MULVEY FIRST/Primer GRADE/GRADO Beinvenido, Estudiantes!

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Ayudando a su Hijo(a) a Tener Éxito en la Escuela.
Advertisements

Kindergarten Newsletter Mrs. Novakowski’s Class Week of Sep. 30- Oct. 4 Next Week Monday Return Friday Folders Tuesday Read stories about fire safety Wednesday.
6 th Grade Orientation Welcome to Hillview!. Charla de orientación 6º Grado ¡Bienvenidos a Hillview!
Miércoles, 6 de noviembre my brothers (or my brothers and sisters)
Welcome back to School Ms. Martinez
1 Welcome! ¡Bienvenidos! Monroe Elementary School First Grade Primer Grado.
How would you greet a friend at these times?
Qué haces en la escuela Interview, Conjugation Practice.
Español 1 13 de marzo de La Campana  Forma parejas:  1. Quiero ir A. She likes to go  2. Le gusta ir B. They want to go to the beach  3. Vamos.
Spanish 2 Week 6 Sra. Knutsen. Entrada – Hoy es lunes, el 7 de octubre Traduce: 1. LHS is far from Portland. 2. It’s 5:25am. 3. We are going to study.
All You Need to Know for 2nd Grade Miss A. Dausner – Miss Dausner’s Info (770) Please.
REVIEW OF FIRST SEMESTER PRESENTATION OF VOCAB 5A SPORTS AND COLORS SPANISH I SPANISH I Chapter 5.
Welcome back to School Ms. Martinez Bienvenidos de regreso a la escuela Señora Martinez.
de septiembre.  ¿Qué hora es? La participación #1 = dibuja una FLOR GRAN DE 3. 4.
¡A Empezar! Hola Clase. Buenos días. Hoy es martes, el 26 de agosto. ¿Cómo están ustedes? In 2009, there were 387 million people speaking Spanish as a.
Español 1 11 de febrero. El Bienvenido 1. ¿Qué día es hoy? 2. ¿Qué día fue ayer? 3. ¿Qué día será mañana? 4. ¿Cuál es la fecha? 5. ¿Qué hora es? 6.¿Qué.
?SABES QUE? VIERNES EL 12 DE SEPTIEMBRE Translate the following into English (work with your buddy if you need help): 1.La estudiante dice me gusta la.
¡Hola! ¡Buenos días! ¡Bienvenidos! Please find your class number on the class paper that is taped to the board and then look for your seat.
HACER AHORA: Completan la página 63 en el libro de trabajo.
Parent Meeting Junta de Padres Raising A Reader Creando un Lector.
Hoy es martes, el 6 de septiembre de Los Objetivos Correctly pronounce the Spanish alphabet. Get to know classmates, teachers and classroom procedures.
Capítulo 4.2 vocabularios En el colegio. El auditorio (auditorium) La biblioteca (library) El concierto está en el auditorio. ( The concert is in the.
Hoy es jueves el 6 de marzo de 2014
World Language Survey 12 de mayo de 2014.
Para empezar Una fiesta entre familia Capitulo 5.
*TAKE OUT YOUR HOMEWORK* Objective: – I can prepare to demonstrate my knowledge of how to use the different forms of “gusta” Vocab/Ideas: – Gusta (review)
Hoy es lunes, el 9 de febrero. ESPONJA: ¿Qué significa? 1. Hay que estudiar para las pruebas. 2. Yo siempre preparo mi tarea, pero mis amigos solo preparan.
ESPAÑOL 1 UNIDAD 4: Computer lab day
Behavior Please sign daily Purple – I went above and beyond classroom expectations today. Green - I met classroom expectations today. Blue - I needed a.
First Grade – High Frequency Word Reading Competition Classroom Competition Created by: Malene Golding School Improvement Officer: Kimberly Fonteno.
Español 1 Hoy es lunes el 10 de marzo de La Campana Escribe dónde, a tu familía, le gusta ir en español. Ejemplo: A mi primo le gusta ir a la biblioteca.
Final Exam Speaking questions The speaking part of the exam will be given the week of May 26 th in regular class time prior to the final exam days. The.
Los infinitivos (Infinitives) ¿Qué es un infinitivo? What is an infinitive?
Un partido para repasar A game to review Write the following time in Spanish. Ms. Hauschild will give you the time.
English Lesson 3.
Kindergarten Hirsch Hawks News Important Notes Please bring their binder and color behavior sheet everyday to school! This is very important! Also, be.
¿Qué haces en la escuela? Question words, objects, yo-go’s.
Welcome to Second Grade Bienvenidos a segundo grado.
