get one. First Five Get ready to go over.
Time Telling time is rather easy. You only need to know the numbers up to 59 to be able to tell the time.
¡Hola clase! Take notes and answer questions on all upcoming slides. (except for the Tip of the Day slide) ¡Nos vemos el martes!
El Room/Salón 26 Ms. Barba WELCOME TO POTRERO! !BIENVENIDOS A POTRERO! BACK-TO-SCHOOL NIGHT.
The following slides introduce the new verb IR.
El futuro What is the future tense? When would you use it?
ALC 16 Bienvenida jueves el 6 de octubre. ALC 16 jueves el 6 de octubre Conjugate Yo bailar Tú escuchar Usted salir Ella abrir Nostros comer Vosotros.
Español II Segundo tema.  You will be able to tell about what you do everyday in your daily routine.  You will be able to identify items you use to.
JUEVES, EL 10 DE SEPTIEMBRE LT: I WILL RECOGNIZE SOME NEW VOCABULARY WORDS. Go over tests & retake procedures Interpretive Assessment: numbers & alphabet.
PARENT INVOLVEMENT MATTERS Morgan Elementary School.
REFLEXIVE VERBS IN SPANISH Pregunta esencial: How do I use relfexive verbs with their pronouns to talk about what people do for themselves.
Objetivo: Ask and tell what time it is. Talk and write about my classes at school. Agenda: 1.HacerAhora: El Tiempo 2.? Importantes 3.Brilla 4.Apuntes 5.Mi.
ESPAÑOL 1 8 de febrero de LA CAMPANA  ¿Cómo es tu mejor amigo?  Escribe 5-7 frases completas de tu amigo. La participación #1.
ESPAÑOL 1 Lesson 50 5 y 8 de febrero de LA CAMPANA  ¿Cómo es tu mejor amigo?  Escribe 5-7 frases completas de tu amigo. La participación #1.
English Language II (2). English Language I (2) Warm-up.
Verbs like Gustar Notes/ Examples.
Saber Vs. Conocer Sra. Altamirano Español II. First, we need to learn the conjugation of the verb SABER Yo sé Tú Sabes él, ella,ud. Sabe Nosotros Sabemos.
PREGUNTAS Y RESPUESTAS SIMPLIFICADO (PYRS) Vamos a analizar varios tipos de preguntas para poder mejorar en la comprensión de lectura. ¿Listos?
Essential question: How do I conjugate these new verbs and use them?
100 Book Challenge Desafío de leer 100 libros. Cada niño tendrán: Una bolsa de libros Una carpeta 2 libros para leer cada noche Un informe de lectura.
Campanada guidelines in your composition notebook ¿Cómo es tu familia? (10 points) Ex. Hoy es Miercoles el 27 de enero First line will start with the date.
Martes, 4 de octubre WALT: how to tell the time in Spanish WILF: to be able to understand and begin to say the time in Spanish Can you match these times.
TIPS FOR READING ALOUD TO YOUR CHILDREN CONSEJOS PARA LEER A SU HIJO EN VOZ ALTA Fact: Research states that the single most important activity for building.
First Grade Dual High Frequency Words
Transcripción de la presentación:

Every Child Ready to your library® Public Library Association Association for Library Service to Children

Cada ni ñ o est á listo en su biblioteca® Asociación de Bibliotecas Públicas Asociación de Servicios para Niños en las Bibliotecas

Dialogic Reding Parent Education Session

Lectura de di á logos Taller Educativo para padres

Children get ready to read long before they start school. Parents and Caregivers Can Help

Los niños se preparan para aprender a leer antes de entrar en la escuela. Los padres y cuidadores pueden ayudar e

Every time you read, talk, rhyme and sing with a child, you are providing the early language experiences that lead to reading.

Cada vez que lees, hablas, dices rimas, o cantas con tu hijo, le das las experiencias de lenguaje tempranas necesarias para aprender a leer.

From birth, children begin learning six early literacy skills. Children who have these six early literacy skills when they enter school learn to read more easily.

Desde el nacimiento, los niños empiezan a aprender las seis destrezas de alfabetización temprana. Los niños quienes tienen esas seis destrezas de alfabetización temprana aprenden a leer más fácilmente cuando ellos entran a la escuela.

YOU Are Important YOU know your children best Children learn by doing. Children model parents’ behavior First five years set the stage

TÚ eres importante T Ú conoces mejor a tu hijo Los ni ñ os aprenden mejor haciendo cosas Los ni ñ os imitan la conducta de sus padres Los primeros cinco a ñ os forman la gu í a para toda la vida

Pre-Readers Four- and Five-Year Olds Early Talkers Newborns to Two-Year-Olds Talkers Two- and Three-Year Olds

Leyendo prematuramente De cuatro a cinco a ñ os de edad Hablando prematuramente De reci é n nacido a dos a ñ os de edad Hablando De dos a tres a ñ os de edad

WHAT IS EARLY LITERACY?

¿Qué es la alfabetización temprana?

Early literacy is what children know about reading and writing before they can actually read or write.

La alfabetizaci ó n temprana es lo que los ni ñ os saben acerca de la lectura y la escritura antes de que puedan leer y escribir.

Six Skills To Get Ready to Read Print Motivation Vocabulary Print Awareness Narrative Skills Phonological Awareness Letter Knowledge

Seis destrezas para estar listo para leer Motivaci ó n de la palabra escrita Vocabulario Conciencia de la palabra escrita Destreza narrativa Conciencia Fonol ó gica Conocimiento de las letras

Early literacy skills build the foundation for learning to read.

Las habilidades de aprendizaje temprano crean la fundación para aprender a leer.

Building Early Literacy Skills Starting from birth, READ to young children every day and make it fun! Learning to Read Grades K through 3 Reading to Learn Grades 4 to Higher Education Readers and Lifelong Learners Developed by Youth Services Staff at the Cedar Mill Community Library

Desarrollando las destrezas de la alfabetizaci ó n temprana ¡Desde el nacimiento, LEA a sus hijos menores todos los d í as de forma divertida! Aprender a leer Desde el Kindergarden hasta el 3er. grado Leer para aprender Desde el 4to. grado hasta la educaci ó n superior Lectores Y Personas que aprender á n toda la vida Desarrollado por el personal de Servicios a la Juventud de la Bibliotaca Comunitaria de Cedar Mill

Phonics Sounding out words Understanding and learning from what you read. Phonics Sounding out words Understanding and learning from what you read.

PhonicsSounding out wordsPhonicsSounding out words Understanding and learning from what you read.Understanding and learning from what you read. Phonics Sounding out words Understanding and learning from what you read. Mencionar las palabras en voz alta Entender y aprender de lo que lees Desarrollado por el personal de Servicios Juveniles de la Biblioteca Pública de Cedar Mill.

Three Developmental Skills for Early Literacy Reading Books Dialogic Reading Phonological Awareness Games

Tres habilidades de desarrollo para la alfabetización temprana Lectura de Libros Lectura de Dialogos Juegos de conciencia fonológica

Dialogic or Hear and Say Reading

Lectura del diálogo Escuchas y dices

Hear and Say Picture Book Reading HOW we read to children is as important as how often we read The adult helps the child tell the story The adult is the questioner The adult is the listener The adult is the audience

Oír y describir la ilustración del libro que leen CÓMO le leemos a los niños es tan importante como que tan frecuentemente les leemos El adulto ayuda al niño a contar una historia El adulto es quien hace las preguntas El adulto es quien escucha El adulto es la audiencia

Research Shows Children who are actively involved with hear and say reading had more advanced language and pre-reading skills. Children can jump ahead several months in learning after only a few weeks of dialogic reading.

Los estudios muestran que Los niños que están activamente involucrados en lectura que requiere oír y hablar, sobre una lectura que tiene un lenguaje más avanzado y habilidades de lectura prematura. Los niños pueden avanzar varios meses en aprendizaje después de unas cuantas semanas de lectura de diálogos

Ask “What” Questions

Haz preguntas con “Qu é ”

Ask Open Ended Questions

Haz preguntas abiertas

Dialogic Reading

Lectura de diálogos

When baby can look at books with you: 1 minute on 1 page is fine! Talk about a picture on the page baby chooses. There is no need to start at the beginning or read the whole book. Point to a picture and ask Where is the….? Point and answer yourself: There’s the ….! Tell your baby the names for things in the book. Let baby explore books on his own, too. Babies

Point to pictures and tell your child the names of things. Ask What is he doing? What is this? What does that do? Be sure to give your child time to answer you. Model correct speech when you repeat your child’s words. Extend what your child says by completing or adding to her sentences. Remember words—words—words: Toddlers love to learn new words! Toddlers

Point to a picture and ask What is happening here? Ask Why do you think she did that? Ask What do you think will happen next? Encourage your child to make up another story about the characters. Remember to talk about new words! Preschoolers

Use general questions to encourage child to say more Simple what questions Add description What do you see on this page? What’s happening here? What else do you see? Build upon the child’s phrases Have your child repeat Relate to child’s experiences

Haz preguntas generales para motivar a tu hijo a que hable m á s Preguntas sencillas con “qu é” A ñ ade una descripci ó n ¿Qu é es lo ves en esta p á gina? ¿Qu é est á pasando aqu í ? ¿Qu é m á s ves aqu í ? A ñ ade a las frases de tu hijo Permite que tu hijo repita Relaciona el cuento a las experiencias de tu hijo

What Kinds of Books Work Best? Dialogic Reading

¿Qué clase de libros funcionan mejor? Lectura de diálogos

Books for Dialogic Reading Have a simple story Have clear pictures Have pictures of familiar things Show action and detail in the pictures Are not too long Are interesting to the child

Libros de lectura de diálogos Tienen una historia sencilla Tienen ilustraciones claras Tienen ilustraciones de cosas familiares Muestran acción y detalle en las ilustraciones No sean muy largos Sean interesantes para el niño

Promoting literacy does not mean creating a school-like setting in your home, but taking advantage of all the opportunities that are present in everyday life. (Straight Talk About Reading by Hall and Moats)

La promoción de la alfabetización no quiere decir que su casa se convierta en una escuela, pero en lugar tomar ventaja de las oportunidades que la vida diaria presenta. (Straight Talk About Reading por Hall and Moats)

It’s that simple!

¡Así de sencillo es!

Every Child Ready to your library We learn as we have fun. We have fun as we learn. Pass it on!

Aprendemos mientras nos divertimos. Nos divertimos mientras aprendemos. ¡Pasa la informaci ó n! Cada ni ñ o est á listo para leer en su biblioteca ®