?????????????????????????? You need to take notes- on a piece of paper that you will not lose.
*YOU HAVE 5 MINUTES* Objective: – I can prepare for the quarterly Vocab/Ideas: – Colors (review) – Time (review) – Numbers (review) – Math with numbers.
Vámonos Find your new assigned seat and put your stuff away and get ready for the quiz. You can review until the 5 min timer goes off. Pasaporte and something.
Ms. Zavala Welcome Bienvenidos Life Science 2013 Ciencia de la Vida.
Vámonos  Get your pasaporte out of your folder  Have your libro en su escritorio for book check!  Escriben la hora: 12:2511:401:10 Levanta su mano.
Welcome to Mrs. Yuan’s 2 nd Grade Class Open House
El Room/Salón 26 Ms. Barba WELCOME TO POTRERO! !BIENVENIDOS A POTRERO! BACK-TO-SCHOOL NIGHT.
LOS NÚMEROS, LA HORA, Y LA FECHA viernes, el 23 de enero.
What is Title I? Title I is a federally funded program to help children get a quality education and meet academic standards.
Mr. Martinez – Ninth Grade Center.  ¿Vas a ir a el partido el lunes por la noche?  Are you going to the game Monday night?  No. Tengo una reunión del.
¡Hola, buenas tardes! Please write your desk number on your disclosure paper to the left of the large C. Place the paper on the correct color, on the table,
World Language Survey  8 de mayo de La Campana  Answer the questions in Spanish.  1. ¿Cuál es la estación?  2. ¿Cuántos años tiene tu mamá?
¿Qué hora es? What time is it? ¿Cómo decimos la hora en español?  Es la _______. Es is use for 1 o’clock only.  Son las ______. Son is used with all.
Please sit in your assigned seat. Silently complete the “warm up” section of your paper. Take our your homework (parent / guardian signature that you.
Vámonos (cinco minutos)  Write and solve three math problems of your own in Spanish- remember that you don’t know any numbers higher than 99 or lower.
ALC 76 Cambio de la rutina. Asignación y después ALC 76.
Quiz Review: School Vocab, School Verbs and Irregular Verbs: Traer, Tener, Poner, and Hacer Español II: Señorita Kudrak and Señorita Mazur.
Kindergarten Hirsch Hawks News Important Notes We are starting our Columbus and the Pilgrims unit this week! I will be sending a letter home this week.
Kindergarten Newsletter Mrs. Gianfrancesco’s Class Week of Sep. 30- Oct. 4 Next Week Monday Return Friday Folders Tuesday Read stories about fire safety.
Objetivo: Ask and tell what time it is. Talk and write about my classes at school. Agenda: 1.HacerAhora: El Tiempo 2.? Importantes 3.Brilla 4.Apuntes 5.Mi.
SPANISH I DAY 19. HAGA AHORA HAGA AHORA el 3 de octubre Write the following sentences then make the corrections: Yo tienes una apartamento en los suburbos.
ON YOUR DESK Documento Today’s notes Homework. ¡Hola! Conjugate the following verbs: 1. Yo / comer 2. Él / bailar 3. Nosotros / vivir 4. Ellos / abrir.
Vámonos Fill the blank with the SUBJECT of the sentence (there may be more than one right answer, you only have to choose one). Write out the sentence.
Welcome, Students! English Course Teacher: Berenice González.
¡Hola! ✤ Study for your vocab quiz for 5 minutes! ✤ Unit 2 Apuntes 1 ONLY ✤ Make sure you can translate from English to Spanish!
>>0 >>1 >> 2 >> 3 >> 4 >> Welcome to Back To School Night Mrs. Sanchez Room 107.
Welcome to 5 th Grade! ¡Bienvenidos al 5 to Grado! Mrs. Bennett and Ms. Schmidt
Escribe las tres formas para presentarte (Write down three ways to introduce yourself) 1. _______________________________ 2.________________________________.
ESPAÑOL I 8 DE DICIEMBRE DE LA CAMPANA HOY ES MARTES, EL 8 DE DICIEMBRE DE 2015 Escribe en inglés: 1. Santa es un hombre generoso quien vive en.
¡BIENVENIDOS! ALPHABET, COGNATES.. DO NOW Take five minutes to Silently and Independently fill out the calendar on your desk. Every Calendar should have:
100 Book Challenge Desafío de leer 100 libros. Cada niño tendrán: Una bolsa de libros Una carpeta 2 libros para leer cada noche Un informe de lectura.
WELCOME! OPHS Parents 1 st Quarter Informational Meeting.
Transcripción de la presentación:

MULVEY FIRST/Primer GRADE/GRADO Beinvenido, Estudiantes!

Welcome to First Grade!  Today I will introduce you to your teacher and take a walk around the building to your classroom.  I hope to answer many of your questions today.

Bienvenido al Primer Grado!  Hoy vamos a introducir tu maestra y caminar por el edificio y a ver tu nueva clase.  Si tienes algun pregunta durante la presentacion.

Teachers Ms. Carr Ms.DiResta  MS. Wesnofske  Ms. Bartolotta  Ms. Figueroa  Ms. Mace  Ms Townsend  Mr. Ehrhardt  Ms. Schnier  Ms. Colon

Maestras Senora Carr Senora DiResta  Senora Wesnofske  Senora Bartolotta  Senora Figueroa  Senora Mace  Senora Townsend  Senor Ehrhardt  Senora. Schnier  Senora. Colon

First Day  All bus runs begin at 8:40 a.m.  Put your children on the bus..  Do not take your child to school..  Walkers do not arrive before 9:00am  Walker leave at about 3:00pm  No parents will be allowed into the building.

Primer Dia  El autobus llega a las paradas a las 8:40 a.m.  Monte tu hijo o hija en el bus.  No manejas a tu hijo o hija a la escuela.  Los que caminan llegan no mas temprano de las nueve  Los que caminan, la hora de despedida es a las 3:00pm  A la despedida los padres no pueden entran el edificio.

Important Information  Placed named tags on school bags  Give most recent phone numbers to main office  Fill out emergency cards  Must have a photo ID

Informacion Importante  Adjuntar el nombre del estudiante –al muchillo  Proveer los mas reciente numero de telefono.  Tarjetas de emergencia  Una identificaion con photo

Specials  Physical Education (2) times a week  Music one time a week  Art one time a week  Library one time a week

Especiales  Educacion fisico dos (2) veces a la semana  Musica una (1) ves a la semana  Arte una (1) una ves a la semana  Biblioteca una ves a la semana

Goals  An provide academic and social skills, to prepare you for the second grade.  To have a environment in the class that provides support and fun.  To help you make new friends and discover new interests.

Las Metas  Una educacion para advanzar y proveer herramienta sociales, para progresar al segundo grado.  A tenar un medio ambiente en la clase con supporte y diversion.  Ayudar te hacer nueva amistades y descubrir nuevo intereses.

Lunch/Snack  Snack in the morning  Healthy Food only  1:36 – 2:15  20 minutes lunch  20 minutes recess

Almuerzo/Merienda  Merienda en la manana  Solamenta comida saludable  1:36 – 2:15 (una terienta seis a las dos y quince)  20 viente minutos de almuerzo  20 viente minutos para jugar

Physical Education  Must wear sneakers  T shirt  Shorts PTA will sell gym items during the year.

Educacion Fisico  Tiene que usar zapatos de deporte  Camisa de polo  Carconcios *PTA vendara differente ropa con el nombre de la escuela durante el ano.

Building a Community  Our school is a community. In our community, we have rules to help us get along with each other.  Our school rules are:  Be respectful to one another.  Keep your hands and feet to yourself.

Crear una Comunidad  Nuestra escuela en la comunidad. En la comunidad de lo sotros tenemos reglas para ayudarnos llevar los bien con todo el mundo.  Las reglas de las escuela:  Tiene que tratar cada qual con respeto.  Mantenga tus manos y pies a tu mismo o misma.

Homework  Each teacher gives their own homework as needed.  I request 20 minutes a night of reading.

Tarea  Cada maestra asignar tarea cuando quieren.  Yo sugero que cada noche lean 20 viente minutos.

Lateness  School starts at 9:10 A.M.  If you aren’t in the classroom by the time the second bell rings, please check in at Ms. Sonia’s desk before going to class.  If you are late your parents must bring you, or write a note.  Without a note or parent you have after school detention the next day.

Tardanza  Escuela comenzara a las 9:10 A.M.  Si no esta en la clase no mas tarde del la segunda campana, por favor vayan a ver la Senora Sonia’s antes de ir a la clase.  Si llegas tarde tus padres te tienen que traer a la oficina, o escrbir una nota explicando por que.  Sin una nota o padre presente te tiene que quedar despues de las escuela para detencion el proximo dia.

Field Trips  We have lots of fun field trips planned for this year!.

Viajes  Tenemos mucha diversion durante los viajes!

Uniform Policy  Shirts – white, or light blue  Pants – navy blue or khaki  Skirt/Jumpers - Navy blue  Shoes – dress black or dress blue Voted and passed in May District policy

Poliza de Uniforma  Camisa – blanca, o azul claro  Pantalones – azul marino or khaki (color café)  Faldar /Jumpe – Azul marino  Zapatos – negros or azul (estillo de etiqueta) La poliza fue pasada por votos en Mayo 2006 por el districto

Let’s Have a Great Year!

!Vamos a tener un ano Magnifico